Kari Salmelainen...
Btw. Tolla Rellulla ei kyllä 160km/h ajeta Ahveniston moottoriradalla missään kohtaan.
No voi olla että GPS ei ottanut huomioon tuota jarrutusta pääsuoran päässä, käännyttäessä varikkosuoralle.Toi mun ropponen otti 190km/h nelosvaihteella, sitten on vielä vitonen,jolla 250km/h mene rikki, tässä on vielä aikaa ottaa valokuva, raja tulee vastaan vasta 6500 kierr/min jolloin tuo luku on taulussa, jolloin katkeaa sekä polttoaineen syöttö että sytytys. takomännät ja sulfa (??) täytteiset venttiilit ynnä muuta... Silloin kulutus on 55 litraa sadallla. tankata saa jo noin sadan kilometrin välein jos meinaa pysyä Audi Quattro RS kuutosten ja AMG mersujen vauhdissa Saksassa Noi Audit on pahoja kun menevät kolmatta sataa vaikka olisi sadekeli, valot vaan vilkkuvat peilissä ja humahtavat ohi, kaatosateessa... neliveto...(kuvassa turbon ahtopaine letku tukossa,,, paineita kuitenkin riitää, tuunattu 235hp...pyöristä- Kyllä sä Kari mun rellut tiedät, laimeilla ei edes viitsi ajella, muuta kuin talvella) Pitäiskö laittaa lisää ??
Lisäys: Kyllä sä Kari sinä olet oikeassa että vitosta ei kyllä yritetty tarjota missään vaiheessa, kolmosella lähdettiin pääsuoralle ja sitten nelosella niin kauan kuin uskalsi, ei alkanut pätkimään, sitten vaan jarrua ja kaasua samaan aikaan varikkosuoralle taitettessa. Takana höyrysi bemari CS coupe, mitä sillä nyt vajaa neljäsataa heppaa on. Ei päässyt ohi , senverran tarkkaa linjaa ajoin. Jotaki viisi-kuusi kierrosta tolla tavalla mentiin. Sitten vaan jarrupoljin painui pohjaan, ne keitti vaikka oli racing nesteet ja Brembon nelisatulaiset edessä, kauniisti taittui katon kautta, onneksi rengasvallin kautta niin että kun olin pää alaspäin, muistin jokkiksesta: EI VÖITÄ AUKI ENNEN KUIN AUTO ON KÄÄNNETTY ! ekaksi vetivät suojamaton mun pään ja katon jäännösten väliin, en naarmuakaan saanut, mutta jokin sanoi aivoissa: ÄLÄ YRITÄ TÄTÄ UUDESTAAN, sulla ei kentiess ole niin hyvä säkä silloin... Mulla on ne Michelin 17" rataSlicksit vielä tallella jos joku haluaa lähteä leikkimään... Ei se etuvetoinen käänny ellei tallaa jarruja ihan pohjaan, muuten vaan sutii. Oli sitten siellä noita "amatööri Porsche kuskeja" ei ne uskaltaneet ajaa.. Yksi oli jolle ei voinut mitän: AUDI A6 RS quattro jolla oli slicksit alla ja kuppi istuin, se meni ohi ihan missä vaan, kaarteissa kai kaikkialla muualla paitsi suolenkin tiukimissa. Olispa ollut alla tuo Belgian ALPINE Lemans Tuplaturbo 3 L koneella ja Quaife lukolla... Olisin sille yrittänyt panna kampoihin.. Trivia tietoa: Nyt olen tajunnut mikä "hohto" noissa tuunatuissa AMG virityksissä on:
Niistä on poistettu tuo 250km/h rajoitin mutta tehdas takuut on silti voimassa, siten vähän chipattu ja meikatu niinsakujannut lataa pöytään massia kivan tukon lisää... Kyllä ne sen yli 300 kulkee, siellä yöaikaan kun yleensä pitkiä stinttejä ajelen ( silloin voi ajaa TOSI KOVAA ) valot alkaa vilkkua horisontissa, voi laskea päässään noin viiteen, kuuteen ja joku AMG tai RS humahtaa ohi kadoten horisonttiin..Ihme kyllä, ei ne Porschet tai lambot niin kauhean kovaa aja, joko niillä ei ole näyttämisen tarvetta tai puikoissa on joku sijoituspankkiiri hiirulainen.
Lisäys: Kyllä Kari mun Turboni ainakin sen 160 sai suoran päässä kun lagunallakin meni 165...
http://tekniikanmaailma.fi/autot/kierrosaikapankki/renault-laguna-coupe