Kirjoittaja Aihe: Vantaan Isomyyrin sisärata  (Luettu 321676 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #210 : 22.09.10 - klo: 14.04 »
Tarjolla olisi kaikumisen/hälinän vaimentamiseksi n. 20 kpl karkeasti 1x1,6 m kokoisia sermejä.

Ei huono idea... Turisti ja krossiradan väliin esim.

1. Tilan kaikua pitäisi todella vähentää
2. Ratojen väliin tarvitaan ainakin puoli metriä korkea "este" ettei turistit loiki krossipaanalle.

Nää särmit ajaisivat hyvin molempia tavoitteita.

Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa ilvessalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #211 : 22.09.10 - klo: 14.11 »
Tarjolla olisi kaikumisen/hälinän vaimentamiseksi n. 20 kpl karkeasti 1x1,6 m kokoisia sermejä.

Ei huono idea... Turisti ja krossiradan väliin esim.

1. Tilan kaikua pitäisi todella vähentää
2. Ratojen väliin tarvitaan ainakin puoli metriä korkea "este" ettei turistit loiki krossipaanalle.

Nää särmit ajaisivat hyvin molempia tavoitteita.


Nimenomaan noin päin! Turistit hyppii, joten aidan korkeuden tulee olla riittävä  :grin:
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #212 : 22.09.10 - klo: 14.18 »
Joo, "kaikuakin" on riittävästi, riippuen siitä kummalla radalla Artsi on seikkailemassa :mrgreen:
Kylätason RC-kuski.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #213 : 22.09.10 - klo: 14.24 »
Hahmottelin touring radalle ajovuoroja, vaihtoehtoja olisi tarjolla kaksi:

1)

Nopeusluokka 1  00:00 - 00:12
Nopeusluokka 2  00:12 - 00:24
Nopeusluokka 3  00:24 - 00:36
Nopeusluokka 4  00:36 - 00:48
Vapaavuoro        00:48 - 00:00

Tai

2)

Nopeusluokka 1  00:00 - 00:10
Nopeusluokka 2  00:10 - 00:20
Nopeusluokka 3  00:20 - 00:30
Nopeusluokka 1  00:30 - 00:40
Nopeusluokka 2  00:40 - 00:50
Nopeusluokka 3  00:50 - 00:00

Kellonajat esittävät siis tunteja, eivät absoluuttista aikaa. :wink: Selvyyden vuoksi ajovuorot olisi hyvä järjestää joka tapauksessa siten, että ne menee tasan yhteen tuntiin. Tämä siitä syystä, että tilan aukioloaikaa ei ihan tarkkaan tiedetä ja toisaalta se helpottaa ainakin uudempien kuljettajien ajanhallintaa.

Yllä esitetyt nopeusluokat ovat viittellisiä luokkia, jotka eivät ole suoraan sidoksissa mihinkään tiettyyn kilpaluokkaan tai kalustoon. Jokainen ohjaaja päättää itse, mikä nopeusluokka vastaa parhaiten omaa vauhtia ja taitoja radalla. Mikäli kokee olevansa muiden tiellä, siirtyy hitaampaan vuoroon. Jos kokee, että muut on tiellä, siirtyy nopeampaan vuoroon. Luokka 1 edustaa hitaimpia autoja/kuljettajia ja luokka 4 puolestaa nopeimpia autoja/kuljettajia. Vapaavuoro käytetään tilanteen mukaan parhaalla mahdollisella tavalla.

Radan seinälle ja varikolle laitetaan kellot, joiden esittämän ajan mukaan ajovuoroja noudatetaan.

Kommentteja ja muitakin rakentavia ehdotuksia saa antaa.

Flying Calacucco

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #214 : 22.09.10 - klo: 14.34 »
Tässä olisi tarjolla myös päivitetyt ratasäännöt. Vähän diipa-daapaa, mutta hyvä ne säännöt on olla, eipähän tule epäselvyyksiä asioiden suhteen :police::

1)   Radalla ajaminen edellyttää näiden sääntöjen hyväksymistä, sekä ratamaksun maksamista ja maksun toteennäyttämistä. Valvojalla on oikeus tarkistaa ajo-oikeuden voimassa olo. Ratamaksu maksetaan etukäteen PKSRCA:n pankkitilille 141630-129296.

2)   Radalla käyttäydytään fiksusti ja toiset ajajat huomioiden. Ajokorokekäyttäytymiseen tulee kiinnittää huomiota. Tupakointi on sallittu ainoastaan ulkotiloissa. Alkoholin käyttö tai päihtyneenä oleminen ei ole sallittua.

3)   Radoilla saa ajaa vain sähkökäyttöisillä RC-autoilla. Touring-radalla on käytössä ajovuorot, joita tulee aina noudattaa.Turvallisuussyistä myös muilla radoilla autot jaetaan tarpeen mukaan ajovuoroihin, mikäli ne eivät mahdu yhtä aikaisesti radalle tai mikäli autojen suorituskyky ero on suuri. Valvoja ilmoittaa tällöin ajovuorojen käyttöönottamisesta.

4)   Radoilla tulee ajaa siten, ettei ajaminen ja/tai auto aiheuta tarpeettomia tai vakavia vaaratilanteita. Vaaratilanteen uhatessa ajajan tulee ilmoittaa siitä kuuluvasti muille ajajille. Radalla ajetaan vain merkittyyn ajosuuntaan. Peruuttaminen rata-alueella tulee tehdä erityistä varovaisuutta noudattaen. Mikäli auto joutuu rataesteiden väärälle puolelle, sen voi ajaa esteen yli/ohi takaisin radalle, radan ulkopuolella ajamista tulee välttää. Auton kaatuessa tai pysähtyessä paikkaan, jossa kolarin tai vahingon vaara on ilmeinen, tulee kuljettajan ilmoittaa siitä kuuluvasti muille kuljettajille. Esim. Varokaa, auto pääsuoran päässä! Kaatuneen auton voi nostaa ripeästi takaisin radalle muut kuljettajat huomioiden. Rata-alueella kävelemistä tulee välttää, kun muut ajavat.

5)   Radoilla kävelemistä tulee välttää. Tämä koskee erityisesti Touring-rataa, jossa pito-olosuhteilla on suuri merkitys ajosuoritukseen.

6)   Rataan tehtävistä muutoksista vastaa nimetty ratamestari. Muut ajajat voivat tehdä muutoksia rataan ainoastaan ratamestarin luvalla.

7)   Kaikkien akkujen lataamisessa tulee noudattaa akku- ja laturivalmistajan ohjeita ja erityistä huolellisuutta. Akkuja ei saa jättää latautumaan ilman vartiointia ja niitä saa ladata ainoastaan kyseisille akuille soveltuvalla laturilla. LiPo-akkuja ladatessa tulee käyttää tasauslaitetta. Lataaminen tapahtuu aina palamattomalla alustalla. Myös muiden sähkölaitteiden käytössä tulee noudattaa annettuja ohjeita ja huolellisuutta.

8)   Tilassa on käytössä pinnataulu kidetaajuuksien hallintaa varten. Jokainen kideradion käyttäjä ottaa pinnataulun pinnan ja kiinnittää sen radioonsa ENNEN radion päälle laittamista. Radio tulee sulkea ENNEN pinnan palauttamista tauluun.

9)   Ajanottolaitteita saa käyttää vain Valvoja tai riittävän kokemuksen omaava henkilö Valvojan luvalla. Yhdistys lainaa transpondereita erillistä korvausta vastaan. Kadonneesta transponderista veloitetaan 120€ suuruinen maksu.

10)   Jokainen tilan käyttäjä huolehtii omatoimisesti tilojen siisteydestä ja viihtyvyydestä viemällä omat roskat ja jätteet mennessän pois, tiloissa ei pidetä yleisiä roskiksia. Myös oman mekkauspaikan puhtaudesta ja siisteydestä tulee huolehtia. Yhteisten WC- ja sosiaalitilojen siisteyteen tulee kiinnittää erityistä huomiota. Löytötavarat tulee toimittaa Valvojalle.

11)   Radan aukioloaikoja tulee noudattaa. Ajoajan loputtua ajajien tulee poistua tiloista viivyttelemättä. Radalla tulee aina olla Valvoja. Mikäli valvoja poistuu, on muiden ajajien poistuttava, ellei joku heistä ota Valvojan tehtävää hoitaakseen. Valvoja raportoi tapahtumista valvontapöytäkirjaan.

12)   Pääkaupunkiseudun RC-autoilijat ry ei vastaa mistään kuljettajille tai muille henkilöille ja/tai kalustolle mahdollisesti aiheutuvista vahingoista, henkilövahingot mukaan lukien. Kuljettajat ovat velvollisia korvaamaan mahdollisesti aiheuttamansa vahingot tilan omistajalle, vuokraajalle, haltijalle tai toisille tilan käyttäjille.

13)   Valvojalla on oikeus poistaa rata-alueelta henkilö, joka ei noudata näitä sääntöjä. Toistuvasta sääntöjen laiminlyönnistä voi seurata  ajo-oikeuden menetys.

14)   Pääkaupunkiseudun RC-autoilijat ry:llä on oikeus järjestää tilassa kilpailuja tai muita tapahtumia, joiden aikana muu ajaminen ei ole mahdollista. Näistä tilaisuuksista pyritään ilmoittamaan mahdollisimman hyvissä ajoin etukäteen.

15)   Pääkaupunkiseudun RC-autoilijat ry pidättää oikeuden muuttaa näitä sääntöjä tarpeelliseksi katsomallaan tavalla.
Flying Calacucco

Poissa ilvessalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #215 : 22.09.10 - klo: 14.56 »
Hahmottelin touring radalle ajovuoroja, vaihtoehtoja olisi tarjolla kaksi:

1)

Nopeusluokka 1  00:00 - 00:12
Nopeusluokka 2  00:12 - 00:24
Nopeusluokka 3  00:24 - 00:36
Nopeusluokka 4  00:36 - 00:48
Vapaavuoro        00:48 - 00:00

Tai

2)

Nopeusluokka 1  00:00 - 00:10
Nopeusluokka 2  00:10 - 00:20
Nopeusluokka 3  00:20 - 00:30
Nopeusluokka 1  00:30 - 00:40
Nopeusluokka 2  00:40 - 00:50
Nopeusluokka 3  00:50 - 00:00

Kellonajat esittävät siis tunteja, eivät absoluuttista aikaa. :wink: Selvyyden vuoksi ajovuorot olisi hyvä järjestää joka tapauksessa siten, että ne menee tasan yhteen tuntiin. Tämä siitä syystä, että tilan aukioloaikaa ei ihan tarkkaan tiedetä ja toisaalta se helpottaa ainakin uudempien kuljettajien ajanhallintaa.

Yllä esitetyt nopeusluokat ovat viittellisiä luokkia, jotka eivät ole suoraan sidoksissa mihinkään tiettyyn kilpaluokkaan tai kalustoon. Jokainen ohjaaja päättää itse, mikä nopeusluokka vastaa parhaiten omaa vauhtia ja taitoja radalla. Mikäli kokee olevansa muiden tiellä, siirtyy hitaampaan vuoroon. Jos kokee, että muut on tiellä, siirtyy nopeampaan vuoroon. Luokka 1 edustaa hitaimpia autoja/kuljettajia ja luokka 4 puolestaa nopeimpia autoja/kuljettajia. Vapaavuoro käytetään tilanteen mukaan parhaalla mahdollisella tavalla.

Radan seinälle ja varikolle laitetaan kellot, joiden esittämän ajan mukaan ajovuoroja noudatetaan.

Kommentteja ja muitakin rakentavia ehdotuksia saa antaa.


Kannatan vaihtoehtoa 2, sillä mielestäni 4 nopeusluokkaa on melko paljon.

Harjoitusmääräkin jää aika pieneksi josa ajaa voi vain kerran tunnissa. Eihän pakko tietenkäään ole radalla asua, jos vaikka tekee säätöjä välillä...

Maalaisjärjen käyttökin lienee sallittua, jos esim radalla ei liiemmin ole ruuhkaa. Vai onko valvojalla valta ja vastuu päättää tarvitaanko ajovuoroja? Pistetään sinne Korian Naisten/Miesten tanssit kyltin tapaan kyltti, josta näkee ajetaanko aikataulun mukaan vai vapaasti :)
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #216 : 22.09.10 - klo: 15.01 »
Nopeusluokat ovat hyvä tapa jakaa porukkaa. Uskon etä 3+3 konffis toimii tässä hyvin, koska on myös olemassa "aloittelijoiden" rata, jossa hitaimmat voivat harjoitella taitoja ennenkuin siirtyvät isolle radalle. Näin saadaan kaikille mahdollisimman paljon ajoaikaa.

Pientärataa(joka on yhtä iso kuin torpanrata)voidan myös käyttää ajovuoroihin esim VTR autoille jos he haluavat ajaa peinemällä profiililla. Heillä on kait 0-ennakko ja 5 välitys, joten nopeudet eivät varmaan ole päätähuimaavaa. Ovat toki tervetulleita isolle radalle, mutta VTR kuskit osaavat varmaan paremmin kertoa heidän tarpeistaan.

Jos radalla tulee pahasti tunkua voidaan myös eri iltoina painottaa eri harrastelijaluokkia jolloin saadaan paremmin sovitettua autot radalle.

Eli ääni kakkos vaihtoehdolle minulta


HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #217 : 22.09.10 - klo: 15.08 »
No ei maalaisjärjen käyttö tosiaan ole koskaan kiellettyä. Sen käytössä on joskus vaan se ropleema, että toisella se järki sanoo toista kuin toisella. Varmaan on kaikkien käyttäjien etu, ettei radan käytöstä synny ristiriitatilanteita. Odotusarvona on kuitenkin se, että radankäyttäjiä lienee ainakin sama määrä kuin torpassa viime talvena, joten itse olen sen kannalla, että ajovuorot olisivat aina voimassa.

Tässäkin asiassa ne, joilla on kokemusta ja näkemystä ja ennenkaikkea vastuuntuntoa, neuvovat muita joilla sitä ei vielä ole. Touring -radalla tultaneen näkemään monentasoista kuskia aina Euroopanmestarista vasta-alkajaan. Totuus lienee se, että säännöillä ja ohjeilla ei loppujen lopuksi sitä mukavaa harrastamista tehdä, vaan kaikki lähtee omasta itsestä. Joten ei muuta kuin järki kouraan ja ratti toiseen.
Flying Calacucco

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #218 : 22.09.10 - klo: 15.34 »
Lähden availemaan ovia, paikalla noin tunnin päästä. Puutavaralähetys tulossa, joten korokkeen rakentaminen alkakoon.
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #219 : 22.09.10 - klo: 15.50 »
Joten ei muuta kuin järki kouraan ja ratti toiseen.

Milläs kaasua sit painellaan?

Poissa Tomsantommy

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #220 : 22.09.10 - klo: 16.15 »
Krossirataa ruvetaan rakentamaan heti kun saadaan puutavaraa paikalle, kävinkin jo tänään merkkaamassa profiilin valmiiksi lattiaan. Mistä tulikin mieleen että:

Jos sinulla on mahdollisuus kuljettaa puutavaraa ennen viikonloppua, ota yhteyttä nimimerkkiin Mikko L!


Porukkaa lastaamiseen ja purkamiseen löytyy kyllä, mutta kuljetuskalusto uupuu.

Kuljetuskalustoa löytyy,kuten löytyi mattojenkin hakuun,ei ole ongelma!
Vain tiedotuksessa ongelmaa :huh:
Numeron saa yv:llä
« Viimeksi muokattu: 22.09.10 - klo: 16.32 kirjoittanut Tomsantommy »
-Tamiya mini m01,2*tamiya mini m03,tamiya trf415 mre,traxxas slash2wd,axial scx10,Kyosho ultima 2wd vintage-

Poissa Gatling

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #221 : 22.09.10 - klo: 17.01 »
millaisia työkaluja tarvii radalla? Minulta löytyy remontin jäljiltä erilaisia ruuveja. Onko niille käyttöä?
HPI E-Firestorm Flux | Tamiya Mini M03

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #222 : 22.09.10 - klo: 18.24 »
millaisia työkaluja tarvii radalla? Minulta löytyy remontin jäljiltä erilaisia ruuveja. Onko niille käyttöä?
Ruuveja on kyllä jonkin verran, mutta aiempien kokemusten perusteella tuo vaan jos ovat sinulle ylimääräisiä.
Old fart

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #223 : 22.09.10 - klo: 18.37 »
Nyt tarvittaisiin joko isoa kuljetuskalustoa ja intoa

tai

Pienempää kuljetuskalustoa ja enemmän intoa!

Eli tarkoitus olisi siirtää ulappatorilla oleva ajajakoroke myyrmäkeen. Jos tarjolla olisi riittävän iso kuljetusauto, kaappiauto tms. Voisi korokkeen kuljettaa yhdessä tai kahdessa osassa.

Jos taas tarjolla olisi pakettiauto niin silloin koroke pitäisi purkaa pienempiin osiin kuljetusta varten.

Eli nyt tarvitaan ilmoituksia mahdollisista kuljetusvälineistä ja sopivan ajan koitessa muutama innokas suorittamaan siirto.
Old fart

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #224 : 22.09.10 - klo: 19.03 »
Jos siellä on pieni rata aloittelijoille, niin pitäkää se pitoaineesta vapaana vyöhykkeenä. Se helpottaa aloittelijoita huomattavasti. Jos sillä radalla käytetään pitoainetta vähänkään, niin sen jälkeen siinä on kohta pakko kaikkien käyttää pitoainetta.
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #225 : 22.09.10 - klo: 20.08 »
Komppaan Aakea, lisäksi jos pikkuradalla meinataan driftata niin pitoaineet ja pitävä ajoura on myrkkyä driftaamiselle.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #226 : 22.09.10 - klo: 20.46 »
Nyt tarvittaisiin joko isoa kuljetuskalustoa ja intoa

tai

Pienempää kuljetuskalustoa ja enemmän intoa!

Eli tarkoitus olisi siirtää ulappatorilla oleva ajajakoroke myyrmäkeen. Jos tarjolla olisi riittävän iso kuljetusauto, kaappiauto tms. Voisi korokkeen kuljettaa yhdessä tai kahdessa osassa.

Jos taas tarjolla olisi pakettiauto niin silloin koroke pitäisi purkaa pienempiin osiin kuljetusta varten.

Eli nyt tarvitaan ilmoituksia mahdollisista kuljetusvälineistä ja sopivan ajan koitessa muutama innokas suorittamaan siirto.

Mä voisin EHKÄ saada ns. pulla-auton lainaan. Eli pienen kuorma-auton. Paloiksi se koroke pitäisi tohonkin autoon laittaa jotta mahtuu kyytiin. Jos tuota autoa onnistuu lainata, tarvitaan vielä c-kortillinen kuski.

Poissa Tomsantommy

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #227 : 22.09.10 - klo: 21.23 »
c-korttikin on jos kuskia tarvii,mä voisin huomenna kysyä ihan oikeeta kuorma-autoa,ja muistaakseni siinä oli vielä hiab,eli nostokin onnistuisi,olen huomenna yhteydessä tänne,kun saan selville.

Ja tiedoksi,että jos vain tarvii hakea jotakin tavaraa,niin ottakaa yhteyttä,paku löytyy kovaan ajoon :wink:
« Viimeksi muokattu: 22.09.10 - klo: 21.38 kirjoittanut Tomsantommy »
-Tamiya mini m01,2*tamiya mini m03,tamiya trf415 mre,traxxas slash2wd,axial scx10,Kyosho ultima 2wd vintage-

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #228 : 22.09.10 - klo: 21.24 »
Mun mielipide.

Isolle turistiradalle sellaiset ajovuorot, että siellä saa kiertää kaikki rataluokat,
aina viristä veeteeärrään.

Pikkurata on takuulla passeli driftaamiseen ja aloittelijoiden käyttöön.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #229 : 22.09.10 - klo: 21.39 »
Muistakaahan nyt että "pikkuratakin" on n. 10 x 25-30 m kokoinen eli vastaa torpan rata-aluetta!

Tälle alueelle saa varmasti mainion drifting, mini, vtr, jne radan. Ajatus on, että alue pidetään helposti muokattavana kulloisenkin tarpeen mukaan. Jos alueelle tulee paljon erilaisten härveleiden ulkoiluttajia niin silloin voimme miettiä ajovuoroja tai vaikka eri luokille tarkoitettuja iltoja. Tärkeää on myös, että aloittelija ja ensikertalaiset pääsisi tälle alueelle kokeilemaan "milloin vain"
Old fart

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #230 : 22.09.10 - klo: 22.03 »
Eli pikkuradallekkin voisi suunnitella ajovuorot.

Drifti 00:00 - 00:10
Mini/Aloittelija 00:10 - 00:20
VTR 00:20 - 00:30

Toi sykli 2 kertaa tunnissa antaa edellämainituille luokille tunnissa 2x10 minuuttia ajoaikaa.

Tämä on sit ihan ehdotus, eikä määräys.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #231 : 22.09.10 - klo: 22.43 »
Jos siellä on pieni rata aloittelijoille, niin pitäkää se pitoaineesta vapaana vyöhykkeenä. Se helpottaa aloittelijoita huomattavasti. Jos sillä radalla käytetään pitoainetta vähänkään, niin sen jälkeen siinä on kohta pakko kaikkien käyttää pitoainetta.


No VTR autoilla ja mineillä ei voi ajaa messumattojen päällä ilman pitoainetta.
Vai voiko  :huh:
Kuinka paljon noita drifteri kuskeja oikein on jotka haluaisivat tulla aktiivisesti ajelemaan tuonne  :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #232 : 22.09.10 - klo: 22.48 »
Mä aion ajaa driftiä ja veeteeärrää.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #233 : 22.09.10 - klo: 23.31 »
Nyt tarvittaisiin joko isoa kuljetuskalustoa ja intoa

tai

Pienempää kuljetuskalustoa ja enemmän intoa!

Eli tarkoitus olisi siirtää ulappatorilla oleva ajajakoroke myyrmäkeen. Jos tarjolla olisi riittävän iso kuljetusauto, kaappiauto tms. Voisi korokkeen kuljettaa yhdessä tai kahdessa osassa.

Jos taas tarjolla olisi pakettiauto niin silloin koroke pitäisi purkaa pienempiin osiin kuljetusta varten.

Eli nyt tarvitaan ilmoituksia mahdollisista kuljetusvälineistä ja sopivan ajan koitessa muutama innokas suorittamaan siirto.

Klo 14 launtaina peruuttaa Ulappatorin laituriin koppiauto, johon korokkeen pitäisi mennä sellaisenaan. Jos siis se Ulappatorin laituri on vielä käytössä? Ja sisäänkin pääsee?

Paikalle tarvittaisiin lastaajia ja sitten vastaavasti Myrtsin päähän jengiä roudamaan se rakennelma autosta ulos. Ilmotelkaa, ketkä pääsisi paikalle. Ihan parin kaverin voimin se hökötys ei varmaan liiku..

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #234 : 22.09.10 - klo: 23.52 »
Tänään saatiin puutavaraa ja heti alkoi tapahtumaan. Tourinki- radan koroke saatiin jo hyvälle mallille:



Ja pari kuvaa korokkeelta, hyvin näkyy. (ratahan on vielä kesken, profiili alkas olla kuitenkin tuossa).



Flying Calacucco

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #235 : 23.09.10 - klo: 00.02 »
Jeps, nyt on turistiradan koroke lähestulkoon valmis, ja lauantaina kopioidaan rakenne krossiradalle.

Lauantaina on suurtalkoot krossiradalla!

Ohjelmassa:

-Krossiradan korokkeen rakentaminen
-Hyndien jne rakentaminen puutavaran määrästä riippuen mahdollisimman valmiiksi
-Ulappatorin korokkeen siirtäminen pikkuradan korokkeeksi
-Varastojen järjestäminen, hyllyt tuodaan ulappatorilta

Mikäli pystyt tulemaan ulappatorille auttamaan jo ennen klo 14.00, mieluiten tuntia aikaisemmin niin laita yv:tä. Yritetään saada riittävästi porukkaa sinne, mutta ihan kaikkien ei tarvitse tulla sitä kautta.
« Viimeksi muokattu: 23.09.10 - klo: 00.09 kirjoittanut Nicke »

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #236 : 23.09.10 - klo: 07.53 »
No VTR autoilla ja mineillä ei voi ajaa messumattojen päällä ilman pitoainetta.
Vai voiko  :huh:
Kuinka paljon noita drifteri kuskeja oikein on jotka haluaisivat tulla aktiivisesti ajelemaan tuonne  :huh:
Jerzi


Tässä se oravanpyörä tulee taas esille, jos radalle tulee pitoa niin driftaajia tuskin tulee paikalle joten silloin voi käyttää pitoaineita. Jos ei käytetä pitoaineita niin drifting voi saada yhtä suuren suosion kuin 2 vuotta sitten Lippiksessä mutta Minit ja VTR:ät kärsii tästä.

Lippiksessä ei Mineillä ollut juurikaan asiaa matolle jos ei ollut pidottanut renkaita, sama tilanne on varmaan VTR:än osalta. Veikkaan että näistä kahdesta luokasta tulee suurimmat "pikkuradan" käyttäjät joten niiden mukaan on melko varmaan mentävä? 

Mä tuskin tulen ajamaan mitään noista luokista joten ei ole oma lehmä ojassa, toin pelkästään näkemykseni tähän pitoaine asiaan.
Kylätason RC-kuski.

Poissa PaavoNokkava

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #237 : 23.09.10 - klo: 09.27 »
Miksi Minit VTR:t eivät voisi ajaa samaa turistirataa kuin muutkin turistit? Tamperereella se on ainakin hoidettu ihan ajovuoroilla. Pikkuradalle tuskin tulee ajanottoa?
Pikkuradalle vaan kaikki autot jotka eivät käytä pitoaineita, vai onko pitoaine edes oikeasti ongelma kun driftataan kovamuovirenkailla?

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #238 : 23.09.10 - klo: 09.35 »
Meilläpäin kokemukset driftiautojen radalla ajamisesta on olleet vähäisiä mutta äärimmäisen huonoja. Jos yksi drifteri on ajanut radalla muutaman minuutin, ja seuraavaksi on radalle menossa C-12 tai touring auto, ekat pari minuuttia ajosta on n 0.3-0.4s hitaampaa per kierros koska maton pito menee sekaisin "karvapinnan" sotkeentumisen takia. Sama ilmiö oli myös silloin, kun FTT-kisoissa ajettiin molempina päivinä samaa rataa mutta eri suuntiin. Tai silloin se ilmeni pidon hitaallaa paranemisella.

Kannattaa siis huomioida tuo asia teilläkin. Voihan matoissa olla eroja, mutta näin ainakin muutamilla radoilla. Samoin minin kuviorenkaat on meillä pannassa, niillä sama efekti, jos minierän jälkeen ajaa esim C-12 autolla.  Toiset kun käyttävät satoja euroja sen pidon ajamiseen, niin sitä ei mielellään radalla kävelemällä tai driftaamalla pilaa tietoisesti.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #239 : 23.09.10 - klo: 09.36 »
Pitää muistaa, että "pikkuratakin" on lähes saman kokoinen kuin torpan rata. Ajatus tässä on vaan se, että käyttäjäkuormaa jaetaan eri radoille. Kyllä VTR:llä voi/saa ajaa myös ns. isolla radalla, siellähän ajovuorot tullaan jakamaan nopeusluokittain. Tämä toinen rata olisi paremminkin "harrasterata", jossa vähemmän vakavasti asiaan suhtautuvat voivat ajaa hieman vapaammin.

En koe, että pitoaineen käyttö harrasteradalla olisi ongelma sen kummemmin driftereille kuin aloittelijoillekaan. Driftaajilla ei varsinaiselle touring- radalle ole asiaa. Muistan kokeilleeni driftausta kovamuovisilla renkailla viime talvena Hyvinkään radalla ja ihan ongelmitta onnistui vaikka rata oli kyllästetty ptioaineella.
« Viimeksi muokattu: 23.09.10 - klo: 09.43 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco