Talkoot ovat vapaaehtoista hommaa...
Ketään ei koskaan siis pakoteta.
Jos hallissa olisi ollut porukkaa se määrä mikä normaalistikin on, eli silloin kun ei ilmoiteta mistään talkoista, eli aina vähintään 20 niin eihän siinä olis per naama todellakaan paljon tuota varttia enempää tarvinnut kenenkään hommia tehdä.
Ja koska kyse on talkoista niin silloin ei ole mitään "velvoite aikaa" eli 17-22 vaan se on silloin 17 eteenpäin, siihen asti kun hommat on valmiit.
PKSRCA jäsenistä kun edes kolmasosa sattuisi käymään vastaavissa talkoissa niin yksittäiselle henkilölle tukin olisi tosiaan 10 minuuttia pidempää tarvetta ollut... Tarkoitan tuolla ajalla nimenomaan sitä aikaa milloin tekee oikeasti jotain..
Tuo kolmasosa kun tarkottaisi jo reilua 30 naamaa...
Kyllä siinä ei yhden kuormalavan täyttämisessä komellakymmenellä jätkällä kauaa nokka tuhahda.
Hyvä että jokaiselle olisi edes ollut tekemistä, muuta kuin tosiaan yhden tai kahden kakkosnelosen kantaminen...
Sitä en tiedä miten porukka ajattelee... Siksi täällä sitä ihmettelinkin.
Ei vaan voi käsittää että hallissa on jokaikinen päivä vähintään 10 kuskia... virallisina aukioloaikoina tuskin koskaan on ollut tilannetta että porukkaa olisi vain 10... Aina tiistaina ja keskiviikkona on porukkaa oikeasti tungokseen asti.
Nyt kun mainitaan että KROSSIRADALLA pidetään talkoot niin jokaikinen kuski on jäänyt kotiin.
Ei ole ketään edes turistirataa kuluttamassa.
Ei todellakaan yhteensattumaa.
Laiskuutta.
Talkoissa ketään ei velvoiteta tekemään hommia yhtään omia voimavarojaan tai haluaan enempää.
Jos siellä olis ollut porukkaa ajamassa niin kukaan ei olis kieroon katsonut jos olisi käynyt kymmenen minuuttia auttamassa tavaran kantamisessa ja sen jälkeen jatkanut ajeluaan.
Kiitos siitä olisi varmasti tullut.
Minä voin lähteä hyvillä mielin pois jos olen auttanut sen minkä pystyn, tai näen edes tarpeelliseksi.
Kysehän on nimenomaan talkoista, eli täysin vapaaehtoisesta hommasta, jolloin vaikka tupakanmittaisen paussin verran auttaminen on jo sen verran että siitä voi poistua hyvillä mielin, mikäli on oikeasti parempaa/tärkeämpää tekemistä.
Kun nyt näppisripuli taas iski niin jatketaan sitten...
Olen ainakin kerran jopa istunut hyvillä mielin pöydässä rakentaen kiireellä uutta autoa valmiiksi kun samalla ympärillä harjat ja mopit kävivät.
Porukka päätti, tai oli jo etukäteen päättänyt pitää pienet siivoustalkoot.
Istuin ihan tyytyväisenä syystä että minulla oikeasti oli tärkeää tekemistä, ja koska tiesin jo siinä vaiheessa jokin kerta siivoavani täysin yksin.
No olen varikkopöytien ympäristön mopannut yksin aamusella ainakin kolme kertaa... enpä tiedä edes kertoja kun en ole turhaan laskenut.
Muiden roskia ja pulloja on tullut kerättyä pitkin pöytiä jne.
Ja jos joskus sattuu uudestaan tilanne että olen radalla tekemässä jotain tärkeää juuri silloin kun siellä päätetään siivota tai mitälie, istun edelleen tyytyväisenä kiireessä ruuvaamassa autoani, enkä kuuntele kenenkään kitinää jos sellaista edes tulee... Koskaan ei ole tullut enkä usko että tuleekaan.
Tai jos tulee niin kyseessä on joku jolla ei ole käsitystäkään mitä sana talkoot tarkoittavat.
Vapaaehtoista hommaa johon jokainen osallistuu sen mitä pystyy ja kykenee.