Kirjoittaja Aihe: Mikä kilpailemisessa on pelottavaa?  (Luettu 13351 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Mikä kilpailemisessa on pelottavaa?
« Vastaus #60 : 09.06.04 - klo: 11.15 »
Lainaus
Noh täytyy kattoo jos sitte tuolla tulevalla TC3 racerilla.


Jos oiken ole ymmärtänyt asut lauaassa ? Niin kasoppa kalenteria tarkemmin -> http://www.kolumbus.fi/heuli/kalenteri.htm
Laukaassa ajetaan myös syksyllä ulkona yksi SM osa-kilpailu
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Mikä kilpailemisessa on pelottavaa?
« Vastaus #61 : 09.06.04 - klo: 12.27 »
Niin kyllä mä tiijän mutta enemmän kiinnostas nuo crossi kisat, mutta crossi ratoja ei ole lähellä.
Kunhan saan ton touring auton ja olen oppinu ajamaan niin ehkä...
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Mikä kilpailemisessa on pelottavaa?
« Vastaus #62 : 09.06.04 - klo: 16.47 »
Mulla on ainakin yksi syy etten ole vielä osallistunut kisoihin niin ei ole lisenssiä ja toinen sitten taas on etten oikein tiedä mikä olisi se kivoin luokka. Sähköluokka ei kiinnosta niin paljoa ja polttiksissa taas se uskomaton vaikeus ja tarkoitan lähinnä polttistouringeja.

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Mikä kilpailemisessa on pelottavaa?
« Vastaus #63 : 09.06.04 - klo: 16.50 »
Minä ehkä ostan jonkun 4-veto sähkökrossin ja sillä sitten kisoihin. Ensin pitäisi kylläkin saada myydyksi vanha auto, mutta sen jälkeen kalustoa hankkimaan. Tarviiko nelkkukrossissa olla ihan uusinta kalustoa? Riittääkö jotkut käytetyt kisa-akut? käytetäänkö nelkussa ihan vaan stanu-motteja? Tuleeko nelkkukrossi kisoja olemaan vielä tänä kesänä?

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Mikä kilpailemisessa on pelottavaa?
« Vastaus #64 : 09.06.04 - klo: 17.43 »
Itse aloitin ajamaan touringia osittain siitä syystä että pääsee kisaamaan. Heti alusta asti aloin keräämään tarvikkeita kilpailemista varten. Sitten kun oma ajaminen alkoi tuntumaan tarpeeki hyvältä katsoin sopivan kilpailun ja ilmoittauduin. Ennen ensimmäistä kilpailua tietysti jännitti että osaanko mennä oikeaan paikkaan oikeaan aikaan, mutta tässäkin helpotti loistava kisakäsikirjoitus.

Kilpailussa huomasin, että tunnelma on kaikin puolin rento ja systeemi on nopeasti opittavissa. Itselläni juuri kilpailunkulun selkeys oli suurin yllätys, luulin että olisin aivan hakoteillä ja myöhästyisin ehkä jostain.

Kisoissa on todella hauskaa, paljon hauskempaa kuin treeneissä, puhumattakaan piharälläyksestä. Kisoissa myöskin oppii todella paljon, itsekkin opin kahdessa kisassa enemmän kuin parin kuukauden aikana  treeneissä.

Kilpailemisen aloittamista ei todellakaan kannata epäröidä jos yhtään kiinnostaa ja löytyy edes jonkunmoiset laitteet.

P.S. Mahtaisikohan porukkaa pelottaa nämä kaikki taistelut eri asioista, nyt mainiten eräs moottorijupakka, erään henkilön sotkut kilpailunjärjestäjien kanssa, yms. yms.?
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Mikä kilpailemisessa on pelottavaa?
« Vastaus #65 : 09.06.04 - klo: 18.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Pekka V"
Minä ehkä ostan jonkun 4-veto sähkökrossin ja sillä sitten kisoihin. Ensin pitäisi kylläkin saada myydyksi vanha auto, mutta sen jälkeen kalustoa hankkimaan. Tarviiko nelkkukrossissa olla ihan uusinta kalustoa? Riittääkö jotkut käytetyt kisa-akut? käytetäänkö nelkussa ihan vaan stanu-motteja? Tuleeko nelkkukrossi kisoja olemaan vielä tänä kesänä?

Crossikisatouhuun mukaan tulevan kannattaisi aloittaa S2- tai M2-luokasta. Nelivetocrossi on näyttävä ja hieno laji, mutta ongelmana on vähäinen osanotto. Se ajetaan varmasti uudestaankin näytösluokkana, jos halukkaita kisaajia on.
Kaluston ei tarvitse olla missään luokassa uusinta!

Käytetyt kisa-akut riittävät erinomaisesti. Viime vuoden M2-luokan Suomenmestari ajaa kisoissaan vanhoilla 2000mAh-akuilla. M4-luokka tarvitsee vähän enemmän kapasiteettia, veikkaisin, että 3000mAh riittää. Mutta muuten myös vanhat akut käyvät.
Juuri tämä on yksi crossiluokkien hienoista puolista, että vauhtia ei voi ostaa rahalla.

Poissa henkka88

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mikä kilpailemisessa on pelottavaa?
« Vastaus #66 : 09.06.04 - klo: 21.04 »
Niin onhan tuo kisaaminen käynyt monestikin mielessä ja suunnitelmissa olisikin,
että ensin keräisi muutaman vuoden kokemusta onroad:sta yleensä
ja sitten hankkisi kunnon kaluston Tp-10 luokaa varten...
Olishan se vaan hienoa kierrellä Suomea kisailu mielessä!! :wink:
Täytyy nyt vaan edetä rauhallisesti kun kisakalusto on kuitenkin hinnaltaan sen verran tyyris,
ettei sitä nyt ihan tältä seisomalta pysty hankkimaan... :cry:
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Mikä kilpailemisessa on pelottavaa?
« Vastaus #67 : 08.07.04 - klo: 13.40 »
Jokaisen kilpailuosallistumistaan ehkä epäröivän, tai ensimmäisissä kilpailuissaan onnen hylkäämäksi joutuneen kannattaa lukea Ruotsin Touring-EM-kisoissa  käyneiden kertomuksia:
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=7787

Ei siksi, että monenlaisilla vastoinkäymisillä olisi mitään syytä herkutella, vaan siksi, että noiden muutaman raportin mukana tuli esiin suuri totuus: jokaiselle, aivan kärkikisaajia myöten, sattuu kaikenlaisia vastoinkäymisiä. Niissä ei ole mitään ihmeellistä, vaan ne ovat lajin arkipäivää.
Tässä tapauksessa tietenkin runsaat sateet ja muutenkin radiohäiriöherkkä alue antoivat tapahtumiin vielä oman mausteensa.

Poikien kertomuksia lukiessani koin itse suurta empatian tunnetta, ja jonkinlaista nostalgiaa kaikkien omalle kohdalle tähän mennessä sattuneiden monenlaisten vastoinkäymisten vuoksi. Paljon pienemmissä ympyröissä tietenkin.

Tämän tarinan opetus siis on se, että kilpailuihin mukaan tulevan ei pidä tuntea minkäänlaista häpeää siitä, että hänelle sattuu mitä ihmeellisimpiä vastoinkäymisiä. Niitä sattuu aivan kaikille, aivan EM- ja MM-kärkitasoa myöten. Ne ovat harmillisia, mutta ne kuuluvat lajin luonteeseen.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Mikä kilpailemisessa on pelottavaa?
« Vastaus #68 : 08.07.04 - klo: 14.37 »
Mainostetaan nyt täälläkin.

Eli nyt on loistava mahdollisuus tulla kokeilemaan "oikeissa" kilpailuissa ajamista, jos sattuu sähkötouring kiinnostamaan. Kuusankoskella ajetaan 18.7. TJ-10 "kerhokisa". Käytännössä kilpailu on täysin samanlainen, kuin mikä tahansa kansallinen kilpailu, mutta kerhokisa-statuksen ansiosta mukaan pääsee vaikkei lisenssiä löytyisikään.

Kilpailu ajetaan Touring Ralli -kilpailun yhteydessä, joten mukavaa seurattavaa riittää silloin kun itse ei ole radalla.

Ilmoittautumisohjeet löytyy kilpailukutsusta.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Mikä kilpailemisessa on pelottavaa?
« Vastaus #69 : 08.07.04 - klo: 16.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"

Eli nyt on loistava mahdollisuus tulla kokeilemaan "oikeissa" kilpailuissa ajamista, jos sattuu sähkötouring kiinnostamaan.

Tuota voi vain lämpimästi suositella!
Tämän parempaa paikkaa kokeilla kisaamista ei voi kuvitella: kiva rata, hyvät järjestelyt ja leppoisa tunnelma rallikisan ohessa on parasta, mitä ensimmäistä kertaan kisaan osallistuva voi toivoa.

Autoaan, akkujaan, moottoriaan tai ajotaitoaan ei kenenkään tarvitse häpeillä.  Onhan jokainen huippukisaajakin ollut joskus ensimmäisessä kisassaan, eikä se varmasti ole heilläkään mennyt silloin vielä ihan putkeen.

Ensimmäinen kisakokemus on ikimuistoinen. Nyt sen hankkimiseen on tarjolla hyvä tilaisuus.