Kirjoittaja Aihe: twin monsterin rakentaminen  (Luettu 6497 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Promar

  • Tulokas
    • Profiili
twin monsterin rakentaminen
« : 30.12.07 - klo: 03.04 »
Juu tuli tossa kauhee polte jos rakentaisin tupla koneisen monsterin, mutta en tiedä mistä alkaisin... Auto olisi hieno kasata ihan custom osista mutta mistäköhän sellaisia saisi ostettua? Mieleeni tuli että Kyoshon giga crusher voisi olla helppo ja kohtalainen aihio ajettavuutensa takia ja valmiuden 2xmoottoriin jo vakiona kunhan vaan vaihtaa kaikki kössin osat pois siitä paitsi laatikko ja perät. Mitäs mieltä muut on asiasta? Kaikenlaiset vinkit ja ehdotukset olisivat erittäin tervetulleita. Koneiksi ajattelin Nosramin .28 evoja kun näyttää olevan hyvässä tarjouksessa hobbylinnassa. Autoon tulisi kyseisillä koneilla melkein 8 heppaa niin mitä mahtaa kössin diffit ja laatikko moisesta meinata vai voisikohan ne kestää kun varmaankaan pitokaan ei kumminkaan ole kovinkaan kummoinen noilla tehoilla. Kiitokset kaikille jo etukäteen.

Tuossa vielä linkki ruotsalaisen 2x.28 xtm custom 8hv monsterista
http://www.youtube.com/watch?v=kwm8y8jcwGM

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #1 : 30.12.07 - klo: 03.59 »
Onhan noita puljuja mistä erikoista palikkaa saa..ja voihan ne osat olla ihan "tavallisia", eli hyllystä löytyviä varaosia..tossa pari puljuu, mistä saa erikoisempaa osaa..
http://www.neweramodels.com/
http://www.rc4wdstore.com/
En ole gigasta paljon positiivista kuullut, mutta miksei..mikäs vika kyöstin osissa, itse heittäisin varmaan juuri tuon lootan(ja diffit) menee, on kuulemma heikko..kuin myös kytkinkellon neulalaakerit, mitkä voi kyllä korvata kuulalakuilla..Mutta jos kaksi mottia monsteriin laittaisin valitsisin kyllä ehdottomasti savagen, siihenkin saa kaupasta hilut kahdelle moottorille ja on kestävä auto jo orkkiksena(ainakin ss mallit), lisäksi siihen valmistetaan optio palikkaa varmaan enemmän kuin mihinkään muuhun.
Vaikka yhdellä huippukoneella saa kulkua sen verran ettei monsterissa meinaa ajoominaisuudet riittää, mutta onhan se hieman erikoisempi..ja hankalampi..
Lrp:n koneen saat vielä halvemmalla ja ovat samaa tavaraa eri paketissa, samalta valmistajalta..kuin myös sh, jollainen oottaa sisäänajoa hyllyssä..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa SaVaGeLLa GEGEEJÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #2 : 30.12.07 - klo: 07.58 »
Jos sulta muita kun giga löytyy nii tee ihmeessä vaikka savagesta twin kuten tässä http://www.neweramodels.com/item.cgi?session_id=&part_id=1800 .
Itte oon kauhee Savage fani  :grin:
Savage X 4.6 bb, PicooZ (rikki), Futaba 3PM 2.4GHz, Team Losi Micro-T !!

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #3 : 30.12.07 - klo: 09.52 »
itse tekisin myös savagesta ja moottoreiksi SH: 28 nosramin sijaan.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa mad

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #4 : 30.12.07 - klo: 11.04 »
Niin minäkin savagesta tekisin varmaan. Kestäisi varmana ... Toisaalta Gigasta olis helppo rakentaa kaksi mottinen. 
Giga  crusher ( RB Concept TM728)

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #5 : 30.12.07 - klo: 11.48 »
savagesta on ihan yhtä helppo rakentaaa ku gigasta.
savagesta saa vaan kestävemmän.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa P.M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #6 : 30.12.07 - klo: 12.37 »
Genesiksen moottorit,ei olis enää mitään rajaa bensan kulutuksella.

Sanoit että tulisi tuning osaa eli onko tulossa esim.täys alumiiniauto.

Poissa PROpioneer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #7 : 30.12.07 - klo: 12.39 »
pystyykö alumiinia tekemään :D vai meinasikko että valmis osista tuning auto..
yokomo yz-10 , Cen mg16 ja lisää tulee.

Poissa P.M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #8 : 30.12.07 - klo: 12.43 »
pystyykö alumiinia tekemään :D vai meinasikko että valmis osista tuning auto..
Niin kaupan osista kun kyselikin että mistä niitä saisi.

Poissa PROpioneer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #9 : 30.12.07 - klo: 12.56 »
Jep mahtaa tulla nätti menopeli ku tekee pelkästää alumiinista.. pystyykös tota alumiinia niinku oikeestikkaa tekemää / ostamaa jonakn laattana.
yokomo yz-10 , Cen mg16 ja lisää tulee.

Poissa Promar

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #10 : 30.12.07 - klo: 13.56 »
Juu savage oli kans aihiona mielessä ja on varmasti kestävämpi ku kössi mut, epäilyttää toi et painopiste on savagessa melko takana kun siellähän on tankit ja koneet ihan takana ja en kumminkaan autosta mitään keulijaa oikein ajatellut... Giga olis etupainosempi jos muuten sen saa kestämään  :cool:
TheArskalle kiitokset linkeistä tuli jo tuolta neweramodelssistaki jo tilattuu heti Jatoonkin noi moottori pukit+ jousikiinnitteinen pilli  :cheesy:

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #11 : 30.12.07 - klo: 14.04 »
Laittaa savageen tankit eteen niin voisi auttaa takapainoisuuteen, ainakin kun tankeissa on polttoainetta.
Traxxas Revo 2.5

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #12 : 30.12.07 - klo: 14.21 »
Juu savage oli kans aihiona mielessä ja on varmasti kestävämpi ku kössi mut, epäilyttää toi et painopiste on savagessa melko takana kun siellähän on tankit ja koneet ihan takana ja en kumminkaan autosta mitään keulijaa oikein ajatellut... Giga olis etupainosempi jos muuten sen saa kestämään  :cool:
TheArskalle kiitokset linkeistä tuli jo tuolta neweramodelssistaki jo tilattuu heti Jatoonkin noi moottori pukit+ jousikiinnitteinen pilli  :cheesy:

gigassa on vaihteiston yksisuuntalaakerit niin heikkoja että tuskin kestää kahden moottorin tehoja.
kyoshon laakerit maksaa vielä 29€kpl ja niitä saat vaihdella aika tiuhaan tahtiin kun ne ei meinaa kestää edes vakio koneen tehoja.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa mad

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #13 : 30.12.07 - klo: 16.43 »
Juups ei kestä ei laakerit vanhassa gigan koneessa ( vakio). Nyt laitto ton Rb 28 motin  niin ei mitään ongelmaa. Tosin gigani on yksi moottorinen.

Mutta kun en tiedä savagesta paljon   tarviiko paljon siirtää osia että saa mahtumaan toisen koneen rinnalle siis savageen  .  Tai pääseekö sillä ostaa toisen moottorin  ja osat. Onko foorumilaisilla paljon savageita missä on kaksi mottia ? Jos on kuvia kiitos.  Utelias :mrgreen:
Giga  crusher ( RB Concept TM728)

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #14 : 31.12.07 - klo: 10.58 »
kyse ei ole nyt mistään moottorin laakereista mitkä ei kestä.vaan vaihdelaatikon yksisuuntalaakereista.
giga muuten on myös perjaatteessa 2wd sillä kun jää johki jumiin niin kaikki renkaat ei edes vedä.
tämähän on kyllä korjattavissa diffiöljyillä jos autossa on sellaset diffit missä öljy pysyy sisällä.
ja gigan vakio iskarit  :shocked: auto pomppii enemmän kuin kenguru,mutta kai niistäkin mc gyver tekee hieman paremmat.

SAVAGE KAIKIN PUOLIN PAREMPI AIHIO,TEKI SIITÄ SITTEN YKS KAKS TAI 4 MOOTTORISEN.

gigan vaihteisto ja "diffit" ei kestä kovempaa menoa.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa mad

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #15 : 31.12.07 - klo: 12.08 »

ja gigan vakio iskarit  :shocked: auto pomppii enemmän kuin kenguru,mutta kai niistäkin mc gyver tekee hieman paremmat.





Ei kyllä giga ole mikään kenguru...  :cheesy: ¨  MINUN mielestäni tukeva auto

« Viimeksi muokattu: 31.12.07 - klo: 12.14 kirjoittanut mad »
Giga  crusher ( RB Concept TM728)

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #16 : 31.12.07 - klo: 20.20 »
giga muuten on myös perjaatteessa 2wd sillä kun jää johki jumiin niin kaikki renkaat ei edes vedä.
tämähän on kyllä korjattavissa diffiöljyillä jos autossa on sellaset diffit missä öljy pysyy sisällä.

Anteeksi vain, mutta tuo kuulostaa siltä kuin olisit täysin amatööri näissä monsuissa. Mutta, koska muistan nimimerkkisi jo pitkältä ajalta, niin kait se on vain "kuulostaa". Luettelehan ne monsterit jotka ei olisi 2WD-malleja ristiriipuntatilanteessa. Edes nuo diffiöljyt ei juurikaan auta, niiden lukitusaste on kuitenkin aika olematon. Ja harvaan autoon saa jotain mekaanista kitkalukkoa tms. (omassani sellainen on, mutta vain keskidiffissä). Eli, ei tuo Kyöstin auto muista tuolta osin eroa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #17 : 31.12.07 - klo: 20.45 »
onko catiska koskaan omistanut gigaa?????
jos sillä jää esim tasaselle jumiin niin siinä ei vedä kuin toinen etu ja toinen takarengas.
savage kyllä vetää joka renkaalla vaikka ei diffeissä öljyjä olisikaan.
kannattaa sitte sanoa toisia alottelijax jos on kyseisestä autosta kokemuksia.
jos et ole gigalla ajanut niin suosittelen kokeilemaan ja toteamaan miten huono peli on vakio kunnossa.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa mad

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #18 : 31.12.07 - klo: 22.22 »
Juu vaan vetää vaan yleensä vasenman puolen takarengas oikean puolen etu rengas jos jää kiin en muist tarkalleen . Mun mielest giga on hyvä auto... Uuden moottorin jälkeen tehoa tuli...
Giga  crusher ( RB Concept TM728)

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #19 : 31.12.07 - klo: 23.24 »
onko catiska koskaan omistanut gigaa?????
jos sillä jää esim tasaselle jumiin niin siinä ei vedä kuin toinen etu ja toinen takarengas.
savage kyllä vetää joka renkaalla vaikka ei diffeissä öljyjä olisikaan.
kannattaa sitte sanoa toisia alottelijax jos on kyseisestä autosta kokemuksia.
jos et ole gigalla ajanut niin suosittelen kokeilemaan ja toteamaan miten huono peli on vakio kunnossa.

Minä en ole Gigaan omistanut, en ole niin aloittelija että sellaisen ostaisin :grin: Mutta, se Savagekin on samalla tavalla 2WD kuvaamassani tilanteessa. Kun ei ole lukkoja, niin ei ole. Eli, ei tuo "ero" noiden kahden auton välillä mielestäni ole mitenkään ratkaiseva. Giga on tuttu kapine muuten, samoin Savaget uusinta versiota lukuun ottamatta. Kumpikaan ei ole koskaan "puhutellut" minua, ehkä tämä uusin Sava saattaisi, tai sitten ei.

Mutta, takerruin lauseeseesi siksi, että väitit asian korjaantuvan diffiöljyillä. Kerrohan mistä saat niin jäykät diffiöljyt, että se toimisi oikean "lukon tavoin". Liimalla se kyllä onnistuu, ei diffiöljyllä. Ja, minulla oli varmasti ensimmäisten joukossa k300 diffiöljyjä autossa Suomessa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #20 : 01.01.08 - klo: 11.14 »
en ole väittänytkään että diifiöljyillä saisi lukom aikaiseksi.
kannattais kokeilla sitä gigaa enneku rupee väittää sitä samalaiseksi kuin muut monsterit.
eri asia on jos renkaat ovat kokonaan ilmassa,mutta kun giga sutii tasasella maalla kahdella pyörällä.
asia todellakin korjaantuu diffiöljyillä vai oonko huvikseen vaihdellu diffeihin eri öljyjä muutaman kesän????

takaisin sínun viestiisi..missä kohtaa olen väittänyt että öljyillä saisi diffiin "lukon"????????????

kerropa vielä et mitä noilla diffiöljyillä tehdään kun ei niistä keran hyötyäkään ole.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #21 : 01.01.08 - klo: 12.24 »
en ole väittänytkään että diifiöljyillä saisi lukom aikaiseksi.
kannattais kokeilla sitä gigaa enneku rupee väittää sitä samalaiseksi kuin muut monsterit.
eri asia on jos renkaat ovat kokonaan ilmassa,mutta kun giga sutii tasasella maalla kahdella pyörällä.
asia todellakin korjaantuu diffiöljyillä vai oonko huvikseen vaihdellu diffeihin eri öljyjä muutaman kesän????

takaisin sínun viestiisi..missä kohtaa olen väittänyt että öljyillä saisi diffiin "lukon"????????????

kerropa vielä et mitä noilla diffiöljyillä tehdään kun ei niistä keran hyötyäkään ole.

Ensiksikin lue ensimmäinen lainauksni. Siinä et puhu mitään tasamaasta. Jos suditan Savagen tai jonkun toisen monsun jumiin vaikka tasamaalla, niin että siinä on ristikkäin olevat pyörät käytännössä ilmassa,  niin saat tulla vapaasti vaihtelemaan niitä diffi-öljyjä jolla saat asian korjaantumaan. Siis, kuvitellaan normaali tilanne pehmeässä hiekassa johon auto kaivautuu akseleitaa myöten kiinni. Jos siinä sitten sattuu kaksi ristikkäin olevaa rengasta kaivamaan itsensä sen verran syvemmälle, että ne jää ilmaan, niin ei auto jäykilläkään diffiöljyillä siirrä vääntömomenttia niille kahdelle vielä maassa oleville pyörille, oli autona sitten Giga tai Savage. Eli, tuossa tarvittaisiin sitä säädettävällä/automaattisella lukituksella olevaa lukkoa, joita kyllä joihinkin monsuihin on saatavana, mutta Savagekaan ei taida lukeutua niihin. Ja mieleistäni siinä kohdin annoit ymmärtää, että öljyillä saisi lukon aikaiseksi kun kerroit tuon edelläkuvatun tilanteen korjaantuvan diffiöljyillä.

Diffiöljyt on ihan toimiva ratkaisu rata-ajossa. Niillä saadaan hienosäädettyä ajo-ominaisuuksia ja pito-ominaisuuksia, mutta varsinaisessa maastoajossa niillä ei ole juurikaan virkaa, niiden vääntömomentinsiirtokyky on kuitenkin aika pieni.

Yhteenvetona. En todellakaan väitä että Giga olisi kannattava hankinta, mutta tuo diffiöljyhöpinäsi ei kyllä ole mielestäni valintaperuste tässä ko. keskustelussa autojen välillä. Jos on tarvetta tehdä kaksimoottorinen monsu, niin eiköhän tärkeämmät valinnan perusteet ole jotkin muut. Etenkin, kun tuon kuvatun ongelman aiheuttaa ihan muut asiat alustageometriassa eikä itse diffit. Se, että jos haluaa tehdä tuplamoottorimonsun, on kait aika sama kummasta sen tekee, onneton kötystys siitä kuitenkin tulee. Tuo kaksimoottorisuus ei tarjoa show-arvon lisäksi mitään muuta hyvää miksi se kannattaisi toteuttaa. Ja tuon show-arvon saa molemmilla autoilla yhtä hyvin.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa P.M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #22 : 01.01.08 - klo: 13.43 »
Diffiöljyistä on ihan saman verran hyötyä maastossa kuin radalla.
Ne öljyt pitää vaan olla oikeat oikeassa paikassa.

Ja jos nyt kuvitellaan että auto kaivautuu akseleitaan myöten hiekkaan,niin kannattaa miettiä muutakin kuin diffiöljyjä.Hiekka meinaan rohisee mukavasti.

Ette te niillä öljyillä niitä kisoja voita,vaan saatte paremmat mahdollisuudet voittoon.

Ja vaika gigan voimansiirto kestäisikin niin siitä hajoaa jotain muuta.


Poissa mad

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #23 : 01.01.08 - klo: 14.35 »


Ja vaika gigan voimansiirto kestäisikin niin siitä hajoaa jotain muuta.



Niimpä  :cheesy:  oli tossa simmonen aika väli gigasta hajosi kaikki liikkui. Nyt asia on korjattu  :mrgreen:
Giga  crusher ( RB Concept TM728)

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #24 : 01.01.08 - klo: 15.01 »
Catiskan kanssa siinä asiassa hiukan samaa mieltä että onko tollases 2 moottorin monsus mitään hohtoa että se vaan keulii ja voi näytellä kavereilleen? Eikös kannattais mieluummin joku bensa auto jo hankkia jossa on saman verran tehoa mitä tossakin viritykses  :tongue:

Ei millään pahalla, tää oli vain mun mielipide  :roll:

Poissa PROpioneer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #25 : 01.01.08 - klo: 15.05 »
Catiskan kanssa siinä asiassa hiukan samaa mieltä että onko tollases 2 moottorin monsus mitään hohtoa että se vaan keulii ja voi näytellä kavereilleen? Eikös kannattais mieluummin joku bensa auto jo hankkia jossa on saman verran tehoa mitä tossakin viritykses  :tongue:

Ei millään pahalla, tää oli vain mun mielipide  :roll:

eikös toi bensamenopeli tuu jossaki kohtaa halvemmaks? jos ostaa käytetyn bensa auton? oon kuullu että niitten hinnat heittelee 700-2000e paikkeilla, pitääkö toi paikkaansa? nehä on kalliita vaikka aika pieni kone on. mikset ala laittamaan vaikka minimoton moottoria perälle ni tulee tarpeeks pensa auto :D vaikka minissä ei tehoja ookkaa yhtää  mutta vakiona kumminki keskipako kytkin..
yokomo yz-10 , Cen mg16 ja lisää tulee.

Poissa mad

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #26 : 01.01.08 - klo: 15.16 »
Catiskan kanssa siinä asiassa hiukan samaa mieltä että onko tollases 2 moottorin monsus mitään hohtoa että se vaan keulii ja voi näytellä kavereilleen? Eikös kannattais mieluummin joku bensa auto jo hankkia jossa on saman verran tehoa mitä tossakin viritykses  :tongue:

Ei millään pahalla, tää oli vain mun mielipide  :roll:

Juu kyllä se on vähän näyttämisen halu kahella motilla... Mä oon pärjännyt ihan yhellä . Ihan sen hinnan takia en ole laittanut kahta moottorii autooni. Ja olen kuulut jossain joku sanoneen "Kaksi moottoria ja Tuplasti vikoja"
« Viimeksi muokattu: 01.01.08 - klo: 15.20 kirjoittanut mad »
Giga  crusher ( RB Concept TM728)

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #27 : 01.01.08 - klo: 15.18 »
Catiskan kanssa siinä asiassa hiukan samaa mieltä että onko tollases 2 moottorin monsus mitään hohtoa että se vaan keulii ja voi näytellä kavereilleen? Eikös kannattais mieluummin joku bensa auto jo hankkia jossa on saman verran tehoa mitä tossakin viritykses  :tongue:

Ei millään pahalla, tää oli vain mun mielipide  :roll:

eikös toi bensamenopeli tuu jossaki kohtaa halvemmaks? jos ostaa käytetyn bensa auton? oon kuullu että niitten hinnat heittelee 700-2000e paikkeilla, pitääkö toi paikkaansa? nehä on kalliita vaikka aika pieni kone on. mikset ala laittamaan vaikka minimoton moottoria perälle ni tulee tarpeeks pensa auto :D vaikka minissä ei tehoja ookkaa yhtää  mutta vakiona kumminki keskipako kytkin..
No kyllä tulee halvemmaks ainakin menoveden ansiost. Kyllä niitten hinnat liikkuu noissa lukemis. Olen kans nyt aatellut laittaa hiukan piristetyn trimmerin koneen johonkin monsuun mutta kannatavampaa olis ostaa suoraa bensa auto niinkuin jossai välis varmaan teen  :wink:

Mad: Kaksi moottoria ja Tuplasti vikoja" tuo sanonta vois hyvinkin pitää paikkaansa  :wink:  Mutta huom on siinä ainakin se hyvä puoli että jos toinen kone hajoaa niin voi ajella toisella  :grin: Varakone koko aika mukan  :cheesy:
« Viimeksi muokattu: 01.01.08 - klo: 15.26 kirjoittanut Elvisrc »

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #28 : 02.01.08 - klo: 00.07 »
jep jep.
tarkoitin tuolla öljyn lisäämisellä diffeihin sitä että saa veto neljälle renkaalle.
gigan vakio vaseliini nokareella se jää jumiin melkein joka paikkaan myös tasaisella maalla.

nyt riitti mulle tää viisastelu :p

kokeilkaa gigaa ja puhukaa sitten!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: twin monsterin rakentaminen
« Vastaus #29 : 02.01.08 - klo: 11.14 »
No, samaa voin toivottaa myös sinulle. Kokeile oikeaa automaattista tai säädettävää lukkoa diffissä, niin huomaat kuinka olematon etenkin monsussa on öljydiffin vääntömomentin jakokyky. Rata-ajossa tuo oljydiffi riittää useimmiten, tosin M8-crossareissakin jotkut käyttää esim. Torsenia.

P.M. Rata-ajossa diffiöljyistä on paljonkin hyötyä, koska siellä riittää se pienikin pyörimisnopeuksia tasaava momentti. Mutta, et taida olla kokeillut maastoajoa oikeasti tai ainakaan et ole testannut parempia lukkoja maastoajossa, jos väität että monsussa öljystä olisi hyötyä maastoajossa samalla tavalla kuin radallakin. Maastossa pitäisi hyvän etenemisen säilyttääkseen diffin pystyä siirtämään 50 - 100% diffiin kohdistuvasta vääntömomentista pitävälle pyörälle. Tällä estetään turha kaivautuminen yms. Ja, öljydiffi ei todellakaan tuohon pysty. Rata-ajossa taas tuollainen diffi olisi ikävä ajaa (keskidiffiä lukuunottamatta joissakin autoissa).

Monsuissa öljydiffin ongelmaa pahentaa se, että diffirattaat on jotakuinkin samaa kokoa kuin M8-autoissa, mutta renkaiden säde paljon suurempi, eli diffiin kohdistuva vääntömomentti myös suurempi. Lisäksi auton massakin on suurempi, joten edelleen pitäisi diffiin saada jäykkyyttä lisää. Kuten sanottua, radalle riittää kun käyttää jäykempiä diffiöljyjä, mutta maastoajossa ei ja tarkoitan tällä maastoajolla sitä mitä sillä tarkoitetaan oikeidenkin maastureiden osalla.
 
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg