Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - EmDzei

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7
61
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 22.11.09 - klo: 09.17 »
Varmaan kysyit kaikkien kuvien omistajilta luvan kopioida se kuva muualle?

En ole kysynyt. Tarkoitus oli tehdä hyvää, lisäpalvelu tälle threadille ja koota tämä threadi yhdelle sivulle. Yhtenä vaihtoehtona olisi sallia pääsy vain kirjautuneille (lue: luoda verkosto).

Kuvathan löytyy esim. Googlen haulla ja videot vastaavasti YouTuben haulla. Yleistä kauraa. Väsäämäni sivu on vain paikka, johon kaikki on haettu valmiiksi - E-Revoa (brushless edition) koskien ja ilman minkäänlaisia kaupallisia taka-ajatuksia.

Se mikä voi rassata jossain vaiheessa esim. RC10 threadeissa on se, että alkupäästä alkaa kuvat putoilemaan ja tilalla näkyy vain tyhjä laatikko.

62
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 21.11.09 - klo: 12.07 »
Väänsin Spaceen koosteen tästä threadista: http://e-revo.spaces.live.com/. Siltä varalta, että kuvapalveluihin linkitetyt kuvat poistuvat. Ts. yhden sivun kooste kuvista, videoista ja linkeistä verkkokauppoihin, foorumeille ja tuotteisiin.

Uusille käyttäjille tämä threadi ei vielä tuo selvästi esille mitä akkumerkkiä/-jä voisi suositella. Samoin kolmansien osapuolenten moottori & nopeudensäädin comboista olisi vastaavat suositukset poikaa.

Väänsin eilen Google Groupsiin vastaavan tekeleen, mutta se ei ollut kovinkaan joustava ja toista foorumia ei tietenkään tarvita. Microsoftin Space oli parempi. En tiedä onko rajoituksia sitten esim. firefoxkäyttäjillä nähdä sivu oikein.

Auton speksien kohtia en osannut kaikkia suomentaa. Muutoinkin saa kommentoida. Päivitän sivua tämän threadin pohjalta.

63
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 17.11.09 - klo: 23.22 »
En tiedä onko foorumin lukijoissa sitten niin nuorta porukkaa, jolle käännös olisi jopa suuri palvelus. Jos päätämme kääntää, niin osallistun talkoisiin.

Katsoin Wikipediasta mitä se tietää aurauskulmasta ja minulle oli suuri yllätys, että nelivetoisissa autoissa etupyörät laitetaan harittamaan (= aurauskulma positiivinen). Sitä se ei sanonyt, että pistetäänkö sitten takapyörät auraamaan vai samoin harittamaan. Samoin jäi epäselväksi viitattu 'fysiologinen ilmiö'.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Aurauskulma

2,4 GHz vakioradiossa ei ole mahdollisuutta säätää käännöksen napakkuutta. Voi vain keskittää sitä säätönupilla. Itselläni on ilmeisesti väärät aurauskulmat, koska radion napilla saa olla miltei tuhannesosamillin tarkkuudella säätämässä keskikohtaa ja silti auto pyrkii ohjautumaan hieman jompaan kumpaan reunaan. Sen verran olen tehnyt autooni muutosta, että olen laittanut suuremman käännöksen mahdollistaman palan ja vaihtanut servojen paikat suuremman käännöksen tekeviin asennusreikiin.

Olipa hyvä tietää, että juuri tällaisiin "auton kummalisuusiin käyttäytymisiin" löytyykin lääke säädöistä. Olisi myös joskus mahtavaa päästä kokeilemaan sellaisen kaverin E-Revoa, joka on säädetty oikein ja verrata sitä sitten omaan. Veikkaisin, että valaistuisin.   :lol:

64
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 16.11.09 - klo: 23.39 »
Olikos tää toteamus nyt vakaat vs. ilman vakaajia vai Teknon vakaajat vs. Trx? Teknon kittiä en ole kokeillut, mutta Trx pelaa myös hyvästi.

Toteamus vain vakaajista; Teknon tässä tapauksessa. Ne joilla on kokemuksia kummastakin tekeleestä tietävät niiden vahvuudet ja osaavat jopa miksata niiden parhaimmat puolet.

Kerro lisää miten säädät E-Revon yliohjaavaksi: vaikuttaako siihen aurauskulma vai kamppeeri. En ole vielä tutustunut tähän maailmaan lainkaan. Veikkaan kamppeeria. Kumpaan suuntaan takarenkaita väännetään; A- vai V-asentoon jos ajatellaan kirjainten visuaalisuutta?

Tuli tuon revon mukana pussi jotain osia missä lukee long travel rocket set, mikä tarkotus niillä on?

Ehkä tarkoitettu enemmän crawling tyyppimiseen möyrintään lisäten maa- ja joustovaraa. Noiden lisäksi pitää vaihtaa myös pitemmät kierrejouset. Laakerien irrotus on haastava operaatio, tai oli ainakin minulle.

Kokeilin pitkiä varsia taakse enkä järin tykästynyt auton käyttäytymisestä, vaan vaihdoin orkkiset takaisin. Huonoon kokemukseen voi vaikuttaa jokin muukin säätö, jota en osannut säätää. Kuten esimerkiksi jouset, niiden pituus, niiden kireys ja mahdollisesti iskarien öljyn viskositeetti. Kokeilin vakioöljyillä mutta paketin 120 mm kierrejousilla. Minähän lisäksi rikoin toisen takaiskunvaimentimen aiemmassa kokeiluissani ja mahdollisesti siitä johtuen auton korkeutta ei estänyt mikään voima - ainoastaan kun iskarit painuivat kasaan. Niinpä jarrutettaessa joko suoraan tai kaarteessa auton perä nousi todella ylös nostaen auton painopistettä. Juuri tuollaisesta "venymisestä" olen alun alkaen halunnut päästä eroon ja siihen parhaiten on auttanut vakaajat (sway bar kit).

65
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 14.11.09 - klo: 09.59 »
Mitkäs liittimet on hyviä? Deans kenties? Jos vaihtais traxxasin omat liittimet kokonaan pois, ettei tuu väliin lisää liitoksia.

Traxxasin omat liittimet ovat parhaat. Ei siis kannata ottaa pois, vaan muut mallit pois ja Traxxasit tilalle. Tässä kannattaa huomioida, että laturilta tulevat johdot kannattaa vaihtaa sitten myös Traxxasin liittimiin.

Nyt on ollut jo sen verran kylmät kelit täällä Hältzingissäkin, että ei ole tullut ajeltua enää päivittäin eikä edes kahdesti, koska näpit jäätyy kynsikkäilläkin. Olen pohtinut, että jätän Li-Po-akkujen kennojen varaustilan 3,8 volttiin eli minun tapauksessani volttimittarilla katsottuna (3S x 3,8 V) kokonaisjännite 11,4 V. Ja sitten parin viikon tai kuukauden välein pitäisin tunnin tai pari vain laturien balanceria paikoillaan. Hyvä idis? Latureissani ei ole purkutoimintoa, koska ovat mallia basic.

Lopuksi toteamus Teknon Sway Bar Kitistä: Parantaa tautisen paljon ohjattavuutta! Hyvä se on ollut tähänkin asti, mutta tuolla ajettavuus on suorastaan nautinto.

5650R ($38.78): http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180426492727
Tekno ($24.99): http://www.teknorc.com/product_info.php?products_id=934

Edit: korjasin aiemman akkukotelokuvan millimetrit virallisiksi lukemiksi

66
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 10.11.09 - klo: 22.09 »
Mahtaako lentää näillä? http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10097

En tiedä ko. merkin hyvyydestä, mutta sisämitoiltaan pitäisi mahtuman. Pari huomiota, joita ei varmaan ihan "uutena" RC-autoilijana tule huomioiduksi. Akun virtajohdot eivät ole Traxxasin omilla liittimillä ja joudut näin tilaamaan Traxxasin liittimet ja juottamaan ne kiinni. Tai vaihtoehtoisesti laittamaan väliin muunnospalikan. Laturin balanceriliittimessä tulee olla tuki sille määrälle kennoja minkä akun otat. Tässä tapauksessa tuki kolmelle kennolle. Tai jos lataat samalla laturilla kummatkin akut rinnan kerrallaan, niin silloin tietenkin kuudelle (3S + 3S = 6S balancer connector).

Kaikissa latureissa ei ole omaa virtalähdettään ja niinpä niille tarvitaan oma virtalähteensä. Li-Po-akkuja ladataan yleensä 1C:llä eli tässä tapauksessa noita linkkisi akkuja ladattaisiin max 5 ampeerilla (5 000 mAh). Ts. lyhentää lataamisaikaa. Mutta jippo on siinä, että sama 5 A tulisi löytyä sitten myös laturista. Pienemmälläkin virralla voi ladata ja se näkyy vain sitten latausajassa. Powerin hinnan voi säästää rakentamalla virtalähteen tietokoneen ATX powerista. Katso threadia hieman taaksepäin, niin näät kun itse kysyn tuosta ja rakennan sellaisen onnistuneesti.



Edit: Mitat muutettu virallisiksi

67
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 10.11.09 - klo: 19.59 »
Olipa nopea kuljetus tälle tersäkardaanille. Elämä hymyilee taas. On hieman odotettu tarvikeosa autooni.

Pari huomiota asentamisesta:

  • takakardaani on millin liian pitkä ja sen ahtaminen paikoilleen vaatii hienoista väkivaltaa & tuuria. Vaarana on se, että kun oikein ahtaa paikoilleen, niin vääntää voimansiirron tapin tai itse kardaanin hieman mutkalle
  • voimansiirron/ vaihdelaation tapin reiät kannattaa jättää asentoon, jossa reikä on suoraan pohjasta katsottuna 90 asteen kulmassa. Ts. reikä näkyy selvästi. Teräskardaania asennettaessa moottiria ja näin voimansiirron tapin kulmaa ei pystykään enää pyörittämään kapeasta ja sileästä teräskardaanin pinnasta niin kuin vielä muovisella kardaanilla pystyi ihan näppivoimin
  • hankalin kiinnitettävä on etukardaanin etummainen ruuvi. Siihen pääsee huomattavasti helmpommin käsiksi kun siirtää ja kääntää eturenkaita, jolloin vipuvarsi siirtyy edestä
  • teräskardaanien hienoa punaista rengassuojaa ja sen merkitystä en päässyt sisäistämään, koska tappi, jolla kardaani kiinnitetään estää punaisen rengassuojan helman menemästä tämän tapin yli

Nyt eivät pääse pienet kivet enää hiertämään kardaania poikki ja voin pitkästä aikaa pitää myös pohjapanssaria paikoillaan. Teräskardaanin heikkous voi olla noiden sinisten kumisuojien sisäinen rakenne. Ainakin toisessa päässä vaikuittaisi olevan jonkinlainen jousi, joka antaa kardaanille noin 3 mm liikkumavaran. Kivet voivat syödä tuon kumisoujan rikki ja tästä voi aiheutua ongelmia. Hyvänä puolena ainakin nyt on se ettei uuden kardaanin kiinnittäminen vaadi pikkuruisten E-prikkojen kanssa taiteilua. Olen jo hieman allerginen niille.



Uudet teräksiset kardaanit vanhojen muovisten vieressä. Yllättävän painavat ovat nämä teräksiset versiot.
Isompi kuva: http://www.24.fi/emdzei/roskis/Traxxas_UusiTerasJaVanhaMuovikardaani.jpg

Autosta poistettu kaikki asennusta estävät osat. Mukana tulevat ohjeet eivät ehdota otettavan etupäästä ihan noin paljon pois, mutta minun asentaminen kyllä vaati.
Isompi kuva: http://www.24.fi/emdzei/roskis/Traxxas_NoCardan.jpg

Nämä kaikki osat poistin asennuksen ajaksi.
Isompi kuva: http://www.24.fi/emdzei/roskis/Traxxas_OperaatioKardaaninirrotusOsat.jpg

Kauan ja hartaasti odotettu teräskardaani vihdoin paikoillaan omassa rassissani!
Isompi kuva: http://www.24.fi/emdzei/roskis/Traxxas_Teraskardaani.jpg

Tästä näkyy hieman itserakentamaani suojalevyä, joka estää isompien kivien menemisen kardaanitilaan (lue: pohjapanssarin alle).
Isompi kuva: http://www.24.fi/emdzei/roskis/Traxxas_KardaaninSuojalevy.jpg

Pohjapanssari jäykistää autoa. Pitkästä aikaa tämä osa on kiinni myös rassissani.
Isompi kuva: http://www.24.fi/emdzei/roskis/Traxxas_Pohjapanssari.jpg
[/td][/tr][/table]
[/size]

68
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 10.11.09 - klo: 00.31 »
Kierolla miehellä kierot tukivarret.  ;-) Pari kertaa olen jo tätä samaa vartta oikonut ja hyväksi jipoksi on osoittautunut jakoavaimen reikä, josta se laitettaisiin roikkumaan johonkin seinätappiin. Tukivarsi jakoavaimen reikään ja taivutus onnistuu leikiten.


69
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 09.11.09 - klo: 13.29 »
Koitin tehdän E-Revostani Applen iPhonen eli pitää akut auton sisässä ja ladata ne paikoillaan ollessaan hankkimalla Kiinasta balancerin 20 cm jatkojohdot. Varoitus: näinhän ei saisi ladata. Tilaus tapahtui eBayssä 21. lokakuuta ja sain kaapelit tänään (9. marraskuuta). Se vain, että kaapelit olivat väärää mallia liittimiltään; liian leveät/isot.

Kaapelit eivät nyt maksaneet mitään, mutta postimaksussahan noiden kanssa aina vähän häviää. Mieli ei ole kuitenkaan maassa, koska Euro on vahva valuutta ja tämä oli jo toinen onnistunut PayPal-kauppani. Eka onnistunut kauppa oli Teknon Sway Bar Kit ja sen olen jo saanut. Ihan ekaa PayPalia en laske kun yhden pelin (World Of Goo) pystyi ostamaan synttäritarjouksena "maksa mitä haluat" ja pistin vain sentin - koeluontoisesti.  =)

Eipä tämä ihan E-Revoon liity, mutta varaosien hankkiminen näyttelee suurta osaa tässä harrastuksessa. Itselleni PayPal on ollut löytö, koska sillä voi hankkia luottokortitonkin osia maailmalta. Kaupan hitaus estää tehokkaasti inspiraatio-ostot, koska PayPalin tilille rahansiirto kestää noin 3 - 5 arkipäivää.

70
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 04.11.09 - klo: 23.17 »
Sain vinkin mistä löytää Traxxasin tulossa olevat teräksiset kardaanit jo nyt: http://cgi.ebay.com/Traxxas-5650R-CV-Center-Shafts-EREVO-Summit-NEW-NIB_W0QQitemZ180426492727QQcmdZViewItemQQptZRadio_Control_Parts_Accessories?hash=item2a0241cb37

Postimaksu vähän häijyn iso ja ehkä kannattaa valita puljusta muutakin mukaan. Itse en malttanut, vaan ehätin mahd. nopeasti tilaamaan nuo kaipaamani kardaanit.

71
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 29.10.09 - klo: 14.11 »
Ruosteesta ei voi juuri puhua, kun laakeristakaan ei paljoa jäljellä ollut  :grin:

Hheheeh, ei stana! "Where on heck is my bearing?" Minä en ole uskaltanut vielä avata voimansiirtoa ja epäilen vahvasti ainakin sitä ettei kytkinlevystä ole mitään jäljellä. Pinjonin hammasrattaan kunto on myös arvoitus, mutta eipä kuulu mitään liikaääniäkään.

Kävinpä ajamassa nyt "teini-Corollallani" asfaltilla. Sai jauhaa yli tunnin ja näpit alkoi jäätyä kynsikkäistä/räpikkäistä huolimatta. Sellainen havainto, että pitkillä tukivarsilla (Long Travel rocker and spring set) auton perä käyttäytyy juuri niin kuin en sen haluaisi käyttäytyvän. Takanurkka nousee kaarrejarrutuksessa todella ylös, painopiste nousee ja auton kellahdusherkkyys näin kasvaa. Takaiskari oli myös se vuotanut jälleen, jonka rikoin aiemmassa operaatiossa jäykempien kierrojousien kanssa. Rikoin mahdollisesti pohjakumihärdellin siitä, ja ehkä osin tästä syystä takaiskari pääsee venymään liikaa.

Nytpähän tiedän ettei pitkät tukivarret sovi ainakaan minulle tai asfaltille. Eiku orkkikset takaisin, jäykemmät öljyt ja Teknon sway bar kitti kiinni.

72
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 29.10.09 - klo: 10.50 »
Onkos joku ehtinyt tunnustelemaan mimmoista "sadantonnin huoltoa" tuolle tarvitsee tehdä? Yksi pyöränlaakeri on jo hukannut vierintäelimensä...  :grin:

Minkä ikäisestä autosta on kyse? Olivatko laakerit ruostuneet?

Jos asiaa voisi verrata rullaluistimiin, niin itse vaihdan laakerit kahden vuoden välein. Enkä ole edes mikään himoluistelija. Renkaita/kumeja menee kesästä riippuen kahdesta kolmeen settiin, kun renkaiden paikkoja vaihtelee keskenään. Ekoilla rulliksilla (n. 10 v sitten) ajoin vesisateella huvin ja urheilun merkeissä ja senhän arvasi, että seuraavana aamuna laakerit olivat täysin ruosteessa. Siksipä kysyinkin, että pilasitko auton laakerisi myös vedellä/ ruostumisella?

Yleisellä puolella rappustelin jutun, jossa hain sisäajopaikkoja pääkaupunkiseudulta (http://rc10.fi/index.php?topic=40475.msg371932#msg371932). Tarkemmin purkukohteita tai hylättyjä teollisuusrakennuksia. Niissä olisi oiva rällätä näin märillä keleillä tai talven yli. Yksi tällainen hylätty rakennus näyttäisi olevan Tuusulanväylän ja Tikkurilantien lähituntumassa, tarkemmin osoitteessa Manttaalitie 1:ssä (http://kartta.hel.fi/opas/main/?o=1&q=Manttaalitie+1&l=1&e=54388&n=87410&m=1). Mutta se on jo niin surkeassa kunnossa, että voi kaatua päälle. Luulisi näin isossa cityssä olevan tällaisia rakennuksia useitakin. Iltasanomien lööpissä: E-Revot valtasivat talon.  :-D

73
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.10.09 - klo: 14.01 »
Taitaa olla nuo akut ku tulee kaupasta merten yli, olla n. 7,6 V ollu mitä mie oon tilannu, eli 3,8 V/kenno

Hyvä tieto ja tällä mennään. Ja hyvä kun korostit kennoa. Minun tapauksessani 3,8 + 3,8 + 3,8 eli 11,4 V.

Lainaus
http://www.youtube.com/watch?v=gSgjj6NT5U8

Opettavainen video siinä mielessä, että eipä uunipeltini pahemmin suojaa mikäli Li-Po lähtee noin iloisesti matkaan kuin raketti.

74
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 23.10.09 - klo: 15.25 »
Vaihdoin säätöjä ja pistin taakse pitkät palat (travel rocker). Edestä laskin maavaraa laittamalla tukivarren (rod/ #5318) keskireiästä alimmaiseen asentoon (#2579). Auto on nyt kuin teini-Corolla pylly pystyssä.   :lol: Pääsis enää kokeilemaan näiltä sateilta.. Osien oikeita nimiä en tiedä ja siksi pistin ovelasti osanumerot.  :-D

Pakko kehua Traxxasin tukivarsi-ideaa. Kampeeri pysyy renkaissa koko ajan samana oli auto ilmalennossa, vaakatasossa tai jouset litistyneenä. Tavallisessa autossahan renkaat vaihtavat kulmaa: ilmalennon aikana kampeeri V-asennossa ja alastulossa A-asennossa. Todella ovela keksintö Traxxasin insinööriltä! Ei ihme, että Traxxasin autoilla voitetaan ratakisoja.

75
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 23.10.09 - klo: 08.41 »
Kysymys jousien jäykkyyksistä ja niiden värikoodeista. Traxxas.com sivuilta ladattu tiedosto 5808_parts.pdf kertoo kaikkien muiden kierrejousien jäykkyydet paitsi alleasennetujen punaisten. Punaiset lienevät olleet alkujaan edessä ja kultaiset (3.8) takana. RTR paketin mukana seurasi myös jäykemmät kierrejouset, jotka ovat värikoodattu sinisellä (5.9/120 mm rear) ja hopealla (4.9/ 120 mm front).

Olenkin asentanut nyt nuo jäykemmät jouset noiden front ja rear "suositusten" mukaisesti eli hopeiset eteen ja siniset taakse. Ovatko nämä jouset tarkoitettu kuitenkin noille lisäosapalasille (Long Travel rocker and spring set), joilla saadaan lisää maavaraa? Jousien perässä, sulkeissa, mainitaan pituudet 90 mm ja 120.

JÄYKKYYS    VÄRIKOODI
2.6 keltainen (yellow)
2.9 valkoinen (white) (90 mm) front
3.2 oranssi (orange)
3.5 vihreä (green) (90 mm) rear
3.8 kulta (gold)
4.1 nahanruskea (tan)
4.4 musta (black)
4.9 hopea (silver) (120 mm) (front)
5.4 vaaleanpunainen (pink)
5.9 sininen (blue) (120 mm) (rear)
6.4 purppuranpunainen (purple)

Muokkaan viestiä jälkikäteen. Alkuperäiset edessä olleet kierrejouset lienevät värikoodiltaan oranssit (3.2) ja punakoodillisia ei ole olemassakaan. Loogista, koska itse kierrejousen väri on punainen.

76
Yleinen keskustelu / Vs: Laadukkaat RC-videot
« : 23.10.09 - klo: 07.55 »
Laadukkaasta en tiedä kun oli eka yrittämä WMM:llä. Piti vaan pikkanen video väsätä omaksi ja muksun huviksi. Meni sitten pikkutunneille asti kun halusin tunkea 10 gigaa 10minuuttiin :). Musaakkia ei sitten enää jaksanut yrittää sovittaa, mutta eikös tuo sähköauton vinkunakin ole aika musiikkia korville.

Pidin videoistasi. Juuri sellaista aitoa sössimistä auton nurin menemisine ja kiinnijäämisine. Mutta voi hyvä tavaton mitä mäihää että aina auto kääntyi kuin kissa jaloilleen! Myös siitä ettet ollut pistänyt hirveää heavyrenkutusta 100 % volalla taustalle soimaan. Kuuli hyvin kierrosäänet, missä kohtaa jouset pohjasi ja hiekan rapinan.

Tuosta sukellusveneosuudesta en oikein pitänyt. Miksi ehdoin tahdoin uittaa autoja noin rankasti. Ymmärtääkseni vesitiiviys tarkoittaa vain roiskeveden pitävyyttä - ei uittamista, heh. Osaan myös olla vahingoniloinen siitä, että olet viettänyt todella pitkät tovit autoja puhdistellen.  :-D

77
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 22.10.09 - klo: 18.02 »
Ei siinä ole säiliötä. Samoja laitteita on saanut/saa pilkkahintaan Biltemasta, Clas Ohlsonilta, Motonetista, Hong Kongista ja muista "halpahalleista". Itselläni on kaksi ja rengasta täyttäessä se rengas toimii nimenomaan paineilmasäiliönä.

Mitä minä olisinkaan ilman teitä. No ainakin jälleen 8 euroa köyhempi.

Kiitos Penguin kärsivällisyydestä valistaa tietämätöntä.

Otinpa märästä kelistä huolimatta tyypit tasapainoitetuista katunakeista syrjäistä tietä kahakäteen sahaten. Ensin kuitenkin autoa ilmassa roikottaen renkaat näyttivät pyörivän kyllä nyt tasaisesti, mutta sitävastoin itse vetoakselit näyttivät pomppivan tai olevan epäkeskot. Joko laatu on kuraa, nivelissä lappia tai akselit ovat sopeutuneet vemputtaviin epätasapainoisiin Taloneihin.

Koska lempiasiaani eli kaarreajoa pienessä driffissä ei pystynyt tekemään kapealla asfalttipätkällä, niin jäi kuvittelun asteelle se, että ehkä auton ohjaustarkkuus oli parempi mm. silloin, kun autoa kiihdytti voimakkaasti ja tuli korjata linjaa ihan vain hitusen. Ihan kuin autossa olisi ollut nyt downforcea.

Pettymyksesi lasken sen, että tasapainoitusmönjä oli edelleen yhtä pehmeää kuin sinitarra. Kuvittelin, että se kovettuu. Näin sadekelillä kuvittelisin myös, että mönjä imee itseensä vettä ja tulee raskaammaksi. Aiheuttaen näin epäkeskon. Taidankin seuraavan kerran ostaa rautakaupasta kittiä tai kaksikomponenttiliimaa.

Vieläkö jengi ajelee sadekeleillä (Pohjois-Suomessa tietty jo sitä outoa valkoista ainetta) vai onko E-Revo pistetty talviteloille? Mihin volttimäärään jätätte Li-Po akkunne? Kenno 3,5 V:iin?

78
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 21.10.09 - klo: 16.57 »
Ei ole. Tuo on tarkoitettu renkaiden täyttöön, eikä siinä ole minkäänlaista paineilmasäiliötä. Pumpun tuotto ei riitä siihen, että sillä saisi puhallettua ja putsattua mitään.

Eikö kompressorin idea ole kuitenkin juuri paineilmasäiliössä ja sellainen kuvan perusteella näyttäisi tässäkin mallissa olevan? Jonkinlaista painetta tai puhallusta luulisi tulevan, jos sillä voi pumpata fillarin renkaatkin. Tuollainen paine riittäisi oman E-Revon puhdistamisiin ihan hyvin.

Mutta, olet mahdollisesti oikeassa. Voi olla, että käyn ostamassa tuon silti kokeeksi, koska hinta ei ainakaan kirpaise. Näyttipä olevan jotain W5 silikoniöljysuihkettakin parilla eurolla. Numerohan on kuiten tilauksesta RC auton rasaajille.  ;-)

79
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 21.10.09 - klo: 16.49 »
Mitenkäs muuten tuo lipojen säilyttäminen täytenä vaikuttaa akkuun? Kun siis sehän pitäis säilyttää puolitäytenä.
No siiis niin tyhjäks ku lipo cut off antaa :D

Ei noin, vaan juuri puolitäysiksi/ -tyhjiksi esim. ajamalla. Tai jos on hifi laturi, niin sillä purkamalla.

Autojen cut-off leikkaa liian alhaalla säilyttämistä varten eli oletuksena 3.0 voltissa. Blue Screen of Death, eiku, tapporaja on kuitenkin jo 2.7 voltissa. Sitä en tiedä mikä olisi optimaalinen säilytysvolttimäärä. Täyden kennon virta voi olla jopa max. 4.235 volttia. Ehkä, maybe, mahdollisesti 3.5 V voisi olla jees säilytykseen. Tietävä voi täydentää tämän kohdan MuTustani/ maalaisjärkeilystäni.

Eikös lipjen käyttö ohjeesa lue, että ei saa jättää lätautumaan ilman vahtimista, ja pitää ladata lipo pussissa, joten kun nämä täyttää ei pitäisi polttaa mitään  :wink:

Li-Po pussi lienee ihan asiaa. Vinkkinä kerrottakoon, että olen asettanut uunipellin alustaksi omassa latausoperaatiossani. Lataílen samassa huoneessa kuin itsekin olen eli vahdin kyllä latausoperaation syrjäsilmällä.

Pistäkääpä linkkiä esim. YouTube-videoon Li-Po-akkupalosta, jos tiedätte sellaisesta. Pakko saada pelko puseroon ennen kuin älyää roudata sankollisen hiekkaa asuntoon. Vaahto- ja jauhesammuttimet kun eivät tepsi akkupaloon.

80
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 20.10.09 - klo: 21.12 »
Olisiko Lidlin minikompressorista E-Revon ilmanpainepuhdistajaksi (17 bar/250 PSI)?
http://www.lidl.fi/fi/home.nsf/pages/c.o.20091022.p.Minikompressori2. Hintaa vain 8 euroa (tarjouksessa to 22.10.2009). Sähkövirraksi kävisi 12 V, jonka ottaisi kätevästi akkulaturin virtalähteestä/ modatusta PC:n powerista. Tupakansytyttimen liittimen joutuisi itse modaamaan banaaniliittimiksi.

Kun nyt Pikkaniksi linjalle pyörähdin, niin tässä mielestäni yksi mainio niksi lisää. Uuden pyykinpesuainepullon mukana tulee aina uusi pesupallo. Pesupalloon on kätevä tiputtaa E-Revoa purettaessa mutterit, pultit jne. Vaikka kuppi kallistuisi tai yrittäisi kaatua, niin ruuvit ja pultit pysyvät sitkeästi pesupallossa.  ;-) Esim. pienen pienen E-rikan (akselistojen lukkoprikka) kadottaa juupelin herkästi.

"Ei ollut ennenwanhaan pesupalloja. Nyt on!" /Jope Ruonansuu sketsi-imitaatiolla  =)

81
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 19.10.09 - klo: 20.47 »
Vaikuttaa tosiaan siltä että iskarissa on huomattavaa öljynvajausta, toimii pelkän jousen varassa ja sen takia pomppaa. Kuvauksen perusteella jousta kiristettäessä iskarin runkoputki on päässyt pyörähtämään auki ja öljyt tulleet pihalle iskarin yläpään tiiviste/paisuntakumin juuresta.

Näin oli käynyt. Kuppi oli täysin tyhjä. Oli auennut pohjaroppu eli iskarivarren puoleinen hattu. Jos ajatellaan taas hatuksi/yläosaksi sitä puolta, johon tarvitaan kiintolenkki ja muovinen erikoistyökalu öljytilan avaamiseen. Lisäsin hatun puolimmaisesta päästä öljyä kupin täyteen, liikuttelin iskarivartta ja odottelin ilmakuplien nousemiset. Iskari tuli kuntoon. Nyt ei pomppaa auto enää. Kiitos iskä ajaa!

Kuitenkin takaiskunvaimentimien tai koko akseliston liikerata on huomattavasti lyhyempi kuin edessä. Onko ihan tarkoituksella noin? Tämän syyn takia alun alkaen aloin tunaroinnin eli vahdoin kireämmät jouset ja pöyrittelin toisen takaiskarin pohjaropun kierrejousen avustuksella auki.  =)

Miten tuollainen tasapainottaja toimii?
Rengas tulee akselille ja renkaan raskain osa jää alas. Painotahnaa lisätään vanteen yläosaan. Ideaalitilanne on saada rengas pysähtymään satunnaiseen paikkaan. 8:sta renkaasta minulle osui vain kaksi tällaista pyörää. Muutoin kun alun merkitty kohta jää vaakatasoon jommalle kummalle sivulle, on sekin jo aika hyvä tasapainotus. Jostain videosta ymmärsin, että ihan uusia renkaita olisi syytä pyöräyttää edes jonkin kerran auton alla. Venyminen ja foamin asettuminen kohdilleen ja tasapainottaminen vasta sitten.

Tässä ehkä kuvaavin video:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eo8uq_WkcXA[/youtube]

82
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 19.10.09 - klo: 18.52 »
Eiköhän noi polttisrevon tangot sovi myös sähköversioon.

Kysyin Teknolta ja he kertoivat saman eli sopivat myös E-Revoon.

mistähän löytys e-revon osia suomesta esim.takasiipi?

http://www.sabe.fi/hobby/ on yksi vaihtoehto. Tämän foorumin ensimmäisellä sivulla on lista kauppapaikoista tai suomalaisista ilmoittajista.

Tasapainotinpas renkaat ja saipas laittaa kilokaupalla painoa. Yksi purkki meni miltei kokonaan. E-Revon mukana tulleissa Taloneissa oli aika tasainen huonousaste. Vain yksi rengas erottui ja siihen meni vain noin puolen viinirypäleen verran, muihin rutkasti enemmän. HPI:n vanteisiin meni kuhunkin tasaisesti paljon. Odotan innolla seuraava ajokertaa miten tasaisesti auto nyt kulkee.

Ultimate Racing tasapainoittasta sellainen huomio, että sen pystykaari on liian lyhyt ja Traxxasin Talonit eivät mahdu pyörimään. Kääntämällä varsi kuvanmukaiseen väärinpäin asentoon tasapainotus onnistuu, mutta tietenkin joudut nojaamaan alarautaan.

Alla myös kuva taka-akselien suojista, jotka tein Li-Po-akkujen suojakoteloista. Mielenkiintoista muovia: elastista, mutta napsahtaa sitten kuitenkin helposti poikki. Idea oli sen verran hyvä, että duunaan joistain toisesta muovista. Ajettaessa kuului vain kiva rapina kivien osuessa suojiin. Metalliverkkosuoja on ruma, mutta tulipahan väsättyä sellainkin.


Isompi kuva: http://www.24.fi/emdzei/roskis/Tasapainotus.jpg

Isompi kuva: http://www.24.fi/emdzei/roskis/Tasapainoittaja.jpg


Isompi kuva: http://www.24.fi/emdzei/roskis/Takasuojat.jpg

83
Traxxas / Tekno RC Sway Bar Kit for REVO (2.5, 3.3)
« : 16.10.09 - klo: 07.31 »
Tekno RC Sway Bar Kit for REVO (2.5, 3.3)
http://www.teknorc.com/product_info.php?products_id=934

Samaisen sivun acrobat-asiakirja (http://www.impaktrc.com/images/TKR1013-instructions.pdf) puhuu vain Revon polttisversioista 2.5 ja 3.3. Käykö tämä myös E-Revoihin (5605 ja 5608)? Samoin puhutaan tangon valinnasta ja kuinka se on suhteessa käytettyihin öljyvahvuuksiin. Harmi kun sama paikka ei myy sitten myös öljyjä, niin saisi maksettua nekin PayPal-tililtä.

Kysyin kardaanista Traxxasin englanninkielisellä foorumilla ja he kertoivat ettei tätä uutta osaa (5650R) olekaan saatavilla vielä mistään. Siksi Ruotsin ja Saksan varastot näyttävät tyhjää. ;-) On kuulemma tulossa. Aloittamani threadi tuolla: http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=494373


84
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 16.10.09 - klo: 01.07 »
Arvostaisin kommentteja mitkä 2S/3S lipot ovat toimineet ja millaisia modeja on joutunut tekemään että piuhat saa ulos akkubokseista.. en viitsisi ihan täysin raiskata noita ovia kuitenkaan.

Minulla on 4 800 mAh 3S1P Li-Pot (Multiplex). Eivät mahdu ilman lievää väkivaltaa sisään, koska ovat aavistuksen verran liian paksut ja leveät. Survomalla saa jopa luukutkin kiinni. Olen helpottanut itseäni ottamalla takaa akkujen hengitysreiät pois (Vent, battery compartment #3965) jolloin akun kaapelit saa myös entistä helpommin ulos akkukoteloistaan. Poisto ei vaikuta auton toimintaan millään tavoin tai rungon jäykkyyteen. En tiedä sitten vaatiiko Traxxasin ohjauksen vakauttimet juuri näihin poraamista kiinnityksessään. Akkuluukun sulkee minulla näin vain etuosan hengitysreikäkotelot (osa 3926), jossa on sulkumekanismi tai kieleke kotelon luukulle, pidikkeelle.

Mielestäni E-Revon akkukotelojen tila on mitoitettu aivan liian pieneksi 3S akkuja ajatellen. Toivottavasti seuraavaan E-Revoon tulevat irralliset akkukotelot tai kiinnitys tarranauhoilla..

Toi on ihan ok, mutta hankala tehdä kovasta materiaalista tiivis sovitus. Siis jos haluaa rakennella niin kyllähän tuo onnistuu, tottakai. Itse laittaisin, tai paremminkin sulloisin trannyn ja pohjalevyn väliin jotakin pehmeää solumuovia, superlonia tms.

Pitäisi ehkä olla sellaista tulenkestävää tai tässä tapauksessa kuumuutta kestävää vuorivillaa. Tämä olisi mielestänikin nopein, helpoin ja paras ratkaisu. Ajattelin pistää foamia sinne, mutta luovuin ideasta. Väsäsin itselleni kuitenkin linkittämäni mukaisen muovilevyn. Metkaa miten se kiinnittyy itsestään.
   Väsäsin myös taakse pienen suojan metalliverkosta. Kardaanin takaosassa kun on myös pieni aukko, josta pääsee takarenkaiden avustuksella kiviä sisään. Eturenkaat eivät juuri kiviä heitä, vaan pahimmat ovat juuri takanakit. Ja se pahin pesä on juuri tuolla kardaanin takaosassa. Siellä on V-mäinen tila, joka kapenee kokonaan ja perällä pieni "pussi", johon kivet jäävät hieromaan kardaanin poikki.
   Innoissani väsäsin Li-Po akkujen pakkauskoteloista suojat taka-akselille, levyt. Sen verran villin näköinen tapaus nyt ettei siitä ilkeä enää lähikuvia ottaakaan.  :-D Tai noh. Ajelen ensin muutamat kerrat ja kerron sitten kokemuksista ja mahdollisesti kuvien kera.

Yksi mieltä askarruttava kysymys: Onko teillä takaiskarien liikkumavara yhtä iso kuin etuiskarien? Minulla etuiskarien liikkumavara on todella iso ja kun auton keulan pudottaa, niin auto ei pomppaa lainkaan. Esim. paikallaan noin 45 asteen kulmasta. Takaiskarissa koko liikerata on paljon lyhyempi ja tehtäessä saman "testin" 45 asteesta, niin auto hypähtää snadisti. Ts. iskarit/jouset tai jotain eivät toimi ihan täydellisesti. Ja kyllä, olen kiertänyt auki pivot balleja (#5378) jopa puoli kierrosta takarenkaiden osalta. Edestä vain 1/4. Jousien vaihdon yhteydessä lienen kiristänyt takajouset liian tiukalle ja toisesta takaiskunvaimentimesta tulikin öljyä reippaasti ulos. Tässäkö syy pomppuun? Korjaantuuko ongelma vain lisäämällä öljyä vai onko joku tiiviste/ stefa jossain rikki? Entäpä liikerata, onko takaiskarien/akselin liikerata tarkoituksella pienempi kuin edessä?

85
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 14.10.09 - klo: 04.42 »
Mulla oli molemmat setit pöydällä ja päädyin laittamaan Traxxasin molempiin päihin, hyvin on tehnyt tehtävänsä. Mutkasta lähtiessä ei nosta toista etutassua ilmaan ja mutkaan tultaessa ei nosta toista takatassua ilmaan vaan menee nätisti sladissa.
Ilman swaybaria meno on tämmöstä.

Kiitos näistä kullanarvoisista kommenteista ja vinkeistä. Olen pitänyt itseäni vain huonona kuskina ja treenannut pöljänä.  :-D Olen sitä yhä, mutta vakautin lähti tilaukseen.

En näy olevan ainut, joka painii kardaaniongelman kanssa. Tässä mainio threadi, jossa rakentavat suojalevyn: http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=492482. Ketjussa on linkki .pdf tiedostoon, josta saa muotin/mallin. Suojan voi vääntää vaikkapa CD-kotelosta.

86
Sähköautot / Vs: Li po?
« : 13.10.09 - klo: 15.03 »
Lainaus käyttäjältä: Jose.92
Varmaan kannattaa juottaa irti. Onhan toi vähän sekavaa tekstiä. Eli sinulla on kaksi 3s Li-po pakettia rinnan ja yritätä ladata niitä rinnan kytkennällä. Kyllähän se periaatteessa pitäisi olla mahdollista
Tasausliitin lähtee molemmista akuista erikseen ja se kytketään tasauslaitteeseen mikä on laturissa kiinni ;)

Aataminaikainen viesti, mutta näihin törmää käyttäessään hakua.

Ei noin. Jos 3S Li-Pot on kytketty rinnan, niin se on sama asia kuin 6S tällöin. Niinpä tasausjohdoksi tulee useampi pinninen johto ja itse Li-Po laturin tasauspiirin tulee tukea 6S:ää. Eli lyhyesti: 6-pin balancer cabel ja charger with 6S support.  ;-) No niin, meni sitten automaattisesti jo englanniksi.  :-D

87
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 11.10.09 - klo: 19.02 »
Mulla on Traxxas:in sway bar edessä ja teknon takana ja hyvästi on toiminut.

Minkäslaiset asetukset sulla EmDzei on tuossa monsterissa ?
Ku ilmeisesti ajelet 3s:illä ? Jotenkin vaan näyttää noissa videoissa aika pliisulta tuo meno, vai tappaako video vauhdin ?

Traxxasin edessä? Eli juuri päinvastoin mitä olen lukenut esim. Traxxasin omalta foorumilta. Saako näitä ostaa sitten erikseen vai käsittääkö Kitti aina sekä etu- että takaosat? Osaatko perustella ratkaisuasi miksi juuri näin päin?

Monsterin asetukset ovat minulla aika perusettiä (lue: en ole osannut säätää mitään). Olen vaihtanut vain RTR-pakkauksen jouset mukana tulleisiin ja sittemmin löysyttänyt kireyttä siitä mitä oli pimeäajovideossani. Ajo helpottui epätasaisella alustalla todella paljon! Auto liiti kuin ilmatyynyillä ja renkaiden foamin äänen kuuli helposti. Kiitos vinkistä!

Vauhti näyttää kuolevan jonkin verran videoilla. Toisekseen kameraa kohti ajettaessa joutuu sillä käännön puoliskolla varomaan kamerajalustaa ja niinpä vauhtikin on heikompaa sillä puoliskolla. Yhdessä videossa ajan kamerajalustaa päin, LOL. Kaukaisimmassa kohdassa auto on jo taas niin pieni eikä etäisyyttä enää hahmota, niinpä nopeus näyttää kuolevan sinne. Seli seli.

Noissa pimeäajovideoissa täyden vauhdin bashaamista ei koe, koska niissä oli tarkoituksena esitellä lähinnä valoja tai auton hallittavuuden treenaamista. Ja jos kiertää esteitä, niin eipä niitä nopealla vauhdilla voi edes tehdä. Rajoittavin tekijä kuitenkin lienee se, että kuvattaessa kiinteästä tolpasta (lue: kamerajalustalla) kuvausalue jää niin pieneksi eikä autolla voi kiertää niin laajaa aluetta kuin normaalisti. Vauhti kuolee taas (lue: en vain osaa ajaa).  ;-)

Koskiko kommenttisi nyt pimeäajovideoani vai tuota päivällä kuvattua (jossa myös 128 S Li-Po osuus)? Päivävideosta ehkä näkee jo miten Revo liikahtaa 6S:llä iloisesti.

Pimeäajo: http://www.youtube.com/watch?v=Xx7IKIP0oGI
Päiväajo: http://www.youtube.com/watch?v=-mDuIhGep3I

88
Sähköautot / Vs: Ajovalot ledeistä ?
« : 11.10.09 - klo: 18.30 »
Onko kukaan käyttänyt 3Racingin valosarjaa Acomsin perus 2,4 rattiradio paketin kanssa ??
Jos niin onko toiminut niin kuin pitää?
Kun itse en saa sitä toimimaan oikein. Olenko jättänyt jotain huomioimatta asennuksessa?

Minulla on nyt 3Racingin valosarja omassa E-Revossani. En ymmärrä miten radio tuohon vaikuttaa millään tapaa. Minulla on kuitenkin harjattoman RTR-paketin mukana tullut 2,4 GHz radio ja noparina myös vakio Mamba Monster.

Kytkennät tai ne paikat, joita 3Racing LED valosarjan lippulappunen ohjeisti, eivät menneet tapauksessani kovinkaan lähelle oikeaa. En saanut sellaista tilaa aikaan, että sekä etu- että takavalot palaisivat himmeinä auton ollessa paikallaan. Niinpä päädyin ratkaisuun, että edessä LEDit palavat aina 100 % kirkkaina (slot 8) ja takavalot 50 % (dip reverse). Jarrutettaessa syttyvät 100 %.

Sarja tai tuo moduuli mahdollistaisi useamman LEDin kytkemisen. Niinpä haluttaisikin eteen kaksi valkoista lisää ja taakse erilliset jarruvalot ja miksei myös peruutusvalot. Paikat noille olisi. Suosituksia ostopaikaista saa ehdottaa (valmis sarja johtoineen liittimineen). Olen ajatellut hankkia myös LEDin suojat, joilla saisi hieman paremmin suunnattua etuvalot. Nyt kun Revon keula on kupera, niin valot harottavat sivuille ja ylös, vaikka niitä on koittanut asemoida.

Alla lyhyt video valosarjan ollessa toiminnassa ja kuva johtohärdellistä kopan sisältä (LOL) ja moduulin asetukset: johtopaikat ja dippikytkinten asennot. Sittemmin olen muuttanut etuvilkkujen paikat sivuille, koska lähellä etuvaloja ne eivät erottuneet pimeäajossa lainkaan. Toivottavasti tästä vastauksestani ja videostani oli jotain apua.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=264Lb0rJulU[/youtube]

89
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 11.10.09 - klo: 16.49 »
Tuo kolmella pyörällä ajelu loppuu kun laitat kallistuksenvakaajat paikoilleen.

Minulla jäi Teknon Sway Bar Kit tilaamatta, kun sivut eivät toimineet aikoinaan. Foorumeilla pidettiin ainoana oikeana Tekno RC:n tekelettä, mutta Traxxasin tekele olisi myös toimiva. Asiaa sotki se, että Traxxasin asentaminen vaatii reikien poraamista ja jotkut taas käyttävät edessä Teknoa ja takana Traxxasia. Kuulemma paras kombinaatio.

Auta miestä mäessä ja kerro omista kokemuksistasi. Kestävätkö Teknon raudat (se ohut vaihdettavissa oleva kaari) useampaa kuin kolmen kerran ajoa? Vaikuttaako iskunvaimentiemien väärä jousenkiereys hajoamisiin vai mistä "heikkous" kestossa johtuu?

Nostin LVC (low voltage cut-off) arvoa 3.0:sta 3.1:een, koska autossa on nyt valosarja ja huomasin Castle Link ohjelman päivittyneen versioon 3.180. Uutuutena Graphic Viewer. Woah! Mitä nörtteilyä lokien kanssa.

  • Added ability to display temperature in degrees C or degrees F
  • Added ability display actual head-speed or prop-speed by entering the gear ratio
  • No longer have to 'Run as Administrator' to change your motor-pole / gear ratio or temperature setup


Castle Link v3.180: Graphic Viewer

90
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 10.10.09 - klo: 20.09 »
Niin...
Kannattaa säätää se aina vähän yläkanttiinn eli vähintään 3.2v/kenno eli 12.8v 4s lipo. Kun eihän tuo lipo yleensä purkaannu tasaisesti ja jos 4s lipolle säädetään cut-off 12v niin erittäin todennäköisesti joku kenno menee liian alhaiselle jännitteelle.
Ja siitähän seuraa ongelmia...

Niin, yhden kennon tapporajana pidetään 2,7 volttia ja laturi taas voi ladata maksimissaan yhden kennon max. 4,235:een.

Katsoin juuri mihin voltteihin 3S Li-Poni jäävät Mamba Monsterin LVC:n (low voltage cut-off) jäljiltä. Eka akku 10,65 ja toka 10,73 V. Castle Linkillä säädetty 3,0 kennorajaksi.

Katsoin myös Castle Creationsin sivuilta mitä maksimivirtaa Mamba Monster kestää. Sivun mukaan 25,20 volttia (http://www.castlecreations.com/products/mamba_monster.html), joka saavutetaan juuri 6S:llä (2 x 3S sarjassa).

Uteliaisuuttani nyt kysynkin, että miten saatte autoonne 2 x 4S 5 000 mAh Li-Pot? Sehän tekee mojovat 33,6 volttia (4,2 V x 3 kennoa x 2 sarjassa). Ja toisekseen miten saatte ylipäätään mahtumaan neljä kennoa per puolelleen?

Li-Pot eivät lähde välttämättä lataantumaan mikäli balancerikaapeli ei saa kontaktia tai akku on joko liian kuuma tai kylmä.


En jaksanut lukea koko topiikkia läpi, onko savage mahdollista muuttaa jotenkin helposti pelkästään etuvetoiseksi haluttaessa?
Mut jos osallistuu mini-luokkaan etuveto savagella 6sillä?

Asfaltilla varmaan liikkuisi ihan jees. Irrottaa vain takakardaanin, niin silloinhan autosta tulee etuveto. Joskus akselirikkojen myötä on tullut moista harrastettua - tosin takapotkuisena. Ajettavuus on todella haasteellista eli auto miltei aina linkussa; soralla.  ;-)

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7