RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: KyPak - 27.01.08 - klo: 00.22
-
LOPPUTULOKSET - FinTrack Tour 2008 I
26.1.2008 Kuusankoski
C-12
A-finaali
1. #2 Simo Ahoniemi HyvUa [ 2 1 4 ] 3 38/8.10,433
2. #3 Vesa Yli OUA [ 4 2 1 ] 3 37/8.09,309
3. #1 Teemu Saarinen HyvUa [ 1 10 3 ] 4
4. #4 Tony Raikas KyPAK [ 3 3 2 ] 5
5. #37 Jukka Penttinen LahUA [ 6 5 9 ] 11
6. #17 Mika Mänty OUA [ 9 4 8 ] 12
7. #29 Henry Salmén LahUA [ 7 8 5 ] 12 35/8.05,306
8. #26 Jarkko Mustonen UAU [ 5 7 7 ] 12 34/8.04,584
9. #12 Matias Kuusinen UAU [ 8 6 6 ] 12
10. #21 Veini Mäkinen JärvSRK [10 9 10 ] 19
B-finaali
11. #11 Jani Hovi HyUA [ 2 1 ] 3
12. #24 Pekka Heikkilä MäntsMK [ 4 2 ] 6
13. #23 Ari Lappi MMRc [ 1 6 ] 7
14. #15 Jesse Kähkönen SRC [ 6 4 ] 10
15. #38 Arto Heinonen UAU [ 3 8 ] 11
16. #42 Mihail Tsistovski LahUA [ 9 3 ] 12
17. #36 Sami Salmela UAU [ 5 7 ] 12 34/8.12,065
18. #35 Joni Minkkinen LMM [ 7 5 ] 12 32/8.00,726
19. #41 Sami Munck TamUA [ 8 9 ] 17
20. #25 Matti Korvenmaa MikUA [ 10 10] 20
C-finaali
21. #7 Carl-Magnus Fager UAU [ 1 2 ] 3
22. #16 Risto Bloigu OUA [ 2 3 ] 5
23. #6 Viljami Kutvonen UAU [ 6 1 ] 7
24. #40 Mikko Mäkinen VMF [ 3 4 ] 7
25. #28 Matti Iivonen KyPAK [ 5 7 ] 12
26. #32 Miika Kaukovalta JärvSRK [ 4 9 ] 13
27. #18 Satu Harmokivi LahUA [ 8 5 ] 13
28. #10 Niko Putkonen TamUA [ 7 6 ] 13
29. #19 Marko Vähäkuopus OUA [ 9 8 ] 17
TSS-10
A-finaali
1. # 8 Jukka Kerola OUA [ 4 1 2 ] 3 19/5.09,093
2. # 3 Mikko Möller UAU [ 2 2 1 ] 3 18/5.14,378
3. # 7 Toni Niinivirta MMRc [ 1 3 3 ] 4
4. # 9 Joni Suni MMRc [ 3 4 6 ] 7
5. # 6 Eetu Luukkonen MMRc [ 7 6 4 ] 10
6. # 19 Jesse Kallio SaiKart [ 5 5 5 ] 10
7. # 13 Ville Rönnqvist MMRc [ 6 7 7 ] 13
8. # 11 Petteri Kauppinen RiiUA [ 8 8 8 ] 16
B-finaali
9. # 18 Veli-Pekka Taimioja KyPAK [ 2 1 ] 3 18/5.12,129
10. # 10 Karri Salmela UAU [ 1 2 ] 3 18/5.14,329
11. # 22 Samuli Kesseli RiiUA [ 3 3 ] 6
12. # 27 Jani Pohjalainen SaiKart [ 4 5 ] 9
13. # 31 Joel Valander RiiUA [ 6 4 ] 10
14. # 15 Markus Latvanen EPUA [ 5 6 ] 11
C-finaali
15. # 33 Nikke Pitkä RiiUA [ 1 1 ] 2
16. # 30 Lassi Salo RiiUA [ 2 4 ] 6 16/5.04,974
17. # 32 Ville Konoila UAU [ 4 2 ] 6 16/5.07,745
18. # 34 Jere Mustonen OUA [ 3 3 ] 6
19. # 23 Joona Lahtinen KyPAK [ 5 5 ] 10
* * *
LOPPUTULOKSET - FinTrack Tour 2008 I
27.1.2008 Kuusankoski
TSM-10
A-finaali
1. # 3 Sebastian Trzaska JyvSRK [ 3 1 1 ] 2
2. # 6 Teemu Rytsy LMM [ 2 9 2 ] 4
3. # 13 Miko Teponoja TamUA [ 8 4 3 ] 7
4. # 5 Christer Andersson MMRc [ 1 8 7 ] 8
5. # 4 Viljami Kutvonen UAU [ 7 2 10 ] 9
6. # 12 Matias Kuusinen UAU [ 6 3 8 ] 9
7. # 30 Ari Heinonen UAU [ 10 5 4 ] 9
8. # 28 Sakke Ahoniemi HyUA [ 4 10 6 ] 10
9. # 8 Pekka Koivula TamUA [ 9 6 5 ] 11
10. # 11 Joni Minkkinen LMM [ 5 7 9 ] 12
B-finaali
11. # 7 Kalle Lehto KyPAK [ 1 1 ] 2
12. # 19 Marko Salminen RiiUA [ 2 3 ] 5
13. # 32 Joseph Quagraine UAU [ 3 4 ] 7
14. # 16 Vesa Yli OUA [ 7 2 ] 9
15. # 17 Harri Lukkari MMRc [ 4 5 ] 9
16. # 23 Ivan Laptev RUS [ 5 6 ] 11
17. # 14 Pauli Helin TamUA [ 6 7 ] 13
C-finaali
18. # 15 Ari-Pekka Kyykkä EPUA [ 1 1 ] 2
19. # 46 Tatu Rintamäki EPUA [ 2 4 ] 6
20. # 45 Lauri Hautanen EPUA [ 4 3 ] 7
21. # 25 Tomi Mairue SRC [ 6 2 ] 8
22. # 39 Tero Kupari LohUA [ 3 5 ] 8
23. # 43 Otto Laurila RiiUA [ 5 6 ] 11
TSP-10
A-finaali
1. # 55 Tom Kalves TamUA [ 1 1 1 ] 2
2. # 60 Miika Laurila OUA [ 10 2 4 ] 6
3. # 64 Tomi Myöhänen UAU [ 3 3 7 ] 6
4. # 1 Henry Salmén LahUA [ 5 5 2 ] 7
5. # 8 Joni Hiltunen TUA [ 6 4 3 ] 7
6. # 30 Matti Korvenmaa MikUA [ 2 7 6 ] 8
7. # 54 Mika Mänty OUA [ 7 6 5 ] 11
8. # 18 Arto Heinonen UAU [ 4 9 9 ] 13
9. # 7 Jussi Neirola EPUA [ 8 8 8 ] 16
10. # 21 Jarkko Mustonen UAU [ 9 10 10 ] 19
B-finaali
11. # 62 Vitaly Karpov RUS [ 1 2 ] 3
12. # 48 Niko Lindvall UAU [ 3 1 ] 4
13. # 4 Risto Koskinen TamUA [ 2 3 ] 5
14. # 28 Jomi Pulli KyPAK [ 5 4 ] 9
15. # 2 Santeri Jokinen KyPAK [ 4 8 ] 12
16. # 13 Timo Keränen LahUA [ 7 5 ] 12
17. # 52 Sami Salmela UAU [ 6 7 ] 13
18. # 66 Alexandr Naumov RUS [ 9 6 ] 15
19. # 3 Jyri Konoila UAU [ 8 10 ] 18
20. # 16 Ari Lappi MMRc [ 10 9 ] 19
C-finaali
21. # 5 Janne Valtanen OUA [ 1 2 ] 3
22. # 11 Juha Nyrhinen EPUA [ 6 1 ] 7
23. # 58 Mikko Mäkinen VMF [ 4 4 ] 8
24. # 26 Marko Vähäkuopus OUA [ 3 6 ] 9
25. # 9 Tommi Wikstén UAU [ 5 5 ] 10
26. # 17 Sami Haapsaari TUA [ 2 9 ] 11
27. # 51 Jethro Lehtojärvi TUA [ 10 3 ] 13
28. # 67 Alexey Egorov RUS [ 7 7 ] 14
29. # 63 Harri Peltomaa TamUA [ 8 8 ] 16
30. # 22 Risto Bloigu OUA [ 9 10 ] 19
D-finaali
31. # 61 Sami Takkinen LahUA [ 2 1 ] 3
32. # 15 Jyrki Lehto ATAK/UA [ 1 4 ] 5
33. # 65 Markku Seppälä UAU [ 5 3 ] 8
34. # 49 Aleksi Kaasinen UAU [ 7 2 ] 9
35. # 23 Teemu Karvanen SaiKart [ 4 7 ] 11
36. # 57 Marko Eklund TamUA [ 6 5 ] 11
37. # 59 Toni Rahko LohUA [ 3 9 ] 12
38. # 40 Touko Laakso TamUA [ 10 6 ] 16
39. # 12 Jukka Häkämies LohUA [ 8 8 ] 16
40. # 34 Matti Iivonen KyPAK [ 9 10 ] 19
E-finaali
41. # 37 Boris Martynenko RUS [ 2 1 ] 3
42. # 33 Henri Ahola KyPAK [ 1 4 ] 5
43. # 50 Harri Kaasinen UAU [ 5 2 ] 7
44. # 56 Janne Kiiski RiiUA [ 4 3 ] 7
45. # 19 Juho Kulkas UAU [ 3 5 ] 8
46. # 14 Tero Lindeman LMM [ 6 6 ] 12
Tuloksia voi tutkia tarkemmin osoittessa: kypak.mylaps.com (http://www.mylaps.com/results/showevents.jsp?st=3&org=39648)
Kiitokset kilpailijoille! Seuraavan kerran Kuusankoskella ajetaan huhtikuun lopussa sisällä KyPak Ralli I ja mukana myös Tamiya Minit!
-
Noniin laitetaas tänne "vähän" juttua kisoista kun kukaan muu ei vielä ole uskaltautunut. :mrgreen:
Kauden avauskisa Kuusankoskella noudatti samaa kaavaa kuin aikaisemminkin, eli varikko sama tuttu tilava ja hyvin järjestetty. Pöydät ja tuolit ehdoton plussa aina, niin ei tarvitse pidemmän matkan takaa roudata huonekaluja mukana. Sähköt toimi, ei katkoksia ja muutenkin varikolla varsin rento fiilis. Positiivista myöskin oli se, että kennoja ei pamahdellut kenelläkään. En kuullut että kellään olisi ollut mitään ongelmia niiden suhteen, joten toivotaan että jatkuu samaa rataa.
Radan profiili oli varsin haastava ja teknisempi kuin mitä ehkä aikaisemmin Kuusankoskella on totuttu näkemään viime vuosina. On hyvä että profiilia ei päässyt treenaamaan aikaisempina viikonloppuina, koska siitä olisi ollut selkeää etua omasta mielestäni. Rännit jakavat paljon mielipiteitä ja nytkin nähtiin paljon tilanteita radalla joista varikolla käytyjen keskustelujen, sekä huoltajien muiden kommenttien perusteella ymmärsin että monien mielestä rännit ovat osasyy radalla paukkumiseen ja sitä kautta pilalle menneisiin alkueriin taikka finaaleihin. Tietysti tällä nyt tarkoitan sitä, että kuski itse ajaa puhtaasti ja erästä joku muu osuu ränniin ja jää siihen jumiin ja aiheuttaa sitä kautta suman johon sitten perästä tulijat myöskin pamauttavat. Tietysti ainahan se on jonkun muun vika..
Ajanotto toimi loistavasti, tulokset tulivat nopeasti taululle ja muutenkin kilpailun toimitsijat niin ajanotossa kuin katsastuksessakin tekivät loistosuorituksen kaikilta osin. En ainakaan itse havainnut mitään ongelmia ja aikataulussa pysyttiin molempina päivinä ilman mitään ongelmia.
Tuomarointia olisi ehkä saanut olla hieman enemmän sekä tiedotusta siitä että missä mennään. Tällä nyt lähinnä tarkoitan sitä, että erissä joissa paukkui ei ollut kuskeilla tietoa kuka on samalla ja kuka eri kierroksella ja sen takia sitten ei myöskään osattu antaa tilaa takaa tulevalle kuskille joka oli nopeampi ja lisäksi eri kierroksella. Mitä tuomarointiin tulee niin kyllä rangaistuksia tuli, mutta hieman tuli sellainen fiilis että radalla tapahtuneisiin "osumiin" reagoitiin hieman satunnaisesti. Tällä nyt tarkoitan sitä, että oli tilanteita joissa annettiin rangaistus aika mitättömästä asiasta kuten pienestä ajovirheestä kierroksella ohituksen yhteydessä, mutta sitten taas oli tilanteita joissa oli ihan selkeä peräänajo samalla kierroksella olevien kuskien kesken ja siitä ei mitään rangaistusta annettu vaikka toinen jopa saattoi sen seurauksena keskeyttää. Lauantaina ajokorokkeella sallittiin "äänestys" ja siihen ei millään tapaa puututtu ennen sunnuntaita, jonka seurauksena lauantaina korokkeella oli aika höpinä ja sunnuntaina homma toimi taas kuten normaalisti. En itsekään ehkä ole aina ihan esimerkillinen korokkeella, mutta ainakin itselleni tietty "rauha" korokkeella on tärkeää jotta ajosuoritukseen pystyy keskittymään täysipainoisesti.
Finaaleissa nostajia oli todella paljon ja itsekin muutamaan otteeseen jouduin oikein miettimään että mihin sijoittaudun kun kaikkialla oli jo miehiä oransseissa liiveissä. Alkuerissä nostaminen myöskin toimi esimerkillisesti. Jos erässä on 10 kuskia ja nostopaikkoja alle 9 (kun yksi on ratatuomarina), niin siinä tapauksessa voisi ehkä harkita yhden kaverin sijoittamista ajokorokkeelle seuraamaan siellä käyttäytymistä mikäli kisajärjestäjälle ei ole sinne osoittaa henkilöä taikka korokkeen toimintaa ei pystytä seuraamaan muiden toimitsijoiden toimesta.
Kahvio oli erittäin hyvä kuten Kuusankoskella aina.
Mitä taas tulee sitten itse kilpailusuorituksiin niin onnittelut voittajille sekä lisäksi erityisesti oman tiimin Jukalle joka mattiksessa teki aika yllättävän suorituksen. Lisäksi oli miellyttävää havaita ProStockissa melkoinen tason nousu. Finaalissa oli 3 kuskia edellisen vuoden sarjan 10 parhaasta, joten uusia nopeita kuskeja on tullut ja finaaliin menneet kuskit olivat kaikki n. 4 sekunnin sisällä. Kärki siis oli melko tasainen vaikka finaaleissa Tomppa menikin omia menojaan ja kenelläkään ei ollut mitään jakoja siihen suuntaan. Lähtöruutu finaaleissa on tullut entistä tärkeämmäksi johtuen kasvaneista ruutuväleistä sekä paalu tietysti ränniradalla korostaa merkitystään.
Mitä taas tulee omiin suorituksiin niin lauantaina mattiksessa ei oikein homma toiminut ja finaalipaikan menettäminen 5 kymmenyksellä oli aika kova pettymys. B:n paalu ei ole koskaan ollut miellyttävä paikka, koska siitä ei voi koskaan mennä muuta kuin alaspäin ja se tulikin sitten finaaleissa todistettua. Ekassa lähdössä rikkoutunut vastari ja toisessa lähdössä pääsuoralta lensi rännin ylitse auto suoraan keulaani rikkoen ohjauksen. Keskeytys molemmista finaaleista ja lopputuloksena B:n viimeinen sija.
Sunnuntaina ProStockissa oli ihan kiva huomata että noin vuoden tauon jälkeen kyseisestä luokasta vauhtia vielä on, vaikka sähköturistilla en ole ajanut kuin kahdet treenit viimeisen vuoden aikana nyt tammikuussa. Alkuerissä olisi ollut mahdollisuus paaluun taikka erittäin lähelle sitä, mutta parhaalla rundillani kierroksella ohitus ei mennyt nappiin jonka seurauksena oli keskeytys 2 kierrosta ennen maalia. Tämän seurauksena sitten päädyttiin 9. ruutuun. Ensimmäisessa finaalissa tuli nappi suoritus ja nousu toiselle sijalle oli enemmän kuin mitä olisin koskaan uskaltanut odottaa. Toisessa ja kolmannessa lähdössä tuli myöskin nousua mutta ei ihan yhtä paljoa johtuen trafiikista edessä sekä omista virheistä. Kaikesta huolimatta olin kuitenkin erittäin tyytyväinen omaan suoritukseeni sekä paluuseen kyseiseen luokkaan.
Suuret kiitokset järjestäjille sekä kaikille mukana olleille!
-
Kuvat (http://copter.threewee.com/stilo/jotain/rc/kisat/FTT_1_kuusankoski_-08/)
Videot (http://copter.threewee.com/stilo/jotain/rc/videot/ftt_1_kuusankoski_-08/)
Suurimmasta osasta kuvia ja videoita kiitokset kuuluu J.Penttiselle.
parempaa rapsaa kisoista huomenna.
-
Kiitokset Kypakin porukalle kaikin puolin onnistuneista kisoista (taas).
Viriluokan kärki alla kuvassa, sijat 1-6 vasemmalta oikealle. Kuskien keski-ikä on 16 v. ja ikähaitari 18-14 v.
(http://farm3.static.flickr.com/2099/2228290192_9452c233ee_o.gif)
Jännä nähdä jatkuuko nuorempien ote yhtä vahvana tulevissa kisoissa? Kuusaaltahan puuttuivat Juho, Simo ja Teemu.
Lisää kuvia tulossa.
-
Johan oli hyvät kilpailut, kuten Kuusankoskella on aina ollut. Lähes puolen vuosikymmenen ajotauon jälkeen kaivoin kaapista uskollisen sotaratsuni ja päätin lähteä kokeilemaan miltä ajo maistuu. Kivaa oli ja on paljon mahdollista, että tulen ajamaan myös muita FinTrack-osakilpailuja.
Ilahduttavaa nähdä erityisesti uusia nuoria kasvoja virityn luokan voittokamppailussa. Näyttäisi siltä, että hyvistä sijoituksista tänä päivänä on mahdollista ajaa jopa kaupasta ostetuilla välineillä, eikä pärjääminen enään ole tehdaskuljettajien yksinoikeus.
Oma ajo meni nyt kohtuullisesti ja sijoituskin oli ihan kelvollinen, mitä nyt heikolla pidolla ajamisen ja auton säätämisen muistelu tuotti vaikeuksia.
Alkuerissä oli tolkuttomat tasoerot ja tuloksen ajaminen oli vaikeaa. Ehdottaisinkin seuraavan FinTrackiin alkuerien lähtöjärjestykseksi eräharjoituksen parhaan kierrosajan mukaista lähtöpaikkaa, kun kerta transpondereilla ajetaan eräharjoituksissa jokatapauksessa. Jako alkoeriin nykyään valitettavasti järjestetään edellisen kauden näyttöjen mukaan..
-
Moido,
Kisat olivat Kuusanokoskella jälleen aivan erinomaiset eikä omakaan tulos huono ollut. Taso on vain niin hurja nykyään ettei ihan kärjen tuntumaan päässyt. Rata oli todella kiva ajaa vaikka sinne oli saatu rakennettua se vaikea shikaani etusuoralle, mutta sehän oli sama kaikille. Vanteitakaan ei hajonnut yhtään ja kumejakaan ei pitänyt liimailla joten melko huolettomasti sai päivän viettää.
Iso käsi koko Kuusaan porukalle kisoista!
TomiM, FTT:ssä on nykyään käytössä tuo FTT-ranking http://rc10.fi/index.php?topic=15976.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=15976.0) jonka mukaan erälistat laaditaan. Kuusankoskella taidettiin nostaa "uusien" kuskien joiden tiedettiin olevan nopeampia sijoitusta alkueriin. Näin heille yritettiin pedata vähän inhimillisempi alkuerä. Toki sitten FTT-ranking tulee nousemaan nopeilla kuskeilla parin kisan kuluessa ihan hyvin.
--
Timo
-
Kiitos järjestäjille.
Kovaa kisaa oli ja osin hankalaakin.
Hankaluutta teki lähinnä hankala auto yhdistettynä lankkubaanaan ja mollat korvaaviin kulma "esteisiin".
Ne kulma "esteet" ottivat kuljettajan mielestä ajamisen hauskuuden pois lähes tyystin ja aika kului niitä varoessa.
Olkoonkin että ne ovat EFRA sääntöjen mukaiset, niin minun suosioita ne ei saa. Eikä niitä kyllä käytetty viime oikeassa EFRA GP kisassakaan. Kaikille ne tosin on samat. Mutta niihin se Viljaminkin kakkossija katosi, kun siihen jäi ajolinjalle jumiin ja Teemu ajoi päälle tuhoisin seurauksin.
Lankkubaana on ok mutta ne kulma"esteet" ei. Ne eivät salli esikuvan mukaista ajotyyliä, jossa kanttareista otetaan "tukea" ja hallittua riskiä. Hyvää niissä on ns. sukeltamisen estäminen (oikaisu kylkeen). Kunnollisen finaalikisaamisen ne estävät lähinnä kokonaan. Alemmissa finaaleissa lankut taasen aiheuttivat "biljardi" ilmiön, joka tuskin kisaamisen hauskuutta / itsetuntoa nostavat. Etusuoran shikaani lennätti autot taasen vastaantulijoiden puolelle mistä ei ollut paluuta ihan het...
Ikävä on aikaisempien vuosin pitoa ja jouhevaa ajettavaa baanaa. Se oli hauskaa!
Mutta rata on kaikille tietty sama ja omasta virheestähän se auto siellä on jumissa....tosin siitä kärsii muutkin.
Muutoin kisat olivat taas täyden kymppin arvoiset.
+ Aikataulu
+ Katsastus
+ Tilat
+ Kovaa kisaa
+ paljon porukkaa
+ Vähän stoppareita
+ Ruokailu
+ Palkinnot
+ Paljon Pro-stock ja C-12 kuskeja
-
Moi!
Iso kiitos kuusankosken porukalle joka oli tehnyt vaativan radan ja loistavat mekkaus paikat varikolle!
C-12 meni opetellessa auton säätöjä ja pidotuksen oikeaa ajotusta ja määrää. Siitä huolimatta kivaa oli ne akut kun sai homman toimii ja onnistuu.
TSP-10
Auto oli todella hyvä/vakaa ja nopea ajaa mikä tekikin kisaamisesta todella hienoa!
Todella tiukkaa ja kovaa kisaamista alkueristä vikaan finaaliin asti todella pienillä eroilla! :afro:
+Tamiya TRF 416 (Toimi todella hyvin ja oli nopee!)
+Digipeak (Potki hyvin)
+Rata (Haastava)
+Varikko (Loistava)
+Varaosa kauppiaat (Paikalla)
+Buffa (Hyvät ruuat ja leivät)
+Todella tiukka kisa TSP luokassa
+Aikataulu (TSP)
-TSP/TSM luokassa ei tuomarointia juuri laisinkaan (Ainakaan finaaleissa joissa oli suht paljon perään ajoja!)
-Aikataulu C-12 (turhan tiukka eräkierroksen väli ja Etenki venyny ajaja kokous jonka takia suurin osa kuskeista
1 erässä ei ehtinyt ensimmäiseen erään ajoissa ja järjestäjä ei odotellu minuuttiakaan vaan lähetti erän yhdellä kuskilla liikenteeseen!!!!!!!)
-
Olipas hyvät kisat ainakin järjestelyiden puolesta. Stanussa junnut vain ajavat liian kovaa :grin:. Ei meinaa enään näin wanha pysyä perässä. Onnea vielä jukalle voitosta!
+++ PHI
+++ Simon neuvot ja avut
+++ Cascadan kuuntelu varikolla :angel:
++ Tiukkaa vääntöä stanun kärjessä
+ Vaativa rata, mutta mollat olisivat olleet kivemmat
+ Makaroonilaatikko
- eipä tule mieleen mitään
-
Joo oli Kuusalla taas hyvät kisat, niinku aina.
Buffetti varsinkin on yks parhaista, konstailematona hyvää ruokaa tarjolla ja edullisesti.
Kisassakin kun aikataulussa pysytään hienosti niin mikäs siellä on kisata.
Rata varmaan jakaa porukan mielipiteita. Itsekkin olin ensin vähän sitä mieltä että tuo on aika paha "ränni". Mutta taatusti oli sellainen rata merkkaus että vaatii kuskilta taitoa ja malttia ettei tehnyt virheitä. Muutamassa paikassa rata rankaisi aika kovalla "kädellä" jos kuskilla ei pysynyt maltti nupissa.
Mulla ei sinällään ole noita "rännejä" mitään vastaa mutta ehkä tiukimmat mutkat vois sittenkin tehdä tyyliin "Ylistaro". Ainakin mutkat joissä käännöstä on 90-180 astetta.
Mutta kaiken kaikkiaan hienot kisat ja siitä kiitos kaikille.
-
kisat oli hyvät niiku aina ja hauskaaki oli tässä risut ja ruusut.
+pito
+aikataulun pitävyys (välillä tuli kiire :lol:
+++team magic :grin:
-rata.
-oma ajo
-onneton mekkaaja :lol: :lol:
-
Hienot kisat oli Kuusankoskella. (suht) Rehtiä ja tiukkaa kisaamista prostockissa.
+++ Tamiya
+++ CR´07
++ Rataprofiili, mopotehoillakin kerkes
++ Poropinssi
+ spoolikisaaminen
- Tuomarointi (jaettiin vain pari stopparia ja niistäkin puolet väärin)
-
Jeps, kisathan meni oikeen hyvin, team keski-suomi dominates virissä!
Järjestelyistä ei paljoa tartte sanoa, Kuusankoskella ne toimii aina.
Ja parit perinteiset:
+varikkofiilis
+Tamiya
+kilvanajo finaaleissa, varsinkin ensimmäisissä!
++++/ (-) rataa ei treenattu ennen kisoja
-korokkeenedustan shikaani, kyllä se keskiosan shikaani olisi riittänyt happipaikkana, jotenkin muuten olisi hidaste voitu toteuttaa, ehkä. Muuten toimivampi ratkaisu olisi lankut joiden edessä mollarivit, tämä estäisi oikomiset, ja ensimmäisenä ei olisi vastassa muuria joka syö puolet autosta kerralla, mutta EFRA:ssa ne asiat tiedetään ilmeisesti paremmin. Parashan on kunnon kanttarit joita voi käyttää 1:1 dtm autojen tapaan jotka kai ovat lähimmäisiä esikuvia näille.
Kisavideoa ei valitettavasti ole tulossa, kamera kusi kuvaamisen ja ei tallentanu videoa vaikka olisi pitänyt, pitää viedä kamera huoltoon ennen Ylistaroa....
*******huijasin, saattaa sittenkin tulla videoa, saa nähä mitä tästä olemattomasta materiaalimäärästä saa aikaan, we will see ********
-
Kiitokset meidänkin team:n puolesta todella mahtavista kisoista.Kaikki pelasi tuttuun Kuusankosken tapaan loistavasti.Edellisvuosista poiketen fiilis oli jotenkin rennompi ja juttu lensi varikolla korkeelta ja kovaa.Ehkä stanuihin tulleet hiilettömät koneet antoivat aikaa jutusteluun,kun ei tarvinnut olla alituiseen niinsanotusti "sorvin ääressä".Ja tietysti kova kisaaminen stanun kärjessä teki kisasta jännittävän.Myöskin sunnuntain tuloksia lukiessa lämmitti nuorten kuljettajien vahva panos,vaikka osa kärkinimistä loistikin poissaolollaan.
Miinuksena koko sarjan kannalta on se,että joissakin seuroissa taitaa olla unohdettu tuo nuorisotyö kokonaan,kun ei uusia kuljettajia ollut paljoakaan mukana.Toivottavasti Korvenmaan Matin lupaama video tulee pian käyttöön ja sitä myös ahkerasti kierrätetään ympäri maata.
-
Kisafiilis oli mahtavat ja järjestelyt toimivat kuin junan vessa! :D Buffetti ja ruoka oli kanssa allekirjoittaneen mieleen! Iso kiitos jäjrestäjille!!!
Kuusankosken varikko on vaan mahtava paikka viettää päivää, vaikka se päivä menisikin yhtä penkin alle kuin omani! Ei vaan auto asettunut kuskin räpylään, eikä rata kuskin pieniin aivoihin! ;) (Eikä tilapäinen vasenkätisyys sitä tilannetta juuri auttanut!) Mahtavat kisat kertakaikkiaan! =D
Ja jälleen kerran palaan asiaan, joka itseäni on ihmetyttänyt koko sen ajan kun olen harrastnut: TUOMAROINNIN PUUTE. Alkuerät menivät ainakin porossa suhteelisen siististi läpi, eikä siellä kovin paljoa olisi ollut tarvettakaan stoppareille, mutta finaaleissa rytisteltiin sitten senkin edestä. Ja stoppareita ei todellakaan jaettu, ei edes huomautuksia ajotavasta!
Kilpailukutsussakin on mainittu 4+1 tuomaria. Eikö tällä miehityksella pitäisi ainkin yksi tuomari / erä saada katsomaan noita pahimpia pois? Finaaleissa ehkä useampikin? Kuljettajista nostetuille ratatuomareille olisi ehkä myös ollut paikallaan pieni briiffi siitä, mitä tuo tehtävä pitää sisällään ja mitä pitää katsoa.
Ja ainahan stopparin sijasta voisi jakaa huomautuksia ajotavasta. Etenkin nuoremmalle polvelle se olisi varmasti parempaa palautetta, kuin rangaistuksen antaminen suoraan. Jos omasta ajosta ei saa minkäänlaista palautetta, vaikka miten ajelee toistapäin, niin vallalle jää sellainen virhekäsitys, että tällainen on sallittua.
Jos viriluokasa pidetään sama linja tuomaroinnissa kuin maailmalla, niin ei sen pitäisi rampauttaa kaikkia luokkia. Ainakin tuolla poron peräpäässä olisi kyllä hyvä saada sitä ajotapaa vähän hallintaan ja annettua palautetta kolareista, jos siihen todella on syytä! Uskoisin, että tiukemman tuomarilinjan pitäminen vaan tekisi kisoista vieläkin tasaisempia ja tasokkaampia!
Lopuksi lainaan tällä foorumille toisessa topicissa esiintyneitä viisaita sanoja: "Ei kannata luoda sääntöjä, joita ei voida valvoa!".
-
Hienot kisat oli taas Kuusankoski järjestänyt. Ainoana miinuksena sanoisin että palkintojen jaossa ei oikein kuulutuksia kuulunut.
Mitä sitten tulee lopputuloksiin niin tulostavoite hieman ylittyi, mutta hyvä näin. Laitoin TSP luokan A-finaleista videot tonne:
http://www.youtube.com/watch?v=awYN5jbuEU4
http://www.youtube.com/watch?v=UiAK11XKyyI
http://www.youtube.com/watch?v=to3XmHHxI-c
-
Kiitoksia Kuusankosken järjestäjille taasen hienosti järjestetyistä kisoista!
+/-:
++aikataulu piti
+puffetti
+varikkomeininki
+Yokomo
+suuri osallistujamäärä
-rännit
Kuvia (http://kuusinen.pp.fi/Kuusankoski%20FTT1%2026-27.1.08/album/index.html)
-
Hahaa, tulipas sittenkin video! vaikka vähän vajaasti oli materiaalia mutta kiitokset kuvien lainaajille.
tuubi: http://www.youtube.com/watch?v=6zEzkB26g3Q
ja omalle koneelle: http://copter.threewee.com/teemur/videot/koosteet/2008/kuusa08v3.5.mov
Materiaali tosiaan oli vähän vajaasti mutta kyllä tuosta rännejä voi fiilistellä vielä :)