Siihen en ota kantaa kuinka asiat on hoidettu, koska en ole niitä ollut hoitamassa ennemmin konsulttina mukana ja polttis rataa on yritetty hankkia 15v Lahteen ja 2 paikkaa on ollutkin ja itse olen ne myös rakentanut suurimmaksi osaksi, kiitos valittajien ei ole enää. Pravdaa on se, että nyt meillä on ratapaikka jossa on sähköt vieressä. Olkaamme siihen tyytyväisiä. Minua ei juuri liikuta tekeekö joku byrokraatti töitä radan eteen "turhaan", siitä hän saa palkan kun asioita hoitaa.
Mitä rataan tulee, pintaan tullaan laittamaan asfalttia, betonia, savea, laattoja. kaikkea mikä kestää kulutusta. Suomessa ei ole yhtään rataa(joissa olen käynyt) joka kestäisi crossia pitkään. Asia johtuu siitä että profiilit ovat täysiä nysväys ratoja, pelkkää jarrutusta ja kiihdytystä eikä minkäänlaista multisurface meininkiä.
Ketään ei pakoteta tulemaan ratahankkeeseen mukaan saati ajamaan sinne, se on jokaisen henk.koht valinta.