Kirjoittaja Aihe: Myyjien kohteliaisuus kunniaan!  (Luettu 1249 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aneboy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Myyjien kohteliaisuus kunniaan!
« : 04.01.05 - klo: 09.44 »
Minulle tuli tuossa eilen puhelu. Joku henkilö, joka ei kertonut nimeään puhui hengästyneenä ja epäselvästi omasta "toosi hyvästä" - autosta, ja kysyin, että paljon maksaisi, niin kaveri sanoi, että paljon pystyt maksamaan. Niin sanoin, että en pysty maksamaan, kuin sen verran. Sen jälkeen hän sanoi näin;ime munaa! (anteeksi kielenkäyttöni), ja sulki puhelimen.
 
 Että luulisisi vähän edes ihmisiltä löytyvän pinnaa, ja ei tarvitsisi hermostua, jos ei saa omaa autoa myyntiin. Tämä topic on vain neuvoa, heille jotka aikovat myydä autoansa henkilökohtaisella kontaktilla. Sillä en usko, että kukaan saa hyvää ensivaikutelmaa tuollaisesta, samantapaisesta tapauksesta...
 
 Ajattelin, että tämä liittyy sen verran vähän rc-autoiluun, että laitoin tämän vapaaseen keskusteluun...
Joka päivä ja jokaikinen yö.

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Myyjien kohteliaisuus kunniaan!
« Vastaus #1 : 04.01.05 - klo: 09.58 »
Itse myyjänä tiedän että tuomoinen ottaa päähän. Minullakin on pieni tarina. Minulla oli kaupaut siinä mallissa valmiina eikuin rahat vaan tiskille. 72mk kiitos, anna nyt 2mk alunnusta, no tuote oli jo seurahintainen joten en antanut sitä alennusta. No siinä kinasteltiin ja hän on viellä ihan hyvä :cry:  asiakas/ tuttava :cry:  no päätin antaa tuon 2mk alennusta :twisted: , sitten se kaikki kaatui päälleeni hän maksoi tuotteen 1000mk setelillä joten ei se ollut kylläkään rahasta kiinni.
Jerzi

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Myyjien kohteliaisuus kunniaan!
« Vastaus #2 : 04.01.05 - klo: 10.35 »
Yleensä nämä huonosti käyttäytyvät henkilöt on kuitenkin ostajan puolella. Itsellenikin on tullut varsinkin sähköposteja laidasta laitaan. Yleensä tällaiset sähköpostit ovat tulleet jostain "anonyymista" osoitteesta, ilman henkilön nimeä, erittäin huonolla kielellä ja oikeastaan edes sisällöstäkään ei saa täyttä varmuutta.  Paras saamani sähköposti on ollut suurinpiirtein seuraava:

Lähettäjä: late@hotmail.com
Otsikko: moi
Viesti: mit toi maksaa!!!!!!!!!!!!

Kysyttyäni mistä tämä henkilö oli kiinnostunut sain seuraavan viestin:

Lähettäjä: late@hotmail.com
Otsikko: RE: moi
Viesti: no tost autost vitu !!!!!!

Yllättäen päätin lopettaa kaupankäynnin tämän henkilön kanssa tähän. Lisäksi minulla oli tuohon aikaan myynnissä ainakin kolme eri RC-autoa ja täyskokoinen autoni. Oman sähköpostiosoitteeni perusteella kyse oli ilmeisesti joku noista RC-autoista.

Yleensä tälläinen käyttäytyminen laitetaan suoraan teinien pikkiin, mutta aina näin ei ole ollut. Olen ollut tekemisissä jo useamman jopa alle 10-vuotiaan harrastajan kanssa, jotka käyttäytyvät hyvinkin aikuisen oloisesti. Viesteissä ja puheessa on toki enemmän lapselle tyypillistä kieliopillista huojuntaa yms, mutta muu kirjallinen ja suullinen tuotanto on ollut erittäin kohteliasta. Ollaan mm. esitelty itsensä ja käyttäydytty muutenkin kohteliaasti.

Melkein vieläkin inhottavampaa, kuin huono käyttäytyminen, on tyhjät lupaukset. Eli olet myymässä jotain tuotetta. Joku soittaa tai muuten ilmoittaa ostavansa tuotteen. Hyvässä uskossa ilmoitat muille halukkaille, että tuote on jo myyty. Kuitenkaan tästä alkuperäisestä ostajasta ei kuulu tämän ensimmäisen yhteydenoton jälkeen yhtään mitään, eikä häntä saa edes kiinni mitenkään. Olisi vähintäänkin kohteliasta edes ilmoittaa, ettei tuote kiinnostakaan.

Aivan oma lukunsa on henkilöt, jotka jättävät postiennakkona lähetetyt paketit lunastamatta. Tästä koituu myyjälle mielipahan ja vaivan lisäksi vielä ihan taloudellista tappiota.

Ymmärrän hyvin henkilöitä, jotka eivät varaa mitään ja myyvät tuotteen todellakin sille, joka maksaa tuotteen ensimmäisenä kokonaisuudessaan mahdollisine postikuluineen.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Myyjien kohteliaisuus kunniaan!
« Vastaus #3 : 04.01.05 - klo: 11.32 »
On tullut itellenikin joskus mailia.. Mullakin ollut samaan aikaan paljon rojua myynnissä ja sit joku laittaa mailin et paljos pyydät siitä autosta  :lol: Ota sit selvä mistä.. Ja luvataan maksaa vaikka mitä mut rahoja ei näy.
Taas kehissä.. ;)

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Myyjien kohteliaisuus kunniaan!
« Vastaus #4 : 04.01.05 - klo: 16.46 »
pakko tunnustaa, että olen itsekkin joskus kirjottanut viestin et paljonkos tuo myytävä autosi maksaa. Ja tuokin johtuu vain siitä, että en ole sitä muistanut pistää, en siis tietosesti tuollasii pistä.