Lisäksi kollektorin palaminen voi olla niin nopeata, ettei koneella ajeta kunnolle edes yhtä erää. Eli ennakkoa pitää todellakin olla sopivasti.
Em. Vaihtoehto, jossa otettiin vähän enemmän, kuin kaikki irti....! :mrgreen:
Onko tarkoitus tosiaankin ajaa samalla hiiliparilla ja ilman sorvausta enemmän kuin yhden erän ? :mrgreen:
Kuten kilpailunjohtaja hyvin muistaa, eräs ensikertalainen (=17 T) ajoi "riittävän suurella ennakolla" ja -pinionilla, jopa 2 min. ihan "kohtuuvauhtia", sitten "jotenkin hiipui"! :lol:
Ennakko sama, hiilet vaihdettuna, ja kollektori sorvattuna, pinioni hammasta pienempänä, selvisi jo pelkällä sorvaamisella!
Ennakko edelleen samana, hiilet samat koko loppupäivän, mutta pinioni
vielä hampaalla pienempänä, paras vauhti, ja kahden akun jälkeen kollektori "puikon" jälkeen "ihan kirkas".......... :|
Yhteenveto: "Jos pinioni olisi ollut alusta alkaen kahdella pienempi, niin päivästä olisi selvinnyt hiiliä vaihtamatta, ja parilla-kolmella sorvauksella...
Kumpa kaiken voisi ottaa uusiksi...... 8)