Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mordex

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 14
31
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 18.11.13 - klo: 14.16 »
Tilailemassa uutta MCD X4 Rallya, RTR Sport-versiona, onko kenelläkään kokemusta tälläisen Sport-version muuttamisesta myöhemmin Competition-malliksi, onnistuuko helposti, vai onko niin eri rakenteet, että menee uusiksi käytännössä koko auto...?
Onko kenelläkään kokemusta tälläisestä Sport-versiosta vai kannattaako hankkia heti Competition..auto tulisi kuitenkin pelkästään hauskanpitoon, ei kilpailu tarkoitukseen.

Itselle ainakin kerrottiin kokeneempien toimesta, että Competition vaan suoraan, koska loppupelissä se tulee halvemmaksi. "Pakollista" päivitettävää kun sport-mallissa on kuulemma niin paljon.

32
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 18.11.13 - klo: 14.12 »
Tuli vihdoin parsittua X4 kasaan pilalle menneen tavallisen pohjalevyn tilalle saapuneen FT:n pohjalevyn myötä (Kiitokset Elfvingille).

Tulipa tilattua myös uusi moottori: http://www.oneillbrothers.com/rc-car/sale-items/full-mod-30-5cc-long-block.html

Kivana bonuksena tuota alakertaa ei ilmeisesti joudu edes muokkaamaan kuten tavallisia.

Askartelin myös eteen lokasuojat lexanista. Vielä taakse pitäisi moiset väsäillä.

33
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 05.11.13 - klo: 11.55 »
Mitäs mieltä tuosta servosta onko parempia vaihtoehtoja vai käyttääkö tuota? Entä onko kokemuksia riittääkö MMM oma bec tollasen kääntelyyn vai pitääkö ostaa joku tällänen? http://www.ebay.com/itm/Castle-Creations-CC-BEC-10A-6S-Switching-Regulator-/170888374003?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item27c9bda6f3

Itsellä on tuo servo, eikä ole moittimista. MMM:n BEC ei sille tosin riitä, joten tarvitset tuon ulkoisen. Btw, kannattaa myös hommata metallinen servonvarsi, jos moista ei löydy.

34
moro tänne losi foorumille.

Tuli hommattua 5ive-t 6kk sittten modelsportilta. olen ajanut sillä 17 tuntia (tuntimittari)
remonttia on tehty paljon tuona aikana. kolme kytkintä, kaikki laakerit (kytkimessä menossa jo kolmannet), kaikki nivelet, vetoakseli, kaikkien diffien akselitumpit, koneen petilaakerit ja stefat, tulppa, ohjausservon nivelet, käynnistimen jousi +hop up partseja aikalalla joutunut laittamaan (ei mitään turhaa), normaali huollot ja muuta mitä ei mieleen tule.

Joten, kuulostaako tuo tutulta teistä muista 5ive-t:n omistajista?
Eli tankillinen, viikko odottelua että osat tulee, remontti, ja taas saa tankin ajaa... sitä se on ollut.
ajo on ollut kohtuu asiallista bäshäilyä montuilla ja crossiradoilla. ei törmätty eikä hypitty 10 metristä tasaiselle alas.

Kori, runko, tukivarret, iskarit ja diffit on pysynyt kasassa kaikki muu on pitänyt laittaa uusiksi vähintään kerran.

Mitä moottoria suosittelette tähän. alkaa olla aika pehmyt tuo vakio pata.

helvetin mukava laite silloin kun se pelaa!

Itse olen ajellut n. 30 litran edestä (enkä aina niin nätisti), eikä yhtäkään auton omaa osaa ole muistaakseni hajonnut ennenaikaisesti, pois lukien alkuperäinen moottori, joka johtui omasta huolimattomuudesta. Ja no, vetostartteja on tietysti mennyt useampikin.

Kytkin on toki vaihdettu kuluvana osana ja etupuolen keskiakseli rupeaa olemaan vaihtokunnossa, muut osat ovat omaan silmään vielä ihan ajokunnossa.

Tosin autossa on kiinni jonkin verran hop-uppia ja tee-se-itse parannuksia.

Suosittelen valitsemasi virittäjän 30.5 moottoria ja siihen kaveriksi vaikka Bartalone, Victoryn (/gizmon)  tai vaikka Samban putki. Itse olen ollut toistaiseksi tyytyväinen näihin gizmomotorsin tuotteisiin:

http://gizmomotors.com/index.php/online-store/rcmk-air-cooled-engines-and-parts/rcmk-air-cooled-engines2013-03-05-21-30-33/rcmk-full-mod-cr300-30-5-engine-pipe-combo-detail

35
Bensa-autot / Vs: Tulevan talven rinnerata-ajot
« : 29.10.13 - klo: 20.14 »
Mäkihyppy  :grin:

36
Itse tuli tilattua tuo FIDin startteri. Tai siis sen uudistetu "S" -edition. (https://www.youtube.com/watch?v=qgluMClizvw)

Ja tuon moottorinhan voi suojata vaikka teipillä/pussilla tms. niin ei hiekka yms. kakka ole ongelma.

37
Bensa-autot / Vs: Tulevan talven rinnerata-ajot
« : 23.10.13 - klo: 13.37 »
Kyllähän radalla pöristely porukassa kiinnostaisi. Miten nyt aikataulut ja budjetti antaa myöten.

39
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« : 08.08.13 - klo: 20.32 »
Mahdollisesti Losin kanssa suuntaan sinne viikonloppuna, sään ja motivaation salliessa.

40
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 08.08.13 - klo: 11.36 »
Syksy tuli etuajassa  :grin:...  Eli nyt on TRF101 -kitti kotiutunut ja kasattu. Olipa mukavan selkeä ja simppeli kasata. Sähköt ja muut tilpehöörit on vielä matkalla, mutta josko sitä jo ensi viikolla pääsisi ottamaan tyypit Kuusankoskelle.

Taidan suhauttaa tuon ekan korin vaan kokonaan valkoiseksi ja sitten kisoihin koittaa saada jotain näyttävämpää aikaiseksi. Vuoden 2006 Williams miellyttää omaa silmää:




41
Kukas vastaan rc10 facebook-sivujen moderoinnista? Sielä kun olisi vähän siivottavaa...

42
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 07.08.13 - klo: 20.57 »
Ilmavuoto jossain?

43
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 07.08.13 - klo: 14.47 »
Jaaha, tästä viisastuneen pitänee tarkailla tuota omaa konetta ja vaihtaa vaikka se laakeri siihen Zenoahin vastaavaan jotta saa mielenrauhan.

Eikö Bruce tullut yhtään vastaan tuossa asiassa?

44
Itella Oyj:n hitaus. Viimeaikoina ruvennut tulemaan 1-3 päivää lisää toimitusaikoihin sen takia, että tämä firma ei pysty lunastamaan lupauksiaan.

"Noudettavissa osoitteen mukaisesta postista pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä klo 16 jälkeen."

Ja kakanmarjat!

7000km+ päästä tulee paketti suomeen 2 päivässä, jonka jälkeen se seikkailee suomessa 3 päivää Itellan toimesta, viimeisen 100km matkalla...

Ei jatkoon  :angry:

45
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 05.08.13 - klo: 22.03 »
1:10 SC-autojen kopat käy aika hyvin XL-rungolle, jos siitä tyylistä tykkää. Ebaystä löytyy myös lasikuituisia koppia, joiden pitäisi kestää runtua vähän paremmin.

Edit: Ja kyllä tuon Gigantenkin saa näemmä kestämään: Savage XL New Armored BodyShell

46
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 05.08.13 - klo: 21.42 »
Itsellä on TCS:n normaalirunko ja oli myöskin heidän 1:5 runko. Nykyään Alzan XL ja 1:5 rungot. Oikeastaan mitään pahaa sanottavaa en keksi kummastakaan.

Alzalta toimitus nopeammin ja ei tarvi tullin kanssa sählätä. TCS:n kanssa on enemmän värivaihtoehtoja ja sen myötä rungot ovat myös anodisoituja.

47
Taitan edelleen kallistua tuon Uber RC:n ratkaisun kannalle.

48
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 02.08.13 - klo: 18.58 »
Kysyin tuota kun itseänikin kiinnosti:

Lainaus
Hi,

I have a RCMK motor and a TR V2 Pullstarter. I wasnt even aware a part like eg428N existed, so I put in the eg429C with no issues. Whats the actual difference between them?

Thanks!

Ja vastaus:
Lainaus
I believe the difference is the eg429C is for the RCMK motors that use the solid flywheel, not the flywheel like the Zenoah/CY engines that is finned. RCMK has done two version of engines with the different flywheels.

thanks,
Steve

49
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tykkimäki Kouvola
« : 02.08.13 - klo: 18.27 »
Onkos ko. radalla nyt viikonloppuna mitään äktiöniä? Jos tuota FG:tä tulisi ulkoiluttamaan...

50
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 02.08.13 - klo: 16.28 »
Milläs renkailla sä Mordex ajelet ?

Pro-Line Badlands 3.8"

Tai Bow-tie bajan renkailla jos auto on 1/5 koossa.

51
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 31.07.13 - klo: 10.43 »
Mistä sais savageen pitemmät akselit ja keski diffi?

Leveyttä: Hpi:n osa # 86249 (näiden kanssa kannattaa sitten tehdä tässäkin lirpakkeessa mainittu heximodi, muuten napsuilevat poikki) sekä offset vanteet, niin luulisi leveyden riittävän. Jos jostain syystä lisää haluaa ja rahaa riittää, niin vielä nämä päälle: http://www.fastlanemachine.net/proddetail.php?prod=FLM41500&cat=22

Keskidiffi tuosta: http://shop.alza-racing.com/parts/58-center-differential-kit.html. Siihen sitten vaikka Vorzan keskidiffi kiinni.

52
Mjoo, ei oo mun juttu tuo modattu 771, vähän liikaa joutuu säätämään aina kun olosuhteet muuttuu. Hyvin se kirkuu kun neulat saa kohdilleen olosuhteisiin nähden, ei siinä mitään, mutta varsin mukavuudenhaluisena ihmisenä helppous > pieni tehon lisäys, näinpä 990 menee kiinni tuohon koneeseen.

Ehkäpä jos joskus oikeesti tarvii saada maksimi määrä tehoa koneesta irti (joku kiihdytyskisa tms.), niin siihen tuo sopii kyllä.

53
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 29.07.13 - klo: 14.39 »
Jeespoks. Laitetaanpa aluksi siis tämmöinen tilaukseen :

Tamiya F104 Version II Pro Chassis Kit Dark Titan Edition

Sitä kelpaa sitten kasailla kisakuntoon syksyn synkkinä iltoina.

Edit: Pah, sisäinen perfektionisti nalkuttaa, joten taidampa kallistua tuon TRF101 puolelle.

54
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 29.07.13 - klo: 00.34 »
Talveksi pitäisi keksiä jotain kehittävää tekemistä ja tämmöinen peli on roikkunut hankintalistalla jo jonkinaikaa muutenkin. Näin ollen silmällä pitäen syssymällä tehtävää investointia olisi muutama kymysys:

Onko eri Tamiyan mallien välillä suurempaa eroa tulosten kannalta? Eli jos sama kuski (asiansa osaava) ajaa eri malleilla (samoilla sähköillä ja renkailla sekä toimivalla setupilla), niin syntyykö huomattavia eroja kierrosajoissa? Bling ei sinäänsä kiinnosta, mutta haluaisin siis auton jonka kanssa voin ainoastaan katsoa peiliin mikäli kierrosajat eivät miellytä.

Kuinka kauan kierros renkaita (matto) kestää ajettavassa kunnossa suurinpiirtein?

Mitä osia autosta todennäköisemmin hajoaa, kun kaltaiseni rookie kolistelee radan reunoja yms.? Ts. mitä palikoita on hyvä löytyä pakista tai mitä on hyvä samantien päivittää paremmaksi/kestävämmäksi?

56
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 28.07.13 - klo: 11.26 »
Tuli tuossa eilen päristeltyä ekaa kertaa FG:n EVO autolla ja päivän päätteeksi yksi asia jäi mietityttämään. Joka puolella suositellaan positiivista camberia takarenkaille (alusta maahan painettuna). Itse koitin 1 ja kahden asteen välillä, se kuitenkin näytti syövän renkaiden ulkoreunat huomattavasti nopeammin kuin sisäreunat. Onko tämä normaalia?

57
Huh, mikä taistelu Hiltuselta. 2 kaadon ja muun muiden aiheuttaman kaaoksen jälkeen hännän perältä vielä finaaliin.

58
Vieläkös tällä radalla uskaltaa ajaa Kössin DRX ralliautolla? Aika myökkysen näköstä menoa jossain kohdin.

59
Jeps ja nyt tsemppiä Hiltuselle!

60
Pekko Iivonen on parantanut tuloksiaan tasaista tahtia ja oli ryhmänsä voittaja viimeisessä aika-ajossa viiden sekunnin turvin. Juontajat hehkuttivat, että todella hieno suoritus 10v pojalle ja tottahan se on. Eikä jäänyt paljosta paitsi, että olisi päässyt semi-finaaleihin.

Tällä hetkellä semeihin menossa ilmeisesti kolme suomalaista:

Jouni Hiltunen(8), Pekka Heikkilä(11) ja Toni Elfving(13).

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 14