Kirjoittaja Aihe: One-wayn huolto  (Luettu 1624 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
One-wayn huolto
« : 11.07.03 - klo: 18.35 »
Kertokaa yksi suunta diffin huollosta, kuinka huolletaa/kuinka usein?



Ps./ot.:
Itselläni tuli yokomon keskidiffistä(oneway) kaks suuntainen  :lol: ,
otin sen irti ja katselin vähän? Enkä tajunnut siitä mitääm(keskidiffi on tod. pieni)!
Hajotin siitä laakerit tahallani ja siitä tuli suunnaton diffi(directi)!


Pääasiassa kuitenkin etu one-wayn huollosta voi kertoa.

Poissa jjmm

  • Jäsen
    • Profiili
One-wayn huolto
« Vastaus #1 : 11.07.03 - klo: 19.27 »
Itse laitan diffirasvaa onewayn sisään noin 10-20 akun välein.

Ja kannattaa huoltaa, itselläni ainakin hajosi yksi oneway siksi kun sitä ei ollut huolettu.
Team Xray X12 2023

Poissa 2 fast 4 u

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://khendricksson.1g.fi/kuvat/
One-wayn huolto
« Vastaus #2 : 11.07.03 - klo: 21.58 »
Kysyin asiaa aiemmin Södergårdilta, ja se sano ettei one-way:hin saa missään nimessä laitta mitään rasvaa!
>>Death Race Pilots<>WSA Freeriders<<

Poissa pete||

  • Veteraani
    • Profiili
One-wayn huolto
« Vastaus #3 : 12.07.03 - klo: 20.53 »
Kai sinne nyt vähän voi rasvaa pistää ? Paremmin se käsittääkseni rasvan kanssa kestää.

Poissa tuukka.m

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
One-wayn huolto
« Vastaus #4 : 12.07.03 - klo: 20.58 »
Minun käsittääkseni aina kun metalli on metallia vasten(ja ne hankaavat toisiaan) kannattaa laittaa rasvaa. Korjatkaa jos vikaa!
...

Poissa hoj

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/oulurcracing/
One-wayn huolto
« Vastaus #5 : 06.08.03 - klo: 13.07 »
Esim. Asson “vanhan mallin” oneway:n kytkin on INA:n valmistama ja tyypiltään HF0406 KF. INA suosittelee voiteluaineeksi esim. Mobilin valikoimista Mobil 1 SAE 0W-40. Kyseessä on ohuenpuoleinen (1:1) moottoriöljy.

Voitelua yksisuuntakytkin tarvitsee, koska se:

1. muodostaa kalvon muuten toisiinsa koskettavien metallien väliin ja pidentää näin ollen elinikää, koska kuluminen vähenee.

2. johtaa lämpöä osasta toiseen, jolloin laakeri jäähtyy

3. antaa suojaa likaantumista vastaan

4. vähentää ääntä

5. suojaa korroosiota (=ruoste) vastaan

Itse en käyttäisi diffirasvaa, koska se saattaa estää neulalaakereiden irtoamisen akselilta, kun rasva kertyy neulojen uriin. Tällaisessa tilanteessa laakeri saattaa ylikuumentua.

Lisää perusperiaatteita voi lukaista:

http://www.geocities.com/oulurcracing/ORCRInfoTransmissionFrontOneWay.html

Otsomaani

  • Vieras
One-wayn huolto
« Vastaus #6 : 06.08.03 - klo: 14.17 »
Xray valmistaa one way laakeri öljyä, joka on tosi kallista varmaankin... :?