On kyllä jo todella outoa, koska GM:än vika oli luultavasti sensoripohjainen, mutta sama sensori toimii taas SP:ssä. Eikä koneet sano yhtään mitään ilman alkuvauhtia, jolloin nopari ei siis ilmeisesti saa asentotietoa sensorilta, mutta mikä muuttui kun sama sensori laitettiin toiseen koneeseen?
Se on myös outoa että sensori ei anna "väärää" tietoa, vaan että nopari ei tee yhtään mitään ilman alkuvauhtia. Miten sensori muuten on noissa toteutettu..? Magneettisesti? Onko se osa kiinteä osa roottoria? Onkohan mahdollista että nopari on vahingoittanut sensoreita, mutta speedpassionissa asentotietoa antavat magneetit ovat hieman voimakkaammat, jolloin homma kuitenkin toimii.
Menee aika mutuiluksi, pitäisi melkein purkaa ajatuksella ja miettiä muuttuvia tekijöitä noiden patojen välillä, ja mikä voisi aiheuttaa vian "siirtymisen" toiseen säätimeen ja koneeseen. Pitäis myös vähän yleismittarin avulla perehtyä noihin, pakko olla joku muu ero kuin käämitys SP:n ja GM:n välillä, ja joku yhteneväinen vika noissa GM:issä ja losissa.
No parin kaasunpainalluksen aikana voi esim. magneetti haleta ja levitä koneen sisään, tai käämit palaa, varsinkin jos moottoria huudatetaan rasittamattomana kädessä, tämä on viimeinen teko mitä voit tehdä harjattoman kanssa. -Sami
Niin, ja sen jälkeenhän se kone toimii jos antaa alkuvauhtia?
Miksi pitää kommentoida kun ei ole edes lukenut koko juttua.. Voisit vielä huvikseen perustella ton käämien palamisen, jos kerran nopari toimii sen verran että kone pyörii hyvin :mrgreen: