Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 657385 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1560 : 18.05.11 - klo: 08.10 »
Moottoripukin ja keskidiffipukinkin sai istumaan kunnolla autoon kiinni, kun koneistin pohjalevyn kiinnitysaukkoja 0,5mm sisäänpäin. The Car 27.5mm vs Asso RC8e 26.5mm.
Nyt tuli sellanen kuin olisi pitänyt alunperinkin olla.

Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1561 : 18.05.11 - klo: 08.27 »
Moottoripukin ja keskidiffipukinkin sai istumaan kunnolla autoon kiinni, kun koneistin pohjalevyn kiinnitysaukkoja 0,5mm sisäänpäin. The Car 27.5mm vs Asso RC8e 26.5mm.
Nyt tuli sellanen kuin olisi pitänyt alunperinkin olla.



Tuo sähköjohto hiukan huonossa paikkaa, ei tarvii kummoinen kivi olla että menee rikki. Eikös laitteelle löydy muuta paikkaa tai eikös johtoa voi vetää yläkautta?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1562 : 18.05.11 - klo: 08.39 »
Siinä on muutama milli väliä pohjalevyn ja johdon välissä, vaikkei välttämättä kuvasta erotukkaan. Mutta tarkoituksena olisi kyllä jossain vaiheessa askarrella peitelevy vauhtipyörän aukolle, mutta hyvä huomio.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1563 : 19.05.11 - klo: 22.23 »
"Kiitos" teille jotka autoitte tämän Revoprokkiksen kanssa.

Tuossa vielä mietittiin mitä tehtäisiin



Tuossa ratkaisu UBECin suhteen.



Pitäisi vielä vähän lyhennellä johtoja ja muutenkin siistiä pakettia, mikäs siinä kun kaikki toimii nyt.



Tältä pohjalta on mukava alkaa säätelemään.
Joku ilkeämielinen voisi sanoa että p--kan päälle ei kannata perustaa koska se upottaa mutta nyt on aika tukeva pohja :tongue:

Oikeelta.





No nyt näkyy kuvatkin...
« Viimeksi muokattu: 19.05.11 - klo: 22.50 kirjoittanut JiiPee »
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1564 : 25.05.11 - klo: 08.58 »
Onkos porukalla kokemuksia minkäänlaisista "ilmanotto"aukoista. Tuppas noi kummatkin lämpiään jonkun verran tossa sora ajelussa ja mietittiin että olisko tollasesta skoopista enemmän hyötyä kun haittaa. Kalustona siis Hyper 7 ja Hyper 8.5 (Ezrun 150A, Leopard 4074 1774kv, 6s 4Ah 40c) (http://youtu.be/nm5qMqFOdy0)

Mietin jos tekis reiän tuohon koko "etulasin" tilalle ja siihen joku tihee metalliverkko estämään kivien menoa sisälle. Toinen idea oli aukasta toi pieni skooppi moottorin kohdalta korista, en kyllä tiedä onko siitä mitään käytännön hyötyä. Pitää tuohon jännitenäyttöön (linkki) lisätä vielä tuo lämpötilan mittaus lisäosa mikä postissa jo tulikin niin pystyis seuraan kenno jännitteiden lisäksi tota lämpötilaa reaaliaikasesti ohjaimesta.

Muuten Leopardille täytyy antaa tunnustusta todella hyvästä hinta/laatu suhteesta. Tehoja on aivan eri planeetalta kun hobbykingin kb moottoreissa ja laatukin tuntuu olevan aivan eri luokkaa. Lämpeneminenkin on aivan minimaalista verrattuna noihin kb myllyihin. Mut silti tuppaa tuol tukkoses buggyn kopassa lämmitä sen verran että joutuu tolla akulla piteleen pieniä taukoja akullisen ajossa ettei pääse lämmöt liian korkeelle.

Mut jos jollain olis käytännön kokemuksia onko skooppi tuonut apua jäähdytykseen yms. niin mielellään otetaan vinkit ja kokemukset vastaan, ennenkun koria aletaan veisteleen :)

Poissa Joginen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1565 : 03.06.11 - klo: 15.05 »
Hpi Tork koneesta pullahti kansi pihalle ja tuli kieroa akselia. Eihän sitä enään kannta korjailla, eli uutta konetta kehiin.

Minkäs moisia nuo leopardin koneet ovat? Mistä kannattaa tilata? Tuntuvat huomattavasti edullisemmalta kuin castlen härpäkkeet. Eikös nuo kestä 6s sutimiset?

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1566 : 03.06.11 - klo: 15.29 »
Joginen, Hienosti kestää 6s hommat, leopardit kestää 12s hommatkin jos sellasia tarttee :) Moottori valikoima on siis todella todella laaja, huomattavasti castleakin laajempi, ainakin isossa päässä moottoreita.

Tuolta löytyy kaikista mahdollisista leopardeista spectit, virranotot, max. jännitekesto (6s tms) yms. Linkki..

Ebaysta löytyy moottoreita ja monilta eurooppalaisilta myyjiltä, en tiedä myykö kukaan vielä Suomessa noita. Itsellä oli aikoinaan 2200kv Mamba monster compo ja täytyy sanoa ettei leopardi häviä kyllä yhtään sille. Itse olen tilannut Leopardit täällä: http://www.kershawdesigns.com/ Tullien mahdollisuus toki on, kun liike ei eu:ssa ole, mutta eipä nuo siltikään hirveitä hintoja ole. Muualta sais varmaan halvemmalla, mutta oli tuossa keväällä kiire saada moottorit ja kershawista oli ainakin kokemusta.

Itse ajan 4074 moottorilla, tässä tarkemmat tiedot. Tuosta on sitten versiota missä on jäähdytys siili itessään. Sitten on toki viel järeempää vaihtoehtoja mitkä parhaiten löytyy tuolta kershawin tai leopardin omilta sivuilta. http://www.leopardhobby.com/product/product_veiws.asp?id=1251&functionID=01020201 Itsellä käytössä 1774kv versio, mitä ei tuolla leopardin sivuilla jonkun takia ole tarjolla, mutta monista kaupoista kyllä löytyy. Aateltiin että 6s pääsee akut ja vehkeet vähän helpommalla, tuolla 1774kv kun jollain 2000kv tai yli. Menoa on kyllä riittänyt, omassa sigussa on linkki youtubeen missä ainakin 2viimestä videota on jo leopardeilla, muutamat ekat videot on vielä noilla kiinan kb koneilla. Viimeisimmässä sorapätkässä tainnu missään kohtaan pystyä kaasua pohjassa pitämään, asfaltti gps testeissä pysty jo kaasu pohjassa ajeleen :) Vois yhen hampaan melkein pinjonia pienentää :)

« Viimeksi muokattu: 03.06.11 - klo: 15.35 kirjoittanut Lassi »

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1567 : 03.06.11 - klo: 17.41 »
Kyllä tuo Leopard on osoittautunut hinta laatu suhteeltaan loistavaksi.

Omani hommasin viiem talvena täältä http://www.rc-fans88.com
On näköjään hintoja nostettu.
Sattui olemaan sähköpostissa vielä vanha tilausvahvistus 24.11.2010 jossa hinta oli $69.63

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1568 : 03.06.11 - klo: 19.34 »
Täälläkin forumilla on keskusteltu siitä että Leopard koneet olisivat samoja koneita tai kopioita Castle / Neu koneista.
Näin ei kuitenkaan ole vaan Leopard Power Model Co LTD:llä on ihan oma R&D osasto ja koneet vain sattuvat näyttämään ulkoisesti Castle / Neu koneilta.

Okei: vedetään sen verran takaisin että vähän liikaa on yhteneväisyyksiä noiden koneiden kannuissa että ihan 100% omaksi suunnitteluksi en Leopardin koneita sanoisi. Mutta se ei heikennä sitä tosiseikkaa että kalliiden koneiden jälkeen Leopardit ovat heti seuraavaksi paras vaihtoehto. Ei lainkaan ns. kiinakone laatua.

HPI:n Flux Tork on ainut virallinen ei Castle / Neu kone jonka voi sanoa olevan "samaa" kuin Castlen motit. Nuo moottorit tulevat käsittääkseni samalta linjalta vain hieman erilaisella kannulla ja pidemmillä johdoilla. Traxxas puolestaan käyttää samaa kannua ja samoja johtoja Castlen omien koneiden kanssa.

Lähde: http://www.rctech.net/forum/8287538-post1.html

Edit2: Ja kyllä, tätä ketjua kun selaa taaksepäin, niin sieltä löytyy viesti missä minä itse olen hokemassa tuota että olisivat 100% samoja koneita Leopardit ja Castle/Neu:t. Korjaan erheeni.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 03.06.11 - klo: 21.40 kirjoittanut Hount »

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1569 : 09.06.11 - klo: 22.36 »
Hauska

Jos itse tekisin BMT:stä sähköversion niin laittaisin patterit samalla tavalla
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Y-ho6RlZKhc[/youtube]

Mutta en tiedä tuon vaihteen tarpeellisuudesta, luultavasti pärjäis hyvin ilmankin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1570 : 10.06.11 - klo: 07.27 »
Asiallisen näköinen toteutus, akuille vielä sivutörmäyssuoja että akut kestää mälleissä niin hyvä tulee. Toi voisi olla aika mielekäs peli kun sähköt kiinnostaa enemmän kun nitrot, vielä kun näkisi miten se liikahtaa radalla.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1571 : 10.06.11 - klo: 07.41 »
Onkos Hyper St:tä vastaavia truggeja tarjolla järkevässä hintaluokassa käytettynä? Hyper ST tuntuu olevan suhteellisen harvinainen, mutta Hyper on osottanut sellasta kestävyyttä että vois olla hyppelyyn juuri sopiva nuo 6s buggyt on vähän turhan raskaita siihen hommaan :) Hyper ST saatavuus tuntuu vaan olevan ongelma kohtuu hintaan, buggejahan saa mihin vaan hintaan käytettynä melkeimpä niin paljon kun jaksaa kantaa :)

Vois olla mukava tehdä hyppely vehje ja truggy taitaa olla siihen paras valinta 1/8 kokoluokassa ajettavuuskin on vielä ok. Siitä pitäis varmaan tehdä joku mahd kevyt 3s/4s vehje, että kestäis hyppelyä parhaiten. Mut ehdotuksia onko mitään edukkaita suosittuja truggeja mitä kannattaisi harkita?

1/8 buggy ei taida koskaan olla järin hyvä valinta tasaiselle hyppimiseen vaikka olis kuinka kevyt?

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1572 : 10.06.11 - klo: 08.18 »
Asiallisen näköinen toteutus, akuille vielä sivutörmäyssuoja että akut kestää mälleissä niin hyvä tulee. Toi voisi olla aika mielekäs peli kun sähköt kiinnostaa enemmän kun nitrot, vielä kun näkisi miten se liikahtaa radalla.

Kova peli luultavasti. Ei välttämättä pysy nitrolla edes perässä  :shocked:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1573 : 10.06.11 - klo: 08.22 »
Mut ehdotuksia onko mitään edukkaita suosittuja truggeja mitä kannattaisi harkita?

No eikös ne ole ne samat merkit ku bugeissakin. Tiedät varmaan mitä ne on. Ja eihän siinä ole käytännössä muuta eroa kuin isommat renkaat ja hieman pidempi. Senkin tiesit.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1574 : 10.06.11 - klo: 13.44 »
Asiallisen näköinen toteutus, akuille vielä sivutörmäyssuoja että akut kestää mälleissä niin hyvä tulee. Toi voisi olla aika mielekäs peli kun sähköt kiinnostaa enemmän kun nitrot, vielä kun näkisi miten se liikahtaa radalla.

Kova peli luultavasti. Ei välttämättä pysy nitrolla edes perässä  :shocked:

Vähän niinku tää... Dirt Oval Floridasta.. se on melkein sama kuin GT auto, tai oikeastaan Rally Game koska ne keskidiffillisiä ja siis vaihteettomia..

On kyl hidas.. 195 km/h ....  :police: :police:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GdB_6S-lVyQ[/youtube]

Ei kannata jäädä alle.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa MitsuEvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1575 : 10.06.11 - klo: 21.14 »
Mitenkäs tämä combo mahtais kuljettaa Kyoshon Mad Forcea? Ainakin se on suositeltu 1:8 monstereille. Saa ehdottaa muitakin saman hintaluokan comboja.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1576 : 10.06.11 - klo: 21.29 »
toi on "out of stock" muuta en osaa sanoo ...
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1577 : 12.06.11 - klo: 16.36 »
Mistä saa edulisesti moottorin siilejä ja tuulettimia
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1578 : 12.06.11 - klo: 23.00 »
Rc martista olen itse tilaillut,laadusta en osaa niin sanoa mutta halpoja ainakin ovat.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa MitsuEvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1579 : 14.06.11 - klo: 17.42 »
Mitäs jengi sanoo täältä löytyvästä Kershaw Designs Gen 2.2 - 4S LiPo Systemistä? Olisko tässä sitten hyvä vaihtoehto Mad Forceen? Sai näköjään valittua eri KV-luvulla olevien moottorien väliltä sopivan.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1580 : 14.06.11 - klo: 18.19 »
Ei oikein vakuuta, mielenkiinto lopahtaa viimeistään siinä vaiheessa kun moottori on sensoriton. Okei, sensoriton varmaan toimii hienosti pihasuttauksessa tao foffissa mutta jos mielii krossia ajaa radalla niin sensorellisuus on melkein välttämätöntä kaasutuntuman takia.
Kylätason RC-kuski.

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1582 : 14.06.11 - klo: 19.59 »
Ainakin tuossa MMM combossa on hyvä kaasutuntuma radalla ajaessa,tosin sensorillisesta ei ole kokemusta.
Ihmetellyt jo pitkään kun täällä ne ei kelpaa kuin pihasuttaukseen...täytyis oikeasti joskus kokeilla että tietäis sitten onko puheissa perää.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa MitsuEvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1583 : 14.06.11 - klo: 21.34 »
Pääseeköhän tuolla kesselin ehdottamalla Speed Passionin combolla samanlaiseen suorituskykyyn kun tuolla Mad Force Kruiser VE:llä ? Paikaltaan lähtiessä heittää volttia..  :tongue: Näky olevan myös mahdollisuus tuossa Speed Passionin noparissa käyttää mekaanista jarrua, voi olla aika toimiva Mad Forcen kanssa.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1584 : 21.06.11 - klo: 21.43 »
Jaahas Hyperi palvellut nyt reilun vuoden ja tossa kaverin kanssa otettiin projektiksi purkaa koko vehjes ja kasata uus vehje 8.5 osista mitä toss on nurkkiin kertyny. Etuiskari torni puuttu ja pari muuta pientä osaa, ebaysta löyty uudet bigbore iskarit eli nekin pistettiin tulemaan. Etuiskaritorni löyty foorumilta, vielä yhtä eturipustuksen osaa puuttuu, mutta nikokaan ei ole vastaillu ainakaan tuolta sales@... osoitteesta mitään, tiedä pitäskö heittää yv:tä tääl foorumilla.

Tarkotuksena jättää isommat suojat tekemättä ja tiputtaa painoa tuollanen puolisen kiloa. 4.7kg on viimesin liikkuma paino ja alko vähän rasittaa jo autoa, pyritään tohon nelosen kieppeille. Sähköinä pysyy hyvin palvelleet. Leopard 4074 1774kv, EzRun 150A, 6s 4Ah 40C, bluebird MG 16kg, 0.11s tms. Pinjoni koko muuttuu jäänee varmaan nuo pari vara pinjonia (13t) ylimääräseksi. Keskidiffi lukossa jatketaan edelleen. Jostain pitäis viel löytää sopivia vetareita pari nivelkardaania oli pakissa, mutta eivät tohon pituudestaan sovi. Koiran luuvetereita löyty ainakin 6erilaista, mutta yhdet niistä vaan sopi tuohon ja ovat alumiinia eli arvioitu kesto on noin 5akkua :/ Pitäs siis löytää teräksiset dogbonet tai nivel kardaanit oikeen mittasina. Vetareina on nivelvetarit ja ne on kyllä kestäny hienosti.

Muutamia kuvia tuossa, viel pitäs kehitellä joku teline noparille. http://koti.kapsi.fi/~lassivv/hyper8_e/uusi_versio/

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1585 : 21.06.11 - klo: 22.13 »
Etuiskaritorni löyty foorumilta, vielä yhtä eturipustuksen osaa puuttuu, mutta nikokaan ei ole vastaillu ainakaan tuolta sales@... osoitteesta mitään, tiedä pitäskö heittää yv:tä tääl foorumilla.

Soita sille, niin saat joskus kiinnikkin :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1586 : 22.06.11 - klo: 09.56 »
Nyt ois vihdoinkin videota tuosta minun konversiosta eli sc8->sc8e. Sähköinä on MMM+cc1520+6S tällä hetkellä autossa on kiinni vakio polttisversion spurri ja 17T pinsku. Sähköt eivät lämmenneet oikeastaan ollenkaan koko ajo session aikana joten on vissiin voimaa aika paljon :grin:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=a1AMUGf88uo[/youtube]
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1587 : 22.06.11 - klo: 09.59 »
sun pitää Matti ottaa video tuolla espoon nupurin SC radalla niin antaa paremman kuvan muiden rinnalla

tolla on mukava kääntää slässejä selältään kuten minä viime kesänä vastaavanlaisella autolla (ST-RR SC) niinku muistat  :grin:

muuten hienoa kuvaa. saisit tulla kuvaa meidän parkkisajotkin hehe
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1588 : 22.06.11 - klo: 14.04 »
sun pitää Matti ottaa video tuolla espoon nupurin SC radalla niin antaa paremman kuvan muiden rinnalla

tolla on mukava kääntää slässejä selältään kuten minä viime kesänä vastaavanlaisella autolla (ST-RR SC) niinku muistat  :grin:

muuten hienoa kuvaa. saisit tulla kuvaa meidän parkkisajotkin hehe

Joo täytys joskus tulla sinne ajelee tolla, mutta se pääsuora loppuu kyllä kesken JOS tuo sattuu saamaan pitoja :grin: nytkin kun lyö vauhdista kaasun pohjaan niin pyörähtää melkein heti :grin: ja yksi 6S akku sai vähän osumaan tuossa ajossa mutta en ole vielä sitä tutkinut että kuinka paha mälli on tullut, pieni lommo akun kyljessä.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1589 : 22.06.11 - klo: 17.12 »
näinhän se on, joudut vähentää pinjonin hammaslukua ja säätää kaasua pois (EPA) vaikkei muuten tarvis oliskaan  :grin: ainiin ja mä ajoin ihan vtun lussuilla ja stnan kalliilla Orionin 30C 4S akuilla, silti riitti runtua enemmän ku tarpeeks
Kiitos 20 vuodesta!