Nopeudensäätimissä, joita olen nähnyt, saa setupilla konfiguroitua kolme/neljä perusvaihtoehtoa.
1. kaasu - jarru- pakki , yhtenä liikkeenä saatavissa ( ei suositella isoille tehoille ja massoille) mm. crawlerit
2. kaasu - jarru suoraan - neutraalilta toisena vetona pakki , siis ei yhtenä liikkeenä saatavissa
3. kaasu -jarru (ei pakkia) ?kisaajille?
4. Pelkkä kaasu, ja stoppaa neutraaliasentoon lopuista. Mekaanisen jarrun käyttöön.
- ja joko A :samalla sormella /kanavalla Y-haarotetut servot hoitas jarrun, eikös?
- tai B :miksatulla kolmoiskanavalla jarruservojen hoito, ehdollisen napin kautta lisämiksailua
Mutta milläs pistät setupin osaamaan yhtäkkiä taas pakin, kun se oli otettu pois? (valinta 4)
Pitäs olla erikoisempi miksaus, joka
jättäisi jarrutusitapahtuman suorittamatta, ja toisella nykäsyllä antas silti pakin,
pistämättä jarruja päälle.
(valinta 2 noparissa, ohjaimessa ehtoja et eka käsky menee vain servoille, käsky kaksi menee vain noparille? )
Käskyt ihmiseltä:
A. kaasu eteen
B. jarruttaminen:
kaasun kanava miksattuna- jarruservoihin nyt ehdolla "J", jolla nopari ei saa jarrutustietoa, miksikanava saa. Nopari osaa olla tarjoamatta pakkia, kunnes kone on seis valinta 2 mukaisesti. Mistäs se tietää jos ei tietoa kerrota, kun se ei saa jarruttaa?
C. mies tahtoo pakittaa, nappi pohjaan + sormi neutraalille ja uusi työntö sormella:
nollan jälkeen ihmeellinen " nappi", joka ei miksaa servoja jarruun, antaa pakin kaasukanavaan noparille.
D-.... normikäyttöä nappia painamatta
Sähköohjattu suuntalaakeri kytkin-pinionilla tietty ajais ton asian myös ;)
Kiinnostaa tietää, osaisko joku tuon miksauksen näpytellä vaikka mun Futaba 3PM-2.4D radioon