RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Nappe - 24.08.06 - klo: 13.45
-
Erälista - FTT VIII
26.8.2006 Tattarisuo / VAU
Erä 1 TSS-10
44 Juha Nyrhinen AL-Ylistaro 12
16 Aleksi Kaasinen VAU 13
19 Toni Niinivirta MMRc 16
18 Lauri Aulin ATAK/UA 19
30 Jami Oksanen SRC 21
52 Karri Salmela VAU 24
54 Samuli Kesseli RiiUA -
Erä 2 TSS-10
5 Matias Kuusinen VAU 1
4 Harri Lukkari MMRc 2
10 Joonas Holsti VAU 4
7 Jussi Neirola EPUA 5
34 Tomi Mairue SRC 7
47 Miika Laurila OUA 9
11 Niko Lindvall VAU 10
15 Mikko Möller VAU 11
Erä 3 TSP-10
40 Joni Hiltunen SWK Fin
3 Matti Korvenmaa MikUA
45 Timo Keränen LahUA
37 Satu Harmokivi LahUA
18 Kalle Mäki TUA
60 Sami Vehmaa VAU
26 Janne Pikaloff TUA
Erä 4 TSP-10
1 Ari Lappi MMRc
7 Jyri Konoila VAU
51 Mika Silvasti JärvSRK
4 Jarkko Mustonen VAU
8 Risto Koskinen TamUA
14 Henry Salmén LahUA
21 Björn Södergård VUA
41 Mihail Tsistovski LahUA
Erä 5 TSM-10
22 Juho Levänen RiiUA
9 Kalle Lehto KyPak
7 Sebastian Trzaska Jkl SRK
13 Panu Vehniäinen ÄkiUA
12 Pekka Koivula TamUA
11 Pauli Helin TamUA
Erä 6 TSM-10
16 Teemu Rytsy LMM
10 Vesa Yli OUA
47 Joni Minkkinen LMM
14 Carl-Magnus Fager VAU
33 Ari-Pekka Kyykkä EPUA
51 Viljami Kutvonen VAU
Erä 7 TSM-10
53 Miko Teponoja TamUA
24 Veini Mäkinen JärvSRK
55 Matti Hölttä VAU
28 Sami Salmela VAU
29 Kenneth Södergård VUA
Kidelistat on tehty siten että ainoastaan yhdessä luokassa kadella kuljettajalla on samat kiteet, todennäköisesti nämä kaksi ajavat samaan finaaliin...
Eli kiteenvaihtoja ei pitäisi tulla, joten varmistakaa ennen ensimmäistä treeniä että autossanne on oikea kide. Listat löytyy kilpailunjohtajalta tai minulta/Jannelta kierroslaskennasta.
AIKATAULU - FTT VIII
26.8.2006 Tattarisuo / VAU
Vapaa harjoitus
Erä 1.vh 2.vh
1 TSS-10 8:00 8:56
2 TSS-10 8:07 9:03
3 TSP-10 8:14 9:10
4 TSP-10 8:21 9:17
5 TSM-10 8:28 9:24
6 TSM-10 8:35 9:31
7 TSM-10 8:42 9:38
Ilmoittautuminen: 9:50 mennessä
Tuomariston kokous: 9:55
Ohjaajakokous: 10:10
Alkuerät
Erä 1.ae 2.ae 3.ae 4.ae
1 TSS-10 10:30 11:40 12:50 14:30
2 TSS-10 10:38 11:48 12:58 14:38
3 TSP-10 10:46 11:56 13:06 14:46
4 TSP-10 10:54 12:04 13:14 14:54
5 TSM-10 11:02 12:12 13:22 15:02
6 TSM-10 11:10 12:20 13:30 15:10
7 TSM-10 11:18 12:28 13:38 15:18
Lounastauko: 13:55 - 14:30
Finaalit 1.fin 2.fin 3.fin
TSS-A 16:10 17:20 18:30
TSP-A 16:20 17:30 18:40
TSM-A 16:30 17:40 18:50
TSS-B 16:40 17:50
TSP-B 16:50 18:00
TSM-B 17:00 18:10
Palkintojen jako n. 19:20
Edit: Lähdetään kotiin vähän aikaisemmin jooko?
Finaalien osalta muutettu ensimmäisestä versiosta.
Edit: Korjattu TSS:n järjestystä, sekä poistettu perunneet TSM:stä.
-
AIKATAULU - Gas Power Touring IV + Fin LS-5 IV
27.8.2006 Tattarisuo / VAU
Vapaa harjoitus (á 8 min)
erä vh1 vh2
Erä 1 (TP) 8:00 9:00
Erä 2 (TP) 8:10 9:10
Erä 3 (TP) 8:20 9:20
Erä 4 (LS) 8:30 9:30
Erä 5 (LS) 8:40 9:40
Erä 6 (LS) 8:50 9:50
Ilmoittautuminen 10:00 mennessä
Ohjaajakokous 10:10
Alkuerät (Lämmittelyt 3 min. Erät TP-10 5 min ja LS-5 10 min)
erä ae1 ae2 ae3 ae4
Erä 1 (TP) 10:30 11:50 13:10 15:00
Erä 2 (TP) 10:40 12:00 13:20 15:10
Erä 3 (TP) 10:50 12:10 13:30 15:20
Erä 4 (LS) 11:00 12:20 13:40
Erä 5 (LS) 11:15 12:35 13:55
Erä 6 (LS) 11:30 12:50 14:10
Lounastauko 14:25 - 15:00
Finaalit
LS-5 C-finaali (3 + 15 min) 16:00
TP-10 SemiB (3 + 20 min) 16:25 0:25
LS-5 B-finaali (3 + 15 min) 16:55 0:30
TP-10 4 nop. harj. (10 min) 17:20 0:25
TP-10 SemiA (3 + 20 min) 17:35 0:15
LS-5 A-finaali (3 + 30 min) 18:05 0:30
TP-10 Finaali (5 + 45 min) 18:45 0:40
Palkintojenjako n. 20:10
ERÄLISTA - Gas Power Touring IV + Fin LS-5 IV
27.8.2006 Tattarisuo / VAU
Josko nyt...
Erä 1 TP-10
12 Kupari Tero LohUA
22 Putkonen Niko TamUA
36 Martynenko Boris RUS
42 Kaasinen Harri VAU
30 Holsti Joonas VAU
31 Andersson Niko TUA
44 Kaasinen Aleksi VAU
Erä 2 TP-10
6 Westerlund Janne VAU
14 Pulli Jomi KyPak
33 Saarinen Tomi LohUA
9 Minkkinen Joni LMM
24 Sillanpää Aarre TamUA
11 Iivonen Matti KyPak
13 Kalves Daniel TamUA
Erä 3 TP-10
1 Raikas Tony KyPak
2 Saarinen Teemu HyUA
3 Siltanen Jarno Jkl srk
39 Trzaska Sebastian Jkl srk
5 Naumov Alexandr RUS
26 Kutvonen Viljami VAU
40 Hiltunen Joni SWK Fin r.y.
Erä 4 LS-5
5 Huhtala Jukka-Pekka EPUA
17 Löflund Olli JärvSRK
6 Pernu Toni VAU
4 Koivisto Ilpo VAU
19 Hellström Jerry VAU
Erä 5 LS-5
8 Nurmi Marko VAU
3 Ikävalko Kari VAU
10 Nevalainen Pasi -
11 Ranta Mika VAU
Ollinmäki Antti JärvSRK
Erä 6 LS-5
20 Pedersen Ola VAU
7 Veho Marko VAU
Kantanen Erkki -
Koskinen Eero
Saks Kari
-
Sellainen ihan pieni juttu, että sääntötulkintakykyjeni mukaan paikkani olisi lauantaina erässä numero 4. Toivon korjausta asiaan.
Lainaus sarjasäännöistä:
Kuljettajat jaetaan alkueräryhmiin edellisen kilpailun tulosten mukaan. Mikäli kilpailija ei osallistunut edelliseen kilpailuun, katsotaan hänen edellistä sijoitustaan FTT-osakilpailussa. Kyseinen kilpailija sijoitetaan edellä mainitussa kilpailussa lopputuloksissa hänen edelle sijoittuneen kilpailijan taakse.
Edellisessä kisassani Laukaalla sijoitukseni oli kolmas heti Silvastin jälkeen.
-
AKK:n sivujen ohjeisto on päivittämättä.
Tuo kohta on muutettu toimimattomana 11.4. Foorumilta löytyy ajantasalla oleva ohjeisto (http://rc10.fi/viewtopic.php?t=14437).
Nykyisellään sääntö kuuluu:
"- Kuljettajat jaetaan alkueräryhmiin FTT Ranking -listan mukaisessa järjestyksessä. Sarjan yhteyshenkilö toimittaa listan järjestäjälle ennen kilpailuita. Kilpailunjärjestäjä voi kilpailun valvojan ja luokkayhteyshenkilön luvalla tehdä yksittäisiä poikkeuksia erälistoihin."
Ja FTT-ranking löytyy selityksineen täältä (http://rc10.fi/viewtopic.php?t=15976).
-
Selvä homma. Mitenkäs nyt sitten pitäisi tulkita tämä kohta ohjeistuksesta:
Tasapisteissä viimeksi ajetun kilpailun sijoitus ratkaisee. Jos tätä tulosta ei löydy, niin edellinen kilpailu ratkaisee.
Olen tasapisteissä rankingissa näköjään Mihailin ja Hiltusen kanssa. Sanamuotohan tässä ohjeistuksessa on kirjoitettu siten, että viitataan kunkin kilpailijan ajamaan edelliseen kilpailuun?
Eli tässä tapauksessa Mihailin edellisen ajetun kilpailun sijoitus on 7., Hiltusen edellisen ajetun kilpailun sijoitus 8. ja oman edellisen ajamani kilpailuni sijoitus 3. Eikö tässä tapauksessa rankingin pitäisi ratketa "edukseni" ja näin ollen paikka alkuerässä 4 ansaittu?
Vai olenko ymmärtänyt asian ihan väärin, tuo ohjeistus kun on sanamuodoltaan hieman omituinen. :mrgreen:
-
Tasapisteissä viimeksi ajetun kilpailun sijoitus ratkaisee. Jos tätä tulosta ei löydy, niin edellinen kilpailu ratkaisee. Jos tasapisteissä olevien kilpailijoiden viimeksi ajama kilpailu ei ole sama, niin viimeksi FTT-sarjaan osallistunut kilpailija asetetaan edelle.
Viimeksi ajetulla kilpailulla tarkoitetaan viimeksi ajettua kilpailua, mikä tässä tapauksessa on siis FTT 7, eikä siis kilpailijan viimeksi ajamaa kilpailua. Tämä kyllä pitäisi selvitä, kun lukee nuo seuraavat lauseet. Mutta kehitetään jatkossa selvemmäksi.
-
Ok. Mikä sitten on "Jos tätä tulosta ei löydy, niin edellinen kilpailu ratkaisee." merkitys tässä asiassa? Minullahan ei ole FTT 7 kisasta tulosta, joten silloin katsotaan FTT 6 tuloksia, joita ei minulla myöskään ole .. Joten meneekö tämä nyt sitten tätä kautta takaisin FTT 4 saakka josta minulla on tulos ja tämän kilpailun tuloksia verrataan meidän kolmen tasapisteissä olevien kanssa?
Tietysti jos tuota vielä miettii, että jos kilpailulla tarkoitetaan edellistä ajettua kilpailua näin yleisesti eikä siis henkilökohtaisesti, niin miten on edes mahdollista että ko. kisasta ei ole tulosta?
-
Tuolla taklataan semmoista tilannetta, että kumpikaan tasapisteissä olevista kilpailijoista ei ole ollut edellisessä kilpailussa ajamassa.
Mutta myönnetään, että tuon voi varmasti sanoa selkeämminkin ja korjataan jatkossa.
* * *
Edit:
Nyt pitäisi olla yksiselitteisempää.
Tasapisteissä viimeksi järjestetyn FTT-osakilpailun sijoitus ratkaisee. Jos kukaan tasapisteissä olevista kilpailijoista ei kyseiseen kilpailuun osallistunut, niin tätä edellisen FTT-osakilpailun tulos ratkaisee. Tasapistetilanteessa viimeksi FTT-sarjaan osallistunut kilpailija asetetaan edelle, jos tasapisteissä olevien kilpailijoiden viimeksi ajama FTT-osakilpailu ei ole sama.
-
Ok. Kiitokset selvennyksestä. Eiköhän tämä tästä.. ;)
-
Isot kiitokset kaikille turisti kuljettajille jotka olivat sununtaina auttamassa vedenpoistossa.
Ilman teidän apua ei olis ollut kisaa.
Kantasen vanhemmalle eritys kiitos kuin oli ensimmäinen ja viimeinen joka poistui vesitalkoista vaikka ei edes osallistunut koko kisaan.
Tommi-------->kiitokset pullista
Jerzi
PS Olisko ensi vuodeksi todella tarkat säännöt LS-5 luokkaan.
Minua ei niin harmittanut kuin minut hylättiin muutaman millin takia (siipi liian takana) mutta kuin tyttö sai selville että 800gr alapainoinen auto meni katsastuksen läpi niin hän ei tod tykännyt siitä :mrgreen:
-
PS Olisko ensi vuodeksi todella tarkat säännöt LS-5 luokkaan.
http://www.rev-up.co.uk/efrarules.html
Tuollahan niitä sääntöjä olis. Kannattaa selata aika alas kohtaan 8, niin löytyy 1/5 touring autojen autoa koskevat määräykset.
Suomennoskin löytyy kansallisine poikkeuksineen. Tuo painoasiahan sovittiin yhdessä, joten ei siihen liene mitään lisättävää kenelläkään tämän kauden osalta.
http://www.akk-motorsport.fi/attachements/2006-03-07T10-47-4712.pdf
-
Kyllä minä suunilleen tunnen säännöt mutta eikös se tunnu aika kornilta että muuta milli siipi siellä sun täällä on isompi rike kuin 800gr alipainoinen auto.
Milläköhän on ennemmän vaikutusta itse auton käyttäytymiseen, 3mm taka siipi liian takana vai lähes tulkoon 1kg alipainoinen auto.
Jerzi
PS Kaiken lisäksi samanlainen auto kori ja siinäkin oli kaiken lisäksi niin sääntöjen vastainen siipi mutta meni katsastuksen läpi :?:
-
No eiköhän se siipi sääntö ollu selvä jokaiselle kauden alkaessa(muistaakseni Jerryllekin kerroin kun lumi oli vielä maassa :mrgreen: )
ja toi rtr autojen paino joka jäi alle rajan oli varmasti yllätys jokaiselle
(ainakin niille jolla ei ole vihannesvaakaa kotona)
Ensi kaudelle tullaan sääntöjä ehdottomasti tarkentamaan kohti EFRA:n sääntöjä, joten ollaan kuulolla.
-
Stonde se siipi korjattiin kouvolan kisaan niinkuin oli muillakin rtr autojen siivet korjattu.
Jerzi
PS Mikä se uusi kori sääntö oikein on, kuulin että tulee jotain muutoksia siihen.................
-
No on ollu kouvolassa vino vatupassi kun piti uudestaan korjata :lol:
Joo muutoksia tulee eli vain ja ainoastaan EFRA korit ovat kaudella 2008 sallittuja.
Kuuleman mukaan ensi vuonna on siirtymä kausi,joten DTM korit sallittuja vielä ens vuonna.
Asiasta kuitenkin paremmin tietoa kunhan ens vuoden säännöt on julkaistu.
-
LS-5 sarjan säännöistä päättävät henkilöt toivon mukaan ottavat sen verran sit järkee käteen et korilista on sama suomessa mitä maailmallakin........et ei mee samanmoiseksi pelleilyksi kuin jossain muissa touring luokissa.....kaikista selvin juttu kun otetaan sallitut korit EFRAN listan mukaan..
-
Hyvä Jupe. Hetken taisit jo luulla, että ajamisen rc-autojen kuninkuusluokassa voisi lopettaa. Mutta eihän se käy. :mrgreen:
Onhan toi sallittujen korien lista melko pitkä, joten eikähän sieltä kaikille löydy mieluinen kori. Jos sai tämän kesän pidettyä korinsa kunnossa, niin kyllä se ensi kesän jälkeen viimeistään on jo vaihtokunnossa. Ei kori säännöstä tarvitse ongelmaa tehdä, mennään EFRA:n mukaan tietysti.
Lista EFRA:n hyväksymistä koreista:
kori lista (http://www.efra.se/news/download/2006_HOMOLIST_largescale_18-06-2006.pdf#search=%22efra%20large%20scale%20bodies%22)
-
Minä taas toivon hartaasti sitä että säännöt eivät pilaa tätä meidän kuninkuus luokkaa kuten se teki tuolla monsteri luokassa. Sehän kuopattiin samantien kuin alettiin muokata mallia USAsta kuten kaikki tietävät.
Miksi tuo linkki ei aukea minulle :?:
Jerzi
-
Toi linkki tarttee acrobat:in
-
Kuvia viimekisoista....................
Jerzi
http://www.gfoto.com/UserAlbum.asp?uid=0941AD28128647D29663C010C25F5C24&alid=177074