Itsekkin ihmettelen tuota mekaanisen jarrun tarvetta mitään muuta ei tuu mieleen kun jarruvoiman jako, mutta ei oo tietoa tartteeko sellasta kukaan.
Itse ajanu 2-3vuotta tolla 3.5-5kg krossilla asfaltilla, hiekalla, savella, hiekkamontulla, nurmikolla melkeimpä kaikilla alustoilla mitä mieleen tulee. Autoilla tuntuis nyt olevan pysyvät välitykset jotka yltää 100km/h ja laite kiihtyy vähintään riittävästi. 6s:llä vielä kuritetaan.
Vaikka yhden akun länttää menemään pitkää asfaltti suoraa ja tappaa 100km/h vauhdin nolliin monta kertaa niin mitään ongelmia ei ole lämpöjen kanssa. Moottori on jo tän 2vuotta pelannu parissa hyperissa ongelmitta ja kun tuntuu nuo Savagen yms monsteritkin kestävän moottorin omalla jarrulla. Mietin että kisoissa ajetaan tuon jarrutasapainon takia noilla mekaanisilla jarruilla, mutta Koheltajan viisastamana sielläkään ei oo mekaniisille jarruille tarvetta.
Näiden syiden varjossa aika erikoista että joku haluis laittaa ylimäärästä painoa, lisää hajoovia osia ja ylipäätään tilaa viemään mekaanisia jarruja nykyaikana.