Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ak72

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7
1
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 31.07.13 - klo: 18.09 »
Oiskos tää pätevä servo Maxxiin?

http://www.savoxusa.com/Savox_SW1210SG_Waterproof_Digital_Servo_p/savsw1210sg.htm

Kattoo nyt viittiikö alkaa vaihtaan nuita orkkiksia pois mutta parempi servo kyllä kiinnostais.


2
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 31.07.13 - klo: 08.07 »
Tuossa hain googlella "Waterproof Savöx"   hakusanalla niin heiltä ois tullu vesitiivis servo markkinoille, pitänee tarkemmin tutkia vielä asiaa.

3
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 31.07.13 - klo: 07.25 »
yks servo, saa ohjaukesta välyksiä pois. kestää paremmin ku on vähemmän liikkuvia osia.

Mahtaako nuita hyviä yksittäisiä servoja saada vesitiiviinä? Vakioservot ainakin kestää ihan hyvin roiskevettä. Talvella tykkään ajaa niin vesitiiveys on aika ehdoton. Aika laiskasti tuo maxxi kääntyy kyllä  isoilla renkailla ja vakioservoilla...

4
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä ikäisenä?
« : 22.07.13 - klo: 16.40 »
Noin 12-vuotiaana vuonna '83 '84 Tamiya Wild Willy. Kova homma oli tuohon aikaan kasata iha ite, mutta hauskaa oli. Seuraava auto tuli sitten hommattua vasta 39-vuotiaana  :wink:

5
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 21.07.13 - klo: 19.11 »
Tässä s.heinoselle uusi kori Maxxiin. Ole hyvä  :wink: On bling bling ledit ja hieman "Noutaja" kuvia liimailtu korin sisäpuolelle.. ei sitten lähe kaadosta vekka  :smiley:

ps. Pahoitteluni kuvanlaadusta kun joutui laittamaan väliaikaiseen paikkaan ennen tänne linkkausta  :roll:

pps. Sitten vaan Saku sopimaan korin luovutus ajankohtaa  :cool:

Sisätiloissa





Hieno ! Hirveesti riippuu miten paljo viittii panostaa, mutta tommonen yksvärinenkin voi olla hieno kun maalaus onnistuu helposti sisäpuolelle. Sitte jos tekee monivärisen niin homman määrä kasvaa huomattavasti.

7
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 20.07.13 - klo: 21.06 »
Eka koppa maalattu, huomenna näkee tuliko susi vai lammas kun vedän kortongin päältä pois :wink:
Menee harjottelun piikkiin tää eka, tuntuu vähä vaikeilta noi maskaus sun muut teippaus hommat vielä.
Miksi et vedä sitä jo nyt vekka ?

Jätin sen tuonne talliin kuivuun, liimailen sitte samalla tarrat huomenna.
Jaa jaa.. ok  :smiley: Mä laitan kanssa huomenna s.heinoselle tulevasta korista kuvan. Vasta siis maskattu mutta parit kuvat liimattuina..

Millä muuten maskasit ak72 ? Ihan vaan teipillä vai liquid maskilla ja mikä se sun koris oli ?


Koppa oli Ford F-100 Pro-linen. http://prolineracing.com/1956-ford-f-100

Väriksi tuli tumman metallinsininen ja ikkunoihin savuväri. Eli ei mitää sen enempää teippausta/rajausta.
Vain mukana tulleet ikkunanmaskit. Voin laittaa huomenna kuvan kun saan liimattua tarrat. Muuten hieno ja hyvä tuo koppa mutta viimesimmän mallin Maxxiin vähä liian lyhyt wheelbase.

8
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 20.07.13 - klo: 19.48 »
Eka koppa maalattu, huomenna näkee tuliko susi vai lammas kun vedän kortongin päältä pois :wink:
Menee harjottelun piikkiin tää eka, tuntuu vähä vaikeilta noi maskaus sun muut teippaus hommat vielä.
Miksi et vedä sitä jo nyt vekka ?

Jätin sen tuonne talliin kuivuun, liimailen sitte samalla tarrat huomenna.

9
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 20.07.13 - klo: 19.42 »
Eka koppa maalattu, huomenna näkee tuliko susi vai lammas kun vedän kortongin päältä pois :wink:
Menee harjottelun piikkiin tää eka, tuntuu vähä vaikeilta noi maskaus sun muut teippaus hommat vielä.
Mitä nyt vähällä kokemuksella voin sanoa niin noin Tamiyan maalit on hyviä, ei räkiny yhtään ja maali riittää hienosti juuri yhteen koppaan.

Jänskä homma kun eivät jenkeistä liikkeistä myy "overseas" spraymaaleja, mutta ebay:stä samat maalit tulee nou problem. Samoten jos Suomesta ostaa niin paketeissa lukee isolla varotukset "maarahtina" "tulen arkaa" jne.


10
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 02.07.13 - klo: 21.16 »
Huomasimpa kun värkkäsin tuota F-100 koppaa että se on liian lyhyt omaan Maxxiin, wheelbase:sta jää uupumaan noin pari tuumaa, eli kori näyttää vähän kököltä renkaiden osalta :sad: Noh ei se auta kun tuo tuli hommattua enkä tarkistanut sopivuutta.
   Piti tilata myös kunnon sakset leikkelyä varten, ei normaali keittiösaksilla tee mitään tuossa hommassa. Jospa tää nyt sitten on sellainen eka harjottelu koppa, seuraava pitää ostaa oikean kokoinen.

11
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 02.07.13 - klo: 18.22 »
Varmaan eka maalaus kannattaa tehä ihan 1-värinen, eikä tuohon F-100 välittämättä passaakkaan mitkään kauheet kuviot. Mikä ois hyvä spray-maali merkki vai käykö kaikki esim RCM:n myymät maalit?
Kandee tehä ainaki 2 värinen että saa noi ikkunan puitteet mustaksi ellei nyt sit maalaa autoa suoraan mustaksi. Tulee paljon paremman näköseksi pienellä lisä vaivalla.

Pactran maalit on parhaimmat ehdottomasti mutta myös kalleimpiakin. Pactrat on about 7€ 88ml ja just noi RCM yms. on about 8€ 150ml. Ite maalannu melkee aina noilla HobbyFactorystä ostamilla maaleilla, koska Sabesta maalien postitus on tuonu liikaa lisähintaa kun HFstä pääsee noutaa.



Toi F-650 kori on kyl aika siisti.. Näyttääkin siltä että voimaa piisaa  :wink: Onko väriä mielessä vai moniväriseksi. Oma Raptor SVT kori on 3 värinen ja toi Summitti tosiaan 2 värinen mutta kun siinäkin on ne ikkunan puitteet mustat niin ei näytä sillee "lelulta".





Aattelin jotain tällaista:

http://www.hotrodscustomstuff.com/projects/1956-ford-f-100-truck.html

Tuollainen metallin sininen Tamiya väri mulla ois ja sitten savunväri ikkunoihin hankittuna. Kaipaako tuo sitten niitä mustia ikkunan reunuksia?

12
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 17.06.13 - klo: 21.20 »
Varmaan eka maalaus kannattaa tehä ihan 1-värinen, eikä tuohon F-100 välittämättä passaakkaan mitkään kauheet kuviot. Mikä ois hyvä spray-maali merkki vai käykö kaikki esim RCM:n myymät maalit?

13
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 17.06.13 - klo: 10.14 »
Nyt taisin löytää omaan Maxxiin kopan:

http://prolineracing.com/1956-ford-f-100

Pitäsköhän askarrella ja ite yrittää tuo maalata. Varmaan netistä löytyy hyvät ohjeet "step by step" miten maalaus onnistuu.

14
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 13.06.13 - klo: 19.08 »
Nonni nyt on ne valkoset (4957R) progressiiviset ja ainakin korkeus on nyt hyvä ja auto palautuu hienosti kun painaa jouset pohjaan. Voipi tosiaan sanoa että noi punaset on surkeat ilman että edes käyn testiajolla.
Mulla auto oli mahasta kiinni punasien kanssa joten valkoset vaan parit preloadin kanssa niin hyvät.. kandee vähä kattoo kun ne valkoset ln aavistuksen isommalla halkasijalla kuin noi punaset.. eli kandee kattoo et ei karkaa jousi bb iskareiden mukana tulevan aluslautasen kohilta.. kandee siis käyttää vakioiden lautasta tai kikkailla hieman..

Jep otin nuista vakioiskareista ylä ja ala lautasen ja ite jousen ja vaihdoin ne nuihin BB iskareihin. Hyvä tuli.

Edit:

Tässä ois vissii setti jousia Maxxin:

http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=5028&p_catid=29#.UbnvG-uG274

ja tässä ois kanssa yhdet vaihtoehdot:

http://www.rcraveninc.com/category/emaxxparts.dualratesprings/




15
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 13.06.13 - klo: 18.32 »
Nonni nyt on ne valkoset (4957R) progressiiviset ja ainakin korkeus on nyt hyvä ja auto palautuu hienosti kun painaa jouset pohjaan. Voipi tosiaan sanoa että noi punaset on surkeat ilman että edes käyn testiajolla.



16
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 13.06.13 - klo: 17.37 »
noi punaset on ainakin mun mielestä ihan p*skat. TRX progressivet on ihan ok. ja oliko se nyt himis kun kehu noita asson copper jousia. eli noita: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXFUC6&P=7 ite aattelin tilata just noi copperit.


Ne TRX progressivet on ne valkoset jokka tuli vakiona autossa mukana?

17
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 13.06.13 - klo: 16.39 »
Kannattaskohan hommat jostain jäykemmät jouset taakse toho maxiin kun tuntuu vaikka mitä tekee niin perä laahaa kenttää. Oisko suosituksia mimmoset kannattas hankkia ja mistä?
Kuinka monta ja millasta preload spacereita sulla takana on per iskari ?

Kaikissa neljässä suurin ja tokasuurin spaceri mitä tuli bigborejen matkassa.
Ethän käytä niitä punasia jousia ?




Juu niitä jotka tuli BB-iskarien mukana. Nekö ei oo hyvät?
Tuossa kuvassa vaan ne paksuimmat spacerit mutta kun painaa perän maahan niin ei tahdo nousta enää.

18
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 13.06.13 - klo: 16.03 »
Kannattaskohan hommat jostain jäykemmät jouset taakse toho maxiin kun tuntuu vaikka mitä tekee niin perä laahaa kenttää. Oisko suosituksia mimmoset kannattas hankkia ja mistä?
Kuinka monta ja millasta preload spacereita sulla takana on per iskari ?

Kaikissa neljässä suurin ja tokasuurin spaceri mitä tuli bigborejen matkassa.

19
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 13.06.13 - klo: 15.29 »
Kannattaskohan hommat jostain jäykemmät jouset taakse toho maxiin kun tuntuu vaikka mitä tekee niin perä laahaa kenttää. Oisko suosituksia mimmoset kannattas hankkia ja mistä?


20
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 06.06.13 - klo: 20.12 »
Ompas noi Turnigyt halpoja verrattuna Traxxas omiin  :shocked:
Itse maksoin melkee 80€ kpl nuista 3S 5000mAh Traxxas:sta...

Mcly tämäkös tuos sun on:

http://hobbyking.com/hobbyking/store/__21943__Turnigy_nano_tech_5000mah_3S_40_80C_Lipo_Pack_TRA2872_Slash_Slash_4x4_.html

Tuolla on vaikka kuin nuita ja mistähän nuo eri  hinnat tulee nuhin?

21
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 06.06.13 - klo: 18.03 »
Yritin säätää alustaa korkeammalle, siirsin takaiskarien alakiinnikkeen ihan sisimpään ja iso spaceri jousiin.
Auto on nyt hieman keula alempana joskos se parantas tuota pitoa ja sitä ettei perä laahais. Jos ei auta niin varmaan pitäs lähteä hakemaan sitten jäykempiä jousia.

22
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 05.06.13 - klo: 18.39 »
Nonii eka täys akullinen ajettu tälle kestää eikä auto hajonnut  :shocked:
Vakiovetarit pelasivat täydellisesti. Oisko kellään vinkkiä miten sais keulapään vetoa parennettua, tuntuu että takapää vetää ja etuset pyörivät soikeana mukana  :wink: Eli keula tuntus olevan liian kevyt?
Moottori oli törkiän kuuma ajon jälkeen ja akut myös melko lämpimät, ilmeisesti kova purkuvirta...

23
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 05.06.13 - klo: 09.23 »
Integyn telescopic Universal vetareilla ei pitäis olla mitään ongelmia vaikka on tukivarret pystyssä eli korkee maavara. Noi universalit meinaan ostaa kun saan palkan: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXYWG5&P=7

Onko tietoa jo millaiset on noi integyn ? Onko kellään näistä tietoa     http://www.ebay.com/itm/Steel-Slide-U-Joint-Axle-Shaft-Drive-CVD-For-T-Maxx-2-5-/200641312481?pt=US_Radio_Control_Control_Line&hash=item2eb72776e1

Näyttää mielenkiintoselta noi, tosin pitää olla tarkkana mitkä käy mihinkin autoon. Oma on 3908, pitää laittaa tommoset harkintaan. Tosin kun Traxxas metallit on jo hankittunu niin eipä tee mieli tommosta summaa taas laittaa uusiin.

24
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 04.06.13 - klo: 22.25 »
Onko Cjack:lla vaihto mielessä  :wink:

Alkaa vituttaa :D ku mikää pysy ehjän vaikka millai ajaa!!!  :angry:
Aika yllättävän paljon samaa Revossakin on  :wink: Vaiha mielummin Savageen jos haluut kättelyssä kestävän laitteen..


Kyllähän tää maxi kestäis varmaan jos eivät ois nuin järjetöntä mottia/noparia laittaneet tähän. Pikkusen vähempi tehoa jne niin johan kestäis.  :wink:

Puhumattakaan 6s:stä...

25
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 03.06.13 - klo: 18.48 »
Jep, itellä tulee iskarit kasassa paljo enempi ulos noi koiranluut.  Lisäksi kun molemmat puolet pomppas ulos niin suojakortonki puhki molemmista. Ihme että ne niin paljo tuossa mun pääsee liikkumaan... Mutta nyt mennää vakioilla ja sitte mietitään uuvelleen kun pidemmät kupit tulee.

26
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 03.06.13 - klo: 16.06 »
Mulki on noi Trencherit:

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_2351_2363/products_id/217641/n/Pro-Line-Trencher-X-38-Tire-w-Desperado-17mm-1-2-Offset-MT-Wheels-Black-2

Jos jotain vaikuttaa, ois perskules voinu pultata vakio gummit paikalleen ja vertailla sitte.

27
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 03.06.13 - klo: 11.49 »
Jep, eipä tuo itellä paljoo eronnu jousituksen korkeus... noh nyt on takas vakiovetarit ja takas en metallisia laita ennenkuin katkee. Jospa tuota viimein pääsis ajamaankin eikä hemmetti vieköön tarvis ruuvata koko aikaa. Vanha sanonta kyllä pitää näissäkin paikkaansa "ehyttä ei kannata korjata"
Toi oikeesti kandee pitää mielessä.. sitä mukaan kun hajoaa niin kandee miettii että miksi hajos ja päättää vasta sen jälkeen että oliko omaa tyhmyyttä ja päätyä vaan vakio osaan vai menikö liian helposti rikki ja päätyä harkitsemaan optiota. Saatko ak72 otettua videoo sun ajosta niin näkis miten sä ajat  :smiley:

Ihan vaan perus sudittelu tommosella hiekkakentällä, välillä reipasta kaasunkäyttöä jne, ei mitään erikoista. Kyl nuissa teräsvetareissa on jotain häikkää kun auto on normaali asennossa niin se koiranluu ei mene lähellekään uran loppua, hädin tuskin puoleen väliin. Kun jousitusta liikuttaa käsin niin luu siinä jo tulee hahlon "huulille"
Saapa nähä pareneeko tilanne kun pidemmän kupit tulee valtameren takaa.
Saatko sä laitettua kuvaa tosta perusasennosta ja joustosta noiden metallivetareiden kohdalta ? Ite voisin kanssa ottaa illalla kuvaa ja laittaa tänne.. Vois vähän vertailla..

Ehdin jo vaihtaa vakiovetarit takas... Ois melkeen eilen pitäny napata kuva mutta eipä tullut mieleen  :embarrassed: Koitan muistaa sitten ottaa kun tulee ne uudet kupit ja vertailla.

28
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 03.06.13 - klo: 11.44 »
Jep, eipä tuo itellä paljoo eronnu jousituksen korkeus... noh nyt on takas vakiovetarit ja takas en metallisia laita ennenkuin katkee. Jospa tuota viimein pääsis ajamaankin eikä hemmetti vieköön tarvis ruuvata koko aikaa. Vanha sanonta kyllä pitää näissäkin paikkaansa "ehyttä ei kannata korjata"
Toi oikeesti kandee pitää mielessä.. sitä mukaan kun hajoaa niin kandee miettii että miksi hajos ja päättää vasta sen jälkeen että oliko omaa tyhmyyttä ja päätyä vaan vakio osaan vai menikö liian helposti rikki ja päätyä harkitsemaan optiota. Saatko ak72 otettua videoo sun ajosta niin näkis miten sä ajat  :smiley:

Ihan vaan perus sudittelu tommosella hiekkakentällä, välillä reipasta kaasunkäyttöä jne, ei mitään erikoista. Kyl nuissa teräsvetareissa on jotain häikkää kun auto on normaali asennossa niin se koiranluu ei mene lähellekään uran loppua, hädin tuskin puoleen väliin. Kun jousitusta liikuttaa käsin niin luu siinä jo tulee hahlon "huulille"
Saapa nähä pareneeko tilanne kun pidemmän kupit tulee valtameren takaa.

Edit: Niin ja mulla on myös se RPM kitti takana.

29
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 02.06.13 - klo: 21.50 »
Jep, eipä tuo itellä paljoo eronnu jousituksen korkeus... noh nyt on takas vakiovetarit ja takas en metallisia laita ennenkuin katkee. Jospa tuota viimein pääsis ajamaankin eikä hemmetti vieköön tarvis ruuvata koko aikaa. Vanha sanonta kyllä pitää näissäkin paikkaansa "ehyttä ei kannata korjata"

30
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 02.06.13 - klo: 20.32 »
Nyt alkaa miestä syömään, 3min ajoa ja taas takavetari irti kupista. Jos saa suoraa sanoa niin noi Traxxaksen teräsvetarit on PJASKAT ! Miks nuita myydään jos niihin heti joutuu jotain ekstrapalikkaa tilaamaan että toimivat. Vakiot vetarit menee paikalleen NYT  :angry:
Jätkät vaan ajaa liian korkeella  :grin: Ne ei kyl sovellu jos ajaa korkeella varalla mut kun ite ajan niin ei ole ollut mitään ongelmaa..

Hitto eikö nuita kuppeja saa ees irti diffistä jos ei irrota bulkkeja..... Ei mahdu kiinnitysruuvi tulee pois.
Mikä setup sulla on Mcly jousituksessa? Mulla on alapää toiseksi ulommaisessa ja jousissa isot ja keskikokoset spacerit.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7