Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TfeK

Sivuja: [1] 2 3
1
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 27.12.10 - klo: 22.07 »
^sarcasm :huh:

jos näin niin miten toi ensimmäinen video liittyi  :lipsrsealed:
jos ei? niin eihän se tossa toisessa mtn kovin nätisti menny.. mutta toisaalta moiseen tilanteeseen sopisi joku maasturi paremmin(Q7 ei tosiaan ole oikea maastoauto, eikä mikään muukaan audi)

quattro ei missään nimessä ole täydellinen. Itsekin haluaisin mielummin joko kiinteän keskipyörästön, tai esim Evo tyylisen aktiivin...
Tänään S6 ainakin kipusi ihan kivasti jääradalla lumivallin päältä takaisin radalle  :cheesy:

2
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 26.12.10 - klo: 12.54 »
siirtää tosiaan voimaa sinne missä on parempi pito, mutta kun toisen pään nostaa ilmaan ja sinne tulee "0-vastus" niin päästää voiman karkaamaan... juuri tätä epäkohtaa ne noissa rullatesteissään esittelee.

Niinkuin jo sanoin niin ei ole omilla koskaan tullut tilannetta vastaan, ettei jommassakummassa päässä olisi ollut yhtään pitoa. Ei aikaisemmin hankitulla '92 S4:llä eikä tuolla nykyisin käyttöautona olevalla '00 S6:lla. Molemmissa ihan saman tyylin keskijako kuin vastaavien korien A-quattroissa.

3
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 26.12.10 - klo: 11.56 »
Itse 2v ajanu quattrolla, ja onneks ei oo täällä turun alueella vielä tullut eteen paikkoja missä olisi ~0vastus rullat etu tai taka-akselilla :lipsrsealed:
Jos torsenillisen ostaa niin luulisi olevan tietoinen, ettei se välitä enää voimaa muualle jos toinen pää on "ilmassa"

Mutta näin joulun kunniaksi hieman kuvia ennenkuin tuli lyötyä talvirenkaat alle... Nyttenhän tuolla on ihan turha ajella kun jää tasamaallakin jatkuvasti jumiin  :undecided:




4
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 11.07.10 - klo: 04.12 »
Liian???  S6:ssa 4-4,5cm ja hyvin pääsee... BMW:ssä oli ~6cm ja sillä ei edes tarvinnut hidasteita varoa :undecided:

On siellä ainakin matalat hidasteet jos tuommosilla alustoilla pääsee varomatta yli. Taitaa olla hidasteet maalattu tiehen...  :grin:
Eikös normaali katukivetyksen ajoluiskakin tuota tuskaa moisella kivireellä?
Toki niihin joutuu hidastamaan, mutta bemarilla sai ajella ihan suoraan(joskus oikein korkeissa saattoi putki hieman raapaista) ässällä joutuu välillä hieman mutkittelemaan...
Kivireki nimeke on hieman häälyvä, baijerilaisessa oli joustoa ihan jääradalle asti. Audi on hieman jämäkkä tosin

5
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 10.07.10 - klo: 13.18 »
Nyt tuli omegasta "liian" matala. :undecided: Pitää nostaa etupäästä ennen ku voi laittaa tunkin sinne eturenkaan taakse. maavaraa on n. 6-8cm pitää varoa hidastetöyssyissä.
Liian???  S6:ssa 4-4,5cm ja hyvin pääsee... BMW:ssä oli ~6cm ja sillä ei edes tarvinnut hidasteita varoa :undecided:

6
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 07.06.10 - klo: 06.52 »
Hämmästyttävän värikkääksi ja laajaksi paisui keskustelu liittyen nelivetoisiin vehkeisiin.  :shock:
Ei siinä mitään, mielenkiinoistahan tätä on ollut lukea.  :grin:

TfeK: Veikeä maastoauto sinullakin!  :wink:
Mutta missä on tuo sympattinen antenni takaluukusta isoinen nuppeineen, siis tuo mikä näkyy vain ylimmässä kuvassa?
Kuuluu muuten tolla jo muutkin kuin pelkkä radio nova :shocked: hiukan joutui lisärautaa laittamaan mutta muuten ihan ookoo :grin:

7
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 06.06.10 - klo: 21.42 »
Päivitettyä kuvaa



-Stance is not a crime-

8
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 08.05.10 - klo: 10.10 »
Tuollaista täällä, ensi-ajot tuli tuossa viikko sitten suoritettua ja kaikki toimi oikein hyvin. Kulkua riittävästi ja samoin ajo-aikaa a muutenkin kaikki pelasi ja kesti, nyt vain odotellessa ajokelejä niin pääsee hiukan säätelemään tuonne Raision radalle.
Auto siis HongNor DM-1 Spec

btw. vasen etu ja oikee taka rengas ristissä  :tongue:

9
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 30.04.10 - klo: 18.59 »
Sanoisin että JariV nokittaa tällä kertaa, ja hyvällä kertoimella  :evil:
Hehe, en yhtään epäile. Yleistin vain... Saako tiedustella mitä JariV:n pellin alta löytyy?

Edit. Itse asiassa nyt vasta hokasin et toi jesin kommentti oli suunnattu JariV:lle jonka rammissa taitaa myös ahdin puhua, jos siis dieseli kyseessä. Eli ei siinäkään sitten "oikeaa" voimaa ole vaikka kuutiotuumahirviö onkin. :grin:
JariV voi vahvistaa, mutta ymmärtääkseni rameissakin olisi "vajaapyttyinen" 6syl cummins?

ja omasta dailydrivenistä keväisemmät kuvat

loput http://tfek.1g.fi/kuvat/Audi+S6+00/

10
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 10.01.10 - klo: 23.47 »
kovin negatiivisia kirjoituksia ollut. Audissa toki on orginelli xenonit. Mutta toisessa autossa on jälkiasenteiset Bi-xenonit, ja kyllä moninkerroin paremmat kuin vakio tuikut. Ja jos jonkun mielestä ne peilaavat vastaantulijalle haitallisesti niin ihmettelempä vain, peilaa ne vakio tuikutkin jos ei osaa säätää niitä umpioita kohdalleen :roll:

11
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 10.01.10 - klo: 22.25 »
Audi S6. Tehoa sen verran että malmikasa ottaa omat huippunsa ihan tarpeeksi ripeään.

Ja teille Xenon vihaajille, ajattelen teitä kun laitan pitkätkin xenonit pimeällä tiellä päälle :kiss: 

12
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 22.12.09 - klo: 23.50 »
On ollut suunnitelmissa siirtyä tuosta igt:stä dm-oneen, niin olisiko käyttökokemuksia onko säädettävyydeltään helpompi tai kestäisivätkö osat yhtään paremmin? kyoshosta alkaa voimansiirto hieman antautumaan LRP:n zx .30 xx:n jatkona  :undecided: Tietenkin jos kellään olisi kyseistä autoa rullaavana tarjolla niin olisi kiinnostusta, ja siis nimenomaan dm-one eikä specci... ja miten tuossa toimii toi vertikaali jousitus? specissä kuulemma etupäässä melkoisia pito-ongelmia vakio jousituksen kanssa :shock:

13
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 15.12.09 - klo: 22.21 »
Fluxin diffit piti kasata kun oli uudet osat, kappas vaan eipä kasattukaan vaan mennään hiukan vielä ostamaan uusia osia, no ei niihin mitään vanhaa sitten enää jääkään enää :P
taas vedetty yli tää touhu :P

Ite tuli tänään ajettua slashillä akullinen lumien kunniaks... Eipä ollut mitään tolkkua ennenkuin vääns lapakumit kiine :undecided:

14
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 29.11.09 - klo: 22.48 »

Ps. Vanteet kyllä otetaan reilusti ulospäin kun saisi aikaiseksi vaihtaa leveämmät hexit.

Eipä näy kauheasti olevan kierrettä akseleissa levittää hexeistä. Eri offsetilla olevat vanteet kenties?
Voi olla että siihen joutuu turvautumaan... helpolla ois päässyt jos hpi ois tuota koria tehnyt 190mm, mutta aina ei voi voittaa...

15
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 29.11.09 - klo: 22.12 »
Värinä erittäin karkea kiteinen punainen hopealla pohjalla, omasta mielestä eroaa ihan hyvin perinteisestä sinisestä ja silti sininen ja neon keltainen eivät näytä turhan irtonaisilta. Tarkoitus jättää tämä hiukan edustus liippi käyttöön, harjoitukset hoidetaan integrale lancialla ja porschella.
Vielä pohdinnassa pitäisikö siipi lisätä.




Ps. Vanteet kyllä otetaan reilusti ulospäin kun saisi aikaiseksi vaihtaa leveämmät hexit.

16
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 29.11.09 - klo: 22.04 »
Tuli maalattua ja viimeisteltyä uutta koria reinoon... Muuten ihan ok mutta edelliselläkin ehtinyt ajaa vain kerran :undecided: No saapahan hyvillämielin jättää tuon sammakkokeulan hyllykoriksi joksikin aikaa.

17
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 22.11.09 - klo: 18.24 »
Tuli igt:tä säädettyä isommalle kurkulle ja xray:n uutta koria leikkelin ja väriä suunnittelin.

Sisäänajoin uuden koneen(LRP ZR.30 spec 2)

itsellä on xx malli gt8:ssa ja täytyy sanoa ettei tehosta ainakaan jää kiinni, raision radalla saa ainoastaan pääsuoran vetää kunnola urku auki :cheesy:

18
Varmaan turhaa uppailla näin vanhoja aiheita, mutta vähintään yhtä turhaa olisi ollut uuden vastaavanlaisen topicin tekeminen. :undecided:

Eli noista raision radoista hieman jäänyt epäselvää:
tuo jäsenmaksu ilmeisesti kattaa siis koko talvikauden?
Kellon ajat aika selvät, mutta millaisina päivinä on paikka auki? ja pitääkö erikseen ilmoitella johonkin?
Saavatko driftingin harjoittajat suoraan potkun hanuriin?
Onko muuten rajoituksia esim. esim saako olla softcase lipoja?

Ja ei siis ole mihinkään erityisalueille lupia joten ei tietoa olisiko siellä ko. asiat käsitelty.
Meitä olisi noin viitisen aloittelevaa kuskia(driftailu ja ei niin totista kilpa-ajoa harjoittavia) jotka talveksi koittavat keksiä ajopaikkaa.

19
RC-kerhot ja -radat / Vs: KyPak Casino Circuit avattu!
« : 02.11.09 - klo: 21.38 »
hyvännäköisen radan ootte tehneet :shocked: profiili oikeen huutaa vinoilua, ja varsinkin rauhallisemmille luokille (esim VTR) ei ole turhan pitkiä suoria. Pitänee odotella työkomennusta sinne suuntaan, ei muuten toi reilu 300km siivu huvita :mrgreen:

20
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 02.11.09 - klo: 21.31 »
On kyllä hyvän näköinen, karisee tuo "halvan" auton lookki aika hyvin. Itse en tuosta lakkauksesta ota mtn kantaa, mutta ainakin oman xrayn pohjat näyttävät lakkaamattomilta(Tosin on varmaan suunniteltu "ei niin pitkäikäisiksi" ja kuiviin oloihin)

Vastari on itsellä kiinni ihan kaksipuoleisella(tosin 2 palaa päälisin niin on hieman enemmän vaimennusta) ja hyvin pysynyt.akun kiinnitykseen suosittelisin jotain tarranauha systeemiä(vrt. 10 koon sähköturistin akku nauhaa)

21
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 31.10.09 - klo: 17.06 »
Tuli valot laitettua slashiin. Pitäisi melkein vielä yksi pari laittaa eteen niin saisi valokiilaa hieman laajemmaksi

22
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 31.10.09 - klo: 17.04 »
Uusi koppa tuli maalailtua reinolle... Ensimmäistä kertaa koitin usealla värillä ja jo nyt alkoi teippien vuotaminen ottamaan jo sen verta kaaliin et nesteellä pitänee seuraavaksi.
Jotain pinstripen poikastakin vedin takaloosteriin. Positiivista noissa virheissä on ettei taaskaan tarvitse säästellä koria :laugh:



23
Sähköautot / Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« : 31.10.09 - klo: 12.47 »
juu toki kun osia alkaa STALLIONIN listoilta vaihtamaan, ja lähes samat osat vaihtamalla myös rtr:n saa stallionia vastaavaksi.  Mutta edelleen rtr:n saa KIT malliksi RTR:ÄÄN TARKOITETUILLA OPTIO-OSILLA.

Siitä voi itsekukin miettiä kumpi parivaljakko onkaan lähempää sukua keskenään.

Voisit JuhaH kaivaa vaihteeksi jotain faktaa noille sun väitteilles.

24
Sähköautot / Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« : 29.10.09 - klo: 22.23 »
tuntuu samalta kuin juoksisi jatkuvasti seinää päin... Mieti vaikka mielessäsi saako kit version päivitettyä stallioniksi? ja sitten saako rtr version päiviteltyä kitiksi? siitä voi päätellä kummat ovat keskenään läheisempää sukua...

MikaR: pari tt-01:llä ajelevaa kaveriakin ovat hieman pettyneet omiinsa tuon tf:n testaamsen jälkeen, on meinaan paljon tasaisempaa menoa ja säätöjä ihan joka lähtöön. tuohon hintaan ei montaa vastaavaa löydy. toki kisa turistejakin alkaa 200€ saamaan, mutta lajia aloittavalle on melkoinen kynnys ostaa se kit auto ja siihen koota kaikki tekniikka erikseen.

25
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 29.10.09 - klo: 17.00 »
käytetty kisaturisti... pari trf:ää on tälläkin hetkellä myyntipalstalla tarjolla, ja vähän väliä pomppaa xray esille.

26
Sähköautot / Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« : 29.10.09 - klo: 16.24 »
omalla lukutaidolla sain kyllä yhteneväisiksi myös. Ohjaus, Diffi kokonaisuudessaan(readysetissä tosin B osien kera),diffien kuoret, tukivarret ja iskaritornien kiinnitykset näin äkkiä katsottuna. yleisesti ottaen kit mallissa on vain kovemmat versiot osista.

Voi kyllä olla etten osaa noita saksan sivuilla olleita räjäytyskuvia lukea oikein. :undecided:

Näin äkkiä katsottuna luettelemasi osat ovat yhteneväisiä myös Stallion version kanssa, eli ei vaikuta väittämääni, että Stallion ja TF-5 ovat lähempänä toisiaan kuin TF-5 ja Readyset. Tämä johtuu siitä seikasta, etä tietääkseni Readysetit ja Kit-version tehdään eri tehtaissa ja jopa eri maissa. Uskoisin, että Kyosholle nimenomaan Readysettien teettäminen halpamaiden halpatehtaissa on liiketaloudellisesti kannattavampaa kuin hieman kalliimpien Kit-versioiden tekeminen laatuosista omissa tehtaissa. Yksinkertaistaen Readysettejä tehdään "hillon" takia ja Kit-versioita imagon takia. Valmistaja tarvitsee laadukkaampia Kit-versioita tehdäkseen "hilloa" massatuotteilla. Edellinen on puhtaasti oma spekulointiani.

Stallionin ja kardaaniversioiden ero on taas siinä, että kardaaniversioissa on sama voimalinja kun Lazerissa, mutta stallionissa omansa. Erlainen layout vaatii omalaisensa pohjalevyn, eli niitä on laskutavasta riippuen 3/4 erilaista: Readyset, TF-5 ja Stallion (ynnä Stallion Shin). Tosin muistan jokunen vuosi sitten nähneeni valmistajan sivuilla myös hihnavetoisen Lazerin, mutta viime aikoina en tähän versioon ole törmännyt.

Voisitko kuvista sanoa miten kyseiset toteutukset ovat rtr:n ja stallionin kesken yhteneväisiä: Ohjaus, diffien "kuoret" ja iskaritornin kiinnike. ihan näin esimerkiksi.
tf-5 kit http://www.kyosho.de/shop_image/attachment/fe145f83cf66b21e6d9016e2df4376f0.pdf
tf-5 rtr http://www.kyosho.de/shop_image/attachment/23c4c95fa3149cc09102288386389943.pdf
tf-5 stallion http://www.kyosho.de/shop_image/attachment/4aad661fde443e43dafb8df850941088.pdf

tuo tf-5 kit on vain rtr runko kyoshon omilla optio-osilla, stallion on sitten se mistä moisen hypetyksen jo osittain voisi ymmärtää.


Itsellä on tuo tf-5 rtr(eli siis se ihan pska versio josta ei ole mihinkään) drifting käytössä nosramin 10,5lankaisella harjattomalla. Ainakin omaan käteen istuu paremmin kuin tt-01 tai hbx:t. Eniten häiritsee itseä tuo moottorin asemointi, suorallakin kun tuntuu kampeavan itseään kokoajan poikittain.

27
Sähköautot / Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« : 29.10.09 - klo: 06.55 »
omalla lukutaidolla sain kyllä yhteneväisiksi myös. Ohjaus, Diffi kokonaisuudessaan(readysetissä tosin B osien kera),diffien kuoret, tukivarret ja iskaritornien kiinnitykset näin äkkiä katsottuna. yleisesti ottaen kit mallissa on vain kovemmat versiot osista.

Voi kyllä olla etten osaa noita saksan sivuilla olleita räjäytyskuvia lukea oikein. :undecided:

28
Sähköautot / Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« : 28.10.09 - klo: 18.46 »
toihan on ihan sama kuin rtr runko, mutta laitettu kaikki tehtaan optiot. Vasta stallion mallissa alkaa olemaan todellisia eroja(vetotavan lisäksi esim ohjaus)

29
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 28.10.09 - klo: 16.00 »
mairue - homma toimi selvästi ja nopeasti, suuret pojot täältä

30
Sähköautot / Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« : 28.10.09 - klo: 07.08 »
tarkasta laakerit.

Sivuja: [1] 2 3