Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Maxxi

Sivuja: 1 ... 25 26 27 [28] 29
811
On kyllä samat paperit kuin omanikin kai noilla täytyy pärjätä kyllä ne ihan käypäset on. Kiitos vaan.

Joo noi ovat ainoat traxxaksen tekemät... Mutta kyllähän niistä näkee ihan hyvin, ainakin minullla ei ole ollut ongelmia

812
Ajettu 2 akullista vakio akulla ja yllättävän hyvin kulkee silläkin tuo 6h latausaika hankaloittaa taukoamatta ajamista hiukan. :grin: Sen mitä olen autoani katellut niin se näyttää aika monimutkaiselta esim. kyosho mini inferno ep:seen verrattuna. Mistäs löytyisi kunnollinen räjäytys kuva autoon? Oli tuolla ohjeissa jonkun moinen muutta olisiko jossain parempi? Muuten on todella mainio auto paitsi alusta on vähän löysä vakiona. Toivottavasti lipot tulisi pian. :azn:

Täältä löydät räjäytyskuvat ja manuaalit: http://traxxas.com/products/models/electric/7107erevo116-downloads

813
Semmonen on herännyt mieleen, että kuinkas noita sähköjä kanattaisi suojata talvi ajoon. Tiedän että on suojatut mutta kuinkas hyvin nuo kestää lunta ja vettä?
Edit: Ja mitäs autolle pitäisi tehdä ennen ekaa ajoa eli onko noparissa jotain säätöjä joita pitäisi säätää?

Vakiosähköt pitäisi olla vesitiiviit mutta minulla on mennyt kaksi vakio servoa ja yksi toinen servo rikki, kerran ajoin lumessa, kerran märällä nurmella ja kerran kun auto kaatui veteen... Mutta kaikki muut sähköosat ovat kestäneet ja nykyinen vakio servo on kestänyt vettä ihan hyvin...

Noparisäädöt ovat kyllä ihan hyvät

814
Tilailin Ebayn ihmeellisestä maailmasta uudet iskarit jousineen Rallyyn.

Aattelin ne modata "kovempaan" ajoon, eli juuri rajoittamalla lisää tuota ulosjoustoa.

Eipä maksanneet hirveitä ja on helpompi/nopeampi paikan päällä vaihella paikalleen kun alkaa sorvailee niitä mitkä on paikassa :)

Jos rajoitat sitä ulosjoustoa lisää niin kannattaa varmaan myös vaihtaa kovemmat jouset ja paksummat iskariöljyt....

815
Mihi tuo musta putki sitten käytännössä vaikuttaa?  :smiley:

Kuvaa tarkastellen voisin kuvitella että ajokorkeuteen?

Se tekee sen että iskari ei voi olla täyspitkä(koska putki jää sinne väliin) eli ulosjousto lyhenee. Eli rengas ei voi liikkua yhtä paljon

816
Jep, ja se musta putki ton punaisen ja sinisen välissä on siis se ylimääräinen osa verrattuna revoon. Jos haluaa revoon tollaiseen voi tehdä esim polttoaineletkusta...

817
Vaikea selittää, mutta koittakaa ja todetkaa että auto menee aika tonttii :)

Perustuu siihen että iskarit ovat eri kokosia, eri päistä. Ja alusta pitää "pakottaa" alemmaksi jotta paksumpi pää sopii rockereihin hyvin.

Tietysti kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:


Eipä tuo varmaan mikään 1st. ratkasu ole jos kunnolla haluaa, mutta tulipa todettua että noinkin sen auton saa tonttii :)

BTW Mahtaakohan olla menossa diffi p*skaks, kun esim. kiihdytyksessä kuuluu välillä napsahdus? Ei tasaisin väliajoin, mutta vaikkapa liikkeelle lähdössä.

Katsoin omasta revostani ja onhan se totta että iskarin kääntäminen vaikuttaa, tosin ei suoraan ajokorkeuteen vaan ulosjouston pituuteen. Ja se miten se rajoittaa on se että iskarikorkki ottaa rockeriin kiinni, eli mitä luultavammin se rikkoisi korkin jos sillä ajaisi niin. Käsittääkseni Rallyssa on ulosjouston rajoitin, mutta se on pieni pala joka on sijoitettu iskarin sisälle.

818
Revossa alustan madaltaminen toimii sillä lailla että kääntää iskarit väärin päin :grin:
En ole kyllä ikinä kokeillut niin ajaa, mutta ainakin se laskee n. 2-3 cm, normaali korkeudesta :)

En sitten todellakaan tiedä voiko noin ajaa, taikka onko se edes mahdollista Rally versiossa. Satuimpahan vain eilen huomaamaan, kun kaverin autoa säädettii  :grin:

Miten iskarien kääntäminen vaikuttaa korkeuteen?  :huh: Yhtä pitkä se iskari kai on vaikka laittaisi väärinpäin? Minun mielestä ainakin kun joskus kokeilin väärinpäin niin iskarit otti kiinni toisiinsa... :undecided: Ja mustilla jousilla(jotka ovat hivenen lyhyempiä kuin vakiot) saa auton niin matalaksi kuin haluaa kiertämällä sitä jousipidikettä.

Yksi tapa vähentää kaatumista on laittaa nopari sekä vastari yhteen akkukoteloon vakiopaikkojen sijaan. Sillä saa painopisteen alemmaksi sekä pääsee eroon siitä radioboksista... Niin olen ainakin tehnyt yhdessä pikkurevossa ja omasta mielestä ihan hyvä ollut. Tosin se heikentää noparin jäähdytystä sekä voi käyttää vain yhtä akkua kerralla mutta ajettavuus paranee.

819
Harvon noista osaa sanoa mitä sieltä on rikki/oikosulussa. Varsinkin kun sulla pirssi oli ollut varikolla kun hajoaminen vika ilmennyt niin noparin läpi ei ole sillon kulkenut isoja virtoja ja näin ollen mitään ei ole mennyt rikki niin, että olis tullut savua pihalle. Tarpeeks kauan kyllä kun sitä romua grillaat (sähköt päälle ja yrittä saada toimimaan) niin todennäkösesti saa ne savutkin sieltä pihalle ja sitten voi hymyssä suin tuomita särjeksi.

Mulla lakkas MMM toimimasta vuostakaperin sen jälkeen kun levittelin siihen lakkaa ja sähköteippiä päälle. Suuresti ihmettelin minkä takia eikä se koskaan selvinnyt. Tarpeeksi kauan kun siinä virtoja pidin päällä ja yritin herätellä henkiin niin sain sieltä kyllä ne savutkin pihalle. Että ei noista kyllä ota selvää ellei sitten enemmän tiedä juuri sen noparin sielun elämästä ja harva tietää.
Ok, no uusi nopari on tulossa ja onneksi nopari on niin halpa ettei kauheasti harmita....

820
Kuivatin, mutta ei toimi. En myöskään löytänyt mitään erikoista kun silmällä katsoin, naapuri sanoi että kannattaa katsoa jos jostain piirilevylllä löytyy mustia pisteitä, ja löysin kaksi mustaa pistettä jotka just ja just näkee silmällä kun katso todella läheltä. Voisiko ne pisteet olla oikosulkuja?

Lisäyksenä että en nähnyt mitään savua enkä tuntenut mitään hajua missään vaiheessa...

821
Oma hobbykingin 150A nopari kastui eilen ja toimi normaalisti kunnes ajoin varikolle. 5 min jälkeen kun olin jatkamassa ajoa niin moottori yritti pyöriä mutta auto liikkui vain ihan vähän. Ajattelin että akku loppui ja vaihdoin akun jonka jälkeen moottori ei enää toiminut yhtään. Menin sisälle ja kokeilin että vastari toimii, moottori toimii toisella noparilla, akku toimii, noparin tuuletin toimii sekä noparin bec toimii (vaikka ajossa käytän ulkoista beciä) mutta moottori ei pyöri.

Kun avasin noparin niin siellä oli pari vesitippaa...

Eli voiko noparin jotenkin korjata, vai onko uuden noparin aika?

822
Minulla ei ole koskaan käynyt niin kummassakaan minirevossa mustilla jousilla (eikä vihreillä tai harmailla) eli ei se kyllä kauhean suuri huoli ole...

823
Minulla on ollut esim nämä: http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=18459 ne ovat kovimmat jouset mitkä traxxas tekee, mutta varmaan jostain löytyy vieläkin kovempia aftermarket jousia....

Ja iskari öljyä olen käyttänyt ulimate racingin 50 tai 70 paksuista
edit: löytyy esim täältä: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-oljyt-kemikaalit-ja-maalit

824
Kyllä se 20c on riittänyt minulle ihan hyvin. Akku kotelot ovat muutenkin niin pieniä että ei kauhean suuria akkuja kannata änkeä sinne

825
En ole itse sieltä tilannut, mutta taitaa kyllä olla luotettava kauppa. Paketti jää (useimmiten) tulliin jos hinnaksi( sisältäen postikulut) ylittää 43,40€ mutta jos hinta ei ylitä 43,40 niin tulee lähipostiin.

Itse yritän mahdollisuuksien mukaan aina suosia suomalaisia kauppoja, ja silloin ei tarvitse miettiä tullia :)

827
Tulee ne aika usein läpi mutta ne maksavat suomesta noin 6€ neljästä verrattuna sinun linkittämään 19$ kahdesta. Eli jos yhden hinta on joko 1,5€ tai sitten 9,50$ niin minä valitsisin kyllä ne muoviset. Tuskin ne alumiinsetkään ikuisuuden kestää... :smiley:

828
Tilattu 23.10

Moottori
Turnigy TrackStar 4068 2560KV 1/8th Brushless motor
http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=5775BD19-3AB8-4E0D-9BE9-EDFE2D28D1AD

Akkuja:
Turnigy nano-tech 5600mah 2S2P 50~100C Hardcase
http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=49BF2064-BB3D-40C7-B8AD-F3F256760C91

ZIPPY Flightmax 2650mAh 4S1P 40C
http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=64FED971-0C30-46A7-83DB-887F68E0AFFC

Ruuvimeisselit:
Turnigy Long Shaft 4pc Hex driver set
http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=D293DD1E-AB4B-489D-9F91-4D08E721833F

Servo:
HK15298B High Voltage Coreless Digital MG/BB
http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=4E804825-3EF0-4070-A0BA-8CF1DE935F15

Paristot:
Turnigy AA LSD 2200mah Low Self Discharge
http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=FD217826-21D8-4220-8387-61999B4829ED

XT60 sarjaliitäntä:
XT60 Harness for 2 Packs in Series (1pc)
http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=8E14B1F9-E39F-45EB-BC5D-A72F160CB657

829
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 26.11.10 - klo: 23.13 »
Volvo v70 -01 140hv
Mahtuu ainakin rc-autot kyytiin  :cool:

Ja aina kun mahollista niin ajellen meidän Volvo xc70:illä, kun se neliveto (ja 70 lisähevosvoimaa :grin:) antaa kyllä autolle aika reippaasti enemmän mielenkiintoa :cool:

830
Tässä tilanteessa uskallan kyllä syyttää noparia, koska akku kestää ihan hyvin sillä 50%illa, mutta ei normaalissa modissa. Akut ovat myös aika vähänkäytettyjä(noin 10 kertaa ladattuja) ja aina kyllä kunnon latureilla ladattu ja volttimäärä tarkastettu. :azn:

On kyllä turha se 50% mode, pitääkai ajella ilman sitä. :cool:

831
Joo kyllä tiedän miten cutoffin suljen. Muistaakseni oli 2kk takuu, pitää selvittää.
Ongelma on siis uusi, uutena sitä ongelmaa ei ollut...

Pitää kai ajella ilman cutoffia, ellei cutoff ala toimia. Zippy akkuhan maksaa noin 6e eli halvempaa ostaa uusia niitä kuin että ostaa uutta noparia

832
Eli voiko ongelma hävitä jos noparin nollaa, siis laittaa tehdassäädöt? Tai eikö sähköillä ollut 2kk takuu? Oma on noin 1,5 kuukautta, eli voisiko mennä takuuseen?

Jos ajaa ilman lipocutoffia niin huomaa kai tehojen vähentyessä että akku on loppu? Kuinka paha juttu on sit jos ajaa lipon liian tyhjäksi?

833
RC-kerhot ja -radat / Vs: 1/16 Off-road Rata Espoossa
« : 14.11.10 - klo: 19.27 »
Eilen taisi olla viimeisiä ajopäiviä, kun ajettiin kahdella revolla, lätäköitä ja mutaa oli aika paljon kyllä. Eipä sillä sinäänsä mitään ongelmaa ole, kun auto on vesitiivis, mutta taitaa useimmat jo ajella sisällä.

Keväällä jos löytyy mini revo/slash/rally/summit ajajia niin kilpailemaan saa tulla

834
Voiko säätää sitä että milloin nopari menee siihen LiPo protection modeen eli vähentää tehot 50%iin kun akku alkaa olla loppumaisillaan. Mulla on akkuina Zippy Flightmaxit (2200 mAh, 20c, 2s) ja ne menee siihen LiPo protection modeen noin 5min jälkeen, mutta sillä protection modella voi ajaa yli 10min :huh:

835
Tai sitten voi ihan vaikka tehdä niin jos tietää, että puketin arvo on alta tullausarvon, että soittelee sinne sedälle tai tädille. Pistävät paketin matkaan myös noin. Tartte käydä paikanpäällä ihmettelemässä sitä parin euron lootaa. Sähköpostillakin voi lähettää liput ja laput mistä näkyy kilkkeen arvo. Viimeksi tosin riitti pelkkä soitto.
Kun oli eka kerta kuin tilasin niin en ollut varma pitääkö aina hakea tullista. Ja kun itse maksoin noin 60e tilauksesta niin sehän olisi tullattava hinta :undecided:

836
Kun minä tilasin niin arvo 14 dollaria ja jäi tulliin. Sitten se tullivirkailija ihmetteli että miten se sinne jäi, ja sanoi että varmaan katsoivat hinnaksi 140dollaria...  :undecided: Oli kivaa ajaa mootoripyörällä sateessa ja ruuhkassa lentokentälle.... :angry:

837
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 03.11.10 - klo: 20.27 »
Kännykällä otettu tilannekuva  :cool:


838
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 02.11.10 - klo: 19.20 »
4-tahti on tehottomampi mutta kestävämpi, käyttää vähemmän bensaa, ei tarvitse öljyä bensaan j.n.e.... Esim ferrarissa on 4tahti koska se kestää paljon paremmin, ja jos ferrari tarvitsee tehokkaamman moottorin niin tekee vaan moottorista isomman... :azn:

839
Mitä ideaa on laittaa toi harjallinen siihen kun harjaton versio löytyy? :huh:

Kyllä ehdottomasti hankkin fiestan korin jos hankin rallyn  :grin:

840
RC-kerhot ja -radat / Vs: 1/16 Off-road Rata Espoossa
« : 30.10.10 - klo: 22.18 »
Huomenna sunnuntaina ajan noin 12-15

Sivuja: 1 ... 25 26 27 [28] 29