RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Teemu L - 09.12.02 - klo: 19.01

Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Teemu L - 09.12.02 - klo: 19.01
No, ostimpa tässä lauantaina uuden koneen, kyoshon GS15r. Eli se on sama kone joka on QRC:ssä ja inferno TR-15:sta. Noh, sattuuhan sitä sisäänajossa kaikenmoista ongelmaa. Ensinnäkin, Moottoria ei saa oikein asetettua tyhjäkäynnille millään, ensin se Tyhjäkäynti toimii ja sitten Moottori alkaa ottamaan kierroksia ja renkaat alkaa pyöriin! jarruakaan ei viittis laittaa päälle koska Viime kerralla alko jarrulevystä nouseen savu  :mrgreen: . neula on siinä 2.5 kierroksen - 2.75 (3/4) kierroksen välillä. Tyhjäkäynti on niinp pienellä kun sen saa, ja sillon ottaa just n.2 rivin edellämainitsemat asiat! Autoni on siis Pure ten alpha, lasten hiekkalelu.  :mrgreen: . Sitte...Kun neula on ton 2.5-2-75 kierrosta auki niin paineilma letku täyttyy Tummalla Rissan/synteettisen polttoaine seoksella, Onkohan se kuitenkin liian rikkaalla? Se Tumma aine on veillä todella tahmeaa  :cry: Tässä on kahdella moottorilla käynyt samalla lailla että paineletku täyttyy tuolla tahmeella pensa, rissa tai synteettisellä mömmöllä. Ei oikein tiedä mitä tekis, mutta masennukseen ei sa uupua! POLTTISMIEHET KESTÄÄ!!  :twisted: , auttakaapas jotkut kokeneemmat konkarit  :)
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Mika R - 09.12.02 - klo: 19.38
GS15R oli minustakin hieman hankala sisäänajossa, se tuppas ottaa liikaa kierroksia jos ei sammunu. Siksi vaihdoinkin OSsiin. No se ei auta nyt tässä, enkä osaa oikein neuvojakaan antaa.
Voisitkohan tehdä ton sisäänajon ilman paineletkua koska periaatteessahan et aja niin kovaa että syöttö häiriintyisi ilman sitä. Itsellä ei tollasia ongelmia kyllä Kyoshoissa ole ollut .. tsekkaa vielä kaikki liitokset. Onks sulla tossa GS15R vakiopakari vai Alphan peruspakoputki. Sen vaihto vois auttaa, ehkä, tai sitten ei.
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: RChullu - 09.12.02 - klo: 20.08
tyhjäkäynnistä. sen kyllä saa vaikka kuinka pieneks. säädä se kaasulinkistöstä.

ei mulla ollut mitään ongelmia kyseisen motin sisäänajossa.
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Teemu L - 09.12.02 - klo: 20.30
heh, tässä on nyt kaksi erilaista kyseisen moottorin (entistä?) omistajaa, siis mistä kaasulinkistä? missä semmonen löytyy, mulla on vakioputki, mutta eikai se siihen niin paljon vaikuta, turhaa roinaakaan en viittis ostaa...
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: RChullu - 09.12.02 - klo: 20.40
Lainaus käyttäjältä: "TeMe The RC man"
heh, tässä on nyt kaksi erilaista kyseisen moottorin (entistä?) omistajaa, siis mistä kaasulinkistä? missä semmonen löytyy, mulla on vakioputki, mutta eikai se siihen niin paljon vaikuta, turhaa roinaakaan en viittis ostaa...


ymmärsit varmaan jo kun selitin irkissä

joo mul ei ainakaan oo tota konetta enää.
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Teemu L - 10.12.02 - klo: 07.36
joo-o, kai sen kuntoon saa, ennenkin saanu. Siinä on ihmeen epätasanen tyhjäkäynti ja ottaa välillä ittestään kierroksia, johtunee varmaan AM vastaanottimesta , kun servo menee automaattisesti välilllä eteenpäin :cry:
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Mika R - 10.12.02 - klo: 08.57
Hyvä jos selviää. Joo, AM vastarit on munkin mielestä herkempiä häiriöille kuin FM:t vaikka muuten hyviä onkin. Tota vois yrittää poistaa kuitenkin eli tsekkaa antenni ja kaikki johdot että ne on kondiksessa ja ettei mitään liikkuvaa ole missään joka aiheuttais hankausta, esim. pakarin liitos. Tollasesta johtuva staattinen sähkö aiheuttaa häiriötä. Ei se GS15R huono ole, mutta ei myös helpoimmasta päästäkään etenkään tossa sisäänajovaiheessa oman kokemukseni mukaan. Tosin niissä vissiin on laatuvaihtelua (halvemmasta hinnasta johtuen) enemmän joten jotkut käy paremmin jotkut huonommin?
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: kartturi - 10.12.02 - klo: 09.18
On myös hyvä tarkistaa, ettei vastarin johto (antenni) ole hinkkaantunut esim. kytkinkelloa vasten siten, että johto-osa on näkyvissä. Tämä aikaansaa sen, että servot tulevat hulluksi. Polttomoottori, kun aikaansaa kipinöitä ja jos ja kun antenni ottaa kiinni moottoriin aiheutuu tästä pahimmassa tapauksessa se, että servo ei ota vastaan ollenkaan lähettimen käskyjä ja auto karkaa taivaan sineen...

Ps. Kokemusta on, joten kannattaa tarkistaa, jos servo soutaa omiin nimiinsä.
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Teemu L - 10.12.02 - klo: 20.25
Jep, viime motissa oli silleen että kun hehkun laitto paikalleen niin servo (kaasu) värähti =). No, kiitos mika, saatiin Ilman paineletkua se pelittään, päästiin baanallekkin jo kunnolla. Pitää vaan vähän säätää, neutraallilla menee eteenpäin, mutta eipä tuo minua haittaa, eipä ainakaan oo vauhdista puutetta muutakun jarru pohjassa, kuinka moni pitää silleen että neutraalilla menee eteenpäin ja jarrutaa kun painaa taakse

PS: on muuten hieman eri oloinen kone, kun entinen, heittää Hiljasissa vaihdeissakin ihan hitonmoista settiä, auto keikahtaa aikas helposti 180 n. 10 km/h nopeudella  :mrgreen: onhan ne rallirenkaatkin "pikkasen" sliksit  :lol:
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Mika R - 10.12.02 - klo: 20.32
Hienoa! Joo, hehkua laittaessa/irrottaessa saa olla tarkkana ettei synny häiriötä. Nyt seuraavaks sun pitää laittaa diffeihin kunnon öljyt sisälle estämään tuota pyörähtelyä, jos se alphassa vaan onnistuu.
t.mika
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Teemu L - 10.12.02 - klo: 20.38
jeah! No Siks se varmaan heittelee kun laitoin tyhmyyksissäni vahingossa sinne silokoniöljyn tilalle jotain Normiöljyä  :mrgreen: Perhana, luulin sitä Likaseks Öljyks ja vaihoin =), noh, viellä kun se oli takadiffi. Millasta öljyä laittas, ilmeisesti jäykkää, eikös isompi lukuset oo litkumpia? vai toistepäin!?
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Mika R - 10.12.02 - klo: 20.47
Isommat on jäykempää. Laita jotain 20 tai 30 000 :sta.
t.mika
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Teemu L - 10.12.02 - klo: 21.24
okei, täytyy katsoa, ei toi slaidaaminen haitaksi ole  :mrgreen:
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: RChullu - 10.12.02 - klo: 21.29
taakse ei kannata laittaa noin jäykkää. sinne voi laittaa vaikka crc:tä tai vastaavaa. mutta eteen jäykkää. keskidiffiä ei alphassa taida ollakkaan.

teme kyllä sun kannattaa säätää se tyhjäynti kohdalleen. ei oo vaikeeta. tuhannen pisteen vihje: käytä maalaisjärkeä niin kyllä se selviää sulle :wink:
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: TeemuR - 10.12.02 - klo: 21.32
mulla on mun tr15 ihan tavalista crc:t eessä ja takana  :mrgreen:
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Teemu L - 10.12.02 - klo: 21.36
Joo, Tossa alphassa on vaan se vika, tai siis uudessa motissa, että kaasari on vähän liian alphaalla ja moottoria on jouduttu prikoilla nostamaan! saakohan tuohon pitempää kaasulinkkiä/kaasu vipua? meinaan olis hyödyllinen, yksi osa jouduttiin ottamaan irti että kaasutanko pääsee liikkumaan, joten nyt näkyy ratas päältäpäinkin  :| . On muuten hitsin vaikee säätää kaasu vipua, Joutuu irrotaan ja laittaan takas, GX12-cr koneessa oli paljon kätevämpi! Noh, ei se tarttis muutakun viilausta se tyhjäkäynti neutraalilla, mutta antaa nyt olla sisäänajon ajan, sitten korjaan kun saan sisäänajon ajettua!
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Teemu L - 11.12.02 - klo: 08.14
Mika: onko toi O.S todellakin varma moottorin valmistaja? Oko toiminu ja käyny paremmin kun tuo GS15r?
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Mika R - 11.12.02 - klo: 10.30
On ne ihan eri luokkaa kuin Kyoshot. Sen takia joitakin Kyoshon ja esim. Yokomon settejä myydään myös O.S. moottoreilla. Hyvä GS15R -tasoinen ja mitoiltaan vastaava on minusta 15 CV tai 15 CV-Hyper, ei kuitenkaan CV-R joka on taas jo luokkaa kireämpi ja vaikeampi. Tsekkaa http://www.osengines.com/engines/osmg2023.html Hinnat pyörii jossain päälle 200 euron Suomesta tilattuna.
(http://www.osengines.com/engines/osmg2023a.gif)
Minusta BHP lukuja on turha kattoo, vaikka ne on alempia niin ei tarkoita että olis huonompi teho ajaessa. Se on muistakin tekijöistä kiinni kuten vääntö ja millä kierroksilla noi hepat saadaan ulos, eiks niin.
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: RChullu - 11.12.02 - klo: 14.11
joo ei niillä hepoilla tee yhtään mitään, esim. rb ei edes ilmoita niitä.
ja ne on mitattu varmaan about 100% nitrolla :lol:
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Teemu L - 11.12.02 - klo: 14.35
No RC moottoreiden niin suuret hepat tulevat kierrosluvusta. Ei varmaan kannata pitää tuota folioo jäähdytyskannen päällä, se kuumentaa liikaa kantta ja voi aiheuttaa kiinni leikkaamisen, tosin ei  sisäänajossa koska siellä kiertää niin paljon öljyä, ukkokin sano että älä pidä tota folioo tossa päällä, koska moottori kuumenee liikaa.
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: RChullu - 11.12.02 - klo: 14.39
no empä usko että kuumenee liikaa. jos epäilet niin mittaa lämmöt. ja jos käy liian kuumana niin pistä ihmeessä rikkaamalle!
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Mika R - 11.12.02 - klo: 14.53
Mistä ihmeen foliosta te puhutte? :lol:  Onks toi joku talvi-viritys juttu?
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Teemu L - 11.12.02 - klo: 15.42
Pitäs laittaa jäähdytyskannen päälle folio talveksi ettei se lämpenen enemmän toiselta puolen kun toiselta. Mutta, kelasin, että se ylikuumentaa koneen ja saa aikaan pahimmassa tapauksessa kiinni leikkaamisen!  :shock:
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: RChullu - 11.12.02 - klo: 16.27
Lainaus käyttäjältä: "TeMe The RC man"
Pitäs laittaa jäähdytyskannen päälle folio talveksi ettei se lämpenen enemmän toiselta puolen kun toiselta. Mutta, kelasin, että se ylikuumentaa koneen ja saa aikaan pahimmassa tapauksessa kiinni leikkaamisen!  :shock:


usko jo!

mittaa lämmöt ja sano sitten...
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Teemu L - 12.12.02 - klo: 21.34
Mulla käy kone paljon paremmin ilman tota folioo. Kyllä se kone lämpimänä pysyy, eikä se tietenkään ikinä ole samanlämpöinen ikinä molemmilta puolilta, en tiiä sitten
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Juho.nordgren - 12.12.02 - klo: 21.44
Kaverilla eli tolla Razzx toimii paljon paremmin talvella sen Usa-1:nen kun siinä on foliota.
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Teemu L - 12.12.02 - klo: 21.50
Jaa, tiiä sitten, voi olla
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: RChullu - 12.12.02 - klo: 22.20
teme kun laitat folion ni sun täytyy säätää kone uusiks
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Teemu L - 12.12.02 - klo: 22.33
Hmm, noh, toimi moottori viime vuonnakin täydellisesti, väljyyden aiheutti Oma viripilli jossa oli liian iso "pakoreikä" ja hiekkaa meni sorarällästykseessä kaasrariin, tiedä sitten, että menikö sinne koneeseen hiekkaa!
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: hensau - 14.12.02 - klo: 21.29
Mulla on tommonen kyoshon pureten alpha jossa on gx12cr motti ja se tunkee jotai limaa/öljyä paine putkeen ja sit se vissiin jähmettyy sinne ja sit kone sammuu mitä tehdä??? ja niin kuinka paljo suuremman moottorin tohon kestää laittaa?? :?:
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Teemu L - 14.12.02 - klo: 22.22
Hmm, no toi mun kone joka on siis GS15r , se on aikas iso motti siihen  :mrgreen:  siihen saisi kyllä varmaan 21 kokosenkin, mutta se maksaa, eikä vältättä auto kestä! kyllä se sitä autoo kuljettaa Paljon lujempaa kun tolla GX12-cr koneella, Hintaakaan ei ollu 172 euroo tinkaten Atalasta ruuvi lukitteen kanssa , motti oli 178 eemeliä ja ruuvilukite 4.20Emmelii. Kuinka paljon sulla on auki neula? ootko tekemässä sisäänajoo? meinaan sisäänajossa kun on esim. 2.5 kierrosta neula auki niin pakariin tuppaa menemään risiiniöljyä ja tukkii paineletkun! Ota aina pakari auki ja putsaa, putsaa samalla paineletku, mullakin ilmeni samallaista mönjää sinne letkuun.
Otsikko: Siis hä? *moottorin säätöö*
Kirjoitti: Teemu L - 14.12.02 - klo: 22.36
ainiin tosiaan