Tää on taas just tätä.
1. Aloittelija kysyy mikä kolmesta autosta kannattaisi hankkia.
2. Läjä "asiantuntijoita" rupee löpisee jostain IHAN muista autoista.
Mun mielestä tässä nyt mättää jokin ja pahasti. Kertokaa mulle mikä se on?!?
Jos joku (kuten esim minä) haluaa ajella pääosin asvaltilla ja vähän hiekalla ja nimenomaan ralli autolla, niin MIKSI IHMEESSÄ SILLE PITÄÄ EHDOTTAA JOTAIN PIRUN TURISTIA, JOLLA EI OLE YHTÄÄN MITÄÄN ASIAA HIEKALLE?
Mä vaan kysyn.
Noista kolmesta autosta ostaisin itse kyöstin tai tamiyan. Kumpikaan ei ole mikään huippu, mutta ovat riittäviä harrstuksen aloittamiseen. Jostain on aloitettava eikä sitä kannata tehdä kalliilla ja liian nopealla autolla.
Ehkä tamiya on parempi ostos koska siinä on kuulalaakerit. Kyöstiin maksaa laakerit noin 40e. Siis jos ostaa kyöstin omat laakerit eikä jostain etsi halvempia.
"Tää on taas just tätä." = Kun ne jotka joskus ovat tehneet nuo kaikki virheet, yrittävät auttaa pois väärältä tieltä!
"1. Aloittelija kysyy mikä kolmesta autosta kannattaisi hankkia." = Vastaus sama kuin edellä!
"2. Läjä "asiantuntijoita" rupee löpisee jostain IHAN muista autoista." = Vastaus sama kuin edellisiin!
"2. Läjä "asiantuntijoita"" (
kuuluu olla:
Joukko asiantuntijoita.....
"Mun mielestä tässä nyt mättää jokin ja pahasti. Kertokaa mulle mikä se on?!?" = Tietämättömyys!
Ralliauto?
Mikä se on, pelkkä nimi, miten sen erottaa muista autoista?
Se, kun turistiin laitetaan 1 / 1 -ralliauton näköinen kori?
Oikeat rc-ralliautotkin tehdään "turisteista"!
Silti niilläkään ei ajeta soralla kilpaa!
Niissä on se oleellinen ero, että niihin saa niitä osia vielä huomennakin (jopa-)
Jos tuon sulle nähtäväksi kaksi autoa meiltä, ralliauton ja "turistin"! Molemmat esim. subarun korilla, et osaa sanoa kumpi on ralliauto!
Katsoa saat vain 2m.:n päästä!
Ralliauton rakennan halvalla:- ostan esim. foorumilta käytettyn
XX-turistin, ja siihen maahantuojalta
50:llä eurolla rallisarjan Ei välttämätön, ralliauton siitä saa kun maavara nostetaan sääntöjen vaatimalle tasolle.
- siihen vaikka käytetyt sähköosat foorumin myyntipalstalta (HUOM: kunnolliset)
- mieleisen, ja kestävän korin
HINTA muodostuu siitä, kuinka laadukkailla osilla auton varustan.
Myös siitä, kuinka tarjonta kullakin hetkellä on.
Huonoilla sähköosilla ei saa kuin pahan mielen, ja ison loven kukkaroon!
Voin koska tahansa muuttaa sen takaisin turistiksi.
Ajaa esim. talvella mattokerhossa!
EDIT: Jos pelkää että ei saa autoa kasattua, niin yleensä nuo käytetyt autot myydään kasattuna. Niitä pystyy jopa purkamaan, ja vaihtamaan osia niihin.
Se, että niissä on säätöjä, ei tee niistä yhtään "pelottavia", se on vain mahdollisuus joka tulee samaan hintaan!
Radioita saa hyviäkin uutena ja käytettynä, ihan mukavaan hintaan, alle satasella!
Voin, ja saan myytyä sen koska tahansa, jos kiinnostus hiipuu. (tuskin, mutta vähemmän yleisen auton ostajilla ne on hiipuneet, kuin myös
rahat menneet, auto päätynyt roskiin, tai ullakolle)
Saan osia siihen varmasti.
Voin (ei pakko) osallistua tuolla samalla autolla kisoihin, koska halu tulee kuitenkin!
Se ei ole "öky"-kilpuri, mitä ihmettä sillä sitten tarkoitetaankaan! :?:
Jos minun pitää mennä sillä ehdottomasti hiekalle, niin menen sillä mieluimmin, kuin sellaisella, johon ei ole tietoa koska, ja mistä, ja millä hinnalla niitä osia saa.
Toki vaihdan siihen halvimmat mahdolliset laakerit ensin, koska ne tuhoutuvat jokatapauksessa!
Jos suomesta lähtee esim. Kiinaan, niin sinne on monta reittiä, toiset vain kalliimpia ja rankempia kulkea!
Koko kysymys oli aivan turha, koska mieli ei VIELÄ ollut avoin vastauksille, ja neuvoille!
Ei ole tarkoitus päivystää joka kaupan nurkalla, vahtimassa mitä kukin ostaa, mutta täällä foorumissa esitettyyn kysymykseen vastaus on tuollainen.
Onnea valitsemallasi tiellä, toivotaan että rahat riittää!
(jotenkin se polttis on looginen jatkumo tuon ready setin perään)