Tein pienen modin iskareihin.
Pieni reikä iskarin yläpäähän josta kasatessa saa painettua ilmat pois. Lopuksi reikään ruuvi ja käsissä on ilmaton iskari.
Eihän tuo nyt ihan oikea tapa ole tehdä tuota, koska näin koottuna iskariin ei jää lainkaan ilmaa ja iskunvaimentimen runko joutuu joustamaan varren syrjäyttämän öljyn verran. Siksi tein tuon modauksen vasta etuiskareihin, tarkastelen vähän kuinka tuo toimii.
(lisäksi noita ruuveja ei ollut kuin kaksi, kuusiokoloja ei löytynyt pakista kuin M2,6 jotka olivat liian pitkiä, lyhimmät M3 kuusiokolotkin olivat vähän liian pitkiä, nuo M2 tms.? torx ruuvit ovat purettu jostain vanhasta kiintolevystä, kivana lisänä noissa torx-kannoissa on se, että ne ovat todella matalia)Parempi ratkaisuhan olisi kuminen puolipallo iskarin yläpäähän jonka yläpuolelle tuo ilmatila jäisi, mutta näihin iskareihin tuota kumista "nänniä" ei mahdu. Iskarin varsi tulee melkein kanteen kiinni.
Vaikka tuo ei nyt olekaan paras ratkaisu, niin minä ainakin sain näin iskarit koottua näppituntumalla paremmiksi. Tuli kertaheitolla molemmista iskareista yhtä jäykät ja reboundia saman verran.
Eikö jossain autossa käytetä tämmöistä ilmausruuvia ihan vakiona? Muistelisin joskus lukeneeni & nähneeni kuvia.
- Hount