Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - KimmoHop

Sivuja: 1 [2]
31
Viitsisitkö laittaa kuvan autosta? Oon harkinnu omaani sc:n renkaita, ja pohdin että miltä mahtaa näyttää. Kaposemmathan nuo taitaa olla, mutta varmasti toisi hiekalle lisää pitoa. Ja tuon etupuskurin kanssa ko. auto olisi myös kiva nähdä.

Tiedä nyt pidosta, mutta päällysteellä saa vähän pyörähtämään. Tuommoinen se on:

Puskuri on vähän että juu vai ei, mutta siihen saa (sen huonomman) puhelimen pystyyn videoimaan. Leikkikenttähiekalla ei meinaa saada tarpeeksi vauhtia mutta siihen on helppo tehdä hyppyjä, 16t pinioni odottaa vaihtoa. Hyvä hyppyri tulee myös kahdesta kestopuulaatasta ja pölkystä.

Tuommoista öljyä tuli takaiskareista ulos. Kun ne nyt on ajettu sisään niin uutta möhnää ei varmaankaan tule paljoa...

Kaivelin topsylla tiivisteistä liat ja öljysin varret hyväksi niin herkkyyttä tuli lisää. Vanhoista Angry Birds -ilmapalloista leikkasin suukappaleet suojaamaan varsia ja tiivisteitä pölyltä ja hiekalta.

LRP:n 10k diffiöljy on ehkä liian hienoa, tai sitten vaadin vähän liikaa nelivetoa   :wink:

32
Illan ratoksi avasin TX2:n diffit molemmista päistä. Takapäässä oli hieman vastusta, edessä ei yhtään - rasvat olivat mytyssä rattaiden välissä. Topsilla mömmöt pois ja öljyä tilalle, päivä saa näyttää oliko toimella vaikutusta vai jääkö vielä mäkeen sutimaan kahdesta nurkasta.

Samalla vaihdoin SC-renkaat ja 17t pinionin (48p) joka olikin kuusioruuvien ja -avainten yhteistyöttömyyden takia vähän hankalampaa. T8 ja T9 torximeisselit pelastivat, vaikka olivat pehmeämpiä kuin ruuvit -> 10v takuulla takaisin ja ruuviliikkeestä kunnolliset kärjet.
Henkisesti olen sitä mieltä, että 19t vakiopinioni on vakiomoottorille liian iso. Tiukoissa mutkissa vauhti kuolee kun veto ei riitä ja niin moottori kuin säädinkin käyvät kuumana. BX:ssä ja SC:ssä kokonaisvälitys (moottorista maahan) on lyhempi kuin TX:ssä. 16t pinionin olisin laittanut, mutta oho oli liian pienellä akselinreiällä :roll:

Lisäksi SC:n etupuskuri kiinni ja korista pala pois että istuu paikalleen, sehän alkaa näyttää (valoja vaille) autolta - kunhan ehtii maalata vanteet iloisemmalla värillä :wink:
Takana iskarit tuntuvat nahkeilta, pitänee avata nekin, putsata ja vaihtaa tunnetun vahvuista öljyä tilalle. Ehkä porata mäntiin lisää reikiä. Jospa ne siitä :grin:

t. Kimmo:)

33
Ihmetellyt itsekin näitä muoviholkkeja, tuli omankin Blast TX2- paketin mukana.. Nyt en ole osien luona, mutta tuli villi ajatus. Onko koskaan nähty sovitteita servon ja servon varren välille, kun kerran jotkut autopaketit sisältävät useita servonvarsia? Muistelisin, että näissä kyseisissä muoviosissa on uritus sekä sisä- että ulkokehällä..

Niitähän ne oli  :azn: Laatikoista löytyi vanha 4,1kg servo (ledejä etsin) niin kokeillaan sitä. M3 ei kyllä mennyt akselille, käytin servon omaa ruuvia, ja vanttia piti säätää kun suoraa asentoa ei varrelle ollut. Pihkuran tiukka oli kyllä se sovite painaa akselille, ruuvilla vedin loput.

t. Kimmo:)

ps. vähän alkaa olla, että minkä verran viitsii muutososia hankkia, vai ottaisiko "kunnollisen" RTR-SC:n toiseksi autoksi  :roll: Onneksi ei ole ratoja lähellä.

34
Kirjoittelempa joukon jatkoksi ajatuksia TX2:sta. Lopussa kysymys jos joku sattuisi tietämään.

Muutamia viikkoja on silloin tällöin ajeltu, vähän nurmikolla ja enempi heitteille jätetyllä hiekkakentällä, jossa on sateen nostamaa hienoa soraa pinnalla. Sehän menee iloisesti moottorin sisään ja jumittaa, tulee kyllä poiskin kun pyörittelee edestakaisin ja kallistelee. Ohuesta vaahtomuovista kääre moottorin ympärille ja nippusiteillä kiinni -> parempi. Samoin teippihelmat ja "pyöränaukkojen" pienennys edessä vähentävät soran määrää rungon sisällä.

Innostuin shimmaamaan tasauspyörästöt niinkuin on neuvottu. Levitin lautaspyörän vaseliinin takaisin hammaspinnoille, sprayvaseliini voisi sitkeämpänä olla parempaa ja samalla aineella voisi tiivistää diffikotelon saumat. Molemmissa päissä lautaspyörässä oli ruostetta, varmaankin tehtaan peruja  :smiley: Samalla vaihdoin sekä diffien että pyörien laakerit puhtaisiin pl. etupyörien sisemmät, kun en viitsinyt ruuvata ohjauspalikoita irti. Shimmasin pyörän laakerit edestä (8x10mm shimmi laakerin taakse), takaa ei tarvinnut. Jotain pölysuojausta pitäisi laakereille keksiä, tai ahkerasti vaihtaa pestyt ja öljytyt laakerit. Takapään diffi on vähän karkean tuntuinen, pitänee vaihtaa joskus ja avata nykyinen tutkimuksia varten. Oli aika tiukassa ruuvit, olisin muuten avannut jo nyt.

Samaan syssyyn vaihdoin osan ruuveista parempiin, leikkelin vaahtomuovista linkkien palloille pölysuojat ja laitoin samoin vaahtomuovista takatukivarsien sisäpään suojaksi liuskat, ettei kiviä mene tukivarren ja diffikotelon väliin. Pitää etsiä vanhoja Pienoismalleja piiloistaan ja etsiä mallia sieltä. Pultit ja mutterit jätin riittävän löysälle, mieluummin herkkä kuin napakka ja lonksumaton. Ohjauksen holkit voisi ehkä upottaa tukivarsiin sisäpään laakeroinniksi, nyt laitoin vain pienet shimmit muovi-muovi-väliin.

TX2:ssa on spurrin ja pinionin päällä suojus ja kyllä se isommat kivet pitää poissa. Mutta ei pienempiä, spurri oli jo kulunut ja hampaiden välissä oli hiekkaa. No kun ei uutta osaa ollut (eikä taida olla kaupoissakaan varastossa), niin kaivelin hampaiden välit meisselillä puhtaaksi. Vaahtomuovilla, teipillä tai kuumaliimalla (spurrin vaihdon jälkeen) suojus pitäisi tiivistää. Moottorin kiinnitysruuvit eivät aukea kuusiokoloavaimella, pitänee hankkia 07 tai 08 torx ja koettaa sillä. Paketissa tuli varaosina vetoakselit eteen, ja jotain muoviholkkeja joita en räjäytyskuvista tai autosta tunnista.

Mahdottoman hauska pelihän se on, eikä mitään ole vielä saatu rikki. Yksi ruuvi on pudonnut raidetangon päästä, vaan useampi ehkä kuskeilta. Hirmu vaikea on ajaa hillityllä vauhdilla  :roll: Hiekalla tekee donitseja ja päällysteellä ei. Lyhyt puistonurmikko on OK, mutta kovin sammaleista pohjaa joutuu jyräämään leikkurilla useampaankin kertaan. Ehkä pykälän pienempi pinioni antaisi enemmän voimaa, vauhtia kyllä riittää. Tai voisi kokeeksi ottaa vetoakselit takaa pois (etuveto - hoo) tai vetoakseli slipperin ja etudiffin väliltä (takaveto - hii).

Ja sitten se kysymys: voiko TX:ään laittaa SC-korin siltään, vai joutuuko laittamaan SC:n koritolpat? Jotain ProLinen koria ajattelin, maalauksesta saattaa tulla show. LRP:n SC-kori on vähän semmoinen mölönaama. Renkaita en ehkä meinannut vaihtaa ja puskuritkin on vähän että viitsiikö, mutta tulisi vähän uutta ilmettä autoon. Ja tietysti valot pitää elokuun pimeille illoille olla jne vaikka mitä  :azn:

Vielä kun löytyisi kunnollinen ajelupaikka, heittelevä,
t. Kimmo:)

Sivuja: 1 [2]