Kirjoittaja Aihe: 5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä  (Luettu 10966 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KW-1

  • Tulokas
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #30 : 14.07.05 - klo: 15.21 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Lainaus käyttäjältä: "KW-1"


Eikä tuokaan testi tarkoittanut, että Savage olisi huono. Seura vain oli liian kova.


Miksiköhän tuota LST:tä ei sitten myydä jos se on niin pirun hyvä :?: Kerro mikä siinä on vikana?  Ainakin nettikeskustelun perusteella tätä autoa jaksaa kommentoida aika harvat(jos siitä nyt pystyy näkemään onko auto suosittu). Äläkä sitten sano että hinta on niin kova.

Turha tästä tosiaan on kiistellä tai hehkuttaa suuntaan tai toiseen. Ja jos joku haluaa ostaa auton jenkkilehden testin perusteella niin se on ihan ok. Myös omistajilla on oikeus tyytyväisyyteen.  

 
Ps. Taitaa tulla lst kuskeille paineita seuraavaan kisaan :)

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #31 : 14.07.05 - klo: 15.40 »
Eipä tuo LST ole ainakaan rapakon takana monsukisoissa älyttömän hyvin pärjännyt mitä itse olen seurannut. Tuo ei tietysti kerro koko totuutta mutta sen se kertoo että parempiakin aihioita on. Myös hinta on mielestäni sellainen kriteeri joka pitäisi huomioida tuollaisissa testeissä, mutta nyt sille ei oltu annettu minkäänlaista painoarvoa. Yksi testi muiden joukossa, eikä edes niin kovin hyvä.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #32 : 14.07.05 - klo: 15.53 »
"Miksiköhän tuota LST:tä ei sitten myydä jos se on niin pirun hyvä :?: Kerro mikä siinä on vikana?  Ainakin nettikeskustelun perusteella tätä autoa jaksaa kommentoida aika harvat(jos siitä nyt pystyy näkemään onko auto suosittu). Äläkä sitten sano että hinta on niin kova."


Se, että LST:tä ei Suomessa paljoa myydä, on monesta seikasta johtuva. Yksi on tietty, että se on liian halpa verrattuna kilpailijoihin. Toinen syy on liian kattava jälleenmyynti verkosto. Kolmas syy on se, että koska se on niin tunnettu ja yleinen merkki, että eihän kaikki halua ajaa saman merkkisellä autolla.  :mrgreen:

Se, että joku on suosittu malli jossain, kertoo kyseisen mallin hyvyydestä/huonoudesta yhtä paljon kuin se, että miljoona kärpästä ei voi olla väärässä, p**ka on hyvää...

Eihän tuossa vertailussa ollut kyse siitä, mistä autosta saa rakennettua esim. radalle tms. mahdollisimman nopean kisa-auton, vaan siitä, minkälaisia kyseiset autot on toimivuudeltaan ja laadultaan tehtaan jäljiltä, sellaisena kuin ostajat sen saa. Muistakaa, että vain murto osa omistajista ajaa monsuilla radalla kilpaa...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #33 : 14.07.05 - klo: 17.21 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Eihän tuossa vertailussa ollut kyse siitä, mistä autosta saa rakennettua esim. radalle tms. mahdollisimman nopean kisa-auton, vaan siitä, minkälaisia kyseiset autot on toimivuudeltaan ja laadultaan tehtaan jäljiltä, sellaisena kuin ostajat sen saa. Muistakaa, että vain murto osa omistajista ajaa monsuilla radalla kilpaa...

Kyllä tuohon Losiinkin pitää osia vaihtaa jo ihan normaalissa käytössä.

Edelleen narisen siitä että kun tuossa testissä selvästi haettiin "out of the box" voittajaa niin miksei hinta ollut yksi kriteeri ja vielä merkittävä sellainen. Ei ole mitään järkeä verrata 400€ ja 700€ autoja jos hintaa ei huomioida arvostelussa. Aika vaikea arvailla kummassa paketissa on esim. paremmat radiot ym ym...

Poissa AK-78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #34 : 14.07.05 - klo: 17.23 »
Lainaus käyttäjältä: "KW-1"
Turha tästä tosiaan on kiistellä tai hehkuttaa suuntaan tai toiseen. Ja jos joku haluaa ostaa auton jenkkilehden testin perusteella niin se on ihan ok. Myös omistajilla on oikeus tyytyväisyyteen.
 
Ps. Taitaa tulla lst kuskeille paineita seuraavaan kisaan :)


Oman autoni hankin kauan ennen tuota testiä, hankinta kriteerinä ei ollut voittaja auton hankinta, vaan monipuoliseen ajoon sopivan monsterin hankinta.

Minulla ei ole yhtään paineita kisaamisen suhteen, olisi mukava osallistua seuraavaan "isoon" monsterikisaan (mitään voittamispaineita ei ole, kunhan saisi hyvän kisan ajettua). Toivottavasti siellä nähdään kaikki kiivaasti omia autojaan kehuvat  :wink:
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #35 : 14.07.05 - klo: 19.09 »
Minä autoa hankkiessa vertasin hintaa, ja Savage olisi tullut kalliimaksi, kun sen varusti pakilla ja yhtä hyvillä sähköillä. Ja vieläkin siitä olisi puuttunut minua miellyttävä alennusvaihteisto. Ainakin näin oli Atalassa laskettuna.
Mutta, jokainen voi verrata hintoja ja suhteuttaa asiat paremmuus järjestykseen, niinkuin hyväksi näkee, mitä tuosta nyt yö uniaan menettämään.

Radioiden paremmuutta ei tarvitse arvailla, jos yhtään tuntee RC-laitteita. Kait sinullekin jotain sanoo JR/Graupner XS6-Race ja JR:n metallirattaiset voimaservot?? Ei pitäisi olla vaikeaa päätellä, onko nuo paremmat kuin Savagen radio/vastari/servot...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #36 : 14.07.05 - klo: 19.26 »
Lainaus käyttäjältä: "KW-1"
ajo-ominaisuuksita,
Esimerkiksi minä ostin Savagen Ulvilan monsterikisojen perusteella. Savaget kulkivat todella hienosti ja LST:t jäivät kaus taakse. LST oli todella kankean näköinen ja vaihteisto tönkkö. Autot olivat aina hyppyrin jälkeen katollaan enkä vakuuttunut autosta

Buhahaaa :lol: Olikohan nyt aivan noinkaan, Olin omistanu LST:n tasan
neljä päivää ennen kisoja enkä osannu vielä ajaa sillä ja säädötkin löytyi
pikkuhiljaa vasta kisojen jälkeen, eikä ollu tarvetta "säästellä" autoa vaan
sillä testattiin jokapaikassa TÄYSILLÄ että kuinka käyttäytyy!

Ps. Olin rata ajossa toisena kun vastarinakku hyytyi ja hypyrikisassa
kisan toisiks paras sija, jotkut voi tästä päätellä jotain sellasta joka
laittaa ostamaan jonkun muun kuin savagen, mutta...

...NÄHDÄÄN KISOISSA, TUO OLI AIKA RÖYHKEE HAASTE :twisted:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #37 : 14.07.05 - klo: 19.31 »
Lainaus käyttäjältä: "KW-1"
Ps. Taitaa tulla lst kuskeille paineita seuraavaan kisaan :)

No fear, tuutko ulvilaan jos on kisat vielä loppukesästä?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa KW-1

  • Tulokas
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #38 : 14.07.05 - klo: 19.37 »
Katsotaan, nyt alkaa ainakin tunnetila olla kohillaan :lol:

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #39 : 14.07.05 - klo: 19.39 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Radioiden paremmuutta ei tarvitse arvailla, jos yhtään tuntee RC-laitteita. Kait sinullekin jotain sanoo JR/Graupner XS6-Race ja JR:n metallirattaiset voimaservot?? Ei pitäisi olla vaikeaa päätellä, onko nuo paremmat kuin Savagen radio/vastari/servot...

Niin.. :roll: Mutta onhan se ihan selvää että paketti jossa on nuo  JR/Graupnerit maksaa vähän helvetisti enemmän kuin joku made in zimbazamba muoviratashivakka joka väistämättä näkyy myös RTR-paketin hinnassa, mutta kun tuota hintaeroa ei huomioitu mitenkään arvostelussa. Sanotaan vaan että "nämä oli paremmat". Kukaan ei vaivaudu kertomaan että olihan tämä "parempi" myös reilusti kalliimpi. Mutta ihan sama mulle.. turha testi oli eikä hyödyttänyt kuluttajaa millään tavalla.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #40 : 14.07.05 - klo: 19.41 »
Lainaus käyttäjältä: "KW-1"
Katsotaan, nyt alkaa ainakin tunnetila olla kohillaan :lol:

No se on hyvä, jaksaiskohan ne rakentaa meille väliseinät korokkeelle
ku lämmitellään jo netissä valmiiks niin hyvin että voi joku ruveta pökkimään :mrgreen:
No ei vaiskaan ei mitään sekoilua!

Ps. Minä ostin LST:n koska se on ainut merkki jota käytän ja hinta on
vähä käytettynä hiukan alle/yli puolet uuden hinnasta! :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa AK-78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #41 : 14.07.05 - klo: 19.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Hevimies"
.. turha testi oli eikä hyödyttänyt kuluttajaa millään tavalla.


Perustelut?
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #42 : 14.07.05 - klo: 19.48 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"

Ps. Minä ostin LST:n koska se on ainut merkki jota käytän ja hinta on
vähä käytettynä hiukan alle/yli puolet uuden hinnasta! :wink:


Mihin hintaan sait käytettynä?

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #43 : 14.07.05 - klo: 20.03 »
Itse noista monstereista päätyisin Savageen tai Revoon, koska Savage on noista ainoa joka näyttää monsterilta ja siihenhän saa .28 moottorin. Mutta toisaalta Revo on teknisesti monstereiden F1. Joten valinta olisi todella vaikea minun kohdalla, Losista en voi sanoa mitään koska ei ole omakohtaista kokemusta. Tai sanoihan Ari että vaikea ohittaa kierroksella kun on niin levee, Ja mitä tulee tuohon testiin niin olen hiljaa, koska ajelenhan buggy pohjaisella autolla joka luulee olevansa truck :wink:
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #44 : 14.07.05 - klo: 20.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Puuha-Pete"
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"

Ps. Minä ostin LST:n koska se on ainut merkki jota käytän ja hinta on
vähä käytettynä hiukan alle/yli puolet uuden hinnasta! :wink:


Mihin hintaan sait käytettynä?

Tilasin jenkeistä...
Mutta suomesta piti saada 300e ilman ohjainta ja vastaria,
mutta eräs nimeltä mainitsematon lakkas vastaamasta
yhteydenottoihin kun kauppa oli maksua vaille valmiiksi
sovittu???

Ja sabellakin oli sitä ennen yks parilla pikku vahvikeosalla
käytettynä 400eurolla.

Eli jos vaan sellasen löytää, niin ei ne pahan hintasia oo,
yks (en muista nimimerkkiä) oli tilannu saksasta ilman
radioita uuden ja radiot kuitenkin tuli mukana???
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #45 : 14.07.05 - klo: 20.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Rph"
sanoihan Ari että vaikea ohittaa kierroksella kun on niin levee

Niin ja mitäs sit ku niitä on kaks rinnakkain edessä :lol:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #46 : 14.07.05 - klo: 20.26 »
Niin nopee et on jonossaki ensimmäisenä? :D

Ei mutta hei oikeesti, jätkät tuntuu nyt välillä ottavan taas touhun liian tosissaan. C'mon, chill.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #47 : 14.07.05 - klo: 20.32 »
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
Niin nopee et on jonossaki ensimmäisenä? :D

Ei mutta hei oikeesti, jätkät tuntuu nyt välillä ottavan taas touhun liian tosissaan. C'mon, chill.

AIVAN!
Pää asiahan on että kaikilla olis hauskaa ja auto toimis
ja kestäis (mulla kesti mut vastarinakku hyyty).

Kaikissa autoissahan on huonot puolensa ja toinen auto
sopii toiselle paremmin kuin toinen se on opettelu/säätö/harjottelu
kysymys millä pärjää ja millä ei ja mikä on "hyvä" ja mikä huono.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa AK-78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #48 : 14.07.05 - klo: 20.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Rph"
Losista en voi sanoa mitään koska ei ole omakohtaista kokemusta. Tai sanoihan Ari että vaikea ohittaa kierroksella kun on niin levee


Kuva PRCA:n kerhokisan monsterifinaalin lähdöstä...LST on tosiaankin leveä auto  :)

Autot lueteltuna vasemmaltapäin:
Savage, LST, Revo, Revo, Revo

Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #49 : 14.07.05 - klo: 20.53 »
Lainaus käyttäjältä: "AK-78"
Lainaus käyttäjältä: "Rph"
Losista en voi sanoa mitään koska ei ole omakohtaista kokemusta. Tai sanoihan Ari että vaikea ohittaa kierroksella kun on niin levee


Kuva PRCA:n kerhokisan monsterifinaalin lähdöstä...LST on tosiaankin leveä auto  :)

Oliko tossa toinen vasemmalta ja oikeessa reunassa LST?
Kumpi on sun ja onko toinen Brutaleksen?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa AK-78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #50 : 14.07.05 - klo: 21.00 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Oliko tossa toinen vasemmalta ja oikeessa reunassa LST?
Kumpi on sun ja onko toinen Brutaleksen?


Brutales ei ollut kisassa mukana. Minun auto on toinen vasemmalta.
Autot lueteltuna vasemmaltapäin:
Savage, LST, Revo, Revo, Revo
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #51 : 14.07.05 - klo: 21.01 »
Ja jos haluaa enemmän Monsterin näköiseksi, niin säätää jousituksen pari - kolme senttiä ylemmäs, ja korin nostaa vielä saman verran ylemmäs, niin alkaa olla todella Monsterin näköinen. Mutta, usein LST - kuskit pudottaa auton radalle alas, menee silloin paremmin.

Mutta, eiköhän polteta rauhanpiippua. Olisi aika tylsää, jos jokaisella olisi samanlainen Lada Niva 1/8 maasturi, ja niillä päristelisimme ympäri kuralammikkoa. Eiköhän kerätä paukkuja tuleviin kisoihin, minäkin olen vähän lupaillut järjestellä meillepäin jossain vaiheessa kisat, kunhan saan porukkaa talkoisiin mukaan. Ainakin ratamestari pitää löytää, joka tekisi Trial/mäkiradat ja toinen testaamaan niitä. Minä haluan ehdottomasti itse osallistua kisoihin, niin silloin muut joutuu touhuamaan nuo radat. Mutta kisat pidetään vasta, kun saan Losin menemään Imatran radan tasaisesti alle 40 sek/kierros  8)
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #52 : 14.07.05 - klo: 21.38 »
Lainaus käyttäjältä: "AK-78"
Lainaus käyttäjältä: "Hevimies"
.. turha testi oli eikä hyödyttänyt kuluttajaa millään tavalla.


Perustelut?

No laitetaan samaan testiin 20.000€:n Fiat stilo Multivagon ja 40.000€:n Volvo V70 kun ne on molemmat niin suosittuja. Varmasti kaikille suuri yllätys että volvo vetää pitemmän korren. :roll:  Hölmömpi voisi nimittäin ilman testaamistakin kuvitella, että tuplasti kalliimpi on luultavasti parempi. Ei ole reilua laittaa neljänsadan Savagea tuplasti kalliimpaa LST:tä vastaan jos hintaa ei mitenkään oteta huomioon arvostelussa. Jos joku tajusi pointtini niin hyvä ja jos ei niin eipä siitä sitten sen enempää...

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #53 : 14.07.05 - klo: 22.01 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Ja jos haluaa enemmän Monsterin näköiseksi, niin säätää jousituksen pari - kolme senttiä ylemmäs, ja korin nostaa vielä saman verran ylemmäs, niin alkaa olla todella Monsterin näköinen. Mutta, usein LST - kuskit pudottaa auton radalle alas, menee silloin paremmin.

Juu tuo kuvassa oleva AK-78:n LST on todella matala, jos Revoa sanoo matalaksi niin....... (Oma autoni on tuo keskimmäinen Revo ja sitäkin on laskettu).
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Mutta, eiköhän polteta rauhanpiippua. Olisi aika tylsää, jos jokaisella olisi samanlainen Lada Niva 1/8 maasturi, ja niillä päristelisimme ympäri kuralammikkoa.

Mitä suotta, näitähän on hauska lukea (Toivottavasti kukaan ei kuitenkaan "suutu").  :wink:
Tottahan on että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, yleensä jokainen on sen "suosikkinsa" löytänyt, täydellistä autoa en tiedä olevankaan ja "näihin" on silloin tyytyminen (Kaikissa on vikansa ja vahvuutensa).
Selvähän se on että kun tulee vertailu (Varsinkin) autoista se "kuumentaa" joidenkin tunteita aina........
Myös testit täytyy osata lukea "rivien välistä", testaajillahan myöskin on omat mieltymyksensä ja ne ei välttämättä ole samat kuin "minulla".
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Eiköhän kerätä paukkuja tuleviin kisoihin, minäkin olen vähän lupaillut järjestellä meillepäin jossain vaiheessa kisat, kunhan saan porukkaa talkoisiin mukaan. Ainakin ratamestari pitää löytää, joka tekisi Trial/mäkiradat ja toinen testaamaan niitä. Minä haluan ehdottomasti itse osallistua kisoihin, niin silloin muut joutuu touhuamaan nuo radat. Mutta kisat pidetään vasta, kun saan Losin menemään Imatran radan tasaisesti alle 40 sek/kierros  8)

"Paukut" on kerätty, kun vain pääsisi ajamaan......
Ai ai ai, vai treenataan sitä........
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #54 : 14.07.05 - klo: 23.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Hevimies"

No laitetaan samaan testiin 20.000?:n Fiat stilo Multivagon ja 40.000?:n Volvo V70 kun ne on molemmat niin suosittuja.

Eikös tua Fikura oo enemmänkin Volvo V50 kokoluokan auto (joka maksaa alk. 28000e ja on oikeastaan myös isomman luokan auto),
nythän verrattiin SAMAN LUOKAN AUTOJA ja tokihan se merkkikin
hiukan maksaa vai maksaisitko isosta Skodasta saman kuin isosta Mersusta? Tuskin :lol:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #55 : 14.07.05 - klo: 23.37 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Eikös tua Fikura oo enemmänkin Volvo V50 kokoluokan auto (joka maksaa alk. 28000e ja on oikeastaan myös isomman luokan auto), nythän verrattiin SAMAN LUOKAN AUTOJA ja tokihan se merkkikin hiukan maksaa vai maksaisitko isosta Skodasta saman kuin isosta Mersusta? Tuskin :lol:

Just, unohdetaanpa koko juttu....

Poissa AK-78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #56 : 15.07.05 - klo: 06.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Hevimies"
No laitetaan samaan testiin 20.000€:n Fiat stilo Multivagon ja 40.000€:n Volvo V70 kun ne on molemmat niin suosittuja. Varmasti kaikille suuri yllätys että volvo vetää pitemmän korren. :roll:  Hölmömpi voisi nimittäin ilman testaamistakin kuvitella, että tuplasti kalliimpi on luultavasti parempi.


Henkilöautovertailut on aina hauskoja  :D
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
piste
« Vastaus #57 : 15.07.05 - klo: 07.21 »
Mikä on pisteen hinta? Kannattaisi varmaan tehdä vertailu myös siltä pohjalta!
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: piste
« Vastaus #58 : 15.07.05 - klo: 10.05 »
Lainaus käyttäjältä: "ropsan"
Mikä on pisteen hinta? Kannattaisi varmaan tehdä vertailu myös siltä pohjalta!

Älä ihmeessä...  :roll: Tätähän minä olen tässä koittanut tolkuttaa, mutta kun ei mene jakeluun.

Mutta pikaisesti muutama vertaus dollarihinnoilla

Losi LST 92 pistettä, ~$600 Pisteen hinta $6,50
Savage21 73 pistettä ~$350 Pisteen hinta $4,79
Revo 87 pistettä, ~$440 Pisteen hinta $5,05

Losin piste maksaa siis noin
1.36x savagen piste, eli kertoimella Savagen lopputulos on 73x1,36 = 99,28
Revolla vastaava kerroin on 1,29, joten 87x1,29 = 112,23

Eli "todelliset" pisteet:
LST............... 92
Savage......... 99,28
Revo............ 112,33

Eettä näin....

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
5 "suosituinta" monsteria RC Car Action -lehdessä
« Vastaus #59 : 15.07.05 - klo: 11.29 »
No, jos asiaa noin alettaisiin vatvoa, niin silloin pitäisi olla arvosteluissa pisteytettynä mukana myös osia varustelu. Eli, Pakista saisi pisteitä, alennusvaihteistosta saisi pisteitä, paremmista radiolaitteista saisi pisteitä, paremmista servoista saisi pisteitä jne. Täytyy muistaa, että esim. Savagen varustelu on vakiona todella köyhä, ja hyvin monet ostaa siihen jälkikäteen pakkimoduulin, parempia servoja, päivittää radiolaitteita yms. Eli, noin tehtynä pisteen hintavertailu ei ole mistään kotoisin.

Hobbylinnan sivuilta laskettuna: Savage 25, Graupner XS6 Race radiot, pakkimoduuli ja kaksi voimaservoa. Hintaa kertyy 834,-...

Vieläkään se ei ole samalla tasolla voimansiirron ja moottorin osalta, mutta hintaa kertyy jo reilusti enemmän kuin esim. Losissa... Laskehan nyt pisteille hintaa...

Losi LST 7,39 Eur/piste
Savage 11,55 Eur/piste

Nämä on laskettu Suomen hinnoilla.

Alkaa Toyotalle kertyä hintaa, kun siitä yritetään tehdä BMW...  :mrgreen:

Näin minä sen laskin, kun mietin, minkä auton ostaisin. Tiesin jo alusta alkaen, että en halua leikkiä huonoilla radioilla yms...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg