Mulla on tuo Reventon R tuupissa Speed Passionin 8,5 motin kaverina. Tuntuma on kyllä todella hyvä, jarrussa vähän parannettavaa, eikä tehoa saa otettua noparista ulos ainakaan vakio softalla ihan niin kuin haluaisin.
Tällä olen nyt ajanut kesällä 3 maastosarja-kisaa ja treenit, eikä varsinaisia ongelmia ole ollut. Lämmöt ovat käyttöön nähden tosin olleet korkeat ja olen joutunut tuupissakin käyttämään tuuletinta. Vähän myös on jäänyt harmittamaan ettei ainakaan vakio softassa ole kunnon turbo-toimintoa, jolla koneen tehoalueesta saisi pidemmän.
Mutta kuten sanottua, ajettavuus on kyllä hyvä.
Laitoin nyt sitten perjantaina myös nelkkuun tuon Reventon Pro noparin, kun poltin aiemmin palvelleen Orion R10Pro 2-3s säätimen.
Orioniin verratessa tuon turbon puutteen huomaa selvästi, mutta toisaalta Reventonin kaasu, etenkin pienillä kierroksilla on todella hyvä. Eikä tämä Pro malli lämpenekään samalla tavalla kuin R - ajoin nelkulla 15 min satseja, eikä nopari tuntunut juuri kättä lämpimämmältä, moottorin lämmöt olivat n. 65. Jarrukin on paremman tuntuinen nelkussa kuin mitä R-mallin jarru on tuupissa, vaikka softa on nimeltään ainakin täysin sama.
Voisin kuvitella, että tällä noparilla ainakin nelkkuun voisi laittaa noin kierroksen verran kireämmän koneen kuin kuvittelee, jotta suora kulku olisi riittävä - eikä tehokaan varmasti ole ongelma hyvän ajettavuuden ansiosta.
Ainoana todellisena miinuksena, joka ei pohjaudu mielipiteeseen, todettakoon, että säätimet, sekä R, että Pro ovat suuria. Prossa ei toki ole irtonaista virtakatkaisijaa, joka veisi erikseen tilaa, mutta silti joutui tovin miettimään, että sain noparit Durangoihin sopimaan.
Kaiken kaikkiaan olen molempiin nopareihin ollut tyytyväinen, mutta tuuppiinkin varmasti päivitän jossain vaiheessa Pro säätimen - lämpöjen takia. Pro säätimellä ei toki vielä paljoa ole akkuja takana, mutta ensivaikutelma oli todella hyvä.
Samppa Orhanen