Kirjoittaja Aihe: Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?  (Luettu 29529 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #120 : 05.04.04 - klo: 17.57 »
Niin täyteen että rasvaa tarttuu rattaisiin vaikka kaikki olisi lingottu kotelon kuoreen, eli kun rattaa pyörii niin ne linkoaa ne rasvat pois joten sen täytyy olla niin täynnä että se tarttuu uudestaa.

Sit kannattaa avata se tasaus pyärästö ja pestä kunnolla ja täyttää sekin uudella rasvalla, pese myös kaikki muutkin rattaat.

Rasvaksi kelpaa joku vähän vaseliinia juoksevampi, vaseliini on liian raskasta. Ainakin mun mielestä. Tilaa jotakin jostain liikkeestä kysele puhelimessa nje.....  Mutta aina parempi että on rasvaa kun ei ole, ja ennekaikkea puhdasta rasvaa ei mustaksi muuttunutta jossa on kiviä ja hiekkaa....
Team crushermania

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #121 : 06.04.04 - klo: 15.32 »
Ei irtoo noi laakerit, mikä neuvoksi?
Revin tuossa just äsken renkaat irti vanteilta.
Kaykö tohon ultimaan minkä tahansa 1/10 2WD sähkökrossin renkaat? Vai pitääkö olla Kyoshon omat?
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #122 : 06.04.04 - klo: 16.17 »
Mitä laakereita meinaat?

Ota joku vaikka sormi ruuvari ja jotain kövyttä kuten pihdit ja naputtele sitä laakeria, niin ja ne lähtee paremmin irti jos naputtelet sieltä sisäpuolelta.  :wink:  Eli ruuvari toisesta laakerista läpi toisen kehälle ja naputtele pihdeillä vaikka ja sitten vähän vaihdat puolta että laakeri ei mene vinoon vain lähtee irti...  saattaa olla kovaakin kiinni.....

Siis jos meinaat laatikossa olevaa keskimmäistä ratasta?

Siinä ylimmässä ne laakerit on päissä lähtee ihan vetämällä. Kattele sitä räjäytys kuvaa, kertoo paljon vaikea sitä on selittää...  :)

Mullapa on laakerit ja 21 motti eikä ole valittamista.  :D
Team crushermania

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #123 : 06.04.04 - klo: 16.20 »
Joo sitä keskimmäistä ratasta tarkoitin.
Tiedätkö käykö noilla Ultiman mukanatulleille vanteille kaikki 1/10 krossarin renkaat?

Käviskö tuolta http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=31&sub=150 jotkut renkaat Ultiman uusiksi takarenkaiksi?
Onko tietoa sisältääkö noi hinnat myös vanteet ja montako rengasta nuihin hintoihin sisältyy?

Miten se renkaan leveys mitataan kun tuolla lukee et noi on jotain 2,2 leveitä,  mitäköhän se tarkottaa?
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Mikko M

  • Veteraani
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #124 : 06.04.04 - klo: 16.35 »
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Ei irtoo noi laakerit, mikä neuvoksi?
Revin tuossa just äsken renkaat irti vanteilta.
Kaykö tohon ultimaan minkä tahansa 1/10 2WD sähkökrossin renkaat? Vai pitääkö olla Kyoshon omat?


takarenkaisiin käy muut vanteet, koska heksa on samaa kokoa kuin "normaalisti".

etu renkaisiin ei käy heksa vanteet, mutta ehkä asson krossarin vanteet käy.

kertokaa viisaammat

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #125 : 06.04.04 - klo: 16.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Valdemar"
Joo oli ne 1.20 euroo ne laakerit kävin ostamas mut en oo viel laittanu onks 15 kääminen kuula laakeroitu moottori kuin ärhäkkä?
aattelin laittaa

Huomasin kun lueskelin tätä topickia alusta niin että olet ostanu jostain noin halpoja kuulalaakereita, mistä niitä saa tolla hinnalla?
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #126 : 06.04.04 - klo: 20.55 »
Oho! se on kyllä 4.20e :oops: On sattunut kirjoitus virhe...

Eli en ole mistään tolla hinnalla saanut laakereita.

Oikun ultima kulkee iloisesti, olis jo se pikalaturi niin ei tarvis tuskailla niitä akkuja, niin ja olis vielä kunnon radiokin kun ottaa häiriöö.  :(

Zhoop: Mikä radio sulla on? onko vielä kyoshon, mun oma on hajonnut.
Team crushermania

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #127 : 07.04.04 - klo: 20.40 »
Jep, kyoshon omat on ja ihan hyvin on vielä toiminu, näköjään noi voimansiirron rattaat maksaa ne pienemmät rattaat 2,90 €/kpl ja se isompi ratas jotain 6 €/kpl.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #128 : 08.04.04 - klo: 14.59 »
Tiiättekö mikä on osanumero nuille vanttiruuveille?
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #129 : 08.04.04 - klo: 15.42 »
Luulis mun tietävän kun niitä hankin, mutta vanttiruuvi 1 pussi jossa on kaksi kappaletta maksaa muistaakseni 7e Ja ne pallukkaruuvit maksaa 8e pussi. Kyoshon manuaalissa on siis Ultiman manuaalissa on siinä englannin kielisessä kuva ja osa numerot.

Kattele sii9tä ellet ole hukannut, jos olet hukannut niin voin sitten kertoa ne omasta vihkosesta.

Nyt ei ehi kun makkara palaa pannulla.  :lol:
Team crushermania

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #130 : 09.04.04 - klo: 17.43 »
No löytykö siltä manuaalista ne osa numerot?

Mulla meni akseli tappi poikki. ÄR!!! ja just kun on hyvä pikalaturi ja akkuja, niin auto menee p*skaks.  :?
Team crushermania

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #131 : 10.04.04 - klo: 11.40 »
Valdemar: Voisitko kertoa sekä etu että  takaiskareiden tiivisteiden osanumerot kun en tiiä  niitä osien numeroita, se ohjekirja on kylä vielä tallella mutta en tiiä niistä tiivisteistä sen enempää kun ei o hajuukaan missä ne on siellä iskareissa.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #132 : 10.04.04 - klo: 12.15 »
Joo totta kai voin, paitsi että. Niitä tiivisteitä ei saa erillisinä vaan täytyy ostaa samantien kokonaan uusi iskari, ja niitähän myydään vain pareittain.

Itse yritin tilata iskarin tapille muovi osaa ja oho siltä tuli kokonainen iskari paketti, kaksi iskaria makso 19e Mutta ei ole vuotanu, ainakaan vielä.  :)

Ja kun kattelin niitä uusia niin ei näyttäny siltä että vois edes vaihtaa sitä tiivistettä. On meinaan sellasessa kolossa.  :?  Mutta niitten mukana vasta tuleekin tavaraa, ylimääräisiä muovi osia kasa erillaisia mäntiä ja muuta nippeliä, tosin ei mitään hyödyllistä mutta jos hajoo niin on varelle. Vara tiivisteitä ei tule uusienkaan iskareiden mukana.  :?

Ne pro iskarit maksaa muistaakseni 60e pari.  :(  

Teeteekoo mainitsi minulle että RC pisteen romulaatikosta vois löytyä hyvät iskarit halvalla. Mutta olin jo ehtinyt tilata uudet joten...
Team crushermania

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #133 : 12.04.04 - klo: 13.22 »
No niin nyt on ultima kunnostettu ja se on loistokunnossa pieniä iskari ongelmia lukuun ottamatta.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #134 : 12.04.04 - klo: 15.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Valdemar"
Teeteekoo mainitsi minulle että RC pisteen romulaatikosta vois löytyä hyvät iskarit halvalla. Mutta olin jo ehtinyt tilata uudet joten...

Valdemar, täsmennyksenä muistutan:
Mainitsin miljoonalaatikosta (ei tarkoita hintaa) kenties löytyvän käypäset iskarit!
Romulaatikoita en ole siellä nähnyt!

Vanhojen HPI:den osia tehtaan pakkauksissa, kai suurin osa oli!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #135 : 16.04.04 - klo: 19.07 »
Hioin hieman pienemmiksi nuita etuiskareiden mäntiä. Ne toimii nyt paremmin, saa vain nähä miten öljyt pysyy sisällä nuissa viritelmissä.
Onko muuten tietoa sopisiko jonkun asson takaveto krossarin iskarit tuohon mun ultimaan kun noi kyoshon omat iskarit on niin kalliit. Paljoko mahdollisesti maksaisi semmoset B3:n iskarit?
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #136 : 21.04.04 - klo: 21.09 »
Sopiikohan kaikki Kyosho Ultima RB Type-R auton viritysosat Kyosho Ultima RB Racing Sport autoon?
Jos sopis niin sehän tulis halvemmaks virittää suoraan type-r:n viriosiksi kuni ekaks type-r vakioksi.

http://www.kyosho.co.jp/main-e.html  <--- tossa ois viriosia mut sopiikohan noi Ultima RB Racing Sporttiin?
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #137 : 21.04.04 - klo: 21.27 »
Kyllä ne sopii, mutta halvemmaks tulee ehkä ostaa koko auto. (Ehkä)

On niissä osissa pieniä kokoeroja, esim. taka laakeripesä on vähän litteämpi ja rengas liikkuu edestakas siinä mutta laittaa vaan yhen prikan väliin niin on hyvä. :)

Itse ajattelin hankkia vaihdeboksin.   :roll:
Team crushermania

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #138 : 22.04.04 - klo: 16.14 »
Valdemar: voisitko kertoa mitkä on niiiden vanttiruuvejen osanumerot, kaikkien tarvittavien osien numerot?
Paljoko tulis tarkalleen maksaamaan ne vanttiruuvit (silleen että pystys säätämään sitä autoa, ei pelkkiä ruuveja)?
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #139 : 22.04.04 - klo: 16.56 »
No olisitsä voinu kattoo tosta manuskasta. (englannin kielisestä)

Takapää
UM129 = Pallo ruuvi Noin 7e
UM112 = Vanttiruuvin päihin tulevat kiinnikkeet. 7e
UM128 = lisä pallo ruuveja 7e
OTW12 =  Vanttiruuvi: 8e myydään pareittain
OTW12 =  Vanttiruuvi: 8e jne
OTW12 =  Vanttiruuvi: 8e jne
SP107 = Takapyörien laakeri pesät. 7e (Myydään pareittan)

Etu pää
Joitakin osia mutta niitä ei valttämättä tarvitse. Ne pallo ruuvit voi ruuvata niitten nykyisten tankojen ruuvien tilalle. Takana tämä ei onnistu koska tanko on laakeripesässä olevien sakaroiden välissä, ei pysty ruuvaamaan kiinni.

Kuitin olen hukannut joten en voinnut tarkastaa hintoja mutta tota luokkaa ne on. Yhteensä nämä tulisi maksamaan noin 52e En tiedä kannattaako?

Ite laitoin vain taakse, en kyllä pahemmin niitä säätele joten niistä ei ole sen kummempaa iloa.

Ainoa ongelma voi olla vain että alkuperäisien tankojen ruuvit on pilannu rejjän eikä niitä hienolla kierteellä varustettuja pallopäisä ruuveja saa kiinni.  :?

Mutta kato vielä siitä Englannin kielisestä manuaalista, viimeinen sivu aukeaa A3 kokoiseksi siinä on kuvalla varustettuna ne osaset....  :wink:
Team crushermania

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #140 : 23.04.04 - klo: 09.25 »
Eilen sain sen uuden motin tohon mun ultimaan, no sit tietysti piti ruveta heti asentamaan sitä, no moottori on paikoillaan ja johot kunnolla moottorissa ja muualla kiinni, moottori ei reagoi mitään, noparia ei pysty säätämää (noparina mulla on sonik tempo) jostain syystä se ei reagoi mitään vaikka painaa sitä set-up nappia. Myös ohjauksessa ilmeni ongelmia koska servo rupesi silleen tökkimään kun kääntää ohjaimesta. Tuskin servo ja nopari on hajonnu lähes yhtäaikaisesti. Missä on vika? Luulen et lähettimessä, mut mitä sieltä pitäs korvata. Näissä sähköongelmissa on se paha puoli koska vian mahdollisuuksia on niin monia.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #141 : 23.04.04 - klo: 16.41 »
Lainaus
Myös ohjauksessa ilmeni ongelmia koska servo rupesi silleen tökkimään kun kääntää ohjaimesta


Hmm... mä sain pari päivää sit uuden noparin ja sen jälkeen servo on alkanut kanssa kääntyä toiseen suuntaan sillai tökkien

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #142 : 23.04.04 - klo: 20.22 »
Nyt se vika EHKÄ saato selvitä, nimittäin vastari saattaa olla rikki.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #143 : 23.04.04 - klo: 20.26 »
OT: Nyt kävi pahasti!  :cry:  Eli olin tänään ajanut jo monta kertaa rc:llä ja viimeisellä ajolla kun akku oli lopussa testailin kaikkia vipuja (ohjaimesta) mutta laitoin ne kuitenkin takaisin samoihin paikkoihin niin äsken menin rauhallisin mielin taas ulos käynnistin auton ja ihmettilin miksi mitään ei tapahdu ja yhtä äkkiä auto jumittui täys nopeudelle ajoin sen sitten hädissäni päin lähintä seinää (kaasu oli seinää vastenkin vielä päällä) Juoksin autolle ja revin nopeasti korin klipsut irti ja näin että moottorista tuli savua otin nopeasti akun irti ja noparin johdot irti moottorista. :cry:  Nyt auto lepää sisällä en uskalla tehdä sille mitään jos vaikka nopari hajoaa?! Menin kertomaan iskälle se vain sanoi että noin siinä joskus käy eli jos se meni rikki niin saan uuden jee...  :)
Tavallaan iloinen ja tavallaan surullinen uutinen... :)  :cry:

Eli onko tämä normaalia meniköhän moottori rikki?

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #144 : 23.04.04 - klo: 20.30 »
Kannattanee kokeilla eihän se muuten selviä.
Ei ehkä kannattas väännellä niitä kaikkia vipuja miten sattuu, varsinkaan jos ei tiedä mitä tapahtuu  :wink:
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #145 : 23.04.04 - klo: 20.32 »
Minä veikkaisin että hiilet paloi. Tai sitten nopari päästi sauhut ulos.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #146 : 23.04.04 - klo: 20.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
OT: Nyt kävi pahasti!  :cry:  Eli olin tänään ajanut jo monta kertaa rc:llä ja viimeisellä ajolla kun akku oli lopussa testailin kaikkia vipuja (ohjaimesta) mutta laitoin ne kuitenkin takaisin samoihin paikkoihin niin äsken menin rauhallisin mielin taas ulos käynnistin auton ja ihmettilin miksi mitään ei tapahdu ja yhtä äkkiä auto jumittui täys nopeudelle ajoin sen sitten hädissäni päin lähintä seinää (kaasu oli seinää vastenkin vielä päällä) Juoksin autolle ja revin nopeasti korin klipsut irti ja näin että moottorista tuli savua otin nopeasti akun irti ja noparin johdot irti moottorista. :cry:  Nyt auto lepää sisällä en uskalla tehdä sille mitään jos vaikka nopari hajoaa?! Menin kertomaan iskälle se vain sanoi että noin siinä joskus käy eli jos se meni rikki niin saan uuden jee...  :)
Tavallaan iloinen ja tavallaan surullinen uutinen... :)  :cry:

Eli onko tämä normaalia meniköhän moottori rikki?

Mulle kävi Baja Beetlen kanssa aikoinaan täysin samanlainen kämmi,joka tosin johtui radion virran loppumisesta :mrgreen: ...........tuolloin minulla oli mekaaninen nopari,ja se oli mennyt rikki.
Samaa epäilisin sinunkin tapauksessasi.

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #147 : 23.04.04 - klo: 20.51 »
Mekaanisen temppuilultahan tuo kuulostas. Savut saattaapi moottorista tulla sen takia, että ei ole juuri järkeä jurrata seinää vasten. Kannattaa varmaan katsastaa se mekaaninen, kiristää jos on löysällä. Sitten vaan kattot, että piuhat on kunnossa ja kokeilet..
Lahti Rock City

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #148 : 23.04.04 - klo: 21.21 »
Öö mulla on gm racing v3r nopari pari päivää vanha.
Ohjaimen patterit näyttää vihreältä mutta taidan vaihtaa ne silti vika saattaa olla sinnä?

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Hmm
« Vastaus #149 : 23.04.04 - klo: 21.26 »
Jaha, okei, tulipa luettua vähän huolimattomasti.. :wink: Jos akku vallan pääsee loppumaan tai radioyhteys katkeaa, elektroninen nopari ei käy autoa itekseen kaasuttelemaan minnekään, ainakaan sellaiseen nopariin en ole törmännyt.

En tiedä, onko tuossa V3R:ssä automaattikalibrointi.. Jos on, niin kannattaa varmistaa, että se hoituu aina oikein.. Ettei nopari luule esim. puolikaasua neutraaliksi.
Lahti Rock City