Kirjoittaja Aihe: Hong Nor DM-1 Spec  (Luettu 120096 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #300 : 28.02.13 - klo: 22.54 »
Mainiota.. Tsemii kauteen.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa kappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #301 : 01.03.13 - klo: 09.17 »
Karillahan on mun toissavuotinen auto, johon tein sen takatankin.......Uusi OS on varmasti hyvä ja suosittu kone tulevana kautena, harkitsin myös sitä, mutta Forcella mennään.

Ja hyvä auto onkin :azn: Ei ole meno autosta kiinni jos tämmönen tumpula ajaa sillä palkintopallille ainokaisessa kesän GT kisassa nollatreenillä ja suurilla alkuvaikeuksilla kisapäivänä. Minä varailin alustavasti noita O.S mosia ens kesäksi, toivottavasti löytyy käyttöä edes yhteen kisaan (saattaa olla että on RC rintamalla vähä hiljasta meikäläisellä tulevana kesänä)
« Viimeksi muokattu: 01.03.13 - klo: 09.30 kirjoittanut kappi »

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #302 : 01.03.13 - klo: 09.48 »
Eiks se ollu niin että sä Kappi käänsit sen tankin vielä toisinpäin eli korkki aukee taakse.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #303 : 01.03.13 - klo: 10.43 »
Tuolla vähän aiemmin on kuvia siitä miten se oli laitettu minun toimesta:




Flying Calacucco

Poissa kappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #304 : 01.03.13 - klo: 11.48 »
Ihan noin on tankki nytkin, korkki vaan saranoitu toisin päin, eli avaus nippari tulee "etulasista" läpi. Mun mielestä tuntui tankkaajaa ajatellen mukavemmalta ja hyvin se toimikin. Hitaita oli varikkopysäykset, mutta se johtui minusta. Tuli hätäpäissään juoksutettua tankaajaa aina johonkin suuntaa kun stoppia ei saanut millään osumaan letkuapinan kohdalle :embarrassed:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #305 : 01.03.13 - klo: 12.41 »
Haha  :cool:

Huonot jarrut ;)

Ai niin se olikin noin päin.
Kiitos 20 vuodesta!

meritane

  • Vieras
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #306 : 01.03.13 - klo: 12.47 »
Karillahan on mun toissavuotinen auto, johon tein sen takatankin. En tiedä vielä teenkö vastaavan tähän autoon.

Navetan kautta auto ja koneet mulle tuli mukavasti melkein kotiovelle kannettuna ja yhdessä paketissa. Ja kone on tulevan kauden listalla mukana. Uusi OS on varmasti hyvä ja suosittu kone tulevana kautena, harkitsin myös sitä, mutta Forcella mennään.

Suosikaa Navettaa. Rc-Navetan Jarno toi miullekin tavaraa melkeen kotia asti.. Nimittäin toi nexxiin varaosaa kotiradallemme Kuopioon samalla kun toi Pekalla pari autoa. Häytyy sanua että helvetin hyvää palvelua!

Muuten tuosta autosta vielä, ilmeisesti on niin että jos välttämättä haluaa pidemmän mallin niin pitää tilata ulkomailta kun Navetalla näkyi olevan vain tuota lyhyempää mallia, onko näin?

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #307 : 14.03.13 - klo: 14.28 »
GT8 auto alkas olemaan viimeistelyjä vaille valmiina. Vielä pitää koriin leikata tankkaus- ym. aukot. Koneen sisäänajo saa odotella lämpimämpiä kelejä.



Flying Calacucco

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #308 : 14.03.13 - klo: 15.36 »
Pekka, ei sulla ois osanumeroa "niille hyville jarrupaloille" eli "kivipaloille", jos pistäis tilaukseen vaikka navetasta...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #309 : 14.03.13 - klo: 15.39 »
Ei valitettavasti ole, kun tulivat semmosessa "sekalaisia osia" -pussissa. Auttasko kuva?
Flying Calacucco

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #310 : 14.03.13 - klo: 16.07 »
Olisiko kyseessä nuo?

http://rc-navetta.fi/product_info.php?products_id=359


Linkki tarkistettu
« Viimeksi muokattu: 14.03.13 - klo: 16.52 kirjoittanut jucca »

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #311 : 14.03.13 - klo: 16.31 »
Ei ole. Pitää olla paksu teräksinen, jäähdytetty levy ja siihen kivipalat.
Flying Calacucco

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #312 : 14.03.13 - klo: 16.42 »
CNC levyjä navetalla on myös mutta samassa paketissa ei levyjä ja paloja taida olla muuta kuin erikoistiluksessa?

http://rc-navetta.fi/product_info.php?products_id=1168

 Linkki tarkistettu
« Viimeksi muokattu: 14.03.13 - klo: 16.51 kirjoittanut jucca »

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #313 : 14.03.13 - klo: 16.45 »
Mahtaskohan olla nämä....tai ainakin vastaavat.

levy: #JS-24 - SPL CNC Brake Disk
http://rc-navetta.fi/product_info.php?products_id=1168

palat: #355 - SPL Brake Pad for 1/8 cars
http://rc-navetta.fi/product_info.php?products_id=359

edit: nimet vaihdettu oikeille paikoille
« Viimeksi muokattu: 14.03.13 - klo: 16.51 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #314 : 14.03.13 - klo: 16.46 »
Jes, just nuo.
« Viimeksi muokattu: 15.03.13 - klo: 22.41 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #315 : 14.03.13 - klo: 16.47 »
No katos, minulla oli mukamas oikea linkki paloihin mutta minun olisi pitänyt tarkistaa uudestaan  :smiley:

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #316 : 14.03.13 - klo: 19.07 »
http://www.s-m-d.co.uk/g-05-brake-disk-stainless-steel-i531.html tuo levy on parempi tai ainakin isompi ja oli meillä käytössä. Kysykää jos navetta pystyy tilaamaan jos on tarvetta
Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #317 : 14.03.13 - klo: 19.19 »
Navetalta löytyy tuokin levy. Ei ole tällä hetkellä varastossa mutta varmaankin saa seuraavaan tilaukseen tehtaalta ja kun varmistaa asian Jarnolta ensin.

http://rc-navetta.fi/product_info.php?products_id=934

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #318 : 14.03.13 - klo: 19.44 »
Noni, ankkurit tilattu Navetasta... nitronkäryn aistii jo, ku tuli käytyä autotallissa mittailemassa nykyisiä :)
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #319 : 15.03.13 - klo: 18.46 »
Tein vielä tämmösen modauksen, eli laitoin eteen pystyiskaritornin. Torni on Xrayn polttiskrossarista, joka kävi siihen lähes suoraan. Tämä modi antaa enemmän pelivaraa etujousituksen säädöille verrattuna alkuperäiseen "formula" jousitukseen.
Flying Calacucco

Poissa puu-ha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #320 : 20.03.13 - klo: 11.23 »
http://rc-navetta.fi/product_info.php?products_id=359

Mikähän noissa kivipaloissa on reikien etäisyys tai osaako joku sanoa suoralta kädeltä sopiiko ne Xray 808.

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #321 : 20.03.13 - klo: 23.15 »
http://rc-navetta.fi/product_info.php?products_id=359

Mikähän noissa kivipaloissa on reikien etäisyys tai osaako joku sanoa suoralta kädeltä sopiiko ne Xray 808.

Jos muistan oikein niin X1 ja X2 autojen levyn (DM-1 on varmastikin samanlaiset levyt) reikien etäisyys on 30mm. Toinen reikähän on vähän ovaalin muotoinen mutta mitta oli muistaakseni reikien keskeltä keskelle.

Minulla ei ole enää X1/X2 mallien osia mutta katson jos johonkin olisi vielä jäänyt joku osa josta voisin tarkistaa. Korjailen sitten tänne jos on tarvetta.

Poissa Rc-Navetta

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Rc-Navetan Verkkokauppa
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #322 : 21.03.13 - klo: 10.00 »
X2 CRT:n jarrusta mitattuna ruuvien väli on 30,5mm
Kivilevyjä ei nyt ollut käsillä niin en niistä saanut mitattua.

Jarno
Sanwa - OS-Engines - Hobao - HongNor - Himoto - Savöx - Axial - Byron fuels - G-Force - Gens Ace - Traxxas - Tamiya - SAB
www.rckauppa.fi

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #323 : 21.03.13 - klo: 10.33 »
http://rc-navetta.fi/product_info.php?products_id=359

Mikähän noissa kivipaloissa on reikien etäisyys tai osaako joku sanoa suoralta kädeltä sopiiko ne Xray 808.

Käsivaralla työntömitalla mitattuna tuo Honkkarin kivipalan reikien etäisyys (keskeltä keskelle) on jotakuinkin 31mm. Vastaava mitta Xray 808 paloissa on noin 28mm, eli ei ihan heittämällä mene. Tosin, kun ero on noin päin, niin varmaan reikiä modaamalla saa homman auttavasti toimimaan.
« Viimeksi muokattu: 21.03.13 - klo: 11.01 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #324 : 25.05.13 - klo: 22.30 »
Ekat ajot uudella deeämmällä takana. Auto toimi niinkuin pitikin. Kiinan tyttö oli kasannu vaihteiston palat väärinpäin, joten kakkosvaihteen säätäminen ei onnistunut ilman vaihteiston purkamista, no siitä onneksi selvittiin, kun rodderi tajusi, mikä on vikana. Kakkosvaihde alko toimimaan kunnolla, kun veti ensin säätöruuvit pohjaan ja sitten 5 ja puoli kierrosta molempia ruuveja auki.

Honkkarin omat punaiset jouset on minun makuun liian jäykät. Kun omia jousia ei muita ollut, laiton Kyoshon jouset taakse, miä olikin iso parannus auton toimintaan. Auto oli vielä vähän "äkkijyrkkä" ja hankala ajettava, mutta täytyy tehdä eteen sinitarradiffi, niin varmaan homma rauhottuu ainakin osin sillä. Xray etutorni toimi hyvin ja pystyiskareita on minun mielestä helpompi säätää, eikä klappipaikkoja ole niin paljoa, eli pitäydyn tässä kokeilussa.

Kivipalajarruissa ei ollut mitään moittimista kumpanakaan päivänä, joten tuolla aiemmin selostettu ratkaisu tuntuisi sen suhteen toimivalta. Vakiovälitykset tuntuu ihan passelilta, ehkä tattiksen radalle vois olla pykälää pidemmät. Vakiovälityksellä auto menee lähes koko radan kakkosvaihteella paria mutkan ulostuloa lukuunottamatta.

Vakio pakoputki tuotti vähän ongelmia, eli kun vetää vähän reippaammin kanttarin yli, lähtee putken kuminen liitoskappale helposti irti. Siihen ei luonnollisesti ole kisassa varaa. Toissakaudella mulla oli Alphan putki, mutta lyhyelle pohjalevylle pakokäyrän mitoitus on vähän tiukka. Joku EFRA putki tuohon pitää kuitenkin vaihtaa.
« Viimeksi muokattu: 25.05.13 - klo: 22.38 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #325 : 10.06.13 - klo: 11.32 »
Kauden ekat kisat takana ja kaikki sujui auton osalta ilman ongelmia, mitään en saanut rikki, vaikka oikeesti kyllä yritystäkin oli.. :cool:

Jousitussäätöjen kanssa oli edelleen hakua, kun sopivaa jousta ei meinannut löytyä. Omassa pakissa olleet olivat liian jäykkiä tai sitten aivan liian löysiä. Onneksi kilpakumppani oli sen verran joviaali, että antoi takajouset lainaan. Eteen laitoin sinitarralla täytetyn diffin ja lisäsin reilusti taka-aurausta. Näillä eväillä autosta tuli huomattavan rauhallinen ajettava, mutta vastapainona tietysti ohjautuvuus ja osittain myös suoranopeus hieman kärsivät. Täytyy miettiä konsteja, joilla noita asioita saa parannettua, niin sitten auto alkaa olla minun makuun sopivassa tikissä.

Pakoputken liitoskappaleen pysyvyyden varmistin sillä, että väänsin pihdeillä putken päätyy pienen huulloksen, jonka avulla liitoskappale pysyi kiinni kovemmassakin menossa.

Muilta osin homma pelasi siis niinkuin kuuluu, vaihteet toimi halutulla tavalla, eikä muitakaan teknisiä ongelmia esiintynyt. Finaalissa stumppasin auton kertaalleen viimeisen tankkauksen jälkeen, mutta se menee omaan piikkiin, kun en "tyhjentänyt" pannua kunnolla ennen radalle lähtöä.

Kisan kakkossija oli minulle kuin voitto, valitettavasti Jepen vauhtiin ei tälläkään kertaa ollut mitään asiaa.

« Viimeksi muokattu: 10.06.13 - klo: 11.41 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #326 : 10.06.13 - klo: 21.20 »
Eikös Saarinen ollut TQ, mutta Teemu tais sateen takia jättää väliin finaalin? Vai miten se meni..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #327 : 10.06.13 - klo: 21.37 »
Eikös Saarinen ollut TQ, mutta Teemu tais sateen takia jättää väliin finaalin? Vai miten se meni..
Kyllä se finaalin ajo ihan normaalisti. Pientä teknistä murhetta tais vaan olla, en tiedä tarkemmin. Nopein auto tosin taisi olla yksittäisellä kierroksella mitattuna.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #328 : 10.06.13 - klo: 21.42 »
Aa ok, no mutta siis jos nopeudesta puhutaan niin Teemu oli TQ.

Onnea kuitenkin Pekalle 2. sija on hieno suoritus.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« Vastaus #329 : 10.06.13 - klo: 22.51 »
Kiitos. Niinkuin näissä karkeloissa on monesti nähty, alkuerätuloksilla ei käytännössä ole juurikaan merkitystä lopullisen maalitulojärjestyksen kannalta. Tällä kertaa pallo pomppi enemmän minun suuntaan.
Flying Calacucco