Kirjoittaja Aihe: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut  (Luettu 554340 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

megapaula

  • Vieras
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #900 : 15.03.09 - klo: 20.19 »
Morjens! Olipa mukava paikka tuo koski ja porukka oli tosi mukawaa. Ehkä hieman jännitti tulla käymään.. Näin niinku ekaa kertaa :grin: Oli mahtavia laitteita esillä,varsinkin se rekka ja pyöräkone.    :lol: Pakko hommata itsellekkin jokin mattoauto. Sain sen kaljupään autolla ajaa pari kierrosta ja tuntu et aiwan mahtavaa hommaa! Oisko auto ehdotuksia näin aloittevalle kuskille?  :roll: Meikä voi tulla talkoisiin myös..

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #901 : 15.03.09 - klo: 20.41 »
PS.
Mitä tuohon LM tupakki askiin tulee niin se on purkulaitten kotelo :grin:

:roll: Vai purkulaitteeksi sitä tupakkaa nykään kutsutaan? Nykyäänkö sitä ei enää edes kehdata tunnustaa, että käryytellään?  :shock: :wink:
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #902 : 15.03.09 - klo: 20.50 »
Megapaula: Turha jännitys pois vaan!! Me ollaan ihan "tavallisia" RC-harrastajia, vähän tosikoita mutta "tavallisia" kumminkin!

Ja tervetuloa mukaan joukkoomme mukavan porukan ja mukavan harrastuksen pariin!

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #903 : 15.03.09 - klo: 20.57 »
PS.
Mitä tuohon LM tupakki askiin tulee niin se on purkulaitten kotelo :grin:

:roll: Vai purkulaitteeksi sitä tupakkaa nykään kutsutaan? Nykyäänkö sitä ei enää edes kehdata tunnustaa, että käryytellään?  :shock: :wink:
Pöh.
Mie oon urheilija ja urheilijat ei polta?
No mie en ainakaan polta, vaikka kovasti ne on yrittäny amiksessa tuputtaa mulle sitä röökiä. :angry:
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #904 : 15.03.09 - klo: 21.03 »
PS.
Mitä tuohon LM tupakki askiin tulee niin se on purkulaitten kotelo :grin:

:roll: Vai purkulaitteeksi sitä tupakkaa nykään kutsutaan? Nykyäänkö sitä ei enää edes kehdata tunnustaa, että käryytellään?  :shock: :wink:
Pöh.
Mie oon urheilija ja urheilijat ei polta?
No mie en ainakaan polta, vaikka kovasti ne on yrittäny amiksessa tuputtaa mulle sitä röökiä. :angry:

Patric Sjöberg oli maailman paras korkeushyppääjä (yleisurheilija) ja kisko 2 askia punasta mallua päivässä!! Eikö varmaan oo ainoa joka röökaa urheilijoista!

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #905 : 15.03.09 - klo: 21.06 »
No helekatti, jätkällä oli kova kunto sitte :shocked:
Olihan meiän pyöräporukassa yks vanhempi mies joka poltti piippua aina lenkeillä ja silti ajettiin kovaa.
Kukin tyylillään..
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #906 : 15.03.09 - klo: 21.07 »
Joo, tuli urheilusta ja röökisä mieleen. Oli tuossa punttisali reenaus hommissa aikoinaan reeeni kaveri jolla oli tapana reenata nuuska huulessa. Oli aika viston näköstä kun penkkipunnerruksessa olin varmistamassa ja eijä irvisti nuuska irvistyksen.
Ei auttanu alkaa nauramaan, ois 200kg tipahtanu rinnanpäälle jos oisin nauramaan alkanu.

Sellasta se on tuo urheilu, naama nuuskassa  :p
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #907 : 15.03.09 - klo: 21.24 »
Tossa Panto laitto aika kattavan pläjäyksen kalustosta!

Rata tosiaan soveltuu 1:12 tai pienemmille autoille ja yleisin kalusto on meillä 1:18 kokoa!

Rataa laitetaan sitten siihen malliin mitä kalustoa on eniten mutta jokainen kuitenkin pääsee ajamaan kalustosta riippumatta, niin kuin nyt on tapahtunut!

Teen jonkun laisen "pyykkipoika" homman taajuuksille viikolla, niin helpottuu kanava varaukset!

megapaula

  • Vieras
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #908 : 15.03.09 - klo: 22.18 »
Heh,tuli itselläkin mieleen tuosta tupukista ja urheilusta.. Armeijassa kapiaiset väitti,että kunto ei nouse jos polttaapi. Noh,b-kauden alussa meni coopperi n.2350m.. Puolenvuoden päästä sama testi meni radalla 3050metriin.. Oli muuten luutnantti ihmeissään,väitti et olin huijannu testissä.  :grin: Mutta,mutta.. Mun pitää vielä miettiä tuota auto juttua,sellainen xray ois kyllä kiva ja sillä pystyis hyppimäänkin..? Siihen ei vissiin tule moottoria,yms hilppeitä mukana? Niin ja laturit ja servotkin pitäisi varmaan hommata.. Hmm.. Laittakaas ehdotuksia,ei tartte ainakaan vielä olla supernopeakallis.  :roll:

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #909 : 15.03.09 - klo: 22.24 »
Mitä nyt olen seurannut alaraudan ja panton menoja niin osia menee reiskassa(xrayssä)aika paljon.

Megapaula:Vippasin sulle YVeetä.

-jarkko

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #910 : 15.03.09 - klo: 22.42 »
Mitä nyt olen seurannut alaraudan ja panton menoja niin osia menee reiskassa(xrayssä)aika paljon.

Megapaula:Vippasin sulle YVeetä.

-jarkko

No, mun mielestä xrayssa ja sharkissa menee aivan samalla tavalla osia kun kunnolla kolauttaa. Tukivarret on kovilla noissa crossareissa.

En oo tarkkaa tilastoa pitänyt mutta osia menee molemmissa aika runsaasti, meillä turistissa mennyt mielestäni yllättävän vähän, pari vetaria ja repullinen taka hubeja, huolimattomalla ajolla!!

Poissa tuusita

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #911 : 15.03.09 - klo: 22.50 »
En oo tarkkaa tilastoa pitänyt mutta osia menee molemmissa aika runsaasti, meillä turistissa mennyt mielestäni yllättävän vähän, pari vetaria ja repullinen taka hubeja, huolimattomalla ajolla!!
Niin, no. Lienee jotain osaa ajotaidoillakin(ko)?  :roll:
Tv.
Nimim. Samoilla Turistin osilla useamman viikon ajellut.

EDIT: Niin ja tässä Habakulta ostetussa monsterissa tuntuu olevan hyvät ripustukset. On ainakin minun ajolla kestänyt. Tosin olihan se Habaku niistä soppaa keitellytkin että joustavat kolhuissa. :)
RC-harrastajalle:
Ari-Pekan RC-sivut
Walkera CB100-kopo, Tamiya Mini Cooper, LRP Sharkki Monsteri ja Turisti

Poissa pekkak81

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #912 : 15.03.09 - klo: 23.14 »
ei kannata säikähtää "megapaula" noita juttuja autojen heikkoudesta kyllä mulla ainakin tuntu kohtuu hyvin kestävän tuo "sharkki monsteri" verraten siihen kuinka paljon se otti iskuja lauantaina seinään ja lankkuihin.. niin ja pitäis muistaa pitää vauhti kohtuullisena "ajotaitojen mukaisena" eikä niinku mie että kaasu pohjassa esteestä esteeseen.
naurettiin koskella "juupelin" kanssa että ollaan vastakohdat tossa autojen pidossa.. mutta sillä ne varmaan juupelilla onki pirssit kunnossa ja mulla taas ei (tai tällähetkellä taas ovat)

mutta pääasia on että muilla ja itellä oli hauskaa :grin: (osia saa kaupasta!)
Meri-Lapin pienoisautoilijat
LRP shark monster, Acoms Technisport 2,4 ghz, 2x tamya tt01, tamya mini

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #913 : 15.03.09 - klo: 23.24 »

mutta pääasia on että muilla ja itellä oli hauskaa :grin: (osia saa kaupasta!)


Ja hauskaa tuntu olevan kaikilla lauantain kokoontumisessa!!
« Viimeksi muokattu: 15.03.09 - klo: 23.51 kirjoittanut kemi »

Poissa tuusita

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #914 : 15.03.09 - klo: 23.26 »
 HUPSIS... Olen velipojan koneella.

Mun pitää vielä miettiä tuota auto juttua,sellainen xray ois kyllä kiva ja sillä pystyis hyppimäänkin..? Siihen ei vissiin tule moottoria,yms hilppeitä mukana? Niin ja laturit ja servotkin pitäisi varmaan hommata.. Hmm.. Laittakaas ehdotuksia,ei tartte ainakaan vielä olla supernopeakallis.  :roll:

 Ja radiohan Sulla jo onkin. Olihan 2.4 versio? Ei tarvi kiteiden kanssa "säätää". Mulle sais jopa noihin työkone radioihin tuon gigahertsi mokkulan, mutta hintaa n.600 eeroa/ kpl... Saas nähdä koska raskisi päivittää nuo 2 kpl, sekä sitten sen dumpperin radio olis kolmas  :shocked:

naurettiin koskella "juupelin" kanssa että ollaan vastakohdat tossa autojen pidossa.. mutta sillä ne varmaan juupelilla onki pirssit kunnossa ja mulla taas ei (tai tällähetkellä taas ovat)

mutta pääasia on että muilla ja itellä oli hauskaa :grin: (osia saa kaupasta!)

 Joo. Olen aina sääliny kamppeita, sekä omia että toisten. Tuo Kyoshon Subaruki on 2001 mallia...

 Niin ja pekka päivitä sieki radiot 2.4G malliin.  :wink:

 :grin:

-juupeli72
RC-harrastajalle:
Ari-Pekan RC-sivut
Walkera CB100-kopo, Tamiya Mini Cooper, LRP Sharkki Monsteri ja Turisti

Poissa pekkak81

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #915 : 15.03.09 - klo: 23.36 »
asiasta sitten toiseen onkos kellään jäsenellä jääny vanhaa toimivaa pölynimuria komeron nyrkkaan toimettomaksi..
me tuossa juupelin kanssa tutkittiin lauantaina kosella ja siellä ei ollu vois aina välistä imuroida nuo ajomatot ja muualtaki villakoiria vähemmäksi ite kerkesin just viime muutossa antaa omani pois ku ei ollu tarvetta nykyisessä kämpässä..

kyllä ne pitää päivittää jossain vaiheessa nuo radiot meinaan
Meri-Lapin pienoisautoilijat
LRP shark monster, Acoms Technisport 2,4 ghz, 2x tamya tt01, tamya mini

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #916 : 15.03.09 - klo: 23.57 »
Mäkin päivittelen radiot tommosiin acoms vempeleisiin heti kun vaimo antaa harraste määrärahat!

Meillä ollu tapana (harvoin) pitää imuri talkoot ja tuotu imurit tullessa.
Jos viikolla 13 ois vaikka keskiviikkona imuri talkoot?? Harmi ku koskella ei oo saunaa niin vois pitää samalla pienet "iltasaunat", makkaran ja virvokkeen kera!

Moskat kyllä pitää ottaa pois!

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #917 : 16.03.09 - klo: 00.10 »
 Ja omalla nimellä  :roll:

 Jaa onkos se ens viikko? Imuria kyllä tarvis tuolla, ja saisko noita mattoja tiukemmalle? Vaan taitaa olla teippi varastot vähissä. Vai?

 Itellä alkaa tuolla pöly tuntua hengityksessä, eli ois kyllä tarvetta muuallakin vähin siivota/imuroida. Keräiltiin velipojan kanssa lauantaina ennen pois lähtöä osia matoilta. Muutama korisokka ja pieniä muoviheloja tai puslia löytyi muunmuassa.

 Pitäiskö käyttää nuo 2x2" poissa ja kerätä osat pois matoilta ennen imurointia? Eli onko kuinka paljon osia porukalla hukassa?  :wink:

megapaula

  • Vieras
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #918 : 16.03.09 - klo: 07.18 »
Voe mahoton!! Mestari sanoi,että nyt on pakkoloma uhka päällä mulle ja muille mun työkavereille.. Pitää kahtoa tuota auton hankintaa myöhemmin. Harmi,oli kyllä niin hauskaa puuhaa tuo mattoautoilu. Noh,pitää tulla nostomieheksi koskelle ja kuolata muitten autojen perään.   :grin:

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #919 : 16.03.09 - klo: 07.27 »
sen kaljupään auto jolla ajoit oli juurikin tuo xrayn m18t pro.
suosittelen tekemään kuten itsekin tein eli auton ja kamat ostin käytettyinä.
auto, moottori, nopari ja 4 akkua teki yhteensä 240,-
ajotaidottomuuden piikkiin menneet varaosa kulut ovat luku erikseen.

ja vaikka on kuinka viri osaa, niin en siltikään pärjää pantolle :shocked:
oliskohan mulla joku säätö vielä pielessä? :lol:
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #920 : 16.03.09 - klo: 11.51 »

oliskohan mulla joku säätö vielä pielessä? :lol:


Taitaa olla semmonen säätö johon ei voi vaikuttaa ilman riittävää "virkavuosien" tuomaa kokemusta ja ehkä toiset vaan on parempia, yksinkertaisesti!

megapaula

  • Vieras
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #921 : 16.03.09 - klo: 12.06 »
Voi sitä mopollakin kuskata rc-kamaa!  :grin: Oli hauska auto siihen asti,kunnes etudiffin rattaat meni sileäks ja motti löysty jonka seurauksena pääratas sileäks. Oli aika huvittuneen näköstä porukkaa,kun kaupungissa päästeli mankilla menemään..  :police: varsinkin.

Poissa lapiska

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #922 : 16.03.09 - klo: 14.52 »
Voi sitä mopollakin kuskata rc-kamaa!  :grin: Oli hauska auto siihen asti,kunnes etudiffin rattaat meni sileäks ja motti löysty jonka seurauksena pääratas sileäks. Oli aika huvittuneen näköstä porukkaa,kun kaupungissa päästeli mankilla menemään..  :police: varsinkin.

Nonii Pekka. Ens kerralla mennään koskelle sillä sun love skootterilla. Tuu hakeen mut, nii mennään sitten hakeen Peteä :lol:
Meri-Lapin pienoisautoilijat RY
Associated 1/12 12R5.1 Factory Team Kit - Associated LRP SXX Competition Speed Control - LRP Shark FT - Acoms Technisport 2,4 ghz

Poissa pekkak81

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #923 : 16.03.09 - klo: 16.18 »
ei se ole poika mikhän saatan mie vain senkin tehä.. mie laitan vanhat maitokärryt peräkärröksi perään ja penkit sinne, johan te sinne petenkanssa mahdutta istumaan ja kaljakoppa matkaevääksi.. niin niin kylläpä juttu taas karkasi :grin:
Meri-Lapin pienoisautoilijat
LRP shark monster, Acoms Technisport 2,4 ghz, 2x tamya tt01, tamya mini

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #924 : 16.03.09 - klo: 16.47 »
Ei he**vetti pojjat.. :grin: :roll:
No eihän siinä mitään, oon mieki mummopyörän tarakalla kuskannu 6 banaanilaatikkoa kerralla :tongue:
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #925 : 16.03.09 - klo: 23.03 »
Kyllä teillä on surkea mies joka yrittää hoitaa kerhon asioita ja kehittää toimintaa! Ei oo ees omaa kalustoa millä "rymistellä" Koskella, joutuu siipeileen poijaan vehkeitten kanssa!!

Suunnittelin "pinnataulua" ja päädyin yksinkertaiseen pahvi/pyykkipoika systeemiin, toteutus alkaa huomenna kun löydän sopivaa pahvia, tussit ja pyykkipojat. Pyykkipojat numeroidaan 1-6 (27MHz) ja pahviin laitetaan 1-6 numerot ja siihen perään taajuus hertzeinä esim. 26.995 ja nelikymppisille vastaava systeemi. Gigasille ei varmaan vielä tarvi numero hommaa ku niitä ei oo kuitenkaan radalla yli 50 kerralla. (oliko se 70 kpl yhtäaikaa mahdollinen tai jotain)

Kyllä oli surkeaa luettavaa ja kuultavaa muiltakin kun ihmisiä lomautetaan ja sanotaan irti työsuhteesta. Kaikki tuo vaikuttaa taloutemme asioihin ja lopulta myös harrastukseemmekin. Rahatilanne yksinkertaisesti kiristyy monessa taloudessa ja kohta on tingittävä monesta asiasta ja harrastukset on yksi mistä tingitään, harmi! Sillä olisi tärkeää harrastaa ja säilyttää sosiaaliset suhteet kaikesta huolimatta. Tällöin ihminen jaksaa huomattavasti paremmin niin henkisesti kuin fyysisestikin ja säästää yhteiskunnan varoja pysymällä terveenä ja jaksamalla paremmin töissä niin kuin työttömänäkin.

Toivotan edelleen kaikki harrastajat tervetulleiksi Koskelle ajamaan, keskustelemaan tai ihan muuten vaan mukavaan seuraamme.

Onko jotain mitä pitää ehdottomasti sanoa siellä radiossa?? Tai jättää sanomatta?

Poissa pekkak81

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #926 : 17.03.09 - klo: 15.43 »
näinhän se on.. sillon ku on töitä ja raha niin ei ole aikaa harrastaa ja sitten ku on aikaa eikä töitä niin ei ole rahaa harrastaa. :angry:

koska "kemi" tuo radio juttu tulee ulos? ja miltä kanavalta
Meri-Lapin pienoisautoilijat
LRP shark monster, Acoms Technisport 2,4 ghz, 2x tamya tt01, tamya mini

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #927 : 17.03.09 - klo: 15.51 »
Haastattelun nauhoitus on keskiviikkona 18.3 kello 18 alkaen. Kanava on Nuorten kanava joka on Torniolainen paikalliskanava joka toimii harraste pohjalta ja kytköksissä kristilliseen toimintaan.

Tarkempaa tietoa en osaa sanoa ja lähetysaika ilmoitetaan foorumilla heti kun saan sen tietooni.

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #928 : 17.03.09 - klo: 17.22 »
Kattotaas josko huomenna ehtisin tulla tuonne Torneåån. En tiiä kuin pitkää päivää velipoika huomenna duunaa. Mitäs ajoneuvoja otat "kemi" mukaan tuonne haastatteluun, vai otatko mitään?

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut
« Vastaus #929 : 17.03.09 - klo: 17.54 »
Kattotaas josko huomenna ehtisin tulla tuonne Torneåån. En tiiä kuin pitkää päivää velipoika huomenna duunaa. Mitäs ajoneuvoja otat "kemi" mukaan tuonne haastatteluun, vai otatko mitään?

Aattelin mennä ilman kalustoa ku ei oo näköratio.