Kirjoittaja Aihe: auttakaa!!!  (Luettu 4210 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kamikaze93

  • Jäsen
    • Profiili
auttakaa!!!
« : 23.09.07 - klo: 18.16 »
mulla on semmonen probleema kun painan radiosta kaasua niin servo ei inahdakkaan ja sama homma kun jarruttaa ja mulla on fail safe siinä välissä ja katkasin radiosta virran niin ei servo liikahtanukkaan (yllätys yllätys) radiona on futaba 3pm ja servo on blue bird.mikä vika vois olla???
FG Mosnter Truck Futaba 3pm-fm

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: auttakaa!!!
« Vastaus #1 : 23.09.07 - klo: 18.38 »
Lataa vastariakku tai vaihda patterit mikäli niillä...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa kamikaze93

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: auttakaa!!!
« Vastaus #2 : 23.09.07 - klo: 20.45 »
eilen oli laturissa vastarin akku ja lähettimen volttimittari näytti 10.9 v
FG Mosnter Truck Futaba 3pm-fm

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: auttakaa!!!
« Vastaus #3 : 23.09.07 - klo: 20.50 »
Käännä servon johto toisin päin vastariin! Noi luupään liittimet menee kummin päin vaan siihen vastariin, ku niissä ei ole sitä "ohjuria" toisessa kulmassa... Mullakaan ei ensin toiminu ja koitin sitten kääntää johdon, ni rupes pelittään! Luulin että toimisi kummin päin vaan!? Viisaammat varmaan osaa selittää :roll:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa kamikaze93

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: auttakaa!!!
« Vastaus #4 : 24.09.07 - klo: 21.15 »
kiitos kuitenki vinkistä... en ole käyttäny sitä johtoa irti kun olen viimeksi ajanu ja viimekerralla se toimi miten se nyt on :/   
 mistä sais tuohon Futaba 3pm suomen kieliset ohje kirjan? ois muuten tarpeen :D
FG Mosnter Truck Futaba 3pm-fm

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: auttakaa!!!
« Vastaus #5 : 24.09.07 - klo: 22.52 »
Lyhyesti ja ytimekkäästi.

Servo on rikki.

Ps: Tuosta radiosta löytyy oma topiccinsa missä neuvotaan jos ei oikein lontoo taitu. Ei ruveta tuosta asiasta taas joka keskustelua täyttämään. Ei ole saatavilla suomen kielen ohjeita.
Axial SCX 10 TR

Poissa make xd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: auttakaa!!!
« Vastaus #6 : 25.09.07 - klo: 07.27 »
Minulla on kyseinen radio ja kyllä siihen saa suomenkielisen käyttöohjeen. Boystoysilta ostin semmosen pdf:nä. Makso joku 13 egee.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: auttakaa!!!
« Vastaus #7 : 25.09.07 - klo: 22.47 »
Onko ihan orkkis ohje vai jonkun suomentama tuloste?

No kummiskin radioon liittyvissä asioissa saa vastauksen ilmaiseksi foorumiltakin.
Axial SCX 10 TR

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: auttakaa!!!
« Vastaus #8 : 26.09.07 - klo: 10.25 »
Minulla on kyseinen radio ja kyllä siihen saa suomenkielisen käyttöohjeen. Boystoysilta ostin semmosen pdf:nä. Makso joku 13 egee.

Muistaakseni sen liikkeen työntekijä sen käänsi Suomeksi.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa make xd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: auttakaa!!!
« Vastaus #9 : 26.09.07 - klo: 11.17 »
Minulla on kyseinen radio ja kyllä siihen saa suomenkielisen käyttöohjeen. Boystoysilta ostin semmosen pdf:nä. Makso joku 13 egee.

Muistaakseni sen liikkeen työntekijä sen käänsi Suomeksi.
Jerzi

Kyllä näin oli asia

Poissa kamikaze93

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: auttakaa!!!
« Vastaus #10 : 26.09.07 - klo: 15.30 »
ihan orkkis ohje mutta mun englannin taidoilla ei oikein suomenneta ja kyllä siitä servosta kuuluu moottorin ääni en tiiä sit pitääkö ostaa boytoysilta se suomenkielinen ohje tai kattoa netistä jos joku ois laittanu kiertämään :P  oliko se hyvin suomennettu?
« Viimeksi muokattu: 26.09.07 - klo: 15.41 kirjoittanut kamikaze93 »
FG Mosnter Truck Futaba 3pm-fm

Poissa kamikaze93

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: auttakaa!!!
« Vastaus #11 : 27.09.07 - klo: 17.59 »
joo kyllä duster1 tietää. servo rikki koitin entistä servoa josta meni rattaat p*skaks niin sillä se toimi. tainu loppua blue blirdin servosta moottori :( pitää vissiin laittaa futaba. onkohan noilla servoilla minkälainen takuu?
FG Mosnter Truck Futaba 3pm-fm

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: auttakaa!!!
« Vastaus #12 : 27.09.07 - klo: 19.04 »
Ainoastaan toimintatakuu, eli kun servoa on käytetty niin siitä lähtien ei takuuta kestosta ole.
| Academy | Axial |

Poissa drive100

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: auttakaa!!!
« Vastaus #13 : 27.09.07 - klo: 20.20 »
Ainoastaan toimintatakuu, eli kun servoa on käytetty niin siitä lähtien ei takuuta kestosta ole.

Luulempa, että on oikeasti pitempi takuu... jos, vaikka 100 euron servo tussahtaa heti kättelyssä niin kyseessä on luultavasti virhe tuotteessa ja silloin pitäisi mennä takuuseen.

Yleensä luullaan, että kun tuote esim. pesukone hajoaa takuun loputtua, korjaamisen maksaa kuluttaja... näin ei välttämättä ole sillä pesukoneelle on laskettu aika jonka sen täytyy kestää ! Näin vaan esimerkkinä...
xray ja tamiya mini cooper sekä muuta kivaa.

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: auttakaa!!!
« Vastaus #14 : 27.09.07 - klo: 21.48 »
Varmasti jos on tuttu myyjä niin saa vähän helpomminkin takuuseen, mutta yleensä ei ainakaan suoraan vaihdeta jos sanot että on käytetty vähän aikaa ennen kuin meni rikki. Kukaan ei nimittäin todista ettet ole itse esim. säätänyt linkistöä päin p:tä ja servo yrittää kääntää pidemmälle mitä pystyy -> servon moottori kärähtää helposti kun vähänkin pidempään pitää pohjassa. Tehtaalle saattavat epäselvissä tapauksissa lähettää, mutta ei tosiaan ole vastaavaa takuuta kuin esim. kodin elektroniikalla. Näin minä olen ymmärtänyt ja näin olen myöskin kokenut.
| Academy | Axial |

Poissa kaosti

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: auttakaa!!!
« Vastaus #15 : 28.09.07 - klo: 09.19 »
Itselläni ollut mitään ongelmia takuiden kanssa. Pari moottoria sun muita heebeleitä mukaan lukien servoja on mennyt takuusta. Selittänyt vain myyjälle mitä kävi, missä kävi ja oliko siellä hyvät hampparit.. En tiedä onko pienoisautoilu nyt niin hirveen iso markkinarako kenellekkään myyjälle että niillä on ihan hirveesti varaa ruveta kikkailemaan noiden takuiden kanssa...