Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tappara-96

Sivuja: [1]
1
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 24.05.07 - klo: 13.18 »
Tuli tossa purettua koko auto palasiksi, kun uusin diffikupit alumiinisiksi ja siinä samalla räjäytin myös vaihdelaatikon auki ihan mielenkiinnosta ja tulin siinä ihmetelleeksi, että eikö vaihdelaatikon hammasrattaisiin vois pistää aavistuksen verran jotain voiteluainetta (vaseliinia)? Eihän sinne sitä voi laittaa kuin tosi vähän, ettei yksisuuntalaakeri ja kakkosvaihde rupee luistamaan. Onko kukaan laittanu sinne mitään?

Entäs, onko kukaan laittanut alumiinisen diffin sisälle niiden ristikkäisten rattaiden ja diffikupin väliin shimmiprikkoja?? Laitoin sinne 4x6x0,2 mm prikat, mutta olisin laittanu 4x10x0,2 mm prikat, mutta kun niitä ei hobbylinnassa ollu. Tuleekohan noi 4x6x0,2 mm prikat kestämään? Mulla on Novan (www.novarcproducts.com) alumiiniset diffikupit.

2
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 25.03.07 - klo: 19.38 »
Ai niin, unohtu kysyä yksisuuntalaakerista. Onko muilla ollut sellasta vikaa, että yksisuuntalaakeri ottaa aina välillä kiinni ja välillä ei?

3
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 25.03.07 - klo: 19.36 »
Laitoin savaan lisätankiksi tavallisen auton polttoainesuodattimen, sekä nokan kautta kiertävän letkun ja kolmen tankillisen jälkeen voin sanoa, ettei savan ominaista tankkivikaa enään ollut. Tehoo löyty koko tankillisen ajan. :grin:

4
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 21.03.07 - klo: 10.56 »
Tilasin Nova Rc:ltä alumiiniset diffikupit 13.3. ja ne saapu eilen 20.3. Eli varsin nopeaa toimitusta ja kupit näytti varsin laadukkailta. En kuitenkaan ole vielä kerenny niitä asentamaan. Vanhoilla muovisilla kupeilla en ole ajanut kuin tankillisen. Seuraavaks täytyy ruveta katteleen muita alumiinisia osia, sekä 3-lovista vaihdelaatikkoa. Tarkoituksenani olisi päivittää pikku hiljaa autoni kestämään tulevaisuuden rääkkejä.

5
HPI / Hpi Savage 4.0
« : 13.03.07 - klo: 11.48 »
Tällasia diffikuppeja tarkoitin: http://www.novarcproducts.com/savagediffcup.html. Goldenin hinnalla saa kahdet tollaset kupit. Kahden kupin hinta posteineen n. 55 $ (n. 43 e). Onko noista kokemusta? Kuvassa näyttää laadukkailta? Onko tulleista tai veroista kellään tietoa?

6
HPI / Hpi Savage 4.0
« : 06.03.07 - klo: 16.44 »
Onko kellään käytössä alumiinisia diffikuppeja? Jos on, niin onko ne hintansa väärtejä? Kannattaisko sellaisten tilaaminen Jenkeistä esim. http://www.novarcproducts.com/savagepage.html :?:

7
HPI / Hpi Savage 4.0
« : 12.01.07 - klo: 18.14 »
Tietäiskös taas joku mulle lääkkeen sellaiseen vaivaan, kun tossa yhtenä päivänä ajeltiin pihalla (lämpötila +5 ast.) niin alussa koneesta ei meinaa lähteä tehoja millään, mutta sitten kun tankista löpö vähenee, alkaa konekkin kulkea hullun lailla. Sitten taas kun lisää löpöä, hyytyy auton meno. Löpö on mitä ilmeisimmin viileetä ja pakoputkelta tuleva lämmin ilma lämmittää löpöä ja kun se on vähissä, siis lämmintä, kone kulkee taas kovaa. Polttoaineen pidän sisällä lämpösessä (+20). Joku sano, että vedä pidempi paineletku tankkiin pakoputkelta ja säädä yläkierroksien neulaa rikkaammalle? Pitäiskös lämpöeristää myös tankki jollain telttapatjalla?

8
HPI / Hpi Savage 4.0
« : 02.01.07 - klo: 19.58 »
Selasin jenkkien nettisivuja ja siellä oli myynnissä palikka jolla sais diffistä yhtä puuta (lukkoperän). Onko kellään kokemuksia kestäiskö paikat jos pistäis diffit lukkoon.

9
HPI / Hpi Savage 4.0
« : 01.01.07 - klo: 08.43 »
Meni diffistä rattaita rikki ja ajattelin vähän ennakoida seuraavaa vioittumista ja tilata etukäteen enemmän osia kun tarvitsen ja tiedustelisinkin mitä osia teillä on mennyt 2 -vaihteisesta laatikosta rikki?

10
HPI / Hpi Savage 4.0
« : 20.12.06 - klo: 20.38 »
Ratas meni kahvasta.

11
Sähköautot / 12 hampainen pinioni rotostarttiin
« : 20.12.06 - klo: 18.23 »
Oiskos kellään tietoa mikä mahtaisi olla HPI:n (polttisauton) rotostartterin 12 hampaisen pinionin osanumero? Tää kysymys oikeesti kuuluu tonne polttispuolelle, mutta ajattelin kysästä myös täältä, koska noi pinionit on enemmän sähköautojen juttuja.

12
HPI / Hpi Savage 4.0
« : 20.12.06 - klo: 18.04 »
Meni rotostartista 12 hampainen "pinioni" rikki, onko kellään tietoa mikä vois olla pelkän pinionin osanumero? Ei tarttis sitten uusia koko kalustoo startterin sisälle jos tota vaikka sais?

13
HPI / Hpi Savage 4.0
« : 09.12.06 - klo: 09.51 »
Täytyykin oppia lukemaan tarkemmin sivuja: Sh .28 koneessahan onkin jo rotostartti valmiina. Mutta käykös siihen sitten kaikki muut vanhan koneen osat: vauhtipyörä, kytkinpalat, yms? Entäs Nosramin koneeseen?

14
HPI / Hpi Savage 4.0
« : 09.12.06 - klo: 09.31 »
Käykös tohon Nosramin .28 evoon mun rikkinäisestä koneesta rotostarttipaketti vai jokin nosramin oma? Entäs tohon SH.28 pro koneeseen?
Hiukan kyllä mietityttää ostaa vielä tehokkaampaa konetta, kun tuntuu ettei auton paikat kestä tota .26 konettakaan.

15
HPI / Hpi Savage 4.0
« : 08.12.06 - klo: 20.19 »
Saatiin eilen meneen savan Hot Bodies .26 moottorista kampiakselin  tappi poikki (se tappi mihin kierokanki tulee). Onkohan kampiakseli sama kuin S-25 ja 21BB moottorin kampiakseli (HPI:n varaosanro 1424) vai jokin muu? Osaatteko sanoa onko moottoria mitään järkeä lähteä korjaamaan (osat n. 100 e) vai ostaa uusi S-25 motti (165 e)?

16
HPI / Hpi Savage 4.0
« : 04.12.06 - klo: 19.52 »
Savan ohje sanoo, että kiristä loppuun ja avaa sitten mutteria 1/2 -kierrosta. Näin tein ja spurri suli alta aika yksikön. Oli siis ilmeisesti liian löysällä?

17
HPI / Hpi Savage 4.0
« : 04.12.06 - klo: 17.17 »
Ei se välys mulla ole ongelma vaan se mutterin kireys. Elikkä laitanko siis niin kireelle kun saan?

18
HPI / Spurrin säätäminen
« : 03.12.06 - klo: 15.30 »
Voiskos joku kokeneempi kertoa kuinka spurri tulisi säätää, tarkoitan siis sitä jousta painavaa mutteria. Olen onnistunut sulattamaan jo kaksi spurria käyttökelvottomiksi vajaan tankillisen aikana. Molemmat spurrit on sulanut siten, että se keskiholkki (akselin ympärillä) on sulattanut ittensä spurrin läpi. Spurrit säädin ohjekirjan mukaisesti. Ajattelin kylläkin jo tilata metallisen srurrin mutta onko sen säätäminen yhtä hankalaa kuin muovisen? Autona mulla on savagen SS hotbodies 26.

Sivuja: [1]