Meinaako tuo siis sitä, että kannattaa ostaa tuo keskimotillinen mieluummin kuin tuo takamoottorillinen? Onko sadle parempi/huonompi kuin perinteinen yksiosainen lipo? Ja kummassa on parempi painojakauma?
Kaikkihan riippuu radasta millä ajetaan, ja kuskin ajotavasta myös on paljon kiinni. Keskimoottorinen on parempi hyväpitoisella radalla kuin takamoottorinen. Pidon huonontuessa etu häviää. Hypyissä keskimoottorista on helpompi ohjata.
Kummassakin on puolensa, tarkemmin en osaa ohjeistaa.
Satula mallisia akkuja suosittelen omien kokemuksien valossa, paino tulee lähemmäs auton keskustaa, jolloin auto reagoi paremmin.
Mutta mielestäni takamoottorisellakin voi pärjätä ja pärjääkin kun vain kuski osaa asiansa.
Jos esim katsotaan EM:ien tuloslistaa niin takamoottoriset autot veivät kärkisijat.
Valinta ei ole siis yksiselitteinen.
Tässähän tulee hyvä etu kun tämä automalli on muunnettavissa kummankin malliseksi, joten kuski voi valita kokoonpanon radan ja olosuhteiden mukaan! (kisoissa on sitten ajettava koko kisa sillä minkä on valinnut ekaan erään).