Kirjoittaja Aihe: HPI Savage Flux HP  (Luettu 957018 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Toivo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2010 : 27.02.11 - klo: 11.49 »
http://corrosion-x.co.uk/products.asp?cat=1

Tuolta tilasin. 16 puntaa maksoi pumppupullo. Muutaman päivän kesti tulla Suomeen. Hyvin on nopari kestänyt ainakin toistaiseksi.

Nyt on uusi servo tilattu:

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-1256TG-20kg015-Digital-Servo-107536

Sitä odotellessa pitää ajella tuolla Rustlerilla. Hyvin sekin menee talvikelissä 3s + laparengas yhdistelmällä. Onneksi on kaksi autoa, niin yksi on keskimäärin kunnossa kerrallaan
Rustler VXL  Savage Flux HP

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2011 : 27.02.11 - klo: 13.23 »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZDWmVb_aFEc[/youtube] Siin olis tämänpäivästä settii.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa Vilz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2012 : 01.03.11 - klo: 19.17 »
Sun pitäsi löytää vähän isompi hyppyri ja pitempi alastulo/kiihdytys alue ;)
It's not what u know.
It's what u can prove.

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2013 : 01.03.11 - klo: 19.43 »
Nonni nyt se on vissiin sitten siinä.

Eli tänään kun ajelin 6S:llä niin noin 7 minutin jälkeen auto "kuoli". Nopari oli pimeä ei vilkkunut mitään no kokeilin sitten 4S setuppia ja se toimi (en kokeillut enempää) vaan lähdin kotiin selvittävään akku ongelmaa ja syyksi paljastui, että yhdestä akusta oli yksi kennojen välinen silta katkennut.

Ajattelin, että pistetään hk:n akkujen piikkiin ja kolvasin sillan takaisin, sitten ulos koittamaan niin kaikki toimi siihen asti ok kun varovasti annoin kaasua ja auto "ruksutti" ja yritti varovasti lähteä eteen päin ja siihen sammui taas. Sama homma kolvauksen vierestä oli katkennut silta.

Noh, laitoin sitten 4S-setupin ja ajelin sillä noin 10 minuuttia kunnes pysähdyin ja aloin pakittamaan ja auto "nytkähti" vähän taakse päin ja toinen 2S akku pimeänä.

Ilmeisesti noparissa on joku ongelma.

Kylläpä ottaa pattiin. Mitenhän ton noparin takuun kanssa menetellään? Suoraan yhteyttä castleen vai myyjäliikkeeseen?

Edittiä vielä sen verran, että voisko tuo johtua moottorista? Oli moottori päässyt kääntymään niin, että reunimmainen johto otti siihen noparin telineeseen kiinni ja oli kuoriutunut, mutta johto itsessään ehjä?

Tämä ehkä sopisi paremmin siihen kun auto yritti lähteä liikkeelle ja rakusutti paikoillaan niin ihan kun toi yksi vaihe olisi ollut vajaavainen..
« Viimeksi muokattu: 01.03.11 - klo: 20.07 kirjoittanut Falconi »
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa Vilz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2014 : 01.03.11 - klo: 20.07 »
Myyjäliikkeenä mikä?
It's not what u know.
It's what u can prove.

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2015 : 01.03.11 - klo: 20.10 »
Mitenhän ton noparin takuun kanssa menetellään? Suoraan yhteyttä castleen vai myyjäliikkeeseen?
Hpi:n auto,niin ensisijaisesti yhteys myyjäliikkeeseen ja jos auto on ostettu Suomesta niin takuu hoituu luultavasti kunnialla.Sitten jos ulkomailta tilattu niin en tiedä.
Vähän nihkeästi suhtautuu Castlella noihin Hpi:n nimen alla oleviin tuotteisiin,ainakin mitä itse olen kokeillut.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2016 : 01.03.11 - klo: 20.10 »
modelsport uk
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2017 : 01.03.11 - klo: 20.11 »
Mitenhän ton noparin takuun kanssa menetellään? Suoraan yhteyttä castleen vai myyjäliikkeeseen?
Hpi:n auto,niin ensisijaisesti yhteys myyjäliikkeeseen ja jos auto on ostettu Suomesta niin takuu hoituu luultavasti kunnialla.Sitten jos ulkomailta tilattu niin en tiedä.
Vähän nihkeästi suhtautuu Castlella noihin Hpi:n nimen alla oleviin tuotteisiin,ainakin mitä itse olen kokeillut.

Joo, itsellä on ulkomaalaisista kauppiaista hyviä kokemuksia verrattuna suomalaisiin.
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2018 : 01.03.11 - klo: 22.04 »
Ja selvittely jatkuu. Eli kuuluuko tuon tuulettimen pyörähtää kun virrat kytkee säätimeen? Olin lukevinani jostain jenkki sivuilta, että ainakin "aidon" monster maxin pitäisi pyöräyttää tuuletinta virtoja kytkettäessä.

Minulla ei meinaan näin tapahdu.
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa fergu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2019 : 01.03.11 - klo: 22.20 »
Kuuluu pyörähtää.
Hpi Savage Flux HP|Kyosho DBX|Hong Nor  scrt10

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2020 : 01.03.11 - klo: 22.28 »
Kuuluu pyörähtää.

Joo eiköhän toi esc ole sitten kaput. Täytyy huomenna käydä saben kautta jos niillä sattus hyllyssä olemaan ja alkaa sitten tuon modelsportin kanssa väitellä.
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2021 : 01.03.11 - klo: 22.51 »
Olin tänään taas ajamassa ja kiedoin nyt vain noparin ympärille elmukelmua. Piti hyvin veden poissa, mutta nopari ylikuumeni ja ylikuumenemisesto tuli päälle. Luulin että olin käräyttänyt jo tuonkin noparin, mutta testasin noparin jäähdyttyä, ja kaasu toimi, jarru toimi ja pakki toimi, eli nopari toimi. Haisee vähän kärähtäneelle, muttei ole. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Ratkaisuja?

SIIS MITÄ!!?
Kiedoit nopeudensäätimen elmukelmuun?
Nopeudensäätimen höytysuhde ei ole kovinkaan hyvä ja sen läpi voi mennä n. 1000 W. Voit itse nyt laskea montako wattia nopeudensäätimen on "hukattava" ilmaan. Ilmaan jota nopeudensäätimen tuuletin kierrättää sen fetteihin kiinnitetyn jäähdytyssiilen ympärillä. Ilman jonka on tarkoitus vaihtua. Rakensit nyt itsellesi kunnon suljetun ilmagrillin.

Huoh. Mistä edes heräsi tämmöinen idea lähteä tarkoituksella hajoittamaan nopeudensäädintä.

 - Hount

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2022 : 01.03.11 - klo: 22.52 »
Arvon Hount, tässä topikissahan on elmukelmua suositeltu usean hengen voimin...
/ Jere Siirilä

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2023 : 01.03.11 - klo: 23.26 »
Arvon Hount, tässä topikissahan on elmukelmua suositeltu usean hengen voimin...


Jep mutta Tosimiehet tm suojaa sen jotenkin muuten (toki se silti voi kärähtää). Kyl mää vaan jaksan suositella sen lakkauksen suhteen. Hyvin onnistuneena on aika ylivoimanen. Helppoa, halpaa ja nopeaaa (kunhan vaan malttaa kuitenkin useamman kerroksen vetästä).
 
Lähteekös toi helposti irti? Miten akkujen vaihto. Itse tuli värkättyä noparille kanssa suoja tänään, voin räpsästä huomenissa kuvan siitä, mutta aika paljon samaa tämän kanssa:


Ilmat lauhtuu ja arska paistaa päivällä. Oiskohan tossa se syy miksi nopari on sanunut sopimuksensa irti samoin kuin ghhgtd:n pussitettu nopari.

Pussittamista paremmaksi suojaamiseksi näkisin hyvin pitkälti ennemmin tälläsen sisäkorin: http://rc10.fi/index.php?topic=31893.msg507528#msg507528

Siihen vielä lisäksi noparin lakkaus niin on aika idiootin varma ratkasu.
« Viimeksi muokattu: 01.03.11 - klo: 23.37 kirjoittanut OV »

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2024 : 02.03.11 - klo: 01.09 »
Savagea en omista mutta tosiaan kyllä mullakin on noi lakatut noparit toimineet oikein mainiosti, vaikka välillä on uitu loskassa ja kuravellissä. Nyt vähän järkeä päähän noitten kelmuviritysten kanssa, käärikää niihin mieluummin vaikka eväsleivät tms.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2025 : 02.03.11 - klo: 06.41 »

Ilmat lauhtuu ja arska paistaa päivällä. Oiskohan tossa se syy miksi nopari on sanunut sopimuksensa irti samoin kuin ghhgtd:n pussitettu nopari.

Siihen vielä lisäksi noparin lakkaus niin on aika idiootin varma ratkasu.

Tossa mun "suojauksessa" on ilmanvaihtoreiät toisella puolella, joten en usko että on päässyt lämpiämään. Mutta olet kyllä oikeassa, että lakkaus on parempi vaihtoehto. Nimittäin onhan tuossa se mahdollisuus, että kondensiovettä on päässyt muodostumaan noparin sisälle, sitä ei tuollaiset suojaukset poista.

Tuossa noparissa pitäisi olla myöskin ylikuumenemissuoja. Ainakin näin castlen sivuilla väitetään,

Mitäs lakkaa täällä suositaan? Corrosion x on maailmalla suosittu, mutta saatuvuus suomeen kestää jonkin aikaa.
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2026 : 02.03.11 - klo: 07.40 »
Nyt vähän järkeä päähän noitten kelmuviritysten kanssa, käärikää niihin mieluummin vaikka eväsleivät tms.

Itse olen neljä talvea ajellut kelmuviritysten kanssa ilman mitään ongelmia, yksikään nopari ei ole edes ylikuumentunut ja noparit on pysynyt kuivina. :wink:
On tainnut sitten vain olla hyvää tuuria kun ei ole kärähtänyt :laugh:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Speed79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2027 : 02.03.11 - klo: 09.11 »
Itse olen ajellut nyt ensimmäistä talvea lakatuilla nopareilla niin Mamban monsterilla kuin Blurinkin kanssa ja välillä noparit olleet todella märkiä päälle sulaneesta lumesta mutta tähän mennessä ei ole ollut ongelmia,

Traxxasin velineonin vakio nopari on kovin kehuttu vesisuojauksestaan ja se kuitenkin kärähti tänä talvena saatuaan jostain vettä sisäänsä.

 Jos haluaa välttyä ongelmilta ei ajele kuin kuivissa keleissä muuten pitää tiedostaa se riski että vaikka nopari olisi suojattukin niin silti on olemassa se mahdollisuus että vesi kuitenkin pääsee väärään paikkaan ja aiheuttaa ei toivottua tuhoa.

Itse olen käyttänyt lakkana PRF:n 202 plastic sparaytä jota saa ihan perus pienelektroniikka liikkeistä.
Kyosho Mega Force. HPI Savage Flux XL, HPI Vorza Flux

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2028 : 02.03.11 - klo: 12.07 »
Tuolla ylempänä kun puhuttiin, että noparini olisi kärähtänyt, niin ei se ole. haiskahti silloin, muttei enään. Ja itsekin lakkasin sen vasta liquid tapella. on toiminut ja ollut lumessa mutta lakat pitää.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2029 : 02.03.11 - klo: 19.52 »
Noniin kävin hakee mmm noparin ja suihkin lakkaa PRF 202:sta pari suihkaisua. Samalla kiinnitin huomioo, että nopari oli tehtaan jäljiltä jo jonkin moisen lakan/öljyn peitossa. Eli hyvin suuri todennäköisyys et olis toiminut ilmankin.

En oikein tiennyt miten paksu tosta lakkakerroksesta kannattaa tehä, joten tein aika ohuen.
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2030 : 02.03.11 - klo: 19.55 »
Sitä lakkaahan saa olla vaikka sentin kerros, kunhan jäähysiilen raaputtelet puhtaaksi tai teippaat lakkauksen ajaksi. Pääasia että peittää kaikki radat yms.

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2031 : 02.03.11 - klo: 20.01 »
Sitä lakkaahan saa olla vaikka sentin kerros, kunhan jäähysiilen raaputtelet puhtaaksi tai teippaat lakkauksen ajaksi. Pääasia että peittää kaikki radat yms.

Joo peitinkin jäähyn. Taidanpa laittaa vielä vähän lisää sitä lakkaa..
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2032 : 03.03.11 - klo: 19.04 »
No nii, nytton parit akulliset taas testatuu ja hyvin toimii :)

Laitoni jäykemmät jouset eteen ja äkkiseltään tuntuisi, et auton käytös parani, eli kääntyvyys. Voi toki olla korvienkin välissä se homma :D

Yksi pikku ongelma jäi, et moottori pyörii siinä pukissa hieman, täytyy nyt kattoo jatkaako se sitä pyörimistään. Mutta josse jatkaa niin millä sen saisi tiukkaan kiinni siihen pukkiin? Nyt meinaan on väännetty niin lujaa kun t-avaimessa vääntö piisasi sinisen lukitteen kera. Mieleen tuli jos moottoria hieman hioo ja karhentaa ja/tai laittaa vihreää lukitetta pukin ja moottorin väliin.

TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2033 : 03.03.11 - klo: 21.37 »
Tossa mun "suojauksessa" on ilmanvaihtoreiät toisella puolella, joten en usko että on päässyt lämpiämään. Mutta olet kyllä oikeassa, että lakkaus on parempi vaihtoehto. Nimittäin onhan tuossa se mahdollisuus, että kondensiovettä on päässyt muodostumaan noparin sisälle, sitä ei tuollaiset suojaukset poista.

Tuossa noparissa pitäisi olla myöskin ylikuumenemissuoja. Ainakin näin castlen sivuilla väitetään,

Mitäs lakkaa täällä suositaan? Corrosion x on maailmalla suosittu, mutta saatuvuus suomeen kestää jonkin aikaa.

Tuo sinun suojauksesi on silti melkoinen grilli tuolle noparille. 1/8 krossarissa MMM nopari kaipasi aukkoa koriin kun kävi muuten kuumana. Mittailin IR-lämpömittarilla yli 90 asteen lämpöjä tuulettimen läpi ennen kuin leikkasin koriin tuulettimen kokoisen aukon. Tuulettimen aukon ja korin välissä oli ennen reiän leikkaamista n. 5mm rako. Tuo sinun laatikko noparin ympärillä näyttää juuri kunnon kuuman ilman keräimeltä.

 - Hount

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2034 : 03.03.11 - klo: 21.40 »
Arvon Hount, tässä topikissahan on elmukelmua suositeltu usean hengen voimin...

Olisiko aika muuttaa suosituksia? Sanoohan tuon jo järkikin että nopari tulee kärähtämään jos kaiken ilmankierron blokkaa. MMM lykkää avoimesti ollessaankin melko kuumaa ilmaa ulos, jos joutuisin arvaamaan niin n. 15 astetta on sisäänmenevän ja ulostulevan ilman lämpötilaero kaikkein kovimmassa räkissä.


Ja en siis tarkoittanut tätä viestiä jesi:lle koska hänelle nostan hattua näistä suojauksista.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 03.03.11 - klo: 21.47 kirjoittanut Hount »

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2035 : 03.03.11 - klo: 21.43 »
Tuolla ylempänä kun puhuttiin, että noparini olisi kärähtänyt, niin ei se ole. haiskahti silloin, muttei enään. Ja itsekin lakkasin sen vasta liquid tapella. on toiminut ja ollut lumessa mutta lakat pitää.

Vaan mistä luulet tuon palaneen hajun tulleen? Ei se sieltä mitään pölyjä ainakaan ole polttanut... Veikkaan että pikkuisen suojalakat savunneet ja konkat ainakin ottaneet siipeensä. Vaikka nopari toimii edelleen, niin ei se tarkoita että se olisi enää savuamisen jälkeen uutta vastaavassa kunnossa.

 - Hount

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2036 : 04.03.11 - klo: 07.23 »

Tuo sinun suojauksesi on silti melkoinen grilli tuolle noparille. 1/8 krossarissa MMM nopari kaipasi aukkoa koriin kun kävi muuten kuumana. Mittailin IR-lämpömittarilla yli 90 asteen lämpöjä tuulettimen läpi ennen kuin leikkasin koriin tuulettimen kokoisen aukon. Tuulettimen aukon ja korin välissä oli ennen reiän leikkaamista n. 5mm rako. Tuo sinun laatikko noparin ympärillä näyttää juuri kunnon kuuman ilman keräimeltä.

 - Hount

Nyt on lakattu uusi mmm. Ja eilisessäkään ajelussa ei tainnut tuuletin edes pyöriä (oli -1). Tosin nyt kun suojaa ei ole ympärillä ilmavirta pääsee jäähdyttämään paremmin. Mutta olisikohan sulla joku vikana jos nolla ja pakkaskeleissä 90 astetta näyttää? Joku 70 astetta on sellainen et kättä polttaa ja mulla ei ikänä ole ollut kuin hieman kättälämpöisempi toi nopari näillä keleillä. Kesällä toki varmaan kuumempi.

Mutta edelleen olen sitä mieltä, et toi lakkaus on parempi kuin toi suoja, koska tosiaan jos on tolleen suojattu niin siitä ei sitten tosiaan kulje mitään ilmavirtaa läpi. Mutta hieno homma jos noparit on varustettu ylikuumenemissuojalla ja eivät toimi :D
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2037 : 04.03.11 - klo: 08.36 »
Mutta olisikohan sulla joku vikana jos nolla ja pakkaskeleissä 90 astetta näyttää? Joku 70 astetta on sellainen et kättä polttaa ja mulla ei ikänä ole ollut kuin hieman kättälämpöisempi toi nopari näillä keleillä. Kesällä toki varmaan kuumempi.

Mutta edelleen olen sitä mieltä, et toi lakkaus on parempi kuin toi suoja, koska tosiaan jos on tolleen suojattu niin siitä ei sitten tosiaan kulje mitään ilmavirtaa läpi. Mutta hieno homma jos noparit on varustettu ylikuumenemissuojalla ja eivät toimi :D

90 astetta oli noparin lämmöt sisäradalla kahden kierroksen jälkeen kun testasin riittääkö jäähdytys ilman koriin leikattua aukkoa. No ei riitttänyt.
Eli ei pakkaskeleillä, mutta vähän semmoinen tuntuma että jos olisin ~minuutin sijaan ajanut koko akullisen olisi toimintasavut tulleet ulos MMM:stä. Lämpötilakatkaisu näyttäisi olevan vähän myöhässä.

 - Hount

Poissa Toivo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2038 : 04.03.11 - klo: 14.10 »
Nyt on uusi servo kiinni ja hyvin toimii. Laitoin samalla badlansit alle, ja hyvin tuntuu pitoa löytyvän. Tuli tilattua ebaysta Castle linkki, kun halvalla sain. Vielä en osannut tuolla tehdä muuta, kun säätää lipo cut offin 3.2v.
Rustler VXL  Savage Flux HP

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2039 : 04.03.11 - klo: 15.40 »
Itsekkin meinasin badlandsit alle pyöräyttää kunhan rengaskaupoille eksyn. Aika paljon kehuttu noita.
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE