Kirjoittaja Aihe: Moottoreiden käynnistys ongelmat  (Luettu 2500 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
Moottoreiden käynnistys ongelmat
« : 30.08.03 - klo: 16.47 »
Ostin moottorin hobao hyper7 pro-r auton mukana... Auton sain kasattua ja sitten alkoi sisäänajo vaihe. No Auto lähti noin 20 vedon jälkeen käyntiin 5 kiekkaa auki pääneula. Mutta auto sammui noin 30sekan kuluttua.Sitten laitoin ruuvia 0.5kiekkaa kiinni eli silloin se oli 4.5 kiekkaa auki. Ei edes luvannut!!!!!!!Mikä on vikana. Olen tarkistanut kytkimen jonka olin joutunut kasaamaan itse ja siinä se vika ei olllut.Loput moottorista oli jo valmiiksi kasattu....Olen säädellyt monilla ei tyyleillä mutta ei vaikutusta :| Autossa on vetokaynnistin. Aion ostaa hobaon isompimoottorisen starttilaatikon mutta tupko se helpostusta nuihin käynnistys ongelmiin? Olen käyttäny 10% bensaa autossa. Ohjeissa sanottiin että 5%bensaa olisi hyvä käyttää sisäänajossa.



MUTTA TÄNNE SAA LAITTAA MUISTAKIN MOOTTOREISTA KUIN TÄSTÄ NIIN EI TARVITSE ERIKSEEN KIRJOITELLA!!!!!!!!

Mika R

  • Vieras
Moottoreiden käynnistys ongelmat
« Vastaus #1 : 02.09.03 - klo: 08.55 »
Voi hitto teidän kanssa. Tää on just tätä kun pojat aloittaa aina "kovimmalla" paketilla mitä kaupasta löytyy. Onhan se toki hyvä että auto on laadukas, joten se kestää jne mutta noi moottorit.. eiks vois ensin aloittaa jollain kesymmällä ja siirtyä sitten vaativampiin.. ei se autokaan pysy heti alkuun niin hyvin käsissä että tarvii alle kaikki maailman tehot  :mrgreen:

Kysy siltä myyjältä, sehän tän sulle myi. Noita ohjeita on jaeltu pilvin pimein viimeaikoina. Ja netistäkin löytyy, esim se Timo Jalaksen ohje.

Jos nyt tohon jotain sanoo, niin veikkaan että tossa kohtaa motti täyttyi nitrosta eikä sen takia enää luvannut. Tulppa pois ja pari vetoa, niin että tyhjenee .. sitten uus yritys. Alkuun auttaa, jos käynnistät tulppa "auki" eli siis ei loppuunasti jengoilla ja kun käynnistyy niin sitten pikkuhiljaa kiinni ja sit vasta ajamaan.

Starttilaatikko auttaa vähän, mutta ei kokonaan poista ongelmia jos ei tiedä mitä tekee. Kauppialle vastuuta tässä hommassa! Älkää myykö aloittelijoille kisakoneita.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Moottoreiden käynnistys ongelmat
« Vastaus #2 : 02.09.03 - klo: 09.21 »
Starttiboxilla ei saavuteta juurikaan mitään hyötyä. Vetostarttia varmasti jaksaa kiskaista sen muutaman kerran, joilla moottorin on lähdettävä käyntiin. Muutenhan joku on pahasti pielessä. Sisäänajon jälkeen säädöissä oleva konehan lähtee todella helposti käyntiin (korkeintaan parilla nykäisyllä).

Koska uusi moottori ei ole aivan hioutunut parhaaseen terään käynnistäminen voi olla hieman hankalaa, mutta ei ylitsepääsemätöntä. Kokeile aluksi ilman tulppaa starttaamista. Tulpan reiästä pitäisi tulla polttoainetta sumuna. Nyt kannattaa yrittää startata tulppa löysällä. Jos kone käynnistyy, kiristetään tulppa. Mäntä voi myös jumiutua yläkuolokohtaan, jolloin se täytyy pyöräyttää vauhtipyörästä tämän kohdan yli. Käynnistystä voi myös helpottaa lämmittämällä konetta hiustenkuivaajalla tai lämpöilmapuhaltimella.

Kun kone on saatu käyntiin kannattaa kierroksia hieman seurata, ettei kone pyri ottaan kierroksia tai tukehtuun. Säädetään siis sitä Low-Speed-neulaa (slaidin sisällä) tarpeen mukaan vähän kerrallaan ja seurataan vaikutusta jonkun aikaa. Tämä ei siis tarkoita sitä ilmaruuvia.

Toivottavasti tästä oli jotain apua.

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
...
« Vastaus #3 : 02.09.03 - klo: 14.37 »
Juu kiitti neuvoista!Ja MIKALLE että ei tämä todellakaan ole minun ensimmäinen polttis! :evil: Ja jos tuollaista kohtelua esim Mika niin en usko että kukaan uskoo tulla sinne teidän kisoihinne  :?

Mika R

  • Vieras
Moottoreiden käynnistys ongelmat
« Vastaus #4 : 02.09.03 - klo: 15.03 »
Mitkä kisat?

Jaa, vai että et oo aloittelija.. no sepä hyvä, jotenkin tosta viestistäsi sai sen kuvan.

Toivottavasti saat motin käyntiin.

Se kommentti noista moottoresita oli yleisempi kommentti noille myyjille .. minusta kesymmilläkin moteilla pitäs homma hoitua alkuun ja siirtyä sitten tiukempii kun ajotaidot on hankittu mutta ehkä sitten ei.

Have fun!

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
...
« Vastaus #5 : 02.09.03 - klo: 16.25 »
Lyödäänpä lukkoon tämä aihe ja ei muistella pahalla :mrgreen:

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Moottoreiden käynnistys ongelmat
« Vastaus #6 : 02.09.03 - klo: 16.37 »
Joko sait moottorin toimimaan?

Eiköhän sun kuitenkin kannata jatkaa tuota moottoriongelmakeskustelua tässä topikissa, eikä avata päivän päästä uutta topikkia samasta aiheesta.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
...
« Vastaus #7 : 02.09.03 - klo: 18.30 »
Juu just tulin käynnistämästä ja lähti käyntiin... Se kyllä sammu melkeen heti mutta se on enää säädöistä kiinni :P

Mika R

  • Vieras
Re: ...
« Vastaus #8 : 02.09.03 - klo: 20.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Alfa"
Juu just tulin käynnistämästä ja lähti käyntiin... Se kyllä sammu melkeen heti mutta se on enää säädöistä kiinni :P


Hyvä homma. Pikkasen laihemmalle seosta niin eiköhän ala pysymään käynnissä. Ekat tankilliset aiheuttavat helposti harmaita hiuksia, mutta kyllä se tosta. Mä en tunne ton sisäänajo-ohjetta, mutta voit varmaan pitää aluks vähän tulppaa auki ja sitten kun lämpenee kunnolla ruuvailla kiinni siinä pukilla ja ajaa silleen tankki tai pari.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Moottoreiden käynnistys ongelmat
« Vastaus #9 : 02.09.03 - klo: 20.44 »
ja tyhjäkäyntikin saa olla isommallakin jolloin ei saamu niin herkästi, niin kuin sisäänajovaiheessa yleensä.

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
...
« Vastaus #10 : 06.09.03 - klo: 15.34 »
Vaihdoin bensan vähän raaempaan kamaan kun ennen oli 10% niin nyt on 15% lähtee jokaisella vedollä käyntiin.

zerocool

  • Vieras
Moottoreiden käynnistys ongelmat
« Vastaus #11 : 06.09.03 - klo: 22.39 »
mä käyttäisin 25% pensaa tulee viel pikkasen potkua voi auttaa hieman käyntiin!!

Poissa Opa88

  • Tulokas
    • Profiili
Moottoreiden käynnistys ongelmat
« Vastaus #12 : 07.09.03 - klo: 13.25 »
En tiiä kuulusko tää tänne mut kuiteski.
Eli mun moottorin(gs15r) käynnistin naru ei kelaudu sisään? Mistäköhän toi mahtaa johtua?

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Moottoreiden käynnistys ongelmat
« Vastaus #13 : 07.09.03 - klo: 13.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Opa88"
En tiiä kuulusko tää tänne mut kuiteski.
Eli mun moottorin(gs15r) käynnistin naru ei kelaudu sisään? Mistäköhän toi mahtaa johtua?


Vieteri on mitä ilmeisemmin mennyt sisältä poikki, tai päässyt irti kiinnikkeestään.
Avaa kotelo niin olet paljon viisaampi.
Tyhjä