Kyllä on autoa rakennettu kesän karkeloita varten... testaamaan ei ole viel ollut kelejä....
Amewia on päivitelty; kauden jäljiltä oli muoviset diffin kuoret murskana ja vaihdoin alumiiniseen ja samaten diffin kuoriputki meni vaihtoon,kun on niin onnettoman ohutta ainetta.. vaihdoin siihen paksuun versioon,tämä taasen aiheutti, että paksumman kuoren ja runkolevyn väliin jäi vain hiuksen hieno rako eli sinne kun menee hiekkaa niin se on sitten jumissa heti.... no silpasin palan rungosta , jotta kaikki hiirtä pienemmät mahtuu tulemaan ulos,ja sit pitää tehdä lexanista suojalevy viel sinne pohjaan.
Vaihdoin myös takatukivarsien muovi linkkien päät alumiinisiin, mekin kun olivat taipuneet ja väljät.
Metallirattaat vaihdoin ja sen pienemmän spurrin,jotta ei hankaa ylätukivarteen enää.... siin olikin askarteleminen,kun joutu vaihtamaan FG:n ns. gearplaten eli sen palan missä on takajarru ja kytkin laakerit;ei mennyt heittämällä paikalleen vaan joutui työstämään väliakseli muovipukkia.... niin ja jarrut meni myös uusiksi kun on eri mitta kuin alkuperäisessä eli FG:n jarrut joutu laittamaan.
Kone oli koko kauden huono lähtemään käyntiin ja tarkistin sytkän>>> no väli oli päin sitä eli luokkaa 0,8-1mm,kun se pitäisi olla 0,3mm , Kiinan pojilla on ollut hieman toleranssia siinä kohtaa,kun säätö ei riittänyt vaan jouduin viilaamaan kiinnitysreikiä enemmän pitkulaisiksi... no sitten onnistui. Tarkistin myös sytkän,kun työpaikallani(Pienkonehuolto) sattuu olemaan testeri, kohtuullisesti antoi kipinää eli oli OK.
Kaikki tukivarsien tapit oli enemmän tai vähemmän jäykät, hioin tapit herkiksi. Vaihdoin myös ristipää ruuveja M4 hex-kantaisiin kovempaa laatua oleviin.
Vaihtoehtorenkaita on tulossa Onlinesta, kun alkuperäiset "nappula"renkaat ei mielestäni ole tarkoitettu ainakaan niille pinnoille (turf) joilla kisoissa ajetaan, otin ne Rallye Cross-renkaat kokeiluun....
Ans kattoo nyt....
Jottas näin tein.
BarbieTheBeast