Kirjoittaja Aihe: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!  (Luettu 534040 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa T-MAXX äijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #390 : 11.12.08 - klo: 19.49 »
mikähän mahtaa olla tt-01 vetarien pituus?
Traxxas T-Maxx, HPI E10 Drifter, Kyosho Subaru Impreza, Kyosho J-3 Piper Cup, Duratrax Maximum ST Pro

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #391 : 13.12.08 - klo: 22.08 »
Projekti etenee hitaasti mutta varmasti....

Intercooleri sai karhunkielestä, näyttää pikkuhiljaa jo alumiiniseltakin....

Lamput sai pienet "bad boy"-luomet, hiilarista tottakai...  :mrgreen:

Edit: kuva (melkein) suoraan edestä

« Viimeksi muokattu: 13.12.08 - klo: 22.13 kirjoittanut bluebeetle »
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #392 : 13.12.08 - klo: 22.49 »
täytyy sanoa et komia golffi :grin:
osaatkos sanoa et millaista mottia tt:ene vakio nopari kestää?

PS. Kiitti nopeista kaupoista... :cheesy:   (liittimet)
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #393 : 13.12.08 - klo: 23.02 »
Hieno on Golffi joo!
Kai sit laitat Bluebeetle suorituskyvynkin vastaamaan esikuvaansa?  :cool:
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #394 : 13.12.08 - klo: 23.12 »
Hyrsleri: en osaa, tuskin kummoista kuitenkaan.... Mie käytän ne minissä pois kuleksimasta...

Viltsu: vastaa jo nyt, ainakin sisäradalla driftaa ihan ok.... Edellinen TT tuli pimpattua, tää jää tämmöiseksi korituuning-versioksi jolla ajetaan harvakseltaan...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #395 : 13.12.08 - klo: 23.38 »
osaatkos sanoa et millaista mottia tt:ene vakio nopari kestää?

Muistelen että 21t olisi virallinen raja, mutta jotkut ajelleet jopa 19t koneilla onnistuneesti, toisilla taas 19t kone ei ole toiminut kunnolla. Joten eipä se hirveitä koneita kestä
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #396 : 14.12.08 - klo: 23.15 »
Kovin on hiljaista projektin suhteen, mutta jotain sentään....

Esikuvaa mukaileva pakopiippu asennettu  :mrgreen:

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #397 : 14.12.08 - klo: 23.45 »
Oi, ihaana pakoputki sinulla BB  :p   (autossasi)

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #398 : 16.12.08 - klo: 00.13 »
osaatkos sanoa et millaista mottia tt:ene vakio nopari kestää?

Muistelen että 21t olisi virallinen raja, mutta jotkut ajelleet jopa 19t koneilla onnistuneesti, toisilla taas 19t kone ei ole toiminut kunnolla. Joten eipä se hirveitä koneita kestä

Ok. Mul on itsellä (ainakin myyjän mukaa) 2X17 kone niin on sihhen sitten nopari vaihdettu tai meikäläistä huijattu  :lol:
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa WRC206

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #399 : 19.12.08 - klo: 22.47 »
Oletteko keitelleet näitä tamiyan kovamuovi osia?
Saako keittämisellä osiin sitkeyttä jotta kestäisi paremmin
vai meneekö osat pilalle?
- Tamiya solar car -

Poissa kilroy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #400 : 20.12.08 - klo: 10.01 »
Moro...itelle tulossa ralli versio tt-01:estä,dremelillä tein tukivarsille lisää tilaa ja pitemmät iskarit viel hakusessa! Jos joku päivä sais aikasex tilattuu vaik rcmartista...tai sitte racing factorylta se trf iskarisetti (on vaan pirun kallis!!! :) )

Kopaks tuli HPI:n subarun 98wrc ja vanteiks HPI:n te37 valkoiset (6mm offset)

Renkaita on kesäks hpi pirelli rallikumit ja nyt talveks tuolla oottaa tamiyan rally blockit mis on ruuveja "nastoina" :) kunnon piikkikumit!

sähköistä ei vielä ihan tarkkaa tietoo mut todennäkösesti mennään traxxasen xl-5 waterproof noparilla,moottorista ei hajuakaan...

Muute siin on perus virit..kuulalaakeria ja kardaania ym...3racingin alu ohjaussetti pitäis tilata,ku nuo normaalit ohjausosat ei toimi enää korotuksen jälkee...

pikkuhiljaa tää edistyy,kuvia vois laittaa kuha koppa on saanu vähän maalia!


Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #401 : 20.12.08 - klo: 10.13 »
Oletteko keitelleet näitä tamiyan kovamuovi osia?
Saako keittämisellä osiin sitkeyttä jotta kestäisi paremmin
vai meneekö osat pilalle?
BTW:
Multa löytyy alkuperäiset ylätukivarret, vetarit ja niihun kuuluvat pyöränakselit sekä ohjausksen vivustot muodollista korvausta vastaan jos haluat 'testata' (jollei kukaa muu ole sitä tehnyt ja vastaa sinulle). Olen mm tänään Lippulaivassa ja voin ottaa ne mukaan pakkiin (katselin että olet myös Espoosta) jos tiesi kulkee sinnepäin :-)
(tunnistat punaisesta bemarista jo sinkoilee minne sattuu)
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #402 : 20.12.08 - klo: 10.45 »
TT01 ja kaikki muoviosat olen keittänyt, vajaan tunnin, runsaasti kiehuen, suolatussa vedessä. Mikään ei mee pilalle.
Iskariteline kestää ihan selvästi paremmin keitettynä  :smiley: , yhä osaten silti hajotakkin  :angry:
 Jos ei runko mahdu kokonaan veteen jätä mielummin keittämättä.
(keitettynä ei murru mitään, on kiertyvämpi. Raaka on kiertojäykempi, mutta halkeilee herkemmin. Keitetyn rungon kanssa suosittelen jäykempää yläruotoa.)

- jos jotain haluaa jättää keittämättä, ni nesteiskarin putket. (siis nesteiskarimallsen)
- muistaa vaan antaa kuivua ennen kasaamista, ettei kosteus hapeta sitten metalliosia.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Lyde88

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #403 : 25.12.08 - klo: 21.00 »
millaisia koneita ja nopeuden säätimiä porukka käyttää tt-01:ssä`?

ja vois myös laittaa ehdotuksia et millasta settiä kannattais laittaa/harkita

tulossa tamiya mini cooper

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #404 : 25.12.08 - klo: 21.40 »
Itselläni oli driftikäytössä LRP Sphere Vector X11.  5,5 lankanen, miltei 400 wattinen kone.  Meno oli huimaa ja liikaakin driftiin.

Nykyään ajan Novakilla, SS+ combo 5800kv koneella, miltei 200W, ja riittää driftiin loistavasti, ja varmasti muuhunkin?


Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #405 : 25.12.08 - klo: 21.48 »
millaisia koneita ja nopeuden säätimiä porukka käyttää tt-01:ssä`?

ja vois myös laittaa ehdotuksia et millasta settiä kannattais laittaa/harkita


Jos visakortti tilaukset ovat mahdollisia niin tämä setti olisi kokeilemisen arvoinen
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa Lyde88

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #406 : 26.12.08 - klo: 11.23 »
kertokaapas tietävät että tekeekö tommosel paketilla mitään? onko tehokkaampi motti kun vakio?

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Inspire-RTR-Combo-103504
tulossa tamiya mini cooper

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #407 : 26.12.08 - klo: 11.52 »
kertokaapas tietävät että tekeekö tommosel paketilla mitään? onko tehokkaampi motti kun vakio?

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Inspire-RTR-Combo-103504
Nyúlla on juuri toi paketti.
Mutta kun en viellä osaa driftata eikä ole kokemusta muista koneista nu huono arvioida.
Mutta vähän käytössä huomattua:
-voimaa on n. 70% enemmän kuin mitä minä tarvitsen osaan käyttää, eli tehpoja laskettu reippaasti. Silti on paljon enemän kuin vakiokoneessa.
-helppo säätää ku pistää vaan säätöpalikan kii nopariin ja kattoo suoraan mitkä asetukset on ja mitä haluu muuttaa. Toimii tosi yksinkertasesti, jopa tällänen -44v antinörtti osas heti säätää sitä. Käyttöohjeessa oli jo valmiiksi ehdotuksia säätöihin mm. driftingiä varten, olihan siellä muitakin ehdotuksia.´Ei tarvii läppäriä eikä kuunella piippauksia ja katella ledien vilkutuksia ja arvailla mitä tuli tehtyä :-)
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #408 : 26.12.08 - klo: 14.46 »
No siis tuo ko. combo minulla on Tamiyan Minissä kiinni, hieman tehokkaampi tuo 3000kV kone, kuin vakio hiilellinen :D Ei tuo pidemmän päälle ainakaan tuo kone riitä... 

Poissa Lyde88

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #409 : 26.12.08 - klo: 21.41 »
millainen se motti sit pitäs olla että riittää tarkoitus ei oo driftailla.
tulossa tamiya mini cooper

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #410 : 26.12.08 - klo: 23.08 »
niin taino... miksei se riittäs ajelemiseen, on se kuitenki tehokkaampi vehe ku normi harjallinen, ainakin vähäsen.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #411 : 26.12.08 - klo: 23.23 »
toisille ei riitä edes 3,5t harjaton, toiset tuntuu pärjäävän vakiokoneella... Ei auta ku ite koittaa mikä tuntuu itelle sopivalta. Hitaammalla on helpompi opetella ajamaan, tai ainakin halvempi :D

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #412 : 27.12.08 - klo: 01.07 »
niin taino... miksei se riittäs ajelemiseen, on se kuitenki tehokkaampi vehe ku normi harjallinen, ainakin vähäsen.
No kai se tehonlisäys on niin suhteellista. Mun TT:ssä olleeseen koneeseen verrattuna varmaan kolminkertaistu teho ja nyt on 'punssit' vasta 6:sessä (1-9) :-) Tai ainakin tuntuu siltä.
 Sama motti kun oli tossa Zaboonissa ni ero oli viel suurempi. Lippiksen pöytähyppyrille ku otti oikein kovast vauhtia nii vakio koneella hyppäs ainakin metrin ja tolla meni pöydästä yli niin että heilahti (lentomatka kasvoi noin kuusinkertaiseksi) jo vajaa tehoisenakin.
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #413 : 27.12.08 - klo: 09.46 »
Moottoriin tarvittavat tehot tosiaan riippuu paljon siitä missä ajetaan. Taannoin piti laittaa oma TT-01 takaisin ajokuntoon kun toinen kärry odotteli varaosia. Rajatorpan sisäradalla en kovin paljon enempää puhtia autoon kaivannut kuin paketissa tulleen Tamiyan Sport Tuned moottorin antamat. Takasuoralla olis vähän voinut enemmän kulkea, mutta muulle osalle rataa vauhti oli aika passeli. Enemmän säätämällä olisi saattanut muuallekin lisätehot olla paikallaan, mutta kaikenkaikkiaan ajaminen oli oikeastaan varsin hauskaa koska auto pysyi tosi helposti hyppysissä kaasusormen asenosta riippumatta :)
Parkkiksilla tai nopeilla radoilla tehokkaampi kone olisi poikaa, mutta tätä alustaa ei kyllä ole tarkoitettu millekään ultra-nopeille moottoreille.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #414 : 27.12.08 - klo: 19.06 »
joo, ehkä mä olen väärä ihminen puhumaan mikä motti riittää pitäville renkaille, kun en ole ikinä pitävillä renkailla ajanut ko. vehkeellä :D Sori...

Poissa Lyde88

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #415 : 27.12.08 - klo: 19.26 »
millaisia lipo akkuja porukalla on käytössä?
tulossa tamiya mini cooper

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #416 : 27.12.08 - klo: 19.39 »
Omassa TT:ssäni käytän vain MaxAmpsin 6000mAh LiPo-akkuja, joita löytyy pari kappaletta.  Pyörittää hyvin tunnin tt01-drifteriä radalla toisen lataantuessa saman ajan  :p

Kyseessä siis Medasecilta saatava MaxAmps Lipo 6000HV 2S2P 7.4V Pack.  (Guinness World Record Holder- 24 Hour Enduro)

Ja todellakin voin suositella muillekin!

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #417 : 27.12.08 - klo: 20.02 »
Itellä robitronicin 5200mah hardcase kikotin jolla jäädään valitettavasti siihen 50min ja tunnin välimaastoon. :angry:
Voin myös suositella.... :laugh:

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #418 : 27.12.08 - klo: 20.10 »
Lrp 5300 mah, Hyperion 5350 mah, 2x yeah racing 3200 mah hardcase, 2x zippy 4000 mah hardcase.

Eikä tartte paljon radalla enää latailla....  :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Lyde88

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #419 : 28.12.08 - klo: 16.24 »
sit seuraava kysymys että millaisia servoja porukalla on tt:ssä. onko noi futaban perus servot millaisia hintahaarukka olis 20-50e. mitä pitäs servosta tietää jos ostaa.
tulossa tamiya mini cooper