Kirjoittaja Aihe: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!  (Luettu 534039 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #510 : 21.03.09 - klo: 19.17 »
Katoppa oikeat kiinnitysreijät moottorille siitä pukista.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #511 : 21.03.09 - klo: 21.44 »
Muistelin ettei noille ole reikävalintaa mainittuna kirjassa. Vakiospurrilla se lupaa vaan (edit 19,20,21,22) pinionit. löytyykö jostain kokeilematta noille yhdistelmille hyvä ratasvälys?

- edit
Kerran oli mulla kansi kuluttanut laakerinpaikkansa niin väljäksi ettei spurriakseli enää pitänyt settiä kohillaan ilman KOVAA laakerilukitetta. Sekin taisi möykätä.
« Viimeksi muokattu: 21.03.09 - klo: 21.57 kirjoittanut 4wdkanootti »
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #512 : 21.03.09 - klo: 21.50 »
TT01 vakiospurria jos käyttää, niin sopivat reiät moottoripukista löytyvät vain 19, 20, 21 ja 22 -pinioneille.

Jos sinulla on vakiospurri, ja joku muun kokoinen pinioni kuin 19-22 niin ollaan väärillä vesillä.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #513 : 21.03.09 - klo: 21.53 »
Onhan noi spurrit ja pinjonit kerrottu tossa aiemmin.... Kun ei vaan muista miten ne oli ne reijät minkäkin spurri/pinjoniyhdistelmän kanssa...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #514 : 21.03.09 - klo: 21.58 »
niihä siin lukis jos lukis...moga
ja kai se jossain on lueteltu mitä sil toisel spurril...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #515 : 21.03.09 - klo: 22.32 »
Niin siis siinä on 25T pinjoni ja 58T spurri.
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #516 : 24.03.09 - klo: 18.01 »
alkoi taas himottamaan TT:n modaaminen ralli kuntoon.
tamiyan rally block kumithan saisi ebaysta halvalla, mutta eräällä foorumilla sanottiin että niihin täytyy laittaa vielä medium tai hard foamit sisään.
mistäs tuollaiset mahtaa löytää halvimmalla ja kumpi mahtaa olla parempi?

ei ole tullut vielä ikinä turistiin foami insertejä ostettua niin olen hiukan hukassa tämän asian kanssa.
entä mistä niitä kestävämpiä mustia spurreja saisi hommattua kun viimeksi ainakin meni muutaman akullisen jälkeen tuo vakio sileeksi kun "hiukan" auto pomppi.
samalla meni kyllä pinjonikin täysin sirkkeliksi.

Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #517 : 24.03.09 - klo: 18.18 »
Täältähän nuo spurrit saa http://www.racingfactory.fi/tuotteet/TAMIYA-Tamiya-TT01-ja-TT01D/53665-TT-01-Spur-Gear-Set-55T58T-102059 . Mitä siellä ebayssa nuo rallykiekot maksaa? Olisiko joatin linkkiä laittaa?
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: 24.03.09 - klo: 18.28 kirjoittanut partajeesus »
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #519 : 25.03.09 - klo: 19.40 »
Tuli tässä mieleen, että saako suomesta jostain tähän TT-01 WRC koreja. Kävin katsomassa tuolta Tamiyan jenkkisivuilta ja löysin monta koppaa mitkä haluaisin mutta en ole löytänyt niitä mistään suomesta?!  :cry: Esim. Escort Cosworth, Celica Xsaraa yms...
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa JVL

  • Veteraani
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #520 : 25.03.09 - klo: 20.47 »
tere

RF.lta saa tilaamalla (ku tietää korin osa numeron, hyllyssä vissiin ainakin impreza 04 ja mitsu evoa)) jos ei viitti tilata towerhobbystä tai rcmartista esim. ittella haaveissa vw golt gti tt01.seen ja df03ra.han impsrza 08.

edit: esim rcmartissa ku lisää tuotteen ostoskoriin niin antaa heti ostosten loppu summan toimituskuluineen.
« Viimeksi muokattu: 25.03.09 - klo: 22.23 kirjoittanut JVL »
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #521 : 25.03.09 - klo: 21.20 »
Paljonkos tuolta RCmartista tulee kuluja kun tilaa? Ei olis pahan hintaisia koreja. Siellä oli vaan todella vähän koreja mitkä sopivisivat TT-01:een. Onko täällä muita halukkaita tilaamaan jos saisi nuo postikulut kuriin? Vai kärsiikö sitten o tullimaksuissa?
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #522 : 25.03.09 - klo: 21.24 »
Kaikki 190 mm leveet korit käy TT:hen. Ja 200 mm korit levittävillä vanteilla ok kanssa.

TT-01:ssä voi wheelbasea vaihtaa kääntämällä takatukivarret toisinpäin, eli todella universaali alusta.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #523 : 26.03.09 - klo: 06.42 »
Kävin taas kuolaamassa erilaisia koreja. Voiko tosiaan olla, että jos tilaan tuon 27$ korin niin joudun vielä maksamaan 20$ kuluja Suomeen saamiseksi?! Eikös tämä puolustaisi jo kimppatilausta? Toinen kysymys, tuleeko tämän korin mukana tuo "kuskihärdelli" ? http://www.rcmart.com/catalog/rc-190mm-tamiya-mitsubishi-lancer-body-50862-p-4190.html?cPath=438_875
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #524 : 26.03.09 - klo: 08.42 »
Noita koppia kannattaa tilata liquidrc:stä. Siellä tosin on pääasiassa HPI:n koppia, mutta niiden posti maksu on kanssa se 0.99$, jolloin on huomattavasti huokeempia hinnaltaan. Hongkongista tilattaessa se postitusmaksu on kohtuu suuri, kun paketti on isokokoinen vaikka ei paina paljoa. Kimppatilauksissa tulee heti se alvin maksu eteen jolloin saman hintaisia koppia saa suomesta.
Tamiya usa:n sivuilta varmaan löytyy tieto, tuleeko kuski mukana.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #525 : 26.03.09 - klo: 21.17 »
Joo kävin katsomassa liquidrc valikoimaa ja muutama iha ok vaihtoehto siellä oli. Täytyy varmaan harkita tilaamista...
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #526 : 28.03.09 - klo: 17.03 »
Kannattaa myös selailla brittien kauppoja. Itse tilasin elisen kopan wheelspin modelssilta. Postikulut olivat abaut 8€ ja paketti tuli kotiovelle. Nopea toimitus myös. Alunperin tilasin kopan saman liquidilta, mutta pari päivää tilauksen tekemisen jälkeen tuote hävisi varastosta ja koko sivuilta. Rahat palauttivat myös. Mitään ilmoitusta sähköpostiin en liquidilta saanut.

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #527 : 01.04.09 - klo: 12.37 »
mitkä muut ns. off-road renkaat tähän menisi heittämällä noiden tamiyan omien rally blockien lisäksi?
jollain oli omassaan tällaiset:



ja hyvin kuulemma toimii.
ei vaan ole minkäänlaista muistikuvaa mitkä renkaat nuo oli.
sen muistan että nuo on jonkun auton vakio renkaat ja taisivat vielä tulla valmiina liimattuna noilla vanteilla.
tunnistaako joku.

nuo ainakin näyttäisi hiukan isommilta joten saisi niistäkin vielä hiukan maavaraa lisää.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa teucca81

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #528 : 06.04.09 - klo: 18.47 »
Menin sitte asioiden edelle, sori.
silti rallatus harvakseltaan on todennäköisimmin vierasesine, jos ei "kimeex ulinax" mee kovalla kaasulla ilmassa.

Kimeempi ääni vois olla se et on tuumamittasia(48dp) ja millimittasia(mod06) hampaita vastakkain, eikä vielä sovittautuneet.

Mites on, pystyykö ja kannattaako sellaista yhdistelmää käyttää kuin 58 spurri ja 23T kawadan 48p pinionia? lähinnä tuota mietin, että pystyykö ja kannattaako noita kawadan pinioneita käyttää? Onko muuten tuollaiset välitykset hyvät, kun koneena on EzRun kiinan kone 5.5T, vai käykö niin että kone päästää toiminta savut ajon jälkeen, kuumentumisen takia?  Jotakin tälläistä varoittelua ainakin eräästä rc liikkeestä varoiteltiin, mutta siellä ei tuon TT01:sen tuntemusta tuntunut muutenkaan olevan ollenkaan, joten täältä saa varmaan varmemman vastauksen  :grin:
Hpi Super 5sc Flux

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #529 : 06.04.09 - klo: 18.56 »
jos spurri on tamiya tt01 oma, niin eihän tuo 48p pinioni käy jaoltaan?  :huh:

Poissa TTH-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #530 : 06.04.09 - klo: 19.17 »
Nyt kun tuli nuo välitykset taas puheeksi, niin:

Olen hankkimassa projekti TT:hen tuollasta moottori/noparisettiä (tai jotain vastaavaa):
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39213&grpid=4306

Välityksenä tulisi olemaan 22/58, kuulostaako järkevältä :huh:
Lähinnä koneen kuumenemista tässä mietin...
Kyosho Mini-Inferno - Tamiya tt-01d - Tamiya Blitzer Beetle

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #531 : 06.04.09 - klo: 19.26 »
Seka-rattaistus tekee kaikista rattaista aika paljon heikommat, ja on riski laakerin / laakeripesän rikkoutumisesta hioessa. Saa sen jollain hävikillä liikkumaan kuitenkin aikansa. Äänekkäästi!

Paras tehonsiirto tulee oikeilla rataspareilla = millimittaset keskenään
-
  :afro:
tai vaihtaen sinne spurri-navan ja 48dp spurrirattaan. Jälkimmäinen tarttee sovitustöitä.

Itse käytin kyosho PTA:n osasta sovittamaani napaa ja Yokomon vetarishimmejä keskittämiseen.
Mutta 48dp pinionit käy ainakain!  :evil:
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa RCl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #532 : 10.04.09 - klo: 15.16 »
nyt on alkanut drifterin hommaaminen kiinnostamaan, apuja auton / alustan valitsemisessa tarvitsen.

-Tamiya TT-01 (varaosia ja hot-ups osia ainakin löytyy paljon).
mitä eroja on TT-01 D, TT-01 ja TT-01 type E malleilla?

mittäs sääntöjä näissä drifti kisoissa on? entä turisti kisoissa? -jos nyt vaikka ostaisin tuon normaalin TT-01 mallin, niin voinko ajaa autolla drifti että myös turisti kisoissa?

sitten vielä kokemuksia harjattomasta combosta.
Speed Passion Inspire RTR Combo, 3000kv motti. (racingfactoryltä).
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Inspire-RTR-Combo-103504


edit: onko jotain varaosia joita kannattaa heti ostaa ja käykö tuohon 200mm kori?
traxxas stampede|X-ray T2 `007

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #533 : 10.04.09 - klo: 21.15 »
TT01 on hyvä pihasuttauksessa ja driftingissä. Turistikisoihin ei ole autolla käytännössä asiaa. Ei vain ominaisuudet riitä kunnon turistihommissa, mutta toisaalta on todella edullinenkin.
D mallissa on erona perus tt01:seen paremmat iskarit, kireempi motti, kuulalaakerit ja driftirenkaat ainakin, voi olla että oli jotain muuta vielä päälle.
E on uusin malli ja se eroaa hieman perusmallista rakenteeltaan, siinä on ylädekki ainakin, en osaa sanoa mitkä kaikki osat on erillaiset, mutta perusmallsta voi päivittää helposti E mallin tai D mallin jos niikseen tulee.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa pt.

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #534 : 12.04.09 - klo: 15.53 »
Kait se pitää nyt vain auto tilata ja TT-01:stä tuntuu puolustavan halpa hinta ja kattava varaosa tarjonta. Ei "laadulla" niin väliä viellä, josko sitten hommataan parempia myöhemmin.

http://www.haertle.de/ tarkoitus tilata auto ja siihen sitten tavarat mukaan. Mutta kun jotenkin on edelleen hyvin ulkona näistä, kun ei sen kummemmin kosketusta ole näihin ollut.

Tuota ihan TT-01:stä saa edullisesti, mutta tuossa D:ssä oli lisänä kireämpi kone ja alustassa parannusta jne, mutta taasen E ei liikojan tarjoa erona?

Pakettiin jos ottaa mukaan pari akkua ja laturin, sekä 2,4GHz:n ohjain, niin noilla pärjää sitten pidempäänkin. Autoon kuulalaakerit, parempi alusta, mutta minkälainen varaosapaketti kannattaa ottaa? Kerralla voi huoletta ottaa enemmänkin tavaraa, niin on sitten pakissa odottamassa. Renkaita?

Kyllä, melko älyttömiä kysymyksiä, mutta josko se tästä.

Toki, jos löytyy myytävänä hyvää pakettia tuollaisesta käytettynä, niin saa tarjota. Kouvolassa ollaan, kun aina helpoin tulla katsomaan, mutta kyllähän posti kulkee.

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #535 : 12.04.09 - klo: 17.29 »
Mihin käyttöön autoa etsit? Ihan huupiajoon vai haluaisitko joskus myös ajaa kilpaa? Kun samassa kaupungissa on rc-kerho, niin suosittelisin ensin tulemaan kerhon treeneihin. Sieltä kyllä löytyy varmasti ihmisiä jotka voivat vastailla kysymyksiisi. Tänä talvena ei kyllä välttämättä enää treenejä ole.

Jos haluat päästä halvalla kilpailemaan, niin tamiya mini on sinun valinta. Minejä on paljon kypakin jäsenillä.

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #536 : 12.04.09 - klo: 20.18 »
Kait se pitää nyt vain auto tilata ja TT-01:stä tuntuu puolustavan halpa hinta ja kattava varaosa tarjonta. Ei "laadulla" niin väliä viellä, josko sitten hommataan parempia myöhemmin.

http://www.haertle.de/ tarkoitus tilata auto ja siihen sitten tavarat mukaan. Mutta kun jotenkin on edelleen hyvin ulkona näistä, kun ei sen kummemmin kosketusta ole näihin ollut.

Tuota ihan TT-01:stä saa edullisesti, mutta tuossa D:ssä oli lisänä kireämpi kone ja alustassa parannusta jne, mutta taasen E ei liikojan tarjoa erona?

Pakettiin jos ottaa mukaan pari akkua ja laturin, sekä 2,4GHz:n ohjain, niin noilla pärjää sitten pidempäänkin. Autoon kuulalaakerit, parempi alusta, mutta minkälainen varaosapaketti kannattaa ottaa? Kerralla voi huoletta ottaa enemmänkin tavaraa, niin on sitten pakissa odottamassa. Renkaita?

Kyllä, melko älyttömiä kysymyksiä, mutta josko se tästä.

Toki, jos löytyy myytävänä hyvää pakettia tuollaisesta käytettynä, niin saa tarjota. Kouvolassa ollaan, kun aina helpoin tulla katsomaan, mutta kyllähän posti kulkee.

Tuo D malli ehkä kannattaa ottaa kun siinä on kuulalaakerointi vakiona mukana ja alustassa huomattavasti paremmat iskarit(taisi jopa olla nestetoimiset). Ei tarvitse heti noita päivittää, myöskin tukivarret ovat hiukan paremmat D mallissa. Tuon E mallin eroja en tähän hätään muista. Kuitenkin nuo laakerit+iskari/jousi setti tekee erikseen ostettuna jo sen verran, että melkein ostaisin D mallin ja siihen paremmat ratarenkaat jos lujaa radalla tahtoo mennä eikä driftata. Noilla vakio drifti renkailla piha suttauksessa pärjää kyllä ihan hyvin.

Diffikotelon kuori+ hubit joka nurkkaan sekä tukivarret kannattaa varaosapakettiin ostaa mukaan. Ja vieläkun muutaman spurrin nakkaat tilaukseen mukaan, niin hetken aikaa pitäisi noilla pärjätä.

Ja sitten vielä kun muistat ostaa alumiinisen kardaanin ja alumoottoripukin niin kestää harjattoman tekniikan sisään iskemisenkin.

 
« Viimeksi muokattu: 12.04.09 - klo: 20.34 kirjoittanut matti.l »
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa pt.

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #537 : 12.04.09 - klo: 22.41 »
Kait se pitää nyt vain auto tilata ja TT-01:stä tuntuu puolustavan halpa hinta ja kattava varaosa tarjonta. Ei "laadulla" niin väliä viellä, josko sitten hommataan parempia myöhemmin.

http://www.haertle.de/ tarkoitus tilata auto ja siihen sitten tavarat mukaan. Mutta kun jotenkin on edelleen hyvin ulkona näistä, kun ei sen kummemmin kosketusta ole näihin ollut.

Tuota ihan TT-01:stä saa edullisesti, mutta tuossa D:ssä oli lisänä kireämpi kone ja alustassa parannusta jne, mutta taasen E ei liikojan tarjoa erona?

Pakettiin jos ottaa mukaan pari akkua ja laturin, sekä 2,4GHz:n ohjain, niin noilla pärjää sitten pidempäänkin. Autoon kuulalaakerit, parempi alusta, mutta minkälainen varaosapaketti kannattaa ottaa? Kerralla voi huoletta ottaa enemmänkin tavaraa, niin on sitten pakissa odottamassa. Renkaita?

Kyllä, melko älyttömiä kysymyksiä, mutta josko se tästä.

Toki, jos löytyy myytävänä hyvää pakettia tuollaisesta käytettynä, niin saa tarjota. Kouvolassa ollaan, kun aina helpoin tulla katsomaan, mutta kyllähän posti kulkee.

Tuo D malli ehkä kannattaa ottaa kun siinä on kuulalaakerointi vakiona mukana ja alustassa huomattavasti paremmat iskarit(taisi jopa olla nestetoimiset). Ei tarvitse heti noita päivittää, myöskin tukivarret ovat hiukan paremmat D mallissa. Tuon E mallin eroja en tähän hätään muista. Kuitenkin nuo laakerit+iskari/jousi setti tekee erikseen ostettuna jo sen verran, että melkein ostaisin D mallin ja siihen paremmat ratarenkaat jos lujaa radalla tahtoo mennä eikä driftata. Noilla vakio drifti renkailla piha suttauksessa pärjää kyllä ihan hyvin.

Diffikotelon kuori+ hubit joka nurkkaan sekä tukivarret kannattaa varaosapakettiin ostaa mukaan. Ja vieläkun muutaman spurrin nakkaat tilaukseen mukaan, niin hetken aikaa pitäisi noilla pärjätä.

Ja sitten vielä kun muistat ostaa alumiinisen kardaanin ja alumoottoripukin niin kestää harjattoman tekniikan sisään iskemisenkin.

 

Tosiaan, kyllähän se tiettyyn hupiajoon tulee, eli kun muutama muukin tuttu hommannut, niin pääsee sitten ajelemaan, jos aikataulut sen sallii. Onneksi täällä päin on noita ratoja ja jos sitten pihoille tekisi vain radan merkkejä.

Kilpaillahan sitä aina haluaa kaikessa, mutta ehkäpä ei sitä viellä tarvitse miettiä.. Mutta toki tuo aina vaihtelua, kun näkee omaa kehitystä kilpailemalla, vaikka ei ihan kärkijoukkoa olisikaan.

Poissa Timbe

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #538 : 13.04.09 - klo: 12.10 »
Millä setupilla/osilla olette saaneet ohjauksesta turhat välykset pois. Nyt käytössä 3Racing aluohjauspalat ja tamiyan omat/GPM:n raidetangot, sekä 3Racingin hubit.
Tuntuu ettei mikään ole alkuperäisestä muuttunut ja myös tukivarsien sekä olkatappien kiinnityksissä on reilusti "käyntivaraa".

Onko nuo ihan normaalia asennusvaraa vai kuuluuko tuon luokan autossa ollakaan satkun tarkkuudella sovitukset ettei ota liikaa kiinni? Kivahan se olisi jos kaikki olisi jämptisti eikä klappaisi joka suuntaan...
Koen D-mallin säädettävät tukivarret turhiksi kun vastaava säätö vaihtuu em. välysten johdosta ajettaessa varmaan tuplasti enemmän :)
Tamiya TT-01D [Silvia] - 'Caster' RC18T Brushless - Tamiya Rough Rider - Marui Thunderbird - Marui Shogun

Poissa Juho-M

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #539 : 13.04.09 - klo: 14.32 »
Tosiaan, kyllähän se tiettyyn hupiajoon tulee

Hupiajoon suosittelen harkitsemaan tamiyan df-03ra alustaista menopeliä. Kestää huomattavasti paremmin epäpuhtauksia ja epätasaisuuksia ajoalustassa. Koriksi käy normaali 190mm tourinkikoppa ja renkaiksi asfalttirenkaat, joten ralliteemaa ei tarvitse noudattaa, mikäli sellaista ei tahdo.