Kirjoittaja Aihe: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!  (Luettu 534042 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #600 : 10.05.09 - klo: 09.35 »
Mitä viri osia kannattaisi hankkia heti? Tuli myös mieleen että en nähnyt siellä laatikossa mitään mikä olisi ollut antenniputken jalan näköinen, eli onko antennille paikkaa alustassa ja missä?

Mulla ainakin antenni tuli kiinni taaemmaisten body postien keskelle


Jos ajaa virikoneella niin viriosista seuraavat
- Metallinen moottoripukki
- Kuulalaakerit (kannattaa laittaa hetimiten)
- Alukardaani (alu ulostuloilla jos löydät, jos et niin pelkkä kardaanikin auttaa, muovinen vääntyy)
- Kuulalaakeroidut ohjauspalat, orkkiksissa on aikapaljon klappia.

Itseltä puuttuu nuo ohjauspalat, ne pitäisi vielä hommata.

edit: Ja tietenkin öljyiskarit, alkuperäiset on enemmänkin vain jouset
« Viimeksi muokattu: 10.05.09 - klo: 10.19 kirjoittanut pka »
Traxxas Slash+Slash4x4, Tamiya TT01, Tamiya Mini M05, Asso TC4

Poissa jannekoskinen

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #601 : 10.05.09 - klo: 09.50 »
Paljon kiitoksia täytyy kattoa jos löytyis osa laatikosta.
Liian monta auto tähän tilaan

Poissa pka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #602 : 10.05.09 - klo: 10.21 »
Itsellä tuo pala on osa runkoa, eli ei mikään eri osa, soikeahko tappi, pyöreään osuuteen menee itse antenniputki ja siihen "soikeaan osaan" mahtuu antenni (antenni siis menee putken sivua alas ja "kiertää" alakautta putken sisään.

Aika vaikeasti selitetty, toivottavasti auttaa.
Traxxas Slash+Slash4x4, Tamiya TT01, Tamiya Mini M05, Asso TC4

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #603 : 10.05.09 - klo: 10.25 »
Tuossa (ehkä) selventävä kuva tt-01 manuaalista:

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa pka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #604 : 10.05.09 - klo: 10.36 »
Tuossa (ehkä) selventävä kuva tt-01 manuaalista

Juuri tuota kuvaa äsken etsin, hyvä että laitoit.
Traxxas Slash+Slash4x4, Tamiya TT01, Tamiya Mini M05, Asso TC4

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #605 : 10.05.09 - klo: 10.38 »
Löytyy manuaalista..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #606 : 10.05.09 - klo: 11.51 »
Alkaa pikkuhiljaa TT-01 olemaan ajokuosissa. Puuttuu vielä Deans-virtaliittimet ja kuulalaakeroitu ohjaus.  :afro:

Poissa rrike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #607 : 09.06.09 - klo: 15.03 »
Sopiiko TT01E muidenki valmistajien vanteet, koska se rengasta pyörittävä osa näyttää aika pyöreältä.Sori jos oli tyhmä kysymys
| Team Associated | LRP | Sanwa |

Poissa Timbe

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #608 : 09.06.09 - klo: 16.22 »
Sopiiko TT01E muidenki valmistajien vanteet, koska se rengasta pyörittävä osa näyttää aika pyöreältä.Sori jos oli tyhmä kysymys

ööö... mikä osa on pyöreä? eikös TT01Essä ole ihan samanlainen hexi kun muissakin (TT:eissä)?
Mulla on ainakin käyneet kaikki vanteet joissa on 12mm hex. Pääsääntöisesti olen käyttänyt 26mm vanteita.

Esim tuolta: http://www.hpieurope.com/gallery_display.php?catId=tcwhl&lang=en
Tamiya TT-01D [Silvia] - 'Caster' RC18T Brushless - Tamiya Rough Rider - Marui Thunderbird - Marui Shogun

Poissa rrike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #609 : 10.06.09 - klo: 16.20 »
nii siis yleensä touringeissä on sellanen "kuutio" siinä pyörittämässä rengasta tossa se on muutettu pyöreemmäksi.  http://www.youtube.com/watch?v=Jh-FeqoZX2k 8
 sekunnin kohdalla näytetään se osa.
| Team Associated | LRP | Sanwa |

Poissa JVL

  • Veteraani
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #610 : 10.06.09 - klo: 16.33 »
tere

tarkoitat varmaan tuota osaa. teräs akseliin tulee teräs sokka ja sen päälle musta muovinen hexa mutteri lähes kaikissa 1:10 tourinki autoissa sama systeemi. eli passaa kaikki 12mm. hexan vanteet.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa rrike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #611 : 11.06.09 - klo: 11.04 »
just tota!sori oli vähän epäselvä selostus mulla  :smiley:. kiitos.
| Team Associated | LRP | Sanwa |

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #612 : 11.06.09 - klo: 11.30 »
Nuo muovi-hexit kannattaa vaihtaa sellaisiin alumiinisiin versioihin missä on kiristysruuvit. Säästyy noita pikku akseleita kun ne  eivät pääse karkuun joka kerta kun renkaan ottaa irti. Lisäksi ainakin itselläni ne muoviset kului semmoseen kuntoon, että niitä oli vaikea saada irti (silloin ei kyllä enää akselitkaan hukkuneet).
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa ihis81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #613 : 11.06.09 - klo: 16.37 »
Nyt on pakko kysyä.

Kertokaas joku että mitä eroa noilla kaikilla eri versioilla on, kun niitä on näitä TT01 ja TA05 malleja yms. vaikka kuinka paljon erilaisia.

Onko tämä TT01 kardaanivetoinen siis.
Suunnitelmissa olisi hankkia joku tourinki mutta ota näistä nyt selvää kun on niin paljon erilaisia.
Olenko käsittänyt oikein että näistä saa pienellä muutoksella myös Drifter mallin?


Jos joku viitsii vaikka YV,lle heittää neuvoa ja infoa näistä Tamiyan tourinki vehkeistä, niin olisin todella kiitollinen.
---Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla--

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #614 : 11.06.09 - klo: 22.07 »
TT-01 on Tamian halvin malli. Kardaanivetoinen. Siitäkin on pari eri versiota, tavallista TT-01tä ei taida enää juurikaan löytyä kaupoista. D-versio on drift käyttöön tehty, mukana kuulalaakerit, puhdikkaampi kone ja öljyiskarit. E-taas uusin versio pienillä muutoksilla.

TB-03 on myös keppivetoinen, mutta vähän parempi paketti kuin TT, aimakin säätöjen puolesta. Osien materiaali vaikuttaa myös vähän laadukkaammalta. Muistaakseni olen tästäkin nähnyt D-version driftaamiseen.

TA-05 on suurin piirtein TB-03 hihnavedolla. IFS-versiossa etu iskarit on siirretty rungon jäykistimien päälle. Se mahdollistaa erittäin matalalla keulalla varustettujen korien käytön.

Kaikki edelliset käyttää muovista ammetta. Vähän painava, eikä kovin jäykkä ratkaisu rungoksi. Toimii kuitenkin asfaltilla aika kivasti kunhan ei yritä laittaa kärryyn liian tehokasta konetta. Matolla runko saisi olla jäykempi.
Noista malleista löytyy myös R-versiot, mukana ei tule koria, moottoria ja muuta sellaista, mutta monia osia on päivitetty parempiin. Päivitysten takia R-versio on kyllä hintansa väärti. TT-01Rää lukuun ottamatta ehkä...

DF-03Ra sopii ehkä tähän listaan jotenkin myös. Se on DF03 crossirungosta tehty ralli versio johon saa turistikopat päälle ja haluttaessa crossi-kopan alle suojaamaan kuralta sun muulta kun ajelee asfaltilta pois.

TA-05stä löytyy myös MS versio ja TBstä EVO. Ne taas ovat ainakin melkein täysiveriset hiilikuituiset kisa-rungot. Hintakin on sitten sen mukainen.
Viimeisenä listalla TRF416, Tamiyan paras kisa-runko. Sillä voitettiin viime vuoden aikana aika moinen määrä isoja kisoja.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa ihis81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #615 : 12.06.09 - klo: 16.27 »
Olisi tarkoitus asvaltilla ajella pääasiassa.
Harjaton ja LiPo tulee samantein, joten kyllä sen rungon tarvis tehojakin kestää.

Mutta en tiiä onko nämä Tamiyan ammeet sitten oikeita tarkoitukseeni. Hihnavetoinen olisi parempi, mutta tuo TA05 taitaa olla mattoauto enempi...
---Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla--

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #616 : 13.06.09 - klo: 00.54 »
Laittelin YVtä kun menee niin OTksi muuten.

Tosin sen verran täytyy tähänkin korjata että ajo-ominaisuuksien puolesta TA-05 tuntuu sopivan paremmin asfaltille kuin matolle. Sopivan lötkö amme toimii paremmin kun pitoa on vähemmän.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #617 : 03.07.09 - klo: 15.25 »
Hommasin tuossa TT-01:seeni Futaban S-3010 servon ja kun yritin sitä asentaa niin en saa sitä servon rattaaseen kiinnittyvää muovi palaa kiinni(jossa on se ratas kuoppa mihin se painetaan), koska tuntuu, että se olisi liian pieni siihen eikä mahdu. Onko vaihdettava toiseen servoon vai miten saan kuntoon sen? Vai pystyykö TTssä käyttää muita servovarseja?
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #618 : 03.07.09 - klo: 15.54 »
Hommasin tuossa TT-01:seeni Futaban S-3010 servon ja kun yritin sitä asentaa niin en saa sitä servon rattaaseen kiinnittyvää muovi palaa kiinni(jossa on se ratas kuoppa mihin se painetaan), koska tuntuu, että se olisi liian pieni siihen eikä mahdu. Onko vaihdettava toiseen servoon vai miten saan kuntoon sen? Vai pystyykö TTssä käyttää muita servovarseja?

Mukana on muistaakseni ainakin kaksi servoon kiinni tulevaa muoviosaa. Toinen sopii Futabaan ja toinen ei. Joten tarkista ensin että olet yrittämässä oikeata kappaletta paikalleen. Aika tiukka se oikeakin on menemään paikalleen.

Vaihtamalla sen muovitangon servosaverin ja ohjauspalojen väliltä vaikka pitkään vanttiin, voi kyllä käyttää muitakin servo varsia tai savereita. Se muovitanko on vaan sen verran erikoisen muotoinen (mutka siinä keskellä) ettei sen kanssa mene kuin just oikean verran servosta ulos tuleva varsi tai saveri paikalleen.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #619 : 04.07.09 - klo: 11.32 »
Minkähänlainen servovarsi olisi hyvä tuohon? Onko ne kaikki sopivan pitusia vai eikös niitä ole eri mittasia/kokosia?
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa EnsioL

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #620 : 06.07.09 - klo: 12.55 »
Ostin käytettynä TT01 ja aloittelijana olisin kysynyt että voiko auraus kulmia säätää
tukivarsien vieressä olevasta tangosta jota pystyy pienellä jakoavaimella säätämään?


« Viimeksi muokattu: 06.07.09 - klo: 13.09 kirjoittanut EnsioL »

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #621 : 06.07.09 - klo: 13.24 »
Ostin käytettynä TT01 ja aloittelijana olisin kysynyt että voiko auraus kulmia säätää
tukivarsien vieressä olevasta tangosta jota pystyy pienellä jakoavaimella säätämään?

Kyllähän ne sitä kääntämällä muuttuvat. Eli ihan oikeilla jäljillä olet.



Ja tuosta jollekin hyvä TT01
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #622 : 08.07.09 - klo: 17.14 »
Päivää pitkästä aikaa. Oma tt sai hiukan voimaa lisää red bull 17 lankaisen moottorin ja 20 pinjonilla lisää Huippuja, pika testissä kyyti parani huomattavasti. Muovi kardania kyllä vit...... Kyydissä =) kolisee pitkin tunnelia. No ensi tilistä alu keppi ja päät ja laakerit samalla samalla aukaisu kerralla. Joka tapauksessa halpa viritys, pikaisen joutuu varomaan lämpöjä kun kone on kirein jota noppari sietää. No radiosta voi onneksi tiputtaa tasoja ettei ota aivan kaikkea irti.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #623 : 08.07.09 - klo: 21.44 »
Ja takaisin pikku 19 ratas =) lämmöt nousee koneessa liki sataan asteeseen, ja siili koneen päälle jos nyt mitään autaisi lämmön pienennykseen?
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #624 : 08.07.09 - klo: 21.54 »
Ja takaisin pikku 19 ratas =) lämmöt nousee koneessa liki sataan asteeseen, ja siili koneen päälle jos nyt mitään autaisi lämmön pienennykseen?

Kyllä se siili jotain auttaa, mutta jos kone alkaa sadassa asteessa käymään, niin taitaa se muutakin vaatia.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #625 : 09.07.09 - klo: 04.04 »
Ja takaisin pikku 19 ratas =) lämmöt nousee koneessa liki sataan asteeseen, ja siili koneen päälle jos nyt mitään autaisi lämmön pienennykseen?

Kyllä se siili jotain auttaa, mutta jos kone alkaa sadassa asteessa käymään, niin taitaa se muutakin vaatia.
eikös myös välityksen tiuhentaminen autanut asiaa?? tulkitsinko oikein?? vakio valitys kaikista pisin?? eli isompaa pinjonia ja pienenpää spruria kehiin?? joo ja kuulalaakerit tulossa (pienenpi kitka voiman siirtoon) mitäs muuta?
« Viimeksi muokattu: 09.07.09 - klo: 04.40 kirjoittanut Hedgehog »
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #626 : 09.07.09 - klo: 11.19 »
Pienennä pinjonia ja spurria suurenna. Eli toisinpäin miten  ajattelit.

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #627 : 09.07.09 - klo: 18.48 »
Onko mahdollista käyttää pienempää pinjonia kuin tuo 19?
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #628 : 12.07.09 - klo: 07.18 »
Pika testin tulos. Lämmöt tippuivat alemas vakio välityksellä, ja voin suositella halpana virityksenä 17x2 konetta. Mainio paketti, täysin vakio tt ja 17x2 kone. Vakio 19 pinjolla lähtee hyvin ja huippuja tarpeeksi alottelialle. 2 akun jälkeen näkee renkaista että voimaa on. =)
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #629 : 12.07.09 - klo: 17.37 »
Hommasin tuossa TT-01:seeni Speed Passion Exige 2.0 - Sport Tuned Pro Combon. No pistin sen autoon kiinni ja laitoin käyntiin jolloin lähti tuuletin pyörimään niinkuin pitikin. Sitten käänsin rattia ja renkaat kääntyi hyvin, no sitten ajattelin lähteä liikkelle ja painoin kaasua, jolloin se pistikin automaattisesti kaasun pohjaan. No painoin pakkia/jarrua ja renkaat pysähty no sitten ei enää lähtenykkään liikkelle, paitsi kun laitto noparin uudesti päälle jolloin teki samaa. Tosin välillä on käyny niin, että kun painan kaasua niin kaasuttaa normisti mutta sitten kun on hetken kaasutellu niin kaasutus loppuu ja ei enää liiku vaikka painan kaasua. Kaikki muut siis jatkaa vielä toimimista paitsi eteen/taakse liikkuminen. Missähän voisi olla vika?
« Viimeksi muokattu: 13.07.09 - klo: 22.40 kirjoittanut Munkki »
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦