Kirjoittaja Aihe: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!  (Luettu 534035 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #690 : 30.07.09 - klo: 01.29 »
Mulla on saman moinen kutina, että vakio 19 lähes paras 61 kera. Mun pinjo valikoima 19 20 21 spurri setti vieläkin hommaamatta kun oli viimeksi loppu. Voisi koe kisaa varten laittaa 19/61 kumpaakin autoon?
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #691 : 30.07.09 - klo: 16.34 »
Kiitos ja anteeksi! Hyvää vääntöä ja testiä tänä päivänä tattiksella. Hiukan on linjat hukassa ja akkut ei oikein toimi. Mutta hauskaa oli =) lämmin kiitos tt kuskeile! Ja ennen kaikkea oli mukava tutustua ihmisiin livenä, jetzi, ilvessuo ja ilmeisesti chico? oli myös radalla.  :p Karvajalkaa unohtamatta. :wink:
« Viimeksi muokattu: 30.07.09 - klo: 22.37 kirjoittanut Hedgehog »
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa chico malor

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #692 : 30.07.09 - klo: 22.19 »
Kiitos ja anteeksi myöskin :) kivaa oli niin kauan kun kesti vaikka noi vintaget menikin molemmin puolin ohi ja oltiin tukkeina.... Noh uudestaan tullaan kunhan kehdataan taas naamaa näyttää jos vaikka sais sen toisenkin auton laukkaamaan vähän paremmin , kun oli jotain moottoriongelmaa kokoajan.

Toivottavasti ei vintagemiehet ihan hermojaan menettäneet "etanan"lailla liikkuviin tenttuihin heheh.

Vielä kerran kiitokset mukavasta ajohetkestä ja uudetaan tullaan kunhan ei sada vaikka ei se mua haittaa vesitiiviys on POP ;)
-Mcd Baja 1000 EVO 2,5 ,RC4wd trailfinder Ford, Axialx5, Toylift tube-scale toyota , TA-02,TL-01+Pari kopteria

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #693 : 30.07.09 - klo: 22.52 »
Kiitos ja anteeksi myöskin :) kivaa oli niin kauan kun kesti vaikka noi vintaget menikin molemmin puolin ohi ja oltiin tukkeina.... Noh uudestaan tullaan kunhan kehdataan taas naamaa näyttää jos vaikka sais sen toisenkin auton laukkaamaan vähän paremmin , kun oli jotain moottoriongelmaa kokoajan.

Toivottavasti ei vintagemiehet ihan hermojaan menettäneet "etanan"lailla liikkuviin tenttuihin heheh.

Vielä kerran kiitokset mukavasta ajohetkestä ja uudetaan tullaan kunhan ei sada vaikka ei se mua haittaa vesitiiviys on POP ;)

Päin vastoin minä teitä katson. Koska meillä on hitusen nopeammat autot niin ohitus harjoitusta on todella hyvä harjoitella teidän kanssa. Pitäkääs vaan se maltti ja ajakaas omaa ajolinjaa niin me kyllä hoidetaan nuo ohitukset kunnialla.
Ja huomenna taas radalle n.klo 15 :wink:
Jerzi

PS Olihan mukavaa tosiaan tänään ja rento meininki oli radalla.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #694 : 30.07.09 - klo: 23.08 »
AKKU TESTIÄ!! NIMH VASTAAN LIPO!
Päivitän tähän vielä lataus mAh jahka lataukset valmiit.
Alkoi nyppiä mutu tuntuma että kuinka paljon lipo oikeasti parempi kuin nimh akku  :shock:
No pika testi pystyyn, 5 min ajoa kaasu pohjassa kuvitteelista rataa joka akkulla Sama testi ja digitaali munakello ajastimena. Nimh:t ekana. Yleismittarilla jännite mittaus. Välitysenä vakio tt 61/19. Lataus virtana 1c.

3000 nimh 5min ajon jälkeen jännite 7.75v akku kylmä. ladattu 958 mAh 19.12 min

4500 nimh 5min ajon jälkeen jännite 7.80v akku kylmä. ladattu 963 mAh 12.53 min

Ajo fiilis. Hiukan laiskan oloinen ja ei tarvii "nostaa"  missään kohtaa ja kone pysyi viileänä.

Lipo Rhino 3700mAh 2s 20c lipo

3700 lipo 5min ajon jälkeen jännite 8.18 akku kylmä. ladattu 514 mAh 14.00 min

Jo tuo 0.4v ero melkoisen murskaava lipon eduksi ja tuo lataus määräkin kertoo jotain  :undecided: joka korostuu tasaväkisessä luokassa entisestään. Ajo fiilis. lipo jotenkin terävänmän oloinen vauhdissa, mutta mikä oleelisinta se ei muutu miksikää 5 min ajolla, meinaan ajo fiilis. sama terävyys koko 5 min minkä huomasi myös koneen lämmöstä että virtaa enemän tarjolla. kone selkeästi lämpöisempi kuin nimh akkulla. Jossain välissä 10min ajalla sama testi, tän testin pohjalta nimh voipi olla aikas puutunut 10min kohdalla.
« Viimeksi muokattu: 30.07.09 - klo: 23.47 kirjoittanut Hedgehog »
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #695 : 30.07.09 - klo: 23.14 »
Päin vastoin minä teitä katson. Koska meillä on hitusen nopeammat autot niin ohitus harjoitusta on todella hyvä harjoitella teidän kanssa. Pitäkääs vaan se maltti ja ajakaas omaa ajolinjaa niin me kyllä hoidetaan nuo ohitukset kunnialla.
Ja huomenna taas radalle n.klo 15
Jerzi

PS Olihan mukavaa tosiaan tänään ja rento meininki oli radalla.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Erittäin rentoa! ja läppäkin lensi sopivasti  :mrgreen:
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa ilvessalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #696 : 30.07.09 - klo: 23.17 »
21/61 välitykset toimivat oikein hyvin Tattiksella. Syheröisempi rata vaatii sitten pienempää välitystä jotta pysyy kiihdytyksessä kyydissä.

Akkuna Yungtong Lipo 5000 / 20c, jolla olisi varmaan ajellut 2 tuntia yhteen pötköön. Mooottori tosin kävi aika kuumana ja renkaitakin piti säästää :)
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #697 : 30.07.09 - klo: 23.21 »
21/61 välitykset toimivat oikein hyvin Tattiksella. Syheröisempi rata vaatii sitten pienempää välitystä jotta pysyy kiihdytyksessä kyydissä.

Akkuna Yungtong Lipo 5000 / 20c, jolla olisi varmaan ajellut 2 tuntia yhteen pötköön. Mooottori tosin kävi aika kuumana ja renkaitakin piti säästää :)
mitäs tuumaat akku testistä?? huomasi aikas selkeästi radalla nimh/lipo eron jonka mun testi vahvisti.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa ilvessalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #698 : 30.07.09 - klo: 23.37 »
21/61 välitykset toimivat oikein hyvin Tattiksella. Syheröisempi rata vaatii sitten pienempää välitystä jotta pysyy kiihdytyksessä kyydissä.

Akkuna Yungtong Lipo 5000 / 20c, jolla olisi varmaan ajellut 2 tuntia yhteen pötköön. Mooottori tosin kävi aika kuumana ja renkaitakin piti säästää :)
mitäs tuumaat akku testistä?? huomasi aikas selkeästi radalla nimh/lipo eron jonka mun testi vahvisti.

Mulla on vara-akkuina 4200mah Nimh akut ja täytyy sanoa että niissä on huomattava ero varsinkin tehokkaammilla koneilla. Vakiomoottorillakin ero on selkeä etenkin tuon terävyyden osalta. Nimh on vähän laiska kun Lipolla suorituskyky säilyy loppuun saakka samanlaisena.

Alussa Lipo antaa myös enemmän potkua muutaman kierroksen verran, jolloin ollaankin jo pahasti karussa muilta kuskeilta...


XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

Poissa Hösö

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #699 : 31.07.09 - klo: 00.26 »
Jaaha, jatketaampa asiallaki välillä.... :mrgreen:

Sain tuossa käsiini pidemmät iskarit sekä ralliplokki kumekset...

Alustaa olinki jo etukäteen remelöiny, että tukivarret saa tippumaan alas. Noh, näin sitte kävi! :shocked:

Kuvat kertokoon...








Autoon tuli korkeutta tuntuvasti. Lähtökohta oli 12mm, nyt pohja taitaa roikkua 24-25mm korkeudessa. Nyt alkaa oleen jo maavaraa sen verran että voi hiekalla päästellä kohtuu huoletta. :grin: Rallyblokit nosti jo autoa itsessään mukavasti. Nyt kun on pidemmät iskarit niin pari huomiota piti ottaa, ohjauksen vanttiruuvien päät taittuu liikaa alas ja jäävät näin "kanittamaan" hieman. Tarkoitus onkin hieman siistiä niitä vielä puukolla, jotta kanitus jää pois. Sekä alustaa pitää remelöidä jotta iskareiden tuoma hyöty saadaan käyttöön. Iskareihin pitää hakea säätöjä, sit ku pääsee ajamaan. Sisällä on nyt 2reikäset männät ja 45 öljyt...Varmaan siirryn 3 reikäsiin ja löysempiin öljyihin...

Kuvan autossa on vielä osittain vakio tekniikka kiinni, ainoastaan kone on vaihtunut 17x2 Nosramiin. Tarkoitus on pistää tuo 4300kv harjaton, kunhan vaan jostain löytäis noparin sille kaveriksi. Tarkka kaveri varmaan huomaakin että diffien ulostulot ja vetrit uupuu. Tarkoitus on hankkia kuuladiffit ja teräsvetarit autoon. Muoviset ulostulot nimittäin ottaa kiini tukivarsiin nuilla pidemmillä iskareilla.

Täältä tähän! Kommentoikaa ja heittäkää vinkkiä jos jotain tulee mieleen!  :azn:
*AXIAL 1.9" ProOpenClass/2.2" ProStock Class TOP TRUCK*
 *AXIAL 2.2" ProOpenUnlimited Class TOP TRUCK-projekti*  "Ittekkö tekkee ni saa mitä tullee..."

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #700 : 31.07.09 - klo: 01.31 »
 :p rouheee maavara alkaisi olemaan, ja siistit ralli gummit  :cool: Vai nopparia? Itse käytän side wideriä ja voin suositella varauksetta sitä. 3s lipo max 4600kv tai 2s lipo max kv 5700 combo 149,- tai pelkkä noppari 89,- mm rc-SABE kauppaa ko tuotetta. kv 4600 on aikas passeli tähän pulkkaan kertoi karvajalka mulle.
Tossa mun ralli renkaat  :p :lol: :shock:
« Viimeksi muokattu: 31.07.09 - klo: 04.47 kirjoittanut Hedgehog »
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa Hösö

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #701 : 31.07.09 - klo: 09.11 »
No nuo mennee jo aika överiksi, siis renkaat... :mrgreen:

Joo oon mie castlea katellu, näyttäs isosta maasta saavan 100e SW ja 150e MM, jompi kumpi varmaan tulee, mutta se sitte istutetaan firestormin perään. Kone ois jo tähän ralliprojektiin, mutta halpa säädin uupuu vielä. Varmaan pittää parinkympin ezruni tilata...
*AXIAL 1.9" ProOpenClass/2.2" ProStock Class TOP TRUCK*
 *AXIAL 2.2" ProOpenUnlimited Class TOP TRUCK-projekti*  "Ittekkö tekkee ni saa mitä tullee..."

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #702 : 31.07.09 - klo: 09.34 »
21/61 välitykset toimivat oikein hyvin Tattiksella. Syheröisempi rata vaatii sitten pienempää välitystä jotta pysyy kiihdytyksessä kyydissä.

Akkuna Yungtong Lipo 5000 / 20c, jolla olisi varmaan ajellut 2 tuntia yhteen pötköön. Mooottori tosin kävi aika kuumana ja renkaitakin piti säästää :)
mitäs tuumaat akku testistä?? huomasi aikas selkeästi radalla nimh/lipo eron jonka mun testi vahvisti.
Mulla on vara-akkuina 4200mah Nimh akut ja täytyy sanoa että niissä on huomattava ero varsinkin tehokkaammilla koneilla. Vakiomoottorillakin ero on selkeä etenkin tuon terävyyden osalta. Nimh on vähän laiska kun Lipolla suorituskyky säilyy loppuun saakka samanlaisena.

Alussa Lipo antaa myös enemmän potkua muutaman kierroksen verran, jolloin ollaankin jo pahasti karussa muilta kuskeilta...

Kiitoksia vaan akkutesteistä. Kyllä tuon mutulla oli jo suurin piirtein huomannutkin, mut hyvä saada vähän numeroita asiasta.

Itse asiassa ihan alussa NiMhissä pitäis muistaakseni olla vähän isompi jännite kuin LiPossa. Mutta se laskee niin nopeasti, että sillä ei suurta merkitystä ole. Toinen LiPon eduksi menevä juttu on sitten painot. Mitään minimipainoja kun ei ole, niin LiPot saavat kyllä siitä vähän lisäetua.

Kone tosiaan kävi varsin kuumana eilen. Itse ajelin koko ajan vanhoilla 4000mAh LiPoilla. Eipä tietenkään ole ihme, kun Tattiksella ei kierroksen aikana tarvitse kertaakaan höllätä kaasua... Ainakin tuolle radalle jotkut vähän vähemmän pitävät renkaat ja/tai nopeammat välitykset olis poikaa. Säästäis konetta ja kaasusormen kramppaamista  :grin:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #703 : 31.07.09 - klo: 17.08 »
>hösö>
näin juuri erittäin kannattavaa tila ulkomailta 100 ja suomesta 89.- =/
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa Hösö

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #704 : 31.07.09 - klo: 17.59 »
>hösö>
näin juuri erittäin kannattavaa tila ulkomailta 100 ja suomesta 89.- =/

niin, mie puhuin koko komposta, moottoreineen ja piuhoineen... minusta tuo ei oo kovin p*ska diili, mutta muiden mielestä ilimeisesti on.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :p

joo, tiiän, että en maininnu ekassa viestissä että tarkotin kompoa....
*AXIAL 1.9" ProOpenClass/2.2" ProStock Class TOP TRUCK*
 *AXIAL 2.2" ProOpenUnlimited Class TOP TRUCK-projekti*  "Ittekkö tekkee ni saa mitä tullee..."

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #705 : 31.07.09 - klo: 19.20 »
Ja minä en ole ajatusten lukia  :mrgreen: Eihän päivällä ja yölläkään ole juuri eroa :grin: Jos tohon hintaan saa combon niin ottaisin sinuna mamba max combon, sis ilmeisesti myös castle linkin? Ja on varaa vaikka rajumpaankin settiin. Suomessa combo 250,-
« Viimeksi muokattu: 31.07.09 - klo: 19.47 kirjoittanut Hedgehog »
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #706 : 01.08.09 - klo: 16.03 »
Mambamaxiin on sisään rakennettuna se  "link", ku sidewinderiin se pitää ostaa eri rahaan..
+ tietty se amppeerivara, ni ei kuumene
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #707 : 02.08.09 - klo: 20.25 »
Kisa tuli sitten ajettua TT-01llä. Viivalla oli vain 3 autoa, mutta kyllä se jo kertoi aika paljon.

Lassen perässä ei pysynyt millään. Tai no pikkuisen lisää pitoa perään niin olisi voinut pysyäkin... Varsinkin Hedgehogin autoon  :smiley:

Mutta mutta, jos kisaa näillä meinaa jatkossakin ajaa, pitäisi renkaiksi varmaan löytää jotkut vähän pienemmällä pidolla varustetut nakit. Auto menee vähän liian kiskoilla noilla turisti slickseillä. Jos auto on suurin piirtein oikeissa asetuksissa, ei näillä eroja pahemmin saa aikaiseksi, koska virheitä ei paljon satu.

61/21 valitys tuntui aika hyvältä. Vauhtia on sopivasti enemmän kuin vakio 61/19, mutta ei vielä liikaa.

Turisti-slickseillä varustetulla TT-01:llä, varsinkin Lasse, olisi sijoittunut varsin hyvin VTR-10 autoja vastaan  :grin: Nopeammalla radalla tilanne olisi varmaan ollut toinen, mutta hyvin silti. Kestävyyskisassa olisi TTn käyttö ollut ehkä erittäinkin hyvä ajatus.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #708 : 02.08.09 - klo: 22.36 »
Joo kiitos vesa/lasse. Multa kanssa + ääni 21/61 välitykselle oikei sopiva, lipolla jaksaa mennä hyvin. Tamiyan vakio kumit alle tai muut kuvio renkaat,niin kuin on minissä? =) joo mulla isoja ongelmia perän pidon kanssa, täytyy alkaa Hakea kulmien säätöä alustaan ja nopparia tarvii säätää myöskin uusiksiki. Hyvän tasa väkiset autot olivat ja hienoa että yhteis tuumin kaikki 3 ajoi samalla 21/61 välityksellä.

Kisan perusteella nää säännöt vois toimia, ehdotus tarkennukseksi. Eli nämä ei ole uudet säännöt, vaan kehitys ehdotelmä, jolla varmistetaan tasaväkisyys ja kisojen helppous.

Välitys 61/21
kuviodut turisti renkaat
lipo suositeltava {jaksaa mennä mukavasti) nimh hiukan laiska tuolla välityksellä.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa ilvessalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #709 : 02.08.09 - klo: 22.53 »
Kisa tuli sitten ajettua TT-01llä. Viivalla oli vain 3 autoa, mutta kyllä se jo kertoi aika paljon.

Lassen perässä ei pysynyt millään. Tai no pikkuisen lisää pitoa perään niin olisi voinut pysyäkin... Varsinkin Hedgehogin autoon  :smiley:

Mutta mutta, jos kisaa näillä meinaa jatkossakin ajaa, pitäisi renkaiksi varmaan löytää jotkut vähän pienemmällä pidolla varustetut nakit. Auto menee vähän liian kiskoilla noilla turisti slickseillä. Jos auto on suurin piirtein oikeissa asetuksissa, ei näillä eroja pahemmin saa aikaiseksi, koska virheitä ei paljon satu.

61/21 valitys tuntui aika hyvältä. Vauhtia on sopivasti enemmän kuin vakio 61/19, mutta ei vielä liikaa.

Turisti-slickseillä varustetulla TT-01:llä, varsinkin Lasse, olisi sijoittunut varsin hyvin VTR-10 autoja vastaan  :grin: Nopeammalla radalla tilanne olisi varmaan ollut toinen, mutta hyvin silti. Kestävyyskisassa olisi TTn käyttö ollut ehkä erittäinkin hyvä ajatus.

Juu, mulla oli tosiaan melko hyvä pito. Hello Kitty TT kulki lähes kiskoilla.
Jyrkimmissä mutkissa oli järkevää höllätä kaasua ettei puskenut liikaa, mutta sehän onkin parempi kuin peräluisu :)

Kuviollinen turistirengas voisi tosiaan vähentää kaasusormen kramppausta ja lisätä virheiden määrää. Säädöt on viritelty Tattiksella Harjattomalla 9.5 GM:llä kohdilleen - tosin tuolloin ei ollut mitään mitä säätää, nyt oli jo sentään camber ja caster säätömahdollisuus.
« Viimeksi muokattu: 02.08.09 - klo: 23.17 kirjoittanut ilvessalo »
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

Poissa chico malor

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #710 : 02.08.09 - klo: 23.37 »
Hyvä että oli mukavata ja tasasta.Itse en päässy paikalle kun tuli noita työhommia eteen vähän niinkuin puun takaa. Mutta toivotaan että päästään kapinoimaan TT;llä. Pitää varmaan sitten investoida lipoihin kun kerran niillä saa noista 21 välityksistä jotain irti.

Mutta laitellaan taas juttua kun tulee vastaan uusi tilaisuus.

-Mcd Baja 1000 EVO 2,5 ,RC4wd trailfinder Ford, Axialx5, Toylift tube-scale toyota , TA-02,TL-01+Pari kopteria

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #711 : 03.08.09 - klo: 02.11 »
Joo itsekin joutuu tilaa medasec:ltä 2 kova kuorista kovakuorista pötkö lipoa a 40.- ilmeisesti suomen halvin hinta? Niin ne käy sitten Tähän tt & miniin. Yhdelläkin akkulla pärjää aluksi, niin kuin tämän päivän kisassa pärjäsi hyvin yhdellä 3700mAh lipo akkulla. Toinen akku tulee tarpeen jos aika taulu tiukempi erien välillä. Lipoa kun voi ladata joka erän jälkeen ilman ongelmia ja tämä taas tarkoittaa että sinulla on koko ajan 8.4-8.0v jännite käytössä =) niin kuin vertasin akkuja niin nimh antaa liki 0.5v tasoitusta ja se on paljon tasaväkisessä luokassa.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #712 : 03.08.09 - klo: 07.08 »
Tuota Lassen Hello Kitty koria katellessa tuli mieleen että siitä saattoi osittain johtua parempi pito. Ei tuolla korilla kovin suurta merkitystä näissä nopeuksissa luulis olevan (varsinkaan verrattuna mun Lotus-koriin), mutta kuten tuli aiemmin todettua, näillä säädöillä ja radalla TTllä pysyi VTRien kyydissä aika hyvin. VTRssä taas on tullut omakohtaisesti todettua, että pienellä spoilerilla on aikamoinen merkitys takapään pitoon.

Pitää varmaan laittaa parit uudet reiät vanhaan turisti-koppaan ja testata vaikuttaako se pitoon kuinka paljon. Lisäksi tuossa olis Subaru joka on varmasti heikommalla pidolla varustettu kuin Lotus. Meinaan jos noi turistien kisa kopat on kovinkin paljon paremmat, voisi olla ihan hyvä pysytellä "oikean auton näköisissä" koreissa. Semmoinen tulee jokaiselle kuitenkin mukana TTn kanssa, joten kustannusmielessäkin ehkä ihan hyvä. Ja mulla toi alkuperäinen Subaru on kestänyt todella hyvin ajoharjoittelua  :wink:

Olisko muuten kenelläkään ideaa mitä kumisia turistirenkaita suomesta saisi helposti? Jos pitoa koittaisi renkailla(kin) rajata, olis tietenkin kiva, että niitä valittuja renkaita sitten saisi myös... Tamiyan nakit olis tietty sikäli kivat, että niitä yleensä saa kierroksen paketissa. Tosin taitaa riippua setistä millaiset tulee. Kuviollisit, slicksit tai driftirenkaat, joten kauppaan joutuu joka tapauksessa useimmat menemään.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #713 : 03.08.09 - klo: 09.05 »
Yksi hyvä voisi olla racing factoryn myymät 3racing rengas paketti 4 vannetta kumien kera 17.90.- ainakin mini kuskit kehuivat 3racing renkaita. Tuo kori oisi hyvä olla auton näköinen.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #714 : 03.08.09 - klo: 09.29 »
Yksi hyvä voisi olla racing factoryn myymät 3racing rengas paketti 4 vannetta kumien kera 17.90.- ainakin mini kuskit kehuivat 3racing renkaita. Tuo kori oisi hyvä olla auton näköinen.

Tarkoitit varmaan näitä: 3Racing 5 Dual Spoke Rim & Tyre Set
Eipä ole hinnalla pilattu paketti. Näyttävä kuviokin auton näköisen korin kaveriksi. Jos nuo vielä kestävät ajoa, niin taitas olla aika passeli paketti.
Omatkin kokemukset 3Racingin tuotteista ovat olleet aika positiivisia ja sen verran laajalle levinnyt merkki että niitä saa vähän joka puolelta maailmaa.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #715 : 03.08.09 - klo: 09.58 »
Olisko tähän hupijokkisjokapappa luokkaan sääntöjen tekijää niin kaikilla jotka haluavat kisata jokos tulevissa kisoissa tai ihan muuten vaan ajamaan esim tattikselle niin silloin kaikilla olis se samankailtainen kalusto joka takaa tasaväkisyyden.
Tarvitaan 2-3 kaveria jotka puuhastelevat ja miettivät oman kokemuksen perusteella että mikäs olis se paras vaihtoehto.
Vaikka luokka ei todellakaan tarjoa kovin huimia vauhteja niin luokan näyttävyys ja hinta huokuttelee varmasti uusia kavereita mukaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 Stoc Luokan sääntö runko
« Vastaus #716 : 03.08.09 - klo: 16.10 »
No jos mä väätäisin alustavaa runkoa sääntöihin, Jaksaisitko Karvajalka innostua asiasta minun lisäksi?

                                        TAMIYA TT-01 Jokkis Luokan säännöt -09


TAMIYA TT01 (hyväksytään myös bilteeman vastaava) Kaikki muu mitä säännöissä ei mainita on kieletty.

1.0 KORI.

Tamiyan vakio korit ja muut oikean auton esikuvan mukaiset n.s scale korit.

2.0 VÄLITYS.

61 vakio spurri 21 pinjoni

3.0 ALUSTA

vakio pulkka. pyörän kulmat vapaat. laakerit sallittu.

4.0 AKKUT

NIMH tehdas pötkö akku.

LIPO Pötkö mallinen Vakio paikkaa menevä.

5.0 RADIOT

VAPAAT

6.0 BEC/NOPPARI

Vapaa / Pakki kieletty kisoissa.

7.0 MOOTORI

Vakio mabushi 540.

8.0 RENKAAT

YKSI TYYPPI RENKAAT???

9.0 MINIMI PAINO

????G

JA TÄMÄ ON SITTEN VIELÄ PUHDAS EHDOTELMA RUNKO JOKA HELPOTTAISI KISAAN OSALLITUMISTA. Ei TARVII AMPUA ALAS HETI; Asiallisia ehdotuksia paranuksista YV:NÄ KIITOS!!! ei tukita TT PALSTAA TYYLIIN TÄÄ ON PERS:::::  :p
« Viimeksi muokattu: 04.08.09 - klo: 00.52 kirjoittanut Hedgehog »
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa ilvessalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 Stoc Luokan sääntö runko
« Vastaus #717 : 03.08.09 - klo: 22.16 »
No jos mä väätäisin alustavaa runkoa sääntöihin, Jaksaisitko Karvajalka innostua asiasta minun lisäksi?

                                        TAMIYA TT-01 Jokkis Luokan säännöt -09


TAMIYA TT01 (hyväksytään myös bilteeman vastaava) Kaikki muu mitä säännöissä ei mainita on kieletty.

1.0 KORI.

Tamiyan vakio korit ja muut oikean auton esikuvan mukaiset n.s scale korit.

2.0 VÄLITYS.

61 vakio spurri 21 pinjoni

3.0 ALUSTA

vakio pulkka. pyörän kulmat vapaat. laakerit sallittu. max 50 euron neste iskarit.

4.0 AKKUT

NIMH tehdas pötkö akku max 5000 mAh (hinta)

LIPO Pötkö mallinen vakio paikkaan menevä (myös miniin käyvä) max 4000 mAh ja max 20c purku virta (hinta)

5.0 RADIOT

VAPAAT

6.0 BEC/NOPPARI

Vapaa / Pakki kieletty kisoissa.

7.0 MOOTORI

Vakio mabushi 540.

8.0 RENKAAT

YKSI TYYPPI RENKAAT alustavasti http://www.racingfactory.fi/tuotteet/Renkaat-110-Touring-renkaat/3Racing-5-Dual-Spoke-Rim-Tyre-Set-Silver-Color-103432
Kunhan testataan ensin.


Muuten ihan ok, mutta onko tarpeen rajoittaa LIPO akun mah määrää kun ei se vakiomotti kuitenkaan pysty siitä hyötymään.
Jos tasaväkisiä kilpailuja haetaan niin Tamiyan vakionoparilla kaiketi saavutettaisiin tasapuolisin tilanne?

Katselin Pitäjänmäen Racing factory liikkeestä tänään noita renkaita, mutta ei ainakaan hyllyssä ollut.
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #718 : 03.08.09 - klo: 22.23 »
Jotta ei tule äännestystä säännöistä niin keskustelkaa YV.n kautta ja sitten kuin on jotain konkreetista näyttää niin laittakaas ne sitten vasta esille.
Tiedän kokemuksesta miten asiat voivat mennä niin pois raiteilta kuin vain voi mennä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 Stoc Luokan sääntö runko
« Vastaus #719 : 03.08.09 - klo: 22.35 »

LIPO Pötkö mallinen vakio paikkaan menevä (myös miniin käyvä) max 4000 mAh ja max 20c purku virta (hinta)



No tuo nyt on ainakin täysin naurettava rajaus, rajaa esim. hinta/laatusuhteeltaan loistavat Zippyn kovakuoriset 4000 mAh 25C akut pois. Tietty jos jonkun mielestä 27 usd on paljon akusta niin ok...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu