RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: -SS- - 15.05.06 - klo: 16.49

Otsikko: Moottorinrajoitin sähkömoottoriin?
Kirjoitti: -SS- - 15.05.06 - klo: 16.49
Aloin tässä miettimään, että voiko Rc- auton 540- kokoiseen mottiin
rakentaa moottorinrajotinta, niin että harjotuksissa voisi ajaa hieman tehottomalla säädöillä ja kilpailuun, voisi ottaa käyttöön sitten enemmän tehoja ja säästää bnäin koneen ikääkin?

 Onko kenelläkään kokemusta sellaisen rakentamisesta?
Otsikko: Moottorinrajoitin sähkömoottoriin?
Kirjoitti: Samppu - 15.05.06 - klo: 17.14
No itse aloittelin niin, että en ajanut täydellä kaasulla, vaan esim. puolikaasulla.
Otsikko: MR
Kirjoitti: -SS- - 15.05.06 - klo: 17.22
Juu, onhan tuo yksi vaihtoehto, mutta voiko mottiin rakentaa ihan
 oikeaa järjestelmää, jolla rajoittaa moottorin kierroksia?
 Kuinka paljon esim. 13- lankanen motti yleisesti kiertää?
 Entä 27- lankainen moottori?

 Tavallaan siis tarkoituksena olisi tehdä samanlainen systeemi kuin,
 Formula F1:ssä on mottoreissa käytössä, mutta onko se mahdollista?
Otsikko: Moottorinrajoitin sähkömoottoriin?
Kirjoitti: Toni N - 15.05.06 - klo: 17.28
Eikös se nyt ole sama kun säätää kaasun päätepisteen(EPA) alhaisemmaksi kuin täydelle kaasulle.

E: Lähettimestä siis
Otsikko: MR
Kirjoitti: -SS- - 15.05.06 - klo: 17.31
Ei se ole sama sinänsä, koska moottorista voidaan silti ottaa täysiä tehoja irti, eikä kaikissa ohjaimissa voi säätää tehoja alas asti.

 Tarkoitus on edelleen rakentaa oikeaa motinrajotinta.

  Mut tiedätkö noista kierroslukumääristä?
Otsikko: Moottorinrajoitin sähkömoottoriin?
Kirjoitti: Toni N - 15.05.06 - klo: 17.36
En tiedä sähkömoottoreista käytännössä yhtään mitään, mutta tässä yllättävään paikkaan linkkiä mistä löytyy ainakin jotain asian tiimoilta.
LINKKI (http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/sahkomoottori/sahkomoottori.html#kaami)
Otsikko: Re: MR
Kirjoitti: GolluB - 15.05.06 - klo: 17.56
Lainaus käyttäjältä: "stone bomber"
Ei se ole sama sinänsä, koska moottorista voidaan silti ottaa täysiä tehoja irti, eikä kaikissa ohjaimissa voi säätää tehoja alas asti.

 Tarkoitus on edelleen rakentaa oikeaa motinrajotinta.

  Mut tiedätkö noista kierroslukumääristä?


en ymmärrä miten täydet tehot silti saadaan kun nopari ei anna virtaa kokoajan vaan pätkii käyttöjännitettä koska kaasua ei käytännössä "paineta pohjaan" EPA:lla säädettäessä
Otsikko: Moottorinrajoitin sähkömoottoriin?
Kirjoitti: Joonas.O - 15.05.06 - klo: 18.23
Trinity Monster Stock moottori-19.943 Rpm.

En itse ole mitannut, mutta näin valmistaja ilmoittaa...
Otsikko: fdada
Kirjoitti: -SS- - 15.05.06 - klo: 18.29
Mikä lankainen motti on kyseessä?
Otsikko: Moottorinrajoitin sähkömoottoriin?
Kirjoitti: Joonas.O - 15.05.06 - klo: 18.35
Stock, eli: 27.T.
Otsikko: Moottorinrajoitin sähkömoottoriin?
Kirjoitti: usa-1 - 15.05.06 - klo: 18.43
Edit* Poistin vastauksen koska Xray poju kerkis ensin.. :wink:
Otsikko: Selvä!
Kirjoitti: -SS- - 15.05.06 - klo: 18.48
Juu, onko kellään sitten tietoa esim 13- lankasesta koneesta?
 Eli sen kierroksista? että vois vertailla noita motteja.

 EDIT: Nick Name vaihdettu Stone bombersta -> -SS-