Sisäänajo
Moottori on aina ajettava sisään. Uutena hiilten pinta ei ole aivan tasainen ja hiilten ja kollektorin välinen kosketus ei ole aivan täydellinen. Eli käytännössä vain hyvin pieni osa hiilestä on kontaktissa kollektoriin. Jos nyt lähdettäisiin moottorilla ajamaan täysillä, niin kaikki virta kulkisi näiden pienien alueiden kautta aiheuttaen suurta kipinöintiä ja kollektorin palamista. Näiden syiden takia sisäänajo on siis hyvä suorittaa. Sisäänajon voi suorittaa esim. aluksi kahdella kennolla kolmen minuutin ajan ja sitten kolmella kennolla kahden minuutin ajan. Käytännössä tämä onnistuu ottamalla akkupaketti käteen ja pitämällä minuutti kerrallaan akkupaketin vierekkäisiä kennoja kytkettynä moottoriin. Kolmen kennon sisäänajoa varten tarvitaan ainakin yksi johto, jotta virtaa saadaan otettua molemmista kolmen kennon sarjasta yhden minuutin ajan. Kun kaikki kolme paria ja molemmat kolmen kennon sarjat on käyty läpi, niin sisäänajo on suoritettu. Hiilten sovittumista voi kiihdyttää tätä varten myytävillä aineilla, jotka pehmentävät hiiliä sisäänajoa varten. Välttämätöntä näiden aineiden käyttö ei kuitenkaan ole. Nyt moottorin pitäisi olla huippukunnossa ja valmiina kisaan.
Ylläoleva teksti on lainaus Ari-pekan sivuilta