Väliin keskustelua moottorin laakerirempasta.
Tuossa hiukan ylempänä oli juttua moottorin pitmästä "sirinästä". Nyt on uudet laakerit odottamassa vaan eipä etene homma kuten elokuvissa. Neljästä sylinterikannan ruuvista kolme aukesi nätisti. Ja se neljäs ei sitten niin millään...
Liekkö joku kivi tai muu esine kiilaantunut sinne väliin, sillä kuusioavain ei mennyt ruuviin milliäkään. No, eikun poraamaan. Ensiksikin tuntuu olevan jotain tosi kovaa metallia tuo ruuvi, sillä pora syö sitä tosi hitaasti. No, ehkäpä akkukoneen n. 1000 kierrosta vaikuttaa asiaan. Ja käsivaralta porattaessa homma ei tietenkään mennyt ihan putkeen vaan terä haki hiukan sivuun... Reikä ei siis ole nyt ruuvin keskellä ja pitkän porausrupeaman jälkeen puolet ruuvin reunuksesta on paikallaan ja kansi on ja pysyy paikallaan!
Mitäs nyt? Pitäisikö rälläköidä koko jäähdystyskansi veks ruvien yläpuolelta,jolloin tuohon kiukuttelevaan ruuviin pääsisi paremin käsiksi? Vaikko jatkaa poraamista suomalaisella sisulla ja toivoa myönteistä lopputulosta? Kenelläkään kokemusta aiheesta?