Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - migus

Sivuja: [1]
1
Palatakseni meidän Kratoniin joka teki kohtalokkaan kuperkeikan: kaikki sähköt taitaa olla p¤#skana. Uusi receiveri saapui tänään ja kärähti (pojan kertoman mukaan) samalla millisekunnilla kun se sai sähköä eli luultavasti nopeudensäätimessä on jotain pahasti kuralla. Ohjausservo (Trackstar TS-900) tuntuu myös olevan mykkä, koska ei pyörähdä Revossakaan. Kallis harrastus..

2
Kiitokset vastauksesta. Ehkä uutta receiveriä täytyy vain varovasti kokeilla ensin, kun se saapuu. Servoa voisi toki testata ennen sitä esim. Revossa.
Onkohan BEC erillinen komponentti, vai nopeudensäätimeen sisäänrakennettu?

3
Meillä ollut Kratonin kanssa pieniä vastoinkäymisiä, jotka hyvin pitkälti johtuvat omista virheistä. Esim. ohjausservosta meni ratakset kun poika jatkoi ajamista vaikka jossain ohjausvarsien välissä oli kivi (ei huomannut ajoissa). Nyt viimeisimpänä epäonnistui pikainen "koeajo" (ilman koppaa tietysti) kun saatiin akkujen liittimet uusittua. Seuraamukset oli huonot: eka rajumpi jarrutus ja auto lähti heittään voltteja päätyen puupinoon. En ollut näkemässä, mutta auto jäi puiden sekaan jumiin ohjaus kuulemma nyki hetken aikaa. Sen jälkeen liike lakkasi ja vastaanottimisesta tuli savut pihalle! Mikähän voisi olla syy että vastaanotin sulaa? Onko todellinen vika jossain muualla? Uusi vastaanotin on jo tilauksessa, mutta mitä voisi tarkistella ennen kuin pluggaa sen kiinni? Ks. kuvat.

4
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 13.06.08 - klo: 22.51 »
No niin, arvasinkin ettei tämä(kään) pieni projekti helposti suju. Jouset löytyi motonetistä. Siellä oli ollut samanlaista settiä kun tuossa biltema-linkissä, mutta setti oli loppuunmyyty. Varaosatiskiltä myytiin kuitenkin yksittäin ja ostin sieltä muutaman, hintaan 0,2e / kpl. Pisimmät ja jäykimmät vaikutti sopivalta, ja askartelinkin yhdestä käyrään sopivan. Päitä piti vähän väännellä ja hiukan lyhensinkin jousta.

1. Mutta mutta, käyräpäs onkin liian löysän tuntuinen, eli pitääkö sinne änkeä vielä jonkinlainen tiiviste, sen oranssin alkuperäisen lisäksi? Jos niin millainen?

2. Toinen jatkokysymys, mikä on sen mustan metallisen kauluksen tarkoitus, joka toimitettiin käyrän mukana, onko se pakko laittaa?

5
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 11.06.08 - klo: 22.34 »
Kiitokset vinkeistä! Motonet/biltema putiikkeihin on muutenkin asiaa, joten täytyypä huomenna katsoa sieltä. Muistatko pylvis kummasta löysit?

Tiesin toki että RC-liikkeistä saa, mutta noin hyvin varustettuja RC-liikkeitä ei ole ihan joka nurkalla. Jos ei paikallisista autotarvikeliikkeistä löydy pitänee turvautua postimyyntiin (esim. tuohon rc-garageen).

6
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 11.06.08 - klo: 17.40 »
Revo 3.3:stani meni käyrä tyvestä poikki (melkein). Ruuvasin moottoria (ilman koppaa tietty) ja juuri kun sain säädöt kohdilleen, enkös heittänyt katolleen muutamalla komealla voltilla kerien.

Tilasin jenkkilästä (Impakt RC, voin suositella!) uuden jousikiristeisen käyrän, mutta  :huh: :angry: :shocked: siinäpä ei tullut jousta mukana!!! No kyllähän se mainitaan siellä kohteen tiedoissa, mutta olin sokea.

Olisko nyt mitään vinkkiä, mistä kodinkoneesta löydän sopivan tai millaisesta rautalangasta vääntäisin tuohon toimivan kiristimen :) vai täytyykö tilata se originaali ja odotella taas viikko?

7
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 25.01.08 - klo: 12.23 »
Huh! Pitäisköhän vierailla täälläkin vähän useammin, tai lukee manuaali taas kerran. Eli tankkia ei kuulukaan ajaa tyhjäksi? Väännätkö Hermanni (tai joku muu) vielä rautalangasta, että miksei? Jos polttoaine loppuu, niin tottakai voitelukin loppuu, mutta kyllä mulla ainakin konekin sammuu samalla hetkellä, joten mihin sitä voitelua tarvittais :-?

Nyt on vasta 1 gallona ajettu ja hienosti pelittää edelleen. Lumessa vasta pari tankillista, lunta kun ei ole Mansen korkeuksilla liikaa näkynyt. Lumi änkee joka paikkaan, vaikkei umpihangessa ajaiskaan, niin ei uskalla ajaa kun tankillinen kerrallaan ja sitten pesu. Täältä varmaan löytyy vinkkejä, mitä paikkoja pitäis suojata lumelta, ja miten. Täytyis söötsiä ja lukea kun ehtis.

Ainiin, koneen sammutus tulee tehtyä nykyään tukkimalla pilli sormella. Sekö on siis suositellumpi (ainakin ehdottomasti helpompi!) tapa kuin löpöputken tukkiminen?

8
Polttisautot / Vs: Revo 3.3 vaihteiston pakissa ongelma
« : 03.10.07 - klo: 21.45 »
Hmm.. onko tosiaan palstan käytäntö, että kaikki keskustelu pitää tunkea noihin megalomaanisiin merkki/mallikohtaisiin viestiketjuihin? Jos näin on, niin hyvä tietää.

Tilattiin molemmille Revot tuon "Revo3.3":n kanssa. Sen jälkeen olen yrittänyt lukea läpi tota yli 100-sivuista Revo-jutustelua. Se vaan on melko puuduttavaa, kun asiaa löytyy vain noin joka viidennestä tai kymmenennestä viestistä. Henk.koht. mielipiteeni on, että jos tulee ongelma, johon haluaa saada pian vastauksen ja mahdollisesti tavoittaa paljon audienssia, niin aloitetaan uusi keskustelu. Vaikka tämä vika tulikin Revo3.3:een, niin asiaa olisi voinut kommentoida esim. joku T-Maxxin omistaja, tai entinen Revon omistaja, joka ei välttämättä olisi vilkaissutkaan Revo-viestiketjua.

9
Joskus ajat sitten totesin, että eipä tunnu enää tämä pakillinen nopari toimivan. Ihan kuollut. Laitoin silloin kiireessä jonkun toisen tilalle, joka löytyi laatikosta. Nyt vuosi/pari myöhemmin avasin Hitecin kuoret ja näkymä oli kuvanmukainen. Osaako joku heti sanoa, mitä tuo valkoinen mömmö on tyynyn näköisen komponentin päällä? Sitä oli siinä paljon reilummin, mutta putsasin pois sen verran, että näin mitä alta paljastuu. Olisko se pullahtanu jonkun komponentin sisältä? Vai onko se jotain suojausmömmöä eikä liitykään varsinaiseen vikaan mitenkään? Pientä hiekkaa tuonne on päässyt myös melko lailla. Ja arvatenkin myös runsaasti kosteutta.. joten tokkopa tuosta kalua saa mutta kysytään nyt kuitenkin. Tuo kuvan etualalla näkyvä musta muovi on noparin pohja. Siellä oli myös reilusti hienojakoista hiekkaa.


10
Sähköautot / 80-luvun Schumacher CATiin osia?
« : 06.09.06 - klo: 21.13 »
Kutakuinkin saman näköinen... mutta erojakin huomaan:
- iskarien yläpäät näyttää erilaiselta
- pohjalevy taitaa olla musta?
- mikä on tuo levennys hihnakotelon etuosassa?
- akkujen pidikkeet on erilaiset
- autossani ei ole noita metallitankoja (kallistuksenvakaajat?) -> olisko pudonnut johonkin matkan varrelle

HessuH, sanoit että sinulla olisi joitain varaosia. Laitatko vaikka YV:llä mitä löytyy?

11
Sähköautot / 80-luvun Schumacher CATiin osia?
« : 06.09.06 - klo: 18.22 »
No niin, sainkin jo Iivoselta läjän osia, mutta se tärkein eli hihna oli väärän mittainen eli liian lyhyt, ja vieläkin siis hakusessa. Hihnassani näkyy himmeästi teksti: UNITTA D 324MXL. Tuolla hakusanalla googletin itseni jonnekin itämaisille "timing belt"-sivuille... ties vaikka olisivat tarjonneet oikeanlaisia hihnoja.

Tässä muutama kuva, missä on tuo oma CATtini sekä vieressä Iivoselta tullut osa:


Eturipustukset.


Etulaatikot.


Takaripustukset


Takapumput.


Hihnan teksti.


Schumacherin vanne.


Etuvetoratas.


Ylätukilevy.

Viimeisestä kuvasta näkyy, miten paljon lyhempi on tuo Iivoselta tullut "ylälevy", ja suunnilleen yhtä paljon liian lyhyt oli hihnakin. Olisiko autoni joku XLS, vai mikä se pidempi malli oli? Yhtään täysin omani kaltaista CATtia en ole netistäkään vielä löytänyt.

Noista kuvista näkyy myös erot iskareissa, eturipustuksissa, taka-alatukivarsissa, sekä etulaatikossa. Omassani on edessäkin kireyssäädettävä mikälie luistonrajotin (?) kun Iivosen versiossa vain yksisuuntalaakerit.

Täällä myös komeita CAT-kuvia, foorumilla "electric / off road" (postausten suora linkitys ei toiminut):

http://www.racing-cars.com/forum/default.asp

Tuoltakaan en kyllä löytänyt yhtään täysin samanlaista kuin mulla, vaikka esim. ProCATteja löytyi.

12
Sähköautot / 80-luvun Schumacher CATiin osia?
« : 30.08.06 - klo: 15.52 »
Kiitokset tähän mennessä vastanneille! Parin YV-kontaktin kautta saatan jo joitain osia saadakin, mutta hihnaa ja sen eturatasta ei vielä ole löytynyt.

Tässä kuva autostani (näkyy ainakin pari päivää):


Josko joku pystyisi tuon perusteella varmistamaan, mikä tuon tarkka mallinimi on, eli onko pelkkä Schumacher CAT? Sen jälkeen olisi paremmat valmiudet kysellä osia esim. tuolta racing-cars.com:sta.

Jonni oli lomilla, mutta kyselen häneltä myöhemmin, jos en siihen mennessä löydä muualta osia. Ebayssa ei ollut tällä hetkellä tarjontaa, mutta täytyy tarkkailla sitäkin.

13
Sähköautot / 80-luvun Schumacher CATiin osia?
« : 30.08.06 - klo: 09.37 »
Moro! Ensimmäinen kirjoitukseni asiallisen tuntuiselle foorumille.

Ostin joku vuosi sitten kaverin hyllystä pölyttymästä 80-luvun lopulta olevan "alkuperäisen" Schumacher CAT crossarin. Sillä on tullut kesäisin pölyteltyä soraa jonkin verran, ja ihan hauska ja toimiva vehje onkin. Viime kesänä se siirtyi takavetoisten sarjaan, koska vetohihna napsahti poikki ja etuhihnapyörän hammastus näkyy olevan entinen :( Luultavasti hihnapyörän alapuolelle oli päässyt kiviä...

Medaseciltä jo kyselin tuohon varaosia, mutta ei-oota joutuvat myymään, kun on niin antiikkinen vehje kyseessä.

Löytyiskö keneltään hyllystä osia, tai kokonaista CATtia edullisesti? Tai vinkkejä, mistä voisi kysellä osia (esim. ulkomaisia foorumeita)?

Jos käy niin hyvin, että osia alkaa löytymään, niin ostaisin mieluusti myös uudet vanteet ja kumit, sekä korin.

Myös kaikki nettisivut ja kuvat kyseisestä automallista kiinnostaa! Pari vuotta sitten löysin googlettamalla jotain, mutta enää en löytänyt ihan helposti.

Sivuja: [1]