Kuvassa näkyvään päätyvaihteistoon, tai toiselta nimeltä kulmavaihteeseen, kuuluu laittaa rasvaa. Joko hyvää vaseliinia, tai grafiittisekoitteista. Muuten kuivien rattaitten kitka kuumentaa kaiken, ja värinä syö laakerit. Itse voit mallikohtaisesti miettiä, pitääkö pohjalevyä vasten kiristäminen tuon kotelon puhtaana, vai teetkö siihen pahvista tiivisteen. Tai päätellä likaisuudesta huoltovälin.
Samalla rasvalla huollan väliputsauksissa laakereita. Tätähän ei sponsoroidulla kukkarolla kisailevat tee, vaan ostelee uusia laakereita.
Muuten varmaan riittää, iskarilimat min 3 sorttia, diffilimat min 3 sorttia, ja rasva, mutta
minä tuhlailen aikaa hinkkaamalla spurri/pinion hampaisiin, ohjauslinkkilaakerointeihin ja palloniveliin, kuivaa grafiittia lyijykynästä. Se ei kerää tahmaa, mutta voitelee.
Jotkut käyttää sprayrasvoja edellisen lian vaihtamiseen uuteen voiteluun, ja brake-cleaneriä huoltopesuihin.
Hyllyt tulee lopulta täyten oheistavaraa ;)
Suosituksia varmaan merkin/-mallin omilla sivuilla parhaiten. (Traxxas/4...)
Tai kokeilemalla ohjekirjan suosituksista pikkasen poikkeuttaa 1 kerrallaan, että näkee oliko hyvä juttu.
Bashinkia on niin monen laista. Toiset tykkää bashata sileällä asfaltilla todella kovilla vauhdeilla, toiset auton oletus-rataa karkeammalla maastolla, hypyt erikseen huomioiden... Ja harrastuksena kallista joskus.
Eri merkkisellä autolla jossa keskidiffikin, hiekkakuopan olosuhteissa, ajan joko vakiosetup, tai kaikkea 20 ylemmäs, (diffit, iskarit lineaarisesti) .
..ja lisää voimaa sitten ... ikuisesti vähän enempi? Mulle ei kisasääntöjen teho riitä alkuunkaan.
Pääsin kokeilemaan muinoin MambaMonsterMax ekan, rajoittamattoman tehon, versiota, se lupaili
300A virtoja 6s lipoilla, eli 6,6 kilowatin voimia! Sen jälkeen aina kaipailee noin.
Nykyinen malli lupaakaan 120A virtoja, 180 leikattu pois, eli ihan mopo. Tosin kestää jopa vuosia.