Ekat ulkoajelut omalla autolla takana, Vaasan Syyscruisingissa ja kokemukset vahvistivat sitä ennakkokäsitystä mikä minulla autosta oli. Ainakin omissa käsissä nopeampi, ja ennenkaikkea PALJON varmempi viedä oman tasoni mukaista "peruskovaa" kuin edellinen pirssi.
Sopii siis omaan, liiankin rauhalliseen ja pyöreään (ja pyörivään) ajotyyliin. Setuppi oli Simon Mossin EM-setti pohjana, takavakaaja pois, ja takana lyhyempi linkki, kun en kerennyt rakentamaan sitä pidemmällä. Etu-yoke minulla 10asteiset, Mossin setissa 7,5-aluviripala. Iskareissa jätin vielä tutit ehjäksi, kaikki melkein näköjään ajaa siten että niihin tehty reiät keskelle. Tutit tulevat varaosana myös iskarien huoltosarjassa (osat 2:lle iskarille)
Auto kestää kaasun kanssa peippailua todella hyvin keskelläkin mutkaa, kumpikaan pää ei karkaa alta, vaan auto ETENEE. Kovempi rääkkäys jäi vähän vähemmälle, kyseessä kun oli kauden päätöskisa ja edellisen illan palaveri hieman venyi, tyhjentäen kuskin akun melkein cut-offiin saakka...
Pari huomiota:
- kasaa auto huolella, lukitusnestettä huolellisesti käyttäen (itsellä irtosi 3 pulttia..
)
- ehkä hyödyllisin modi on sen spurrin kiinnityspultin vaihto 3mm tappiin ja nylockiin. Ei tarvitse spurria vaihtaessa käyttää sitten enää lukitetta.
- sama modi etulay-shaftin oikeaan päähän, saa sen jälkeen purettua sen ja vaihdettua etuhihnan vaikka toinen pieni pultti olisikin liiankin hyvin lukitteella kiinni.
Sisäradalla koitin autoa myös Nokian matoilla, ja se mikä yllätti eniten, oli että InsideJob/Holeshot rengastus toimi, vaikka niillä oli jo ulkokisoja ajettu!! Ei samanlaista puskemisongelmaa eikä perän äkkinäistä sivupidon menetystä kuin edellisessä autossani, samalla rengassarjalla. Sama hieno balanssi autossa kuin ulkona ajettaessa.
Lyhyen akselivälin testit vielä tekemättä... itse ehkä teen siihen vielä sen modin että sorvaan slipperin akselin spurrin kohdan "Asso"-mittaan, jolloin voi sen spurreja käyttää. Tämä sen vuoksi että ajan myös tuuppia, ja sen Assolla. Ensimmäisien erien autoissa on myös ollut hiukan ongelmia Spurrin kestävyyden kanssa, itse ajoin Vaasan ja sisätreenit orkkispalalla, liekö tilanteeseen jo puututtu tehtaan puolesta.
Aika kiva muuten ajaa autolla joka tulee suoraan tehtaalta Suomeen, menee tuo palautekin aikas mukavasti perille, ja tavara tulee kuten Marko kirjoittikin, 48h sisällä kotiin.