En puhu itseäni pussiin vaan yritän nostaa sinulle esille mahdollisen epäkohdan pistelaskusta. Pistelaskussa juuri on mahdollista että kakkosruudusta löytyy kuski jonka kolme läppiä on valovuoden päässä muuten top kolme kuskien läpeistä. Epätodennäköistä mutta mahdollista. Otetaan malliksi liioiteltu esimerkki.. Kolme kuskia ajaa ekalla rundilla tuloksensa satkujen päähän toisistaan, neljäs jää kolme sekunttia. Seuraavalla rundilla edelliskierroksen kärkikuski laittaa erään lähtiessä akun johdot väärinpäin ja polttaa noparinsa, kakkosnimi törmää lämmittelyssä väärin pysähtyneeseen autoon ja rikkoo tukivarren. Kolmonen ei saa erässä ruuhkan ja epäonnen ja parin virheen saattelemana kuin kaksi läppiä kasaan joista toinen on päivän selkeä best läp. Edelliskierroksen neljäs kuljettaja ajaa nyt vielä sekunnin huonomman tuloksen, mutta saa silti rundilta nollan ja löytyy finaaleista kakkosruudusta. Kaveri on hidas, mutta pitää linjan tiukasti ja ohittaminen kuskeilta jotka voivat ajaa voitosta kestää pari kierrosta. Kärki ajoi jo karkuun eikä taistelua voitosta saatu edes alulle.
Olen itsekkin sääntömuutosten kannalla, mutta näillä postauksillani yritän tehdä selväksi ettei asiat ole aina ihan yksoikosia ja siksi nyt kannattaa keskittyä ajamaan tämä kesä tällä olemassa olevalla säännöllä. Siellä maastosarjassakin on ihan syy siihen miksi pisterundeista lasketaan 2/4...
Jep...
Olen ollut ajamassa sähkökrossia kun ensimmäisellä alkueräkierroksella on iso osa kärkijätkistä tehnyt pahoja virheitä sekä teknisiä ongelmia...
Pohjat ekalla rundilla veti kaveri joka muissa erissä oli selvästi kärkitulosta perässä.
Eli jos kaks rundia pisteytetään niin on mahdollista että selvästi hitaampi voi saada hyvät pisteet joilla on sitten korkealla lähtöruudukossa vaikka kolmen kierroksen ajettu tulos olis sekunnin hitaampi per kierros kuin monella jotka ovat saaneet huonommat pisteet.
Toi pisteytys toimis vain mikäli eriä olisi enemmän.
Kahdella erällä randomfactory on liian suuri.
Ideana kyllä joo siinä mielessä toimiva että molemmat eräkierrokset olis yhtä tärkeitä, mutta sillon se myös käytännössä tarkottaa että molempien erien on onnistuttava hyvin, toisin kuin se että vain parempi tulos ratkaisee, jolloin ei tarvitse onnistua kuin toisessa
Ps: iipolle pointsit.
Tuota olen ihmetellyt minäkin... rento luokka missä kaikilla pitäis olla mahdollisuus tulla ajamaan sillä renkaalla mitä sattuu pakista löytymään. Ei pakotettu ostamaan mitään rengasta.
Pps:Tämä nykyinen sääntö estää myös sen mahdollisuuden että ajelisi rengasta kuluttavalla radalla kahdella hieman kuluneella rengassarjalla läpi koko kisan... eli niillä vanhoilla mitä pakista löytyy.
Nyt joutuu pahimmillaan pakosta ostamaan uudet renkaat juuri kisaa varten ettei tartte sliksillä suditella finaaleissa kun puolikuluneet renkaat kulahti slikseiks ennenaikojaan