Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jämsä

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19] 20 21 22 ... 25
541
Mulla on ollut Novakin Havoc Pro SC ja 550 4.5T pitkäkannumoottori käytössä. Tämä on sensorillinen.
On toiminut hyvin. En ole kylläkään kokeillut 4 pole moottoreita, joten en osaa sanoa niistä juuri mitään.
En ole myöskään vaihtanut paksumpaa roottoria.

Ehkä en osaa ajaa isolla väännöllä. ;)

Novakin säätimestä on vissiin viime talven aikana tullut joku uudempi versio, jossa parannetut x-drive jarrut.

Pinionina olen käyttänyt 13-14 piikkistä. Ehkä kesällä pitää tarkistaa pitääkö laittaa isompi pinioni.

542
90-luvulla olen ajanut kivituhkaradalla. Nykyisiin ratoihin verrattuna kivituhkassa ei ole kiva ajaa. Silloin ajettiin kun ei muusta tiedetty - paitsi Hyvinkäällä tiedettiin.  :wink:  Auto kului paljon ja rata muuttui todella paljon. Nykyisten autojen tehot ovat jo sitä luokkaa, että kivituhkarata/hiekkarata ei oikein tahdo kestää kisapäivän rääkkiä.

Siinä olen samaa mieltä, että kivituhkassa ajaminen on näyttävää kun rapa lentää. Ajan silti mieluummin saviradalla, niin tarttee mekkailla vähemmän.

Hieno toi 1/1 video. Vähän pitää vielä odottaa, että pääsee taas suhaamaan ulkokisoissa Corrilla.


543
Jos ajat paljon, niin diffin HD ulostulot voi hankkia. Samalla ehkä laakerit?
Ajaessa ei ole hajonnut juuri mitään.

Virityksenä:
Jousisatsi on hyvä hankkia samantien ja säädettävät kickup/auraus palat eteen ja taakse.
Nuo palat on ollut satsina, jossa myös mukana iskaritornit ja iskarien alumiinihatut.




544
Onko laittaa hyvää ja toimivaa rengassuositusta ko. radalle?



545
Moi,

Hazardin mainitsema "reamer" on hyvä korin reikien tekemiseen. Pyöreät reiät on parhaita, koska ei lähde niin helposti kori niistä repeytymään. Niin ja jos lähtee, niin kuumaliima toimii niihin.

Korin leikkaamisesta sen verran. Minusta olisi hyvä olla etulasi paikoillaan, mutta korin takaosasta saisi leikata enemmän. Korin takaosaa leikkaamalla saa selkeästi parannettua lento-ominaisuuksa. Etulasi kai vaikuttaa etupitoon. Pienemmät siistit reiät auttavat. Ei taritse siis poistaa koko takaosaa.

Itse olen leikannut omasta nelkku-Losistani seuraavasti: etulasin alareunaan rivi reikiä kuten korissa on valmiina merkattuna. 7kpl noin 1cm kokoisia reikiä. Siten kori pysyy vielä hyvin kestävänä. Kori ei ole hajonnut tästä kohdasta yhtään. "Takaikkunaan" riittää tehdä kaksi tuulettimen (siirtotarran) kokoista reikää. Halkaisija on noin 4-5cm. Nämä kaksi reikää vaikuttivat eniten lentämiseen. Korin takahelmasta leikkasin viime kesänä puskurin keskeltä noin 1.5cm siivun pois, jotta ilma päässe ulos paremmin. Takalamppujen kohdalta tein myös ilman poistumista helpottavat reiät siten, että takavaloista näkyy vielä puolet pystysuunnassa.

Nämä rei'itykset koriin riittävät mainiosti Turun radalla pitkiin hyppyihin. Olikohan se noin seitsemän metrin hyppy? Voisin kuvitella, että etulasin poistamalla keula ei painu hypyn lopussa itsestään tarpeeksi alas. Olen myös jousen esikiristyksiä säätämällä saanut auton hyppäämään siten, että auto lentää joko vaakasuorassa tai keula hieman alempana. Nyttemmin kun kori alkaa hajoilla takakulmista, niin olen leikannut takalamput kokonaan pois. En ole sisällä huomannut mitään eroa hypyissä.

Ennen nelkulla ajamista ajoin pari vuotta Blitzillä ja tein siihen samat korinleikkaukset lukuunottamatta etulasin reikiä. Toimi hyvin. Voitte ehkä kokeilla?

Esikuva-autoissa on kai ikkunat poistettu kuskin turvallisuussyistä. Rapaa voi tietty tulla enemmän ohjaamoon, mutta suojalasit ehkä auttaa.  :wink:


t. Kai

546
Joko on tietoa toimiiko hyvin kulutettu Schumin mini pin SC-autossa Model Expon laattalattialla?
 :wink:


547
Vettä luvattu lauantaiksi.

548
Moi,

Ehkä on hyvä seurata mitä ROAR tekee kun meillä ei ole EFRA tai SM-sääntöjä. Siten pysytään jotenkin
linjassa ja vältytään suurimmilta väännöiltä täällä pienessä maassamme.

Ajan nelkkua, joten en ole tuollaisia renkaita muutenkaan ajatellut käyttäväni.  :grin:

Käsittääkseni tuollaisia on käytetty kun radalla on paljon irtohiekkaa tai kasoittain irtopöyä.
Sitä en kyllä osaa sanoa miten tuo toimii blue groovella, vaikka linkin tekstissä kerrottiin.
Onko joku kokeillut 2wd trukissaan vastaavia?

Skaalamaisuus on hyvä peruste sekä koreille että renkaille. Muutenhan vois vaihtaa M8 renkaisiin.


t. Kai

549
Aika monta polttiskuskia saatiin liikkeelle pitkän viikonlopun aikana. Kauden ensimmäinen testiviikonloppu on siis jo takana. Lämpötila-arvio (+5C - +10C) piti hyvin paikkansa. Tuuli oli kyllä ajoittain todella kylmä. Onneksi auringonpaiste lämmittää jo mukavasti.   :cool:

Kiitoksia kävijöille ja tervetuloa uudelleen.


t. Kai

550
Rata aukeaa kun ensimmäinen paikallinen kuski tulee aukaisemaan korokkeen.
Se tapahtuu noin puolen päivän paikkeilla.

Ratamaksun voi suorittaa paikalliselle (Turun Urheiluautoilijoiden jäsen) kuskille.
Kysymällä selviää.

Kuskeja paikalla ympäri Suomea noin kymmenen per päivä.


t. Kai

551
Jyrkkälässä on rata auki ja Pääsiäisajot menossa (la, su, ma).

Rata on jyrätty kuntoon. Lunta ei ole yhtään. Aurinko paistaa,
mutta lämpötila on auringonpaisteen mukaan 5-10 astetta plussaa.

Rata on kokonaan kuiva muualta paitsi etusuoralta. Siinä on pientä kosteutta havaittavissa, mutta
ei lätäköitä. Purua tuotu paikalle, joten hyvin voi suhata.
Kierroslaskentaa ei saatu vielä valitettavasti toimimaan. AMB-laatikko on vielä muualla kiinni.

Ratamaksu: 10€ / yksi päivä, 20€ / koko pääsiäisviikonloppu.

Ei muuta kun koneet käyntiin ja TERVETULOA TURKUUN!


t. Kai

552
Ilmoittaudun mukaan sarjaan.

Kai Jämsä
TUA
2,4GHz
SC4-10
Losi
7170766
#23

553
Seuraavassa kisassa olisi kiva nähdä miten porukat tahkoaa yhdellä autolla ja miten nelkussa kestää lämmöt.
Nyt ajoimme tuupilla 30 minuuttia yhdellä akulla ja siis samalla autolla koko kuusi tunita. Moottori oli suurin piirtein kädessä pidettävän lämpöinen.

Yhdellä autolla tai yhdellä korilla ajaminen helpottaa myös tien antamista kun voi tunnistaa
auton värityksen helpommin. Nyt oli välillä vaikeata ajovuorojen vaihtuessa seurata mikä auto pitää päästää
ohi ja mikä ei. (Kierroksella ohitus tai samalla kierroksella.)


554
Hauskasti ainakin kerran kävi niin, että hypyn alastulossa toinen auto hyppäsi oman auton päälle. No siinä samassahan on mutka ja olin kääntämässä sinnepäin. Päällä oleva auto otti mukavat rollit päätylautaan. Menee se joskus näinkin päin kun on hyvä tuuri mukana.

Tuo mainittu päälle hyppy ei kyllä ollut tahallinen, sen huomaa helposti. Nelkulla ajaessa tuossa kohdassa on kovempi vauhti vielä alastulossakin. Ilmassa ei oikein enää pysty tekemään mitään.
Seuraavissa äkkitilanteissa ennakoin ja valitsin nopeasti ulkolinjan, jotta nopeampi pääsi ohi eikä osunut omaan autooni.

Täytyy kyllä myöntää, että stoppari hyppyri on aika vaikea ja tuli siinä joskus ajettua itse vahingossa perään ja rollia tuli.

Muutaman tunnin ajon jälkeen porukat olivat jo huomanneet, että läpiajamalla ei päässyt nopeampaa.
Ajaminen jotenkin rauhoittui huomattavasti ja ennakointi oli ehkä helpompaa.


555
En kyllä vieläkään ymmärtänyt.

Jos haluaa hakea kesäkuuksi 2013 kisaa, niin milloin pitää viimeistään hakea?
Entä Elokuuksi 2013?


556
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course kesäsarja?
« : 29.02.12 - klo: 12.55 »
Moi,

Juttelin Jethron kanssa SC-sarjan yhteyshenkilönä toimisesta. Hänellä on sen verran muuta hommaa kesällä, että ei voikaan toimia SC-kesäsarjan yhteyshenkilönä.

Nyt voi joku vapaaehtoinen ottaa homman hoitaakseen. Sarjassa ei kai ole muuta hommaa kuin keskustella
kilpailut sellaisille radoille, jossa on tarpeeksi sähköä tarjolla. Ajankohdat on ilmeisen helppo järjestää.
Sääntöjen ylläpitäminen on ilmeisesti toinen nakki ko. henkilölle.

Olisiko SC-kesäsarjalle hyvä nimi "Corrikuningas" -sarja?  :wink:


t. Kai


557
Moi,

Kiitoksia omalle porukalle todella hyvin hoidetuista kisahommista!
Katsastus, ajanotto, tuomarointi, buffetti, listojen hoitaminen ja kaikki muut pikkuhommat tuli tehtyä päivän aikana erittäin hyvin. Tästä osoituksena positiivinen palaute, jota voi lukea edelläolevista viesteistä.  :smiley:

Rataporukka suunnitteli ja teki muutokset ja lopputulos on hyvä. Rata on valoisampi, krossimaisempi ja osilta kohdilta myös vauhdiltaan hitaampi. Kaikki tavoitteet toteutettiin. Saatiin myös pitkä lähtösuora pienen miettimisen jälkeen.  :smiley:

Kiitos vielä kaikille osallistujille. Kisat sujuivat hyvin. Kaikki olivat oikeaan aikaan korokkeella, nostamassa ja autoa katsastamassa. Tuomareilla taisi olla helppo päivä. Ja erityisesti olen tyytyväinen jokaisen nostosuoritukseen. Nostitte muiden autoja kuin omaanne! Näistä asioista syntyy perusta hauskalle kisapäivälle. Sitten alkaa olla tuuriakin mukana.  :wink:


t. Kai Jämsä


558
Ottakaahan myös jatkoroikkaa mukaan kenellä sellainen on.
Sähköt on parannettu viime kisoista, mutta ei ole tarjota sähköpistoketta metrin päähän.

LRP Areenalla on tosin vain muutama pöytäpaikka vaikka olisitkin ajoissa kuten Janne kehottaa.  :wink:


559
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course kesäsarja?
« : 27.01.12 - klo: 21.46 »
Jethro Lehtojärvi on käsittääkseni jo aiemmin lupautunut lajin puuhamieheksi/luokkayhteyshenkilöksi.
Heuli voi varmaankin jutella hänen kanssaan, niin saatte tasattua tietonne.

Korjaatko Jethro, jos muistan asian jotenkin väärin?

560
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course kesäsarja?
« : 27.01.12 - klo: 16.16 »
Joo, tarttee ehkä korjata pikkasen sanomisiani. Olin asiasta niin innoissani.  :smiley:

Piti kirjoittamani, että ajatuksena on ajaa kesällä muutaman kisan sarja. Mitään ei ole vielä päätetty
mihinkään suuntaan. Keskustelua on viritelty moneen suuntaan.

Lisäksi vielä, että vaikka sarjaa ei tulisikaan, niin Turussa ajetaan kaksi SC-kisaa.
Lisäksi ajetaan joka toinen viikko SC-kerhokisa.



561
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course kesäsarja?
« : 27.01.12 - klo: 10.55 »
Moi,

Vastaan OT:hen.  :grin:

Kesälle jo suunniteltu muutaman kilpailun sarjaa (3-4). Ideana on, että tämä on erillisenä päivänä
kuin M2-10 ja M4-10 kilpailut, jotta kummatkaan kisat eivät venyisi/kärsisi. Kesällähän krossisarjoissa
on paljon porukkaa ajamassa. Kun katselee osallistujalistaa, niin ei ole kovin monta samaa kuskia ajamassa sekä Mx-10 että SC-sarjoja. Korjatkaa toki, jos olen väärässä tässä.

Turussa tullaan järjestämään joka tapauksessa kaksi SC-kisaa ensi kesänä ja kerhosarja joka toinen viikko.


562
Kiitoksia nopeista vastauksista rengaskyselyyn!


563
Sähköautot / Vs: PB "The Sizzler"
« : 26.01.12 - klo: 12.12 »
Mulla olis yks PB Sizzler. Olisiko joku kiinnostunut siitä?
Se on ihan kunnossa ja hyvässä kisasäädössä.  :grin:

Laita YV:llä, jos olet kiinnostunut.


564
Moi kaikki,

Nyt kun olette huomanneet ilmoittautumisajan menneen umpeen, niin voitte lukea HVoltagen aiemman viestin, jossa hän kehottaa siihen liittyvissä asioissa kääntymään puoleensa lähettämällä YV:tä (yksityisviesti). Uskon, että asia hoituu sillä tavalla parhaiten.

Käsittääkseni mainittua kilpailurengasta saa paikan päältä. Tarkistan asian vielä renkaiden toimittajilta.
Jos joku rengastoimittajista tietää jo vastauksen tähän, niin maininnan arvoinen asia voisi olla kuinka paljon renkaita tuo mukanansa/varaa kisaa varten.


565
Laskin, että yhteensä 77 kuskia on osallistunut tähän mennessä. (Laskin yhteen molemmat luokat.) Se on melkoinen määrä kilpailijoita.


566
Ekkuli painoi kyllä todella kovaa menemään. Ei ollut mahdollisuutta pysyä perässä, vaikka
omasta mielestä autoni toimi erittäin hyvin. Kun katsoo Ekkulin kurvaamista pääsuoran jälkeiseen mutkaan, niin siinä huomaa miten autoa oli hyvin säädetty.
Ja kyl Jari on melkoinen rattimiäs kuten myös Tommi.  :grin:

Kiitoksia hyvistä viideoista. Niistä on hyvä aina itse oppia ajamaan paremmin.

Kisajärjestelyt olivat taas huippuluokkaa!
Ennen kaikkea olen tyytyväinen, että taas oli hieman alle 10 uutta kuskia kisoissa.
Loppukaudesta on mielenkiintoista katsoa kuinka monta kuskia oli yhteensä ajamassa.  :smiley:


t. Kai

567
Huomasin aiemmin, että jättäessäni jonkun tähdellä merkatuista kentistä tyhjäksi, en saanut ilmoa menemään läpi. Esim transponderiruutu. Tää on vaan oma huomio.

568
Sen verran täytyy tietäjää korjata, että Traxxas vakiorengas toimii erittäin hyvin LRP Areenalla (jos tarkoitit tätä rengasta?). Ratamuutoksen jälkeen kerromme toimiiko se vielä yhtä hyvin kuin ennen. Pehmeämpi Traxxas ei kylläkään toimi LRP Areenalla. Short Course rengas -topikista löytyy myös hyvää tietoa LRP Areenalla toimivista renkaista.

Muistaakseni 2wd Short Coursessa on käytetty onnistuneesti Losi originalseja sekä Kyoshon vakio renkaita.
Ne taisivat löytyä myös listasta.


t. Kai

569
Rataprofiilista lisätietoa:

Profiili säilyy samana kuin syksyn ekassa Short Course kisassa, mutta lisäkikkoja on tiedossa, jotta jännitys säilyy.  :wink:
(En muista millainen profiili viime talven WJ-kisassa oli.)
Mattoa poistetaan ja lyhyiden pomppujen ajoituksia on hieman tuunattu.


Laittakaa ilmoittautumisia tulemaan, niin osaamme varautua buffetissa tulevaan asiakasmäärään. Nyt on krossiluokissa alle 10 kaveria / luokka.

Turussa nähdään!


t. Kai

570
-89 ostin ekan sähköauton ja seuraavana kesänä ajoin ekan krossikisan. Sitten tuli ajettua kilpaa ja ostettua parempia kisa-autoja (2wd sähkö) kunnes noin vuonna 1998-99 lopetin. Innostuin taas uudestaan noin 10 vuoden tauon jälkeen vuonna 2008. Nyt olen ajanut taas kilpaa neljä vuotta M8 polttista, Miniä ja 2wd sekä 4wd Corria. Yhteensä harrastusta/kilpailua siis noin 15 vuotta.

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19] 20 21 22 ... 25