Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jämsä

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21 22 23 ... 25
571
Tulokset / Vs: Stanukunkku V Tulokset ja höpinät
« : 05.01.12 - klo: 11.40 »
No mulla oli vähän samanlainen tilanne kuin sulla Timo ekan finaalin tokan kierroksen alussa (ei johtunut servosta  :grin:). Vetäsin shikaanin niin kovaa, että pomppasin mollasta laitaan. Sitten tuli kiire kun auto oli juuri pahasti ajolinjalla. Hyvin väistit. Sun refleksit on aika nopeat.  :wink:


572
Tulokset / Vs: Stanukunkku V Tulokset ja höpinät
« : 05.01.12 - klo: 00.23 »
Kiitokset hyvistä videoista!

Oli mukava katsoa mitä tuli Mini-finaalissa oikein tehtyä. Finaalien edetessä ajolinjatkin paranivat.
Mikon kanssa oli kolmannessa finaalissa useampi tiukka kierros peräkanaa,
jolloin ei olisi mahtunut miniäkään väliin. Siitä jäi kyllä hyvä mieli.  :azn:

Aamulla kylläkin jännitti kun Mini ei meinannut mennä katsastuksesta läpi. Kiitos hyvistä
vinkeistä joilla kisalaillisuus saatiin aikaan! Sen jälkeen oli hieman helpompi keskittyä itse ajamiseen.
Timppa ajoi kyllä todella kovaa. Harmi, että autoon tuli vikaa finaaleissa.

Hyvät kisat oli kyllä. Järjestelyt ja buffetti toimivat kuin sveitsiläinen kello.

573
SC-autot alkavat näemmä kiinnostaa yhä enemmän ja useampaa kuskia.
Se osoittaa, että luokan eteen on tehty hyvää työtä ja puskaradio toimii. :)

Hyvää työtä puuhamiehet!


574
Kilpailijoiden kanava / Vs: Sisäkrossiradat
« : 08.12.11 - klo: 15.06 »
Modulaarisuus on "kisakalusteissa" hyvä asia.  :smiley:
Voi kierrättää toiseen kohtaan kun kyllästyy yhdenlaiseen hyppyyn.

Tuli tuosta mainitusta "äänekkyydestä" mieleen, että oletteko kokeilleet laittaa talveksi mattosiivua vain osalle alueelle vanerin alapinnalle niin kuin äänen vaimentimeksi?

575
Kilpailijoiden kanava / Vs: Sisäkrossiradat
« : 30.11.11 - klo: 13.31 »
Kiitti videosta!

Ihan hienolta radalta tuo näyttää. Hypyissä on pitkät ländit, joten näyttäis toimivan melko hyvin. Vasta-alkajat
voivat jopa vain ajaa hyppyrin, jos eivät vielä uskalla hypätä koko hyppyä. Yks pieni hyppy näytti olevan stopparin tapainen. Näyttäis olevan mutka heti perään ja aivan sisääntuloväylän vieressä, joten ei siinä kovin kovaa voi muutenkaan ajaa. Tämä stoppari näyttää toimivan tuupillakin hyvin kun autot eivät laskeudu peräpuskuri ensimmäisenä.

Nopealle kuskille näyttäis olevan silti haastetta kun mutkat sijoiteltu heti hypyn alkuun tai jälkeen.

Saako vaneripinnalta hyvän hypyn veto päällä?
Lähdöissä näyttäis olevan vaneri ilman filmiä, joten pito on ehkä parempi.



576
Kilpailijoiden kanava / Vs: Sisäkrossiradat
« : 28.11.11 - klo: 23.58 »
Onko tuosta Tikkurilan radasta jossakin videota, jotta voi katsella millainen rata on?

577
Tähän asti olen pärjännyt omasta mielestä hyvin ilman pitoainetta. Minulla tulee siitä hajusta pää kipeäksi,
siksi en halua henkilökohtaisesti sitä käyttää. Lisäksi minulla on tällainen päähänpinttumä että pitoaine on tarkoitettu on-road puolelle, jossa sivuluisua ei haluta. SC-luokassa sivuluisu on näyttävää ja yleisöä viihdyttävää.

Kisakutsuissa on erikseen haluttu mainita, mitkä renkaat radalla toimivat. Niiden mainittujen suosituksien perusteella on kisaajan ja varsinkin aloittelijan helpompi tehdä rengasvalinta jo ennen kisapaikalle saapumista.
Mielestäni renkaiden maininta on hyvä asia kun ei tarvitse kaikkien tehdä samoja rengastestejä vaan kerhon omat jampat, jotka ajavat eniten, tekevät suositukset. Tälläisella avoimella toiminnalla saadaan lisää innostuneita kilpailuun osallistujia.

SC-luokan tarkoitus on käsittääkseni olla ns. sisäänheittoluokka. Turussa se on onnistunut melko hyvin.
Harrastajia on erilaisia - myös bling blingin ostamiseen on hyvä olla mahdollisuus. Joku voi olla siitä hyvinkin kiinnostunut.

Nokian kisassa ajoin alkueriä Assoilla, ja Traxxasin renkailla. Finaaliin sain lainaksi Losin Striket.
Kyllä niilläkin ihan hyvin ehti.


578
Ekkulin tienantokehoitukset helpottivat omaa ajoa huomattavasti kun pystyi jo etukäteen katsomaan sopivan ohipäästöpaikan. Siten oma ajo kärsi vähiten kun ei tarvinnut mennä radan pölyiselle osalle ja odottaa puolta kierrosta, jotta pito palasi.

Hauskaa oli jälleen kerran. Sujuvat järjestelyt ja hyvä buffetti sekä mahtava rata. Erityisesti olen tyytyväinen, että saatiin omaa kerhoporukkaa lähtemään Nokialle näin monen kuskin voimin.

579
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU: SCW CUP II, Nokia
« : 15.11.11 - klo: 12.47 »
Sellanen sopiva aikataulu, että ehtii välillä myös läppää heittämään.
Hauskaahan tän pitää olla. Turun eräkierrosväli oli OK. Säilyy rento tunnelma
myös silloin kun pitää korjata autoa kovasti (servon vaihto yms.).

Ehdotan myös 8:30 aloittamista.

580
Reilun viikon päästä (20.11.) on SC-tapahtuma Nokialla. Oletteko menossa?
Turun tapahtumassa oli yli 40 kuskia mukana ja monta kaveria elämänsä ensimmäisestä kertaa.
Joko saatte pakun täyteen porukkaa leppoisalle tutustumisreissulle Nokialle?


581
Ohjauksesta kannattaa tarkistaa, että servo saverin jousi (mutteri) ei ole löystynyt. Ittellä kävi kesällä näin.
Kun kiristin servo saverin sopivaksi, niin taas kääntyi 180 asteen mutkatkin kunnolla. Monet laittaa ruuvilukitetta, ettei mutteri löysty.

Jos kiristät jousen liian tiukkaan, niin riskinä on, että servo hajoaa pahasta osumasta. Älä siis kiristä liikaa.  :wink:

582
Hyvä video Hazard!

Hauska kohta videossa kun kuvattu kuskeja lauteilla. Rauhallista ja keskittynyttä menoa.
Ei porukka ainakaan pingistä ole katsomassa.  :laugh:

583
Aamupäivän ja päivän aikana yhteispitsatilausta tarjolla.

Paikalla myös eurobuffetti.

584
Sähköautot / Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« : 27.10.11 - klo: 13.20 »
Mitäs kun olette ajaneet näillä "4 pole" moottoreilla, niin paljonko laskee kierrokset
vaikka on 4.5 moottori verrattuna 550 pitkäkannuiseen 4.5 moottoriin?



585
Sähköautot / Vs: CORR kilpailuja
« : 04.10.11 - klo: 22.31 »
Edellisen SC Winter Cup -kisakutsun lisäksi Turussa ajetaan Turun Urheiluautoilijoiden kerhokisoja Corrilla joka toinen keskiviikko alkaen 5.10.

Sekä nelkku- että takavetoluokat edustettuina.
Kerho alkaa 17:00 alkaen ilmoittautumisella ja ensimmäinen lähtö klo 18:00.

Tervetuloa!


586
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 17.09.11 - klo: 22.34 »
Traxxas S1 seos ei juurikaan pidä LRP Areenalla.

587
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 16.09.11 - klo: 11.46 »
Kyllä, Traxxas Slash 4x4 RTR renkailla tarkoitetaan juurikin ensiasennusrenkaita.

588
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 14.09.11 - klo: 16.22 »
Viime talvena ajettiin Traxxas Slash 4x4 RTR kovemmalla seoksella. Pehmeä ei juurikaan toimi LRP areenalla.
Ultima rengas voi olla hyvä ja myös Losin koodilla LOSB7214 oleva rengas on toimiva, toki ei ilmeisesti nelkussa ihan Traxxasin veroinen. Tämä oli referaatti LRP Areena topikista.  :grin:



589
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno MP9 Buggy
« : 10.09.11 - klo: 11.23 »
Olisko muuten parempi, jos kävisitte tällaiset selvästi kahdenkeskiset (viimeiset 10 viestiä) keskustelut vaikkapa YV:nä, jottei näkis niitä. En huomannut kovin selvästi miten tämä liittyi MP9 autoon.

590
Onko kenellekään tullut mieleen, että laitetaan auton numero korin sisäpuolelle ikkunaan ja liimapinta tarran numeropuolelle?

Onko se liian pieni numero kun auton ikkunakin on pieni ja eri autoissa eri kokoinen?
Entä onko etuikkuna liian pieni?
Pitäisikö koriin vaatia maalaamaton kohta numeroa varten?

Sisäpuolelle laitettavasta tarrata saatava etu olisi, että tarra ei likaannu eikä kolhiinnu.
Kori on helpompi pyyhkiä puhtaaksi kuin tarra. Ei haittaa maalausta vaan voi tehdä samat maalauskuviot kuin ennenkin. Korit näyttää hyvältä.


591
Bigbear, jollet ole vielä ehtinyt vaihtaa diffeihin silikoniöljyä rasvan tilalle, niin se kannattaa ensin tehdä.
7,5,3 tai 5,5,3 on melko hyvä aloituskohta ulkona ajoon. Hazardi taisi aiemmin mainita jäykemmistä diffiöljyistä sisällä ajoon.

Jollei moottorisi ole kovin painava, niin voit kokeilla siirtää akkua yhden pykälän taakse päin. Tällä saa takarenkaille hieman enemmän pitoa ja hyppäminen voi sujua pikkasen helpommin.

Varsinaisia lisäpalikkavirityksiä ei ehkä tarvitse tehdä, paitsi jos itse haluaa tehdä niin.  :grin:

592
Autolla hyppäämisestä hieman.

Tuo siis 4wd:llä.
Samanlaisset korileikkaukset mulla oli joskus HPI Blitzissä. Tässä kisassa ajelin nelkulla. Olet siinä ihan oikeassa.

593
Saisitko Hvoltage finaalien läppiajat vaikkapa pdf:änä näkymään?

594
Autolla hyppäämisestä hieman. Ennen erän alkua kokeilin monesti onko tuuli liian kova hyyppäämiseen. Jos hyppy onnistui ekalla kerralla hyvin, niin tiesin, että voin tarpeen vaatiessa kokeilla sitä erän aikana. Yhdessä lähdössä oli pakko todeta tuuli liian kovaksi.

Yksi erä taas oli sellainen, että en saanut hyppyä onnistumaan kertaakaan kunnolla. Sitten taas finaaleissa auto lensi välillä erittäinkin hyvin, jolloin auto piti ottaa jarrulla alas.

Huonon alkuerän jälkeen tein koriin saksilla hieman viritystä. Leikkasin korin takahelmasta takalamppujen sisäreunan kokonaan auki. (Siinä on sellanen kulma ylhäältäpäin katsoessa.) Lisäksi leikkasin myöskin takaa keskeltä koria hieman enemmän auki, jotta takapuskuri ei hakkaa koria - ehkä noin sentin verran pois korkeussuunnassa. Nämä muutokset tuntuivat auttavan paljon hyyppäämiseen. Kun ilmavirta pääsee purkautumaan takalamppujen vierestä, niin hyppy ei enää kääntynyt sivulle kovassakaan vauhdissa. Kori myös pysyy paremmin ehjänä kaadoissa.

Tämän lisäksi olen avannut etulasin sentin reiät kaikki auki sekä takapeiton tuulettimet kokonaan auki - noin 4cm reiät kaksi kappaletta.

595
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 23.08.11 - klo: 14.47 »
Jon vastasikin tuohon Losin vanhempaa rengasta koskevaan kysymykseen.

Uusi Losi SCTE (nelkku) ensiasennusrengas Losi Eclipsen SCT erottaa helposti kun siinä on X-kuviota koko rengas täynnä. AKA I-beam rengasta voi huonoilla silmälaseilla nähdä melko samantyyppisenä kuviona.
Sisällä en ole kokeillut vielä.

596
Niin, tottakai tuo auttaa vielä enemmän, mutta testipenkin tekeminen on huomattavasti vaativampaa.
Jään mielenkiinnolla odottamaan testiselostustasi.  :wink:

Parista autosta olen nähnyt liittimen irtoavan. Molemmista lähti miinus -johto irti liittimen akun puoleisesta päästä. Kumpiko sinulla irtosi? Akusta taitaa myös purkautua lämpöä johtoihin ja miinusnavasta ilmeisesti enemmän - olettaen, että plus ja miinus liitokset ovat yhtä hyviä.

Testaamalla sekin selviää.  :wink:

597
Moi,

Sori kun spämmään tätä teidän palstaa.
Näittekö Turun Corri videon jo?
Eiks tää oo vähän samanlaista menoa ku teidänkin kerhossa?

Turku Open Jyrkkälä SC4-10 Final 2


t. Kai

598
Yksinkertainen ylimenovastus-mittaus selvittää asian.
Tarpeeksi tarkka yleismittari kouraan ja mittaamaan molemmat liittimet samoilla johdoilla.


599
Kiitoksia kaikille osallistuneille!

Saatiin tehtyä kunnon kapinat kun porukkaa tuli mukavasti ympäri Suomea. Kotka taisi olla kaukaisin paikka. Selkeästi tällaisille kisoille on tarvetta.

Olen erittäin tyytyväinen kun saimme myös ensikertalaisia mukaan. Oli ilo huomata hymyileviä kasvoja koko päivän. Ei ajettu hampaat irvessä vaikka sijoitukset välillä vaihtuivat moneenkin kertaan yhden kierroksen aikana.

Hvoltage laittoikin jo tulokset nähtäväksi. Kiitos! Molemmissa luokissa oli kovaa menoa ja tiukkaa kisaamista - kumminkin ajettiin rehdisti kilpaa. Järjestävän kerhon kuskeilla oli aamupäivästä pienoinen etu muihin kilpakumppaneihin nähden, koska tunsivat osan radasta etukäteen, mutta oli hauska huomata vauhdin kasvaneen kaikilla iltapäivää kohti.


Erityiskunniamaininta menee tällä kertaa Juha Mennalle, joka hoiti ajanottoa ja kuulutusta koko päivän.


Terveisin Kai Jämsä myös muiden TUA:laisten puolesta


PS: Hieno video Hazard.

600
Kisa peruutettu!!!

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21 22 23 ... 25