694
« : 16.02.10 - klo: 23.21 »
Huh...
Vähän jo pelkäsin, että lähti tää keskustelu keulimaan, mutta ei ehkä vielä sittenkään.
Keskustelu alkaa mennä pikku hiljaa lillukanvarsiin ja erittäin paljon itsensä toistoksi.
Pari kommenttia rakenteluun.
Sen verran kun olen keskustelua seurannut, niin oman auton DIY-rakentelijat voi laskea yhden käden sormilla. Nämä hemmot varmaan osaavat hommansa hyvin. Ajamisen taso jää vielä arvoitukseksi. Jos joku haluaa tekemiänsä sarjatuotanto-osia muille myydä, niin se mitä ilmeisimmin on veronalaista liiketoimintaa.
Jos verrataan ns. tavallista suharia (kuten meikäläistä) vaikka Joseen, Ariin tai lähes vastaavalla ajotaidolla varustettuihin kavereihin, niin voi helposti todeta heidän ajavan meikäläisen kipolla ainakin sekunnin kovempia kierrosaikoja verrattuna omiin aikoihini. Ei tätä tarvitse edes mitenkään testata. Jos ajattelen, että joku vastaavalla ajotaidolla varustettu kaveri rakentaisi itse autonsa, niin se ei omaan tulokseeni vaikuttaisi, koska häviäisin jo vakiokalustollakin aika selkeesti. Haluaisinko lähteä kilpavarusteluun hänen kanssaan? En, koska ensin kannattaisi mun opetella ajamaan paremmin.
Itse olen sitä mieltä, että ne loput kuskit, jotka aikovat osallistua kisoihin tulevana vuonna todennäköisesti huomaavat, että yhdellä, kahdella kämmillä kisaerässä voi hukata esim. 10-15 sekuntia melko kevyesti ja rakentelun etu häviää saman tien. Tämä on ilmeisesti se vanha "kantapää opettaa" -teoria, jolla opitaan ajamaan paremmin/järkevämmin.
Hauskaahan tollanen rakenteleminen voi olla - sitä en kiistä ollenkaan. Kumminkin siitä saatu yleinen hyöty voi olla melko minimaalista.