Kirjoittaja Aihe: Short Course -sääntökeskustelu  (Luettu 119765 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #510 : 20.02.10 - klo: 12.48 »
Stanuturisti kulkee yhtäkovaa kuin prostockit tänäpäivänä joten ei siinä ehdi kyllä mitään kaffea ottaa kuin ne ovat pääsuoralla ellei se suora ole 2kilometriä pitkä  :lol:
Jerzi

Ei voi olla mahollista jos käytetään samaa säädintä(kers). tuo vertaus ei muutenkaan ole oikeestaan vertailu kelponen täihin autoihi, stanu painaa 1400g ja esim oma slashi tulee painamaan n.2700g ajokunnossa, alkaa oleen tollaselle pienelle koneelle pikkasen liikaa, vaikka olis millanen kerssi säädin. 

ite olen ajanut släshiä kyllä sillä 13.5 koneellakin, okei se kulkee kyllä, mutta ei siinä ajamisen kiimaa ole  :grin:

ja edelleen jos kone rajatana niin menee 90% porukasta sähköt uusiksi=kuolinisku koko luokalle. tuskin muutama aktiivi jaksaa kisoja järkätä jos siellä käy 5 kuskia.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #511 : 20.02.10 - klo: 12.51 »
Stanuturisti kulkee yhtäkovaa kuin prostockit tänäpäivänä joten ei siinä ehdi kyllä mitään kaffea ottaa kuin ne ovat pääsuoralla ellei se suora ole 2kilometriä pitkä  :lol:
Jerzi

Ei voi olla mahollista jos käytetään samaa säädintä(kers). tuo vertaus ei muutenkaan ole oikeestaan vertailu kelponen täihin autoihi, stanu painaa 1400g ja esim oma slashi tulee painamaan n.2700g ajokunnossa, alkaa oleen tollaselle pienelle koneelle pikkasen liikaa, vaikka olis millanen kerssi säädin. 


Niin minähän kerroin että just turistissa ja tänäpäivänä.
Oletkos kokeillut tuota 17,5 konetta sc autossa :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #512 : 20.02.10 - klo: 12.53 »
Niin minähän kerroin että just turistissa ja tänäpäivänä.
Oletkos kokeillut tuota 17,5 konetta sc autossa :huh:
Jerzi

niin mutta eipä se liity oikeen nääihin ämpäreihin, meneehän kiilakin 1S akulla varmaan 100km/h, niin miks ei SC autokin toimis sillä.

kyllä mä voin testaa tollasellakin koneella ajamista, jos konetta ei tarvii ostaa. Tuolla ylempänä mainihin ajaneeni 13.5 koneella.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #513 : 20.02.10 - klo: 12.59 »
17.5 koneet että pääsuoran aikana voi yleisö käydä kahvilla.
Stanuturisti kulkee yhtäkovaa kuin prostockit tänäpäivänä joten ei siinä ehdi kyllä mitään kaffea ottaa kuin ne ovat pääsuoralla ellei se suora ole 2kilometriä pitkä  :lol:
Jerzi



Joo... turisti ja vielä torpan radalla.

Pistä tuo kone SC autoon ja mene lavankoon.
Vielä varsinkin jos säädin on kerssitön...
Joko välität sen kiihtymään edes jotenkuten, mutta konttaamaan suoralla, tai sitten kulkemaan suoralla jotenkin, mutta käämit sulamaan syherö osuuksilla.

Vaikka laittaisit sen yybereimmän kerssi säätimen autoon niin SC etenee lavangon takapätkää siihen malliin että todellakin siinä voi jatkaa sääntökeskustelua, yleisö käydä kahvilla ja ruokkimassa naapurin kissat.

Turisti pienellä baanalla on täysin eri asia kuin selvästi isompi pönttö moninkerroin isommalla radalla.


Edit: lainailun korjausta


Lisäys:
Muistu mieleen tampereen polttisbaana.
Siinä meinas haukotuttaa jo polttiksellakin... Senverran pitkää suoraa vedeltiin.
Ja sitten taas rata muuten aika pientä syheröä.
Sais tehdä suoralle muutaman shikaanin että moottorirajoitetulla corrilla jaksais ajaa kyllästymättä.
No muutenkin kyllä corrille vois olla tampsesterissa kivempi jättää se uus osuus kokonana pois niin olis vähän pienempi ja varmaan muutenkin kivemmin näille shortti autoille.
« Viimeksi muokattu: 20.02.10 - klo: 13.06 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #514 : 20.02.10 - klo: 13.47 »
Mitkä sähköt tässä pätkässä mahtaa olla?

http://www.youtube.com/watch?v=_Hrh3HBP_pY&feature=related


Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #515 : 20.02.10 - klo: 19.07 »
Huomaa että on todella räjädys herkkä aihe tämä SC.
Ihan sama mitä täällä kirjoittaa niin samantien se mollataan esim otetaan tuo nyt 17,5 kone, kukas sillä on ajannut ja missä. Se mollattiin koska se on hidas ja ei ole voimaa ja ne jotka vastasivat eivät vissiin edes omista koko SC autoa ja jos on niin varmista hän ei ole sillä ajannut metriäkään SC auto jossa on tuo 17,5 kone.
Sitten kuin Hoke sanoi, että suoralla kuin auto on niin katsojat voivat mennä kaffelle koska auto on niin hidas (luultavasti hän sitä tarkoitti), no onko nämä SC (short course) autot vai LC (long course) autot :huh: Ei nämä autot ole tehty ajamaan pitkiä suoria tai isoja hyppyreitä (vai onko :huh:).
Näin yhden videon jossa ajettiin näillä SC autoilla kisaa ja se rata oli parempi 1.18 autoille autoille eikä SC autoille mutta siellä ne vaan oli ja pitivät hauskaa.
Toivotaan että luokka saa selkeät säännöt ja kaikilla on yhdessä kivaa eikä taistele täällä säännöistä johon tämä on nyt vahvasti mennyt.
Jerzi

PS Hokelle kysymys, kuinka pitkä tai lyhyt suora on sopiva näille autoille :huh: Veikkaan että lavangon rata on just sopiva näille SC autoille tai jopa pienempi rata.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #516 : 20.02.10 - klo: 19.41 »
Mitkä sähköt tässä pätkässä mahtaa olla?

http://www.youtube.com/watch?v=_Hrh3HBP_pY&feature=related



Veikkaan että mabuchi 540 pitkällä välityksellä  :lol: Tuo ei ole SC autoilua vaan LC autoilua. Ei ollut autot lainkaan omassa elementissä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #517 : 20.02.10 - klo: 19.45 »
Laitetaas lisää löylyä saunaan, mitäs jos joku hankkii vaikkapa Asso SC8:in? Auto on mittojen puolesta samalla viivalla kuin SC10:t mutta teknisesti perustuu M8 autoon.

Nyt kun tuuppeista ollaan tekemässä helppoa ja edullista luokkaa niin mitä jos nelkkuluokka tehtäisiin enemmän viriluokaksi ja säännöiltään vapaammaksi?

Mukana saiai olla tehdasvalmisteiset pelit ja omat konversiot joiden lähtökohta on kasikrossari? Jos, siis jos laji yleistyy ja radoilla alkaa olla postilaatikoita riesksi asti niin ehkä tämä yybeviriluokka voisi houkutella mukaan niitä jotka ei muuten lähtisi SC seikkailuun.

Nämä on pelkästään ajatuspieruja jotka mahdollistasisi rakentelijoille enenmmän vapauksia, kalustoakin löytyy monelta kun kasikrossit on laitettu eläkkeelle jotka sähköistämisen ja uuden kopan myöt' saisi uuden elämän? 2S lipot rajoittaa kummasti menoja, kuten 500g korkeampi paino.

Ajatuksia?

PS: Ei ole oma lehmä ojassa, enkä ole sovittanut SC koria patterikasiin...  :mrgreen:
Kylätason RC-kuski.

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #518 : 20.02.10 - klo: 20.14 »
M8-e on aivan oma luokka ja sirkus jolle kisajärjestäjät parhaillaankin tekee töitä kaikkien teidän ja meidän harrastajien puolesta.

M8 alustassa (ja SC8 alustassa myös) on sen verran parempi alustageometria että hypyissä SC10 alusta jää ominaisuuksiensa takia jälkeen. Alatukivarren pituus, ripustuksen yleinen geometria yms tekevät M8 alustasta erilaisen. Tässä onkin jutun juoni. Eihän kukaan halua että esim. GT kisaankaan tullaan ajamaan LS-5 autolla. Eli antaas nyt tämän olla ja keskitytään reenaamaan sillä mitä kaapista löytyy ja kun on kisan aika, ollaan ajoissa paikalla ja iloisella mielellä ajetaan mukava pienoisautokisa jos toinenkin. Me veivataan luokkaan säännöt sitä mukaa kun pystytään ja ne julkaistaan kun ne on julkaisukelpoiset. Sitten voidaan spekuloida taas jotain uutta mutta siihen asti...

...vähäkaatoista (auto) viikonloppua kaikille tasapuolisesti!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #519 : 20.02.10 - klo: 20.27 »
PS Hokelle kysymys, kuinka pitkä tai lyhyt suora on sopiva näille autoille :huh: Veikkaan että lavangon rata on just sopiva näille SC autoille tai jopa pienempi rata.

Lyhyempi kuin lavanko.
Suora selvästi lavangon takapätkää lyhyempi.

Miks ihmeessä tästä moottoriasiasta edes viitsitään mussuttaa.
Sen on jo harrastajat itsekin todenneet että ulkoradalla ajaessa varsinkin tuo 17.5 kone on täysin naurettava ajatus.
Jopa espoon sisäradallakin tuo kone olisi vain yksinkertasesti liian tehoton kuskaamaan autoa radan vaatimuksilla.

Ja varsinkin kun correilla tullaan varmasti ajamaan eniten juuri polttisradalla/radoilla.
Jonkinverran sähköradoilla, mutta jokatapauksessa jo olemassaolevilla.
Ne jotuvat aikalailla isoille baanoille pitkine suorineen ja isoine hyppyineen.
Jos pulkka ei kulje niin radalla edes pienimmän hyppyrin ylitys ei tule kuuloonkaan.
Suoralla kömmitään niin että järki lähtee ja porukka kyllästyy.

Varsinkin kun on jo miljardiin kertaan todettu että jos tähän tehdään moottorirajoitus niin se on suurin este luokan kasvulle tällähetkellä.

Miks HELV.... siitä edes horistaan, kun JOKAINEN corria ajanut tietää että koko ajatus tuollaisesta moottorista noin isossa kotterossa on täysin naurettavaa.

Mä en ymmärrä ollenkaan miks edes horiset että nämä on nimenomaan lyhkäsille radoille, mutta sanot loppuun että lavanko on mielestäsi sopiva.
Jösses...
LAvankohan on ISO näille.
Vielä isommaks ja naurettavan kokoseks se menee jos vielä kulkupuolta rajoitetaan.

Käy kokeilemassa takavetokrossia 17.5 koneella lavangon radalla.
Jos rata tuntuu tippaakaan liian isolta niin sitä se on sitten myös corrille... Varsinkin jos laitat samat tehot selvästi isompaan ja kömpelömpään autoon.

Ei vaan tuu mitään.
Sisimmässäs tiedät sen itsekin.
« Viimeksi muokattu: 20.02.10 - klo: 20.31 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #520 : 20.02.10 - klo: 20.33 »
Niin tarkennan viellä, missasin tuon yhden hiukan tärkeän jutun että lavangolla tarkoitin sitä sähkörataa eikä polttisrataa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #521 : 20.02.10 - klo: 20.38 »
Vähän ehkä pois aiheesta, ..mut ulkoradoista Ulvilan Rc-rata olisi ehkä profiililtaan juuri otollinen näille ShortCourse vehkeille, ...ei ylisuuria hyndiä, suht nopee ja ei kovin tekninen. Sijainti ehkä pieni miinus, mut sitähän se on joka radalla jollekkin. Radan kunnosta ei ole tosin tietoa, et missä kunnossa se nykyään on, mut puitteet ovat kuitenkin suht hyvät.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #522 : 20.02.10 - klo: 20.47 »
Ennen kun kerkeen testaamaan 17.5 koneen kerssillä ja ilman Short Coursessa niin sillä aikaa voi porukka miettiä miten kovaa ne turistit menee kun niihin laitetaan kilon lisäpaino? SC autot painaa noin 2.3-2.6 kiloa joten oletettavasti kyyti on 17.5 koneella sangen rauhallista. Odotellaan viikko että pääsen täälä lumien keskeltä sivistyksen pariin niin testaan tämän 17.5 koneen, sen jälkeen on faktaa eikä pelkkää mutua ja mielikuvia.

ToniP, kuten sanoin niin kyse oli ajatuspierusta, ei mistään muusta. Tulevaisuus näyttää lajin suosion/turmion ja sen mukaan edetään, nyt mennään näillä mitä kisajärjestäjät päättää.
Kylätason RC-kuski.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #523 : 20.02.10 - klo: 20.50 »
Niin tarkennan viellä, missasin tuon yhden hiukan tärkeän jutun että lavangolla tarkoitin sitä sähkörataa eikä polttisrataa.
Jerzi

Kovat huhut väittää että kesällä ei sähköbaanalla ajella.
Tulee kuulema tie sen päälle.
Eli sen voi vetää lähes yli sillon jos SC autoista puhutaan.
Muuten kooltaan olis toki ollut hyvä...
Joskin vähän kapea näille autoille rymisteltäväks.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #524 : 20.02.10 - klo: 21.45 »
Nyt kun tuuppeista ollaan tekemässä helppoa ja edullista luokkaa


Toiv. moista munausta ei pääse tapahtumaan! 
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Tomsantommy

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #525 : 20.02.10 - klo: 21.58 »
Mitkä sähköt tässä pätkässä mahtaa olla?

http://www.youtube.com/watch?v=_Hrh3HBP_pY&feature=related



N.minsan kohalla oleva auto,kelt/pun
Aika huonosti painotettu auto...tulee joka nypyltä vasemmalle kyljelle alas :mrgreen:
Osu vaan amatöörin silmään :)
Sori ot.
-Tamiya mini m01,2*tamiya mini m03,tamiya trf415 mre,traxxas slash2wd,axial scx10,Kyosho ultima 2wd vintage-

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #526 : 20.02.10 - klo: 22.10 »
Siinäpä sitä mutusteltavaa sääntöjä ajatellen!! eivät aja kovin sileellä pinnalla ja onko sitä voimaa.. no on tilannekun tilanne niin soralentää  :cheesy:

http://www.youtube.com/watch?v=lrZSlfCwKRE&feature=related
« Viimeksi muokattu: 20.02.10 - klo: 22.15 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #527 : 21.02.10 - klo: 00.11 »
Saakeli että tuo 8koneen ääni kuulostaa hyvältä!
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #528 : 24.02.10 - klo: 22.19 »
Tällaista tuli bongailtua jenkkien sivuilta:

Feb 23, 2010 - The ROAR Executive Committee and Section Chairs, working with various Affiliate Partners, today Announce the formation of the Official ROAR 1:10 Scale 4 Wheel Drive Short Course Truck Racing Class. Our Teams set the following guidelines as we leveraged our 4wd SCT Specs and SCT Body Specs to introduce the 4x4 SCT Class. Thanks to all the Manufacture Affiliates, Track and Race Promotion Members who engaged in the 4x4 SCT Class Specifications during this process. The ROAR Rule book (online version) will be updated in the next day or two and you can find those changes in colored font. The printed version will not reflect this addition.
Our Guiding Principals for Short Course Truck Racing Classes were:
1 - Keeping these Classes (SCT 2wd and 4wd) true to scale appearance
2 - Keep these trucks from going too fast so to provide competitive racing at reasonable speeds
3 - Keep the cost of entry AND cost to continue operating as low as possible
4 - Keep the class fun in nature
Kylätason RC-kuski.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #529 : 25.02.10 - klo: 05.59 »
Jep, vähän eri lähtökohdat kuin täällä jossa autoista koitetaann tehdä mahdollisimman nopeita, mieluusti vaikka alustat eri luokista jopa.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #530 : 25.02.10 - klo: 08.29 »
Our Guiding Principals for Short Course Truck Racing Classes were:
1 - Keeping these Classes (SCT 2wd and 4wd) true to scale appearance
2 - Keep these trucks from going too fast so to provide competitive racing at reasonable speeds
3 - Keep the cost of entry AND cost to continue operating as low as possible
4 - Keep the class fun in nature


1 - sepä
2 - joutuu rajaa koneella = kiellettävä myös kers säätimet.
3 - vaikeeta jos tuo ylläoleva ei toteudu, niin eipä saa kuluja piettyä alhaalla, kun nopari maksaa saman kuin auto. Myös rengaspeli on vähän semmosta jä tämmöstä, jos ostetaan 200€ renkaita että löydetään se paras niin ei ole enää "edullista"
4 - hauskaa on, ainakin viimeksi nokialla oli. Saa nähä joko luokka on livennyt kiristelyn piiriin.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #531 : 25.02.10 - klo: 08.38 »
Juu, toi 2 ja 3 sotii aika pahasti keskenään. Ei mitään kone/noparirajoituksia niin silloin kulut pysyy alhaalla kun voi käyttää mitä pakista löytyy, kaupastakin saa satasella comboja.

Jännä nähdä paljonko osamenekki lisääntyy kun päästään ulos ja vauhdit kasvaa, sisällä kulut on olleet todella pienet maltillisten vauhtien kanssa vaikka välillä ollaan ajettu paukkukoneella.
Kylätason RC-kuski.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #532 : 25.02.10 - klo: 09.31 »
Juu, toi 2 ja 3 sotii aika pahasti keskenään. Ei mitään kone/noparirajoituksia niin silloin kulut pysyy alhaalla kun voi käyttää mitä pakista löytyy, kaupastakin saa satasella comboja.

Jännä nähdä paljonko osamenekki lisääntyy kun päästään ulos ja vauhdit kasvaa, sisällä kulut on olleet todella pienet maltillisten vauhtien kanssa vaikka välillä ollaan ajettu paukkukoneella.

Ulkona on sitten sitä tilaa tehä niitä luisujakin.. ainoa josta ite oon hajottanu slashia ulkona on ihan överi hyppyen yritykset...mm. jyväskylän radan takatuplat ja 8 patit meenaa olla semmosii jotka tuhoo osia, jos niin haluaa

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #533 : 25.02.10 - klo: 09.49 »
Jännä nähdä paljonko osamenekki lisääntyy kun päästään ulos ja vauhdit kasvaa, sisällä kulut on olleet todella pienet maltillisten vauhtien kanssa vaikka välillä ollaan ajettu paukkukoneella.

Oman kokemuksen perusteella veikkaisin että palasia napsastaa harvemmin, ei löydy kiinteitä esteitä niin paljoa.
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #534 : 25.02.10 - klo: 10.17 »
Juu, toi 2 ja 3 sotii aika pahasti keskenään. Ei mitään kone/noparirajoituksia niin silloin kulut pysyy alhaalla kun voi käyttää mitä pakista löytyy, kaupastakin saa satasella comboja.

Taas toisaalta, lähes poikkeuksetta autot on RTR paketteja joissa on koneet kiinni. Nyt kun konesääntö on vapaa niin koneen/noparin hankinta on kuitenkin edessä joten kulut nousee... Iha sama, kohta lähden testaamaan eri koneita :cool:
Kylätason RC-kuski.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #535 : 25.02.10 - klo: 10.18 »
Jep, vähän eri lähtökohdat kuin täällä jossa autoista koitetaann tehdä mahdollisimman nopeita, mieluusti vaikka alustat eri luokista jopa.

Viittaat tällä mihin? Missä nyt on alustat eri luokista?

Jännä nähdä paljonko osamenekki lisääntyy kun päästään ulos ja vauhdit kasvaa, sisällä kulut on olleet todella pienet maltillisten vauhtien kanssa vaikka välillä ollaan ajettu paukkukoneella.

Oman kokemuksen perusteella veikkaisin että palasia napsastaa harvemmin, ei löydy kiinteitä esteitä niin paljoa.

Näin se kyllä on. Slashin hajottaminen ulkona on aika hemmetin vaikeaa paitsi jos löytää niitä kiinteitä esteitä. Sisällä niitä ei pahemmin tartte ettiä...

Mika R

  • Vieras
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #536 : 25.02.10 - klo: 10.57 »
Hehe.. niin sen jälkeen kun on vaihtanut hubit jne. Vakion saa rikki kisatilanteessa aika nopeasti..

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #537 : 25.02.10 - klo: 13.39 »
Nyt kun tuuppeista ollaan tekemässä helppoa ja edullista luokkaa


Toiv. moista munausta ei pääse tapahtumaan! 
Vitsi? Miksi ei kunhan koneita ei rajoiteta liiaksi, tehokkaita koneitahan sitten voi rajoittaa. Sitten ne jotka haluavat laittaa rahaa autoon ostavat sitten nelikon ja huippu koneet.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #538 : 25.02.10 - klo: 14.32 »
Tällaista tuli bongailtua jenkkien sivuilta:

Feb 23, 2010 - The ROAR Executive Committee and Section Chairs, working with various Affiliate Partners, today Announce the formation of the Official ROAR 1:10 Scale 4 Wheel Drive Short Course Truck Racing Class. Our Teams set the following guidelines as we leveraged our 4wd SCT Specs and SCT Body Specs to introduce the 4x4 SCT Class. Thanks to all the Manufacture Affiliates, Track and Race Promotion Members who engaged in the 4x4 SCT Class Specifications during this process. The ROAR Rule book (online version) will be updated in the next day or two and you can find those changes in colored font. The printed version will not reflect this addition.
Our Guiding Principals for Short Course Truck Racing Classes were:
1 - Keeping these Classes (SCT 2wd and 4wd) true to scale appearance
2 - Keep these trucks from going too fast so to provide competitive racing at reasonable speeds
3 - Keep the cost of entry AND cost to continue operating as low as possible
4 - Keep the class fun in nature

Vaikuttaa ihan erilaiselta suunnitelmalta mitä täällä on suunniteltu. Mutta kerrataan taas että onhan se 2wd ROAR sääntökin täysin eri kun mitä Suomen suunnitelmat.
Multi surfase on hanurista

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #539 : 25.02.10 - klo: 14.56 »
Tällaista tuli bongailtua jenkkien sivuilta:

Feb 23, 2010 - The ROAR Executive Committee and Section Chairs, working with various Affiliate Partners, today Announce the formation of the Official ROAR 1:10 Scale 4 Wheel Drive Short Course Truck Racing Class. Our Teams set the following guidelines as we leveraged our 4wd SCT Specs and SCT Body Specs to introduce the 4x4 SCT Class. Thanks to all the Manufacture Affiliates, Track and Race Promotion Members who engaged in the 4x4 SCT Class Specifications during this process. The ROAR Rule book (online version) will be updated in the next day or two and you can find those changes in colored font. The printed version will not reflect this addition.
Our Guiding Principals for Short Course Truck Racing Classes were:
1 - Keeping these Classes (SCT 2wd and 4wd) true to scale appearance
2 - Keep these trucks from going too fast so to provide competitive racing at reasonable speeds
3 - Keep the cost of entry AND cost to continue operating as low as possible
4 - Keep the class fun in nature

Vaikuttaa ihan erilaiselta suunnitelmalta mitä täällä on suunniteltu. Mutta kerrataan taas että onhan se 2wd ROAR sääntökin täysin eri kun mitä Suomen suunnitelmat.

Eipä kait kotimaan sääntöjä ole julkistettu?